36. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 36. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Factorio: Space Age
Strategiczne 21 października 2024
Rozszerzenie do cenionej strategii niezależnego, czeskiego studia Wube Software. Factorio: Space Age przenosi nas do momentu, w którym kończy się „podstawka”. Gracze kontynuują kosmiczną ekspansję, odkrywając nowe planety i wykorzystując w budowie niedostępne wcześniej zasoby.

Cultures Online
Strategiczne 7 lipca 2010
Cultures Online to darmowa strategia przeglądarkowa, łącząca elementy gry ekonomicznej z MMORPG, wyprodukowana przez studio Funatics. Jako przywódca nacji wikingów w okolicach Islandii dbamy o rozwój społeczeństwa i jego ekspansję na sąsiednie tereny. W grze istotny udział mają inni gracze, z którymi możemy handlować, prowadzić wojny czy też zawrzeć przymierze.

Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising
Strategiczne 11 marca 2010
Samodzielny dodatek do osadzonej w uniwersum Warhammera 40,000 drugiej części RTS-a studia Relic Entertainment. Zgodnie z tytułem rozszerzenia, Dawn of War II: Chaos Rising koncentruje się wokół frakcji Kosmicznych Marines Chaosu. Akcja gry osadzona została na pokrytej lodem planecie Aurelia, która tysiąc lat wcześniej została "pożarta" przez burzę Osnowy, a teraz powróciła wraz z legionami Chaosu.

Supreme Commander: W obliczu wroga
Strategiczne 6 listopada 2007
Supreme Commander: W obliczu wroga jest samodzielnym rozszerzeniem wydanej w 2007 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS). Akcja dodatku osadzona została po wydarzeniach przedstawionych w bazowej grze. Zwaśnione frakcje UEF, Cybran oraz Aeon muszą wspólnie stawić czoła nowemu zagrożeniu - obcej rasie Seraphim. Deweloperzy ze studia Gas Powered Games przygotowali ponad 100 nowych jednostek, a także szereg zmian w mechanice rozgrywki.

Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów
Strategiczne 4 stycznia 2008
Przygotowany przez firmę Ubisoft obszerny zestaw kolekcjonerski, zawierający wszystkie pięć wydanych w latach 1995-2007 gier z bestsellerowej serii Heroes of Might and Magic wraz z ich oficjalnymi dodatkami (łącznie 12 produktów).

Europa Universalis: Rzym
Strategiczne 15 kwietnia 2008
Spin-offowa odsłona popularnej serii Europa Universalis, bazująca na silniku i mechanice wydanej w 2007 roku trzeciej części cyklu. W odróżnieniu od wszystkich poprzednich odsłon serii, Europa Universalis: Rzym przenosi nas do epoki starożytności, koncentrując się na losach Imperium Rzymskiego w latach od 280 p.n.e. do 27 p.n.e. – czyli od czasów pierwszej wojny punickiej do początków świetności Cesarstwa.

Space Rangers 2: Reboot
Strategiczne 7 września 2007
Space Rangers 2: Reboot jest pierwszym oficjalnym dodatkiem do wydanej w 2004 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS) - Space Rangers 2: Rebelia. Dodatek, stworzony przez ekipę deweloperską studia Elemental Games, wprowadza nową kampanię, scenariusze, misje i tryby zabawy. Twórcy nie zapomnieli również o poprawie balansu rozgrywki i usunięciu większości zidentyfikowanych błędów bazowej gry.

Omerta: Miasto Gangsterów
Strategiczne 31 stycznia 2013
Gra strategiczna z elementami symulacyjnymi i taktycznymi, wyprodukowana przez bułgarskie studio Haemimont Games (Tzar: Ciężar Korony, Celtic Kings: Rage of War, Tropico 4 i inne). Akcja Omerta: City of Gangsters osadzona została w latach 20. XX wieku. Gracz wciela się w rolę młodego imigranta, który przybywa do Atlantic City z zamiarem podporządkowania sobie miasta.

Jagged Alliance: Crossfire
Strategiczne 24 sierpnia 2012
Jagged Alliance: Crossfire to pierwsze samodzielne rozszerzenie do gry strategicznej z elementami cRPG - Jagged Alliance: Back in Action. Dodatek oferuje nową kampanię, w której dowodzony przez graczy oddział najemników M.E.R.C. musi powstrzymać krwawe masakry na ludności niewielkiego azjatyckiego państewka. Deweloperzy ze studia Coreplay zadbali również o solidną porcję nowych broni, bohaterów i przeciwników.

Lords of the Realm II
Strategiczne 31 października 1996
Lords of the Realm II jest sequelem wydanej w 1994 roku gry strategicznej studia Impressions Games. Akcja ponownie osadzona została w epoce średniowiecza, a gracz wciela się w rolę feudalnego możnowładcy, który po śmierci króla staje do rywalizacji o koronę. Rozgrywka stanowi połączenie elementów strategii turowej oraz czasu rzeczywistego (RTS).

Offworld Trading Company
Strategiczne 28 kwietnia 2016
Strategia ekonomiczna stworzona pod wodzą Sorena Johnsona – jednego z głównych projektantów Civilization 3 i 4. Akcja Offworld Trading Company przenosi nas na Marsa, gdzie przejmujemy kontrolę nad własną kompanią handlową, rywalizując o czołową pozycję na planecie. Sedno rozgrywki stanowi rozbudowany moduł handlu, dynamicznie reagujący na zmieniającą się sytuację rynkową.

