37. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 37. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Rome: Total War - Alexander
Strategiczne 19 czerwca 2006
Drugie oficjalne rozszerzenie do opracowanej przez studio Creative Assembly gry Rome: Total War z 2004 roku. Tym razem możemy wcielić się w jednego z najwybitniejszych strategów w dziejach ludzkości – tytułowego Aleksandra Wielkiego, który dzięki swoim spektakularnym podbojom na stałe zagościł w podręcznikach historii. Kluczowym elementem dodatku jest zupełnie nowa kampania, pozwalająca odtworzyć największe sukcesy legendarnego władcy Macedonii.
UFO: Decydujące Starcie
Strategiczne 21 października 2005
Kontynuacja wydanej w 2003 roku strategii turowej UFO: Aftermath, bazującej na mechanice legendarnej gry firmy Microprose z lat 90. Akcja gry rozpoczyna się w roku 2054 – pół wieku po katastrofie, która zmieniła powierzchnię Ziemi w obszar nienadający się do zamieszkania przez ludzi.
World War III: Black Gold
Strategiczne 30 października 2001
World War III: Black Gold to wyprodukowana przez polskie studio deweloperskie Reality Pump strategia czasu rzeczywistego (RTS), ukazująca fikcyjny konflikt zbrojny pomiędzy Stanami Zjednoczonymi, Rosją i Irakiem. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron rywalizujących o tytułowe "czarne złoto", czyli ropę naftową.
Dragonshard
Strategiczne 21 września 2005
Dragonshard to strategia czasu rzeczywistego wykorzystująca zasady systemu Dungeons & Dragons. Tym samym jej strona strategiczna przenika się w interesujący sposób z elementami charakterystycznymi dla gier fabularnych. Jednocześnie jest to pierwsza gra, której akcja toczy się w świecie Eberron, gdzie klimat fantasy współistnieje z magicznymi technologiami.
Heroes Chronicles: Szarża Smoków
Strategiczne 15 listopada 2000
Szósta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Szarża Smoków nasz protagonista Tarnum wyrusza na ratunek dobrym smokom z AvLee, zniewolonym przez żądną władzy smoczą królową Mutare. Po drodze odkrywa w swych szeregach szpiega, którym okazuje się krasnolud Kurbon.
Space Rangers 2: Rebelia
Strategiczne 26 listopada 2004
Space Rangers 2: Rebelia to kontynuacja wydanej w 2002 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS), autorstwa ekipy deweloperskiej studia Elemental Games. Akcja gry osadzona została w 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w "jedynce". Gracz wciela się w rolę bohatera, który ma za zadanie powstrzymać zbuntowane maszyny, planujące podbić cały Wszechświat.
Army Men
Strategiczne 10 czerwca 1998
Każda zwycięska armia potrzebuje wspaniałego dowódcy... nawet ta plastikowa. Takim oto mottem reklamowana jest gra Army Men - strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwoli wcielić się graczowi w rolę sierżanta oddziału miniaturowych żołnierzyków.
Age of Sail II
Strategiczne 31 stycznia 2001
Wielkie XVIII wieczne bitwy morskie powracają w glorii chwały, dzięki realistycznemu odtworzeniu zmagań okrętów wojennych, będących wiernymi rekonstrukcjami tych z okresu 1775-1820.
Robin Hood: Defender of the Crown
Strategiczne 30 września 2003
Robin Hood: Defender of the Crown jest strategią z elementami gry akcji oraz cRPG, wyprodukowaną przez studio Cinemaware. Gracz wciela się w tytułowego banitę, a jego zadaniem jest uratowanie króla Ryszarda Lwie Serce oraz położenie kresu tyranii księcia Jana. Kluczem do zwycięstwa jest podbicie i zjednoczenie pod prawowitymi rządami 38 terytoriów.
Worms 2: Armageddon
Strategiczne 1 lipca 2009
Specjalna edycja kultowej serii strategiczno-zręcznościowej studia Team 17, stanowiąca kompilację dwóch starszych odsłon cyklu: Worms 2 oraz Worms Armageddon, wydawanych w latach 1997-1999. Gra pod nazwą Worms 2: Armageddon trafiła pierwotnie w ręce graczy konsolowych, skąd w nieco poszerzonej wersji jako Worms: Reloaded została przeniesiona także na popularne pecety. Po umiarkowanym przyjęciu trójwymiarowych odsłon serii, twórcy zdecydowali się powrócić do klasycznej perspektywy 2.
Ground Control
Strategiczne 1 czerwca 2000
Stań do toczącej się na lądzie i w powietrzu walki o ziemie Nowego Świata. Ciekawym rozwiązaniem jest całkowity brak klasycznego dla RTS-ów zarządzania surowcami, co powoduje koncentrację gracza na rozwiązaniach taktycznych.
Capitalism II
Strategiczne 17 grudnia 2001
Sequel znanej strategii ekonomicznej wydanej 1995 roku. Ponownie pozwala graczom samodzielnie, w domowym zaciszu przeistoczyć się w wielkiego rekina światowej finansjery i zawładnąć międzynarodową gospodarką.
