Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka SimCity Societies (PC)

SimCity Społeczności PC

SimCity Societies

SimCity Societies to kolejna część bestsellerowej strategiczno-ekonomicznej serii, rozwijanej od końca lat osiemdziesiątych XX wieku.

Strategiczne | ekonomiczne | sandbox | budowa miasta

PC Windows
Okładka SimCity Societies (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

13listopada2007

16listopada2007

pudełko PL

SimCity Societies to kolejna część bestsellerowej strategiczno-ekonomicznej serii, rozwijanej od końca lat osiemdziesiątych XX wieku. Tym razem w proces produkcji nie zaangażowano jednak zespołu Maxis, lecz studio Tilted Mill Entertainment, z którego wyszły takie gry jak Immortal Cities: Children of the Nile oraz Caesar IV. Wraz ze zmianą tradycyjnego developera pewnej modyfikacji uległa koncepcja zabawy.

Zatem teraz stawianie wirtualnego miasta i administrowanie nim to tylko połowa sukcesu, gdyż trzeba poświęcić się również jego sferze społecznej. Tę ostatnią kształtujemy wykorzystując sześć zasobów (np. kreatywność, władza, produktywność). Jeśli decydujemy się więc przykładowo na zainwestowanie dużych pieniędzy w wymiar sprawiedliwości, służby bezpieczeństwa i sprawy pochodne, to metropolia nabiera wyglądu niczym z orwellowskiego Roku 1984 – mieszkańców permanentnie inwigilują kamery, architektura prezentuje się prawie jak szalone projekty socrealistycznych wizjonerów, grafika filtrowana jest w mroczny sposób etc. Rzecz jasna charakter miasta determinuje zachowanie obywateli, którymi są postaci, funkcjonujące na zasadzie podobnej do gier z cyklu The Sims.

Developerzy zaimplementowali grubo ponad trzysta typów budynków, z których jednak zaledwie niewielka część dostępna jest od początku rozgrywki. Kolejne rodzaje odblokowuje się poprzez odpowiednie rozwijanie sześciu wspomnianych zasobów, co zachęca do wielokrotnego rozpoczynania zabawy od zera, celem pójścia inną ścieżką niż poprzednio. Warto zauważyć, że wśród wirtualnych budowli znalazły się także obiekty, nawiązujące do rzeczywistości – np. monumentalna Wieża Azadi rodem z Teheranu.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 6.105 / 10 na podstawie 753 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 139,90 PLN

Gry podobne do SimCity Społeczności

Klasyfikacja PEGI SimCity Społeczności

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra może przestraszyć młodsze dzieci.

Wymagania sprzętowe SimCity Społeczności

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2.4 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 2.1 GB HDD, Windows XP/Vista

SimCity Społeczności - recenzja gry

Recenzja 22 listopada 2007, 14:46

Nie wystarczy tylko dobierać odpowiednie budynki i łączyć je ulicami. To by było zbyt proste. Wszystkie budowle w grze wykorzystują bądź generują sześć... nazwijmy to – surowców. Są to: produktywność, dobrobyt, kreatywność, duchowość, władza i wiedza. W zależności od tego, jakie miasto tworzymy, będziemy się koncentrować na dwóch lub trzech typach zasobów. W przypadku miejscowości totalitarnej będzie to władza i produktywność. Typowo kapitalistyczna metropolia rządzi się dobrobytem i wiedzą, natomiast romantyczna mieścinka skupiać się będzie na generowaniu i zużywaniu kreatywności oraz duchowości. Jestem gotów pokusić się o stwierdzenie, iż te abstrakcyjne zasoby mają w Społecznościach większe znaczenie niż pieniądze leżące w skarbcu miasta. Praktycznie to od nich zależy, jakie budynki stawiamy w mieście. Jeśli chcemy postawić obiekt zaspokajający potrzeby simów, musimy sprawdzić, jakich on „surowców” potrzebuje, i w jakich ilościach. Jeśli warunki te nie są spełnione, stawiamy najpierw budowle, które dostarczają brakujących zasobów. Przykładowo, centrum handlowe potrzebuje dziesięć jednostek dobrobytu do prawidłowego funkcjonowania. Trzeba w pierwszej kolejności postawić bank, który wytwarza ów dobrobyt. Potrzebni są jeszcze ludzie do pracy w tych ośrodkach, zatem budujemy kilka domków mieszkalnych. Trzeba jednak pamiętać, że mieszkania – w zależności od typu miasta – również mają wymagania. Niektóre potrzebują trochę produktywności, a inne kreatywności. Dzięki takiemu systemowi, gracz stara się utrzymywać wskaźniki nadwyżek dóbr minimalnie powyżej zera.