Duma Szlachecka
Strategiczne prace wstrzymane
Przeglądarkowa strategia ekonomiczna autorstwa rodzimego studia Symulacje Historyczne. Produkcja przenosi nas w realia XVII-wiecznej Rzeczpospolitej Obojga Narodów, pozwalając wcielić się w szlachcica budującego swą magnacką potęgę. Podczas zabawy dbamy o aspekt ekonomiczny i rozbudowę naszego folwarku, uczestniczymy w życiu politycznym kraju i tworzymy własną siłę militarną.

Dwa Trony: Wojna Róż
Strategiczne 10 lutego 2004
Kolejna gra strategiczna z firmy Paradox Entertainment oparta na pomyśle i rozwiązaniach zastosowanych w roku 2001 w znakomitej Europa Universalis, a następnie w Europa Universalis II, Hearts of Iron, Europa Universalis Crown of the North czy Victoria: Empire Under the Sun.

Age of Mythology: The Titans
Strategiczne 30 września 2003
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego „Age of Mythology”. Rzeczony dodatek wzbogaca oryginalną grę o nową kampanię przeznaczoną dla pojedynczego gracza oraz nowe jednostki, nowe boskie moce, itd.

Fire Department 3
Strategiczne 30 marca 2006
Trzecia odsłona cyklu gier strategicznych pozwalających na zmierzenie się ze skutkami różnorodnych katastrof. Stajemy na czele brygady pożarniczej, w skład której, oprócz "zwykłych" strażaków, wchodzą m.in. saperzy, medycy, biochemicy czy oficerowie techniczni. W naszych akcjach wspiera nas około 15 pojazdów i jednostek specjalnych, min. ambulansów, śmigłowców, łodzi patrolowych czy buldożerów.

The Settlers II: 10-lecie - Wikingowie
Strategiczne 22 lutego 2007
Pierwszy oficjalny dodatek do jubileuszowej edycji gry The Settlers II. Jak sugeruje tytuł, add-on opracowany przez studia Blue Byte Software i Funatics Development pozwala graczom przejąć kontrolę nad ludem Wikingów. Nasi nowi podopieczni padli ofiarą najeźdźców – przebiegłych Wilczych Piratów, którzy uszkodzili Portal Świata. Ten eksplodował, tworząc gigantyczny wir energii, jaki przeniósł agresorów i Skandynawów do odległej, obcej krainy.

KKND 2: Krossfire
Strategiczne 3 marca 1998
Druga część strategii czasu rzeczywistego - Krush Kill 'N Destroy opowiada historię, która ma miejsce w 100 lat po konflikcie nuklearnym z 2079r i 40 lat po tym, jak po raz pierwszy „Ocaleni” wyszli ze swych podziemnych bunkrów, aby stanąć twarzą w twarz z rasą „Zmutowanych”.

Persian Wars
Strategiczne 8 czerwca 2001
Strategia czasu rzeczywistego posiadająca wiele elementów typowych dla gier przygodowych. Gracze obejmują tu pieczę nad jedną z trzech nacji stających do boju o legendarny Pierścień Króla Salomona.

Star Trek: Starfleet Command II: Empires at War
Strategiczne 28 listopada 2000
Empires at War to kolejna wersja strategicznej rozgrywki czasu rzeczywistego w świecie Star Trek. Nowa kampania, dwie nowe rasy oraz ponad tysiąc wariantów statków dla miłośników Federacji.

Colobot
Strategiczne 3 listopada 2001
Gra strategiczno-logiczna przeznaczona dla najmłodszych miłośników komputerowej rozrywki. Gracze mają za zadanie pomóc dzielnemu astronaucie, który w wyniku cięć budżetowych w NASA musi samotnie znaleźć nowy dom dla Ziemian.

Might & Magic: Clash of Heroes
Strategiczne 1 grudnia 2009
Poboczna odsłona popularnej serii Might & Magic opracowana przez studio Capybara Games. Rozgrywka łączy w sobie elementy gry logicznej, fabularnej oraz strategii turowej i pod względem oprawy przypomina nieco produkcje z gatunku jRPG. Fabuła podzielona została na 5 zazębiających się ze sobą epizodów, podczas których zajmować się będziemy realizacją zlecanych nam zadań poprzez eksplorację, rozmowy z napotkanymi postaciami niezależnymi oraz oczywiście walkę.

Worms Forts: Oblężenie
Strategiczne 15 października 2004
Kolejna, po Worms 3D, część bardzo popularnej na całym świecie serii traktującej o zmaganiach wirtualnych robaków. Oprócz specyficznego klimatu i poczucia humoru znanego z poprzednich odsłon, Worms Forts Under Siege oferuje graczom zupełne novum w rozgrywce - tytułowe fortyfikacje.

Army Men: RTS
Strategiczne 27 marca 2002
Strategia czasu rzeczywistego z serii Army Men, w której przejmujemy dowodzenie nad armią plastikowych, zabawkowych żołnierzyków. W tej produkcji mamy za zadanie rozprawić się ze zdrajcą naszej frakcji. Twórcy przygotowali kampanię składającą się z 15 poziomów i 8 różnych aren (umiejscowionych w domu mieszkalnym). W grze pojawia się też rozgrywka wieloosobowa.

Supreme Commander 2
Strategiczne 2 marca 2010
Supreme Commander 2 to druga odsłona utrzymanej w klimatach science-fiction RTS-owej serii, autorstwa deweloperów ze studia Gas Powered Games. Fabuła gry kontynuuje wątek konfliktu pomiędzy frakcjami United Earth Federation, Cybran i zakonu Illuminati, które po 25 latach pokoju ponownie rozpoczęły wojnę między sobą. Przejmując dowodzenie nad jedną ze stron, gracze tworzą zaplecze surowcowo-produkcyjne i budują armie potężnych maszyn, zdolnych zniszczyć wrogów.