Ski Resort Tycoon II
Strategiczne 9 października 2001
Ski Resort Tycoon II jest kontynuacją wydanej w 2000 roku strategii ekonomicznej. Podobnie jak w pierwowzorze, gracz wciela się w rolę dyrektora kurortu narciarskiego, a do jego obowiązków należy m.in. zapewnienie odpowiednich warunków bytowych dla narciarzy, wytyczanie tras narciarskich i zarządzanie sprawami administracyjnymi ośrodka. Gra wyprodukowana została przez studio Cat Daddy Games.
Sid Meier's Civilization IV: Warlords
Strategiczne 24 lipca 2006
Warlords to pierwszy, oficjalny dodatek do Sid Meier’s Civilization IV – bestsellerowej gry strategicznej, która na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutowała w październiku 2005 roku.
RollerCoaster Tycoon II
Strategiczne 14 października 2002
RollerCoaster Tycoon II to sequel jednej z najlepiej sprzedających się strategii ekonomicznych w historii, w którym ponownie zarządzamy parkiem rozrywki konstruując niesamowite kolejki i inne atrakcje.
Sid Meier's Civilization IV: Beyond the Sword
Strategiczne 20 lipca 2007
Drugi, po Warlords, oficjalny dodatek do znakomitej gry strategicznej, Sid Meier’s Civilization IV. Tym razem, jak sugeruje nazwa rozszerzenia, programiści i projektanci studia Firaxis Games postanowili skupić się nad okresami w historii ludzkości, które nastąpiły po wynalezieniu prochu i wprowadzeniu do użytku broni palnej.
Korona Północy
Strategiczne 22 lipca 2003
Poboczna odsłona cyklu pełnych rozmachu gier strategicznych firmy Paradox, bazująca na silniku Europa Universalis II. W odróżnieniu od niezwykle rozbudowanej poprzedniczki, odtwarzającej losy 180 realnie istniejących państw na przestrzeni 400 lat historii, Korona Północy (ang. Europa Universalis: Crown of the North) koncentruje się na znacznie węższym przedziale czasowym (lata 1275-1340) oraz dziejach trzech ludów skandynawskich: Szwecji, Danii i Norwegii.
American Conquest: Odwet
Strategiczne 22 czerwca 2003
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego American Conquest. W rozszerzeniu działamy na przestrzeni lata 1517-1804 i wykonujemy 25 obszernych misji, podzielonych na osiem kampanii. Autorzy dodali do gry kilka nowych nacji oraz 50 niedostępnych wcześniej jednostek. Specjalnym dodatkiem jest nowy tryb rozgrywki – pojedyncze bitwy.
Gruntz
Strategiczne 5 lutego 1999
Gruntz to wyprodukowana przez studio Monolith Productions strategia z elementami gry akcji i logicznej. Gracz ma za zadanie pomóc sympatycznym stworkom - tytułowym Gruntzom - wydostać się z jamy, do której wskoczyły uciekając przed groźnym Klanem Niezadowolonych i bezpiecznie wrócić do swojego królestwa w krainie Groan.
SimCity (1989)
Strategiczne 9 czerwca 1989
Klasyczna gra strategiczno-ekonomiczna, w której wcielamy się w rolę burmistrza hipotetycznego miasta. Tylko od naszego sprawnego zarządzania i sprytu będzie zależeć, czy mała wioska zamieni się w kwitnącą metropolię.
Star Wars: Supremacy
Strategiczne 23 maja 1998
Star Wars: Rebellion to pierwsza próba firmy LucasArts w stworzeniu gry strategicznej nawiązującej do bogatego świata „Gwiezdnych Wojen” – popularnej sagi filmowej George’a Lucasa. Do wyboru są dwie strony konfliktu: Imperium oraz Sojusz Rebeliantów.
X-COM: Terror from the Deep
Strategiczne 27 października 1995
Druga odsłona serii turowych gier strategicznych, w których bronimy Ziemi przed atakiem obcej cywilizacji. Tytuł rozbudowuje i ulepsza wiele rozwiązań z oryginału - UFO: Enemy Unknown.
Age of Empires: The Rise of Rome
Strategiczne 31 stycznia 1998
Dodatek do gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires, opracowany przez zespół Ensemble Studios. Rozszerzenie wprowadza cztery nowe cywilizacje, czyli Rzym, Kartaginę, Palmyrię oraz Macedonię i dodatkowe jednostki bojowe, których lista obejmuje opancerzone słonie, rydwany bojowe, jeźdźców na wielbłądach, procarzy, a także uzbrojone w płonące pociski galery. Dodatkowo, add-on wnosi nowe technologie pokroju logistyki, medycyny, pawęży i męczenników.
Monopoly Deluxe
Strategiczne 22 września 1992
Monopoly Deluxe to przygotowana przez firmę Virgin Games adaptacja jednej z najpopularniejszych gier planszowych. Twórcy pozostali wierni regułom Monopoly. Gracze poruszają się więc pionkami po planszy, starając się rozbudowywać swoje imperium hotelowe i unikać kosztownych pobytów na obszarach opanowanych przez konkurencję.