60. RTS - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 60. Gry o tematyce RTS ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Fields of Glory
Strategiczne 11 marca 1993
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w erze Napoleońskiej. Jej tematem jest odtworzenie 100 ostatnich dni chwały wielkiego Napoleona, które to stanowiły jeden wielki ciąg małych i naprawdę dużych potyczek uwieńczonych ostateczną bitwą pod Waterloo.

Dune II: Battle for Arrakis
Strategiczne 1 grudnia 1992
Dune 2: The Building of a Dynasty to opracowana przez studio deweloperskie Westwood gra komputerowa, która zapoczątkowała gatunek strategii czasu rzeczywistego. Fabuła tytułu oparta została na motywach bestselerowej powieści Franka Herberta „Diuna”. Gracz wciela się w przywódcę jednego z Wysokich Rodów i staje do walki o Przyprawę, niezwykle cenną substancję wydobywaną na pustynnej planecie Arrakis.

Mega lo Mania
Strategiczne 21 września 1991
Mega lo Mania to gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwoli Ci wcielić się w rolę przywódcy małej społeczności jaskiniowców. Opracowując nowe technologie i skupiając się na wynalezieniu broni, musisz stworzyć armię, która będzie w stanie pokonać trzech innych pretendentów do objęcia władzy nad bliżej niezidentyfikowaną planetą.

J.R.R. Tolkien's Riders of Rohan
Strategiczne 20 września 1991
Riders of Rohan to gra strategiczna rozgrywająca się w Śródziemiu – świecie wykreowanym przez słynnego pisarza fantasy, J.R.R. Tolkiena. Fabuła programu nawiązuje do powieści Władca Pierścieni a ściślej do jej drugiej części, zatytułowanej Dwie Wieże. Gracz stanie na czele wojsk Rohanu i odeprze ataki złego czarnoksiężnika, Sarumana.

Populous II: Trials of the Olympian Gods
Strategiczne 1 września 1991
Kontynuacja oryginalnej gry strategicznej Petera Molyneux, w której wcielając się w rolę bóstwa prowadzimy grupę naszych poddanych przeciwko wyznawcom innego boga. W porównaniu do poprzedniczki gra osadzona została w realiach mitologii greckiej, oferując ulepszoną oprawę wizualną, blisko 4-krotnie większą liczbę boskich mocy oraz aż 1000 zróżnicowanych map.

Command HQ
Strategiczne 1 stycznia 1990
Jeden z pierwszych przedstawicieli gatunku strategii czasu rzeczywistego. Dzieło Ozark Softscape pozwala nam wcielić się w naczelnego dowódcę globalnej superpotęgi, pod którego dowództwem znajdują się armie piechoty, dywizje zmechanizowane, grupy lotniskowców, a nawet satelity szpiegowskie i bomby atomowe. Działaniami wojennymi zawiadujemy, korzystając z mapy świata, na której zaznaczone są pozycje wszystkich sił naszej frakcji oraz wykryte wojska nieprzyjaciela.

Populous
Strategiczne 1 stycznia 1989
Populous to nowatorska gra strategiczna z 1989 roku, za której powstanie odpowiada dowodzona przez Petera Molyneux firma Bullfrog Productions. Brytyjski produkt, pierwszy reprezentant tytułów określanych mianem „god game”, pozwala wcielić się w rolę bóstwa i sprawować opiekę nad wyznającym go plemieniem.

Medieval Mayor
Strategiczne prace wstrzymane
Medieval Mayor jest strategią ekonomiczną stworzoną przez weteranów gatunku, studio Tilted Mill Entertainment, mających na swoim koncie m.in. Immortal Cities: Children of the Nile i Cezar IV. Gracz obejmuje stanowisko burmistrza średniowiecznego miasta, którym trzeba umiejętnie zarządzać, by stało się wzorem pod względem rozwoju przemysłu, handlu i kultury.

Death Inc.
Strategiczne prace wstrzymane
Death Inc. to wyprodukowany przez Ambient Studios nietypowy RTS, w którym zadaniem gracza, jako ponurego żniwiarza, jest doprowadzenie do śmierci jak największej liczby mieszkańców Anglii w czasach renesansu. Za zgromadzone dusze rozwijamy nasze nadnaturalne przedsiębiorstwo, ulepszamy biura oraz kupujemy nowe umiejętności.

Oddworld: Hand of Odd
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego studia Just Add Water, osadzona w uniwersum Oddworld. Gracz może stanąć po stronie Mudokonów bądź Glukkonów i w zależności od wyboru, chronić przyrodę lub też starać się ją maksymalnie eksploatować. W grze spotykamy znane z serii postacie, jak m.in. Abe, Munch, Lulu czy Humphrey.

Dreadline
Strategiczne prace wstrzymane
Dreadline to mieszanka RTS-a i gry roleplaying opracowana przez byłych pracowników takich firm jak Iron Lore czy Irrational Games. Gracz obejmuje dowództwo nad grupą potworów, które podróżują w czasie od jednej historycznej katastrofy do drugiej i mordują ludzi biorących udział w tych tragediach.

Nuclear Dawn 2
Akcji prace wstrzymane
Nuclear Dawn 2 to produkcja łącząca w sobie elementy strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby oraz taktycznej strategii czasu rzeczywistego. Dzieło studia InterWave ponownie przenosi nas do świata wyniszczonego przez wojnę nuklearną.

March On Oz
Strategiczne prace wstrzymane
March On Oz to gra strategiczna łącząca elementy RTS-a i gatunku Tower Defense. Akcja toczy się w uniwersum znanym z Czarnoksiężnika z krainy Oz. Gracze obejmują dowództwo nad grupą bohaterów, których zadaniem jest zatrzymanie przemarszu armii wroga przez wybrukowaną żółtą kostką drogę .

BlackSpace
Strategiczne prace wstrzymane
BlackSpace to gra autorstwa zespołu PixelFoundry Games, założonego przez dwóch byłych pracowników studia EA Sports Tiburon: Volga Aksoy’a i Jerry’ego Phaneufa. Pierwsza produkcja niewielkiej firmy jest interesującym połączeniem strategii czasu rzeczywistego z grą akcji oraz elementami ekonomicznymi.

Cartel
Strategiczne prace wstrzymane
Cartel to stworzona przez firmę Paradox gra strategiczna łącząca elementy strategii czasu rzeczywistego i turówki. Kierując poczynaniami jednego z tytułowych karteli, gracze dążą do dominacji nad światem przyszłości rządzonym przez bezwzględne megakorporacje.

Command & Conquer
Strategiczne prace wstrzymane
RTS studia BioWare, który początkowo miał stanowić kontynuację Command & Conquer: Generals, następnie został przekształcony w platformę do sieciowej rozgrywki w modelu free-to-play, a ostatecznie uległ skasowaniu przez Electronic Arts.

Nexus 2: The Gods Awaken
Strategiczne prace wstrzymane
Nexus 2: The Gods Awaken to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego będąca kontynuacją Nexus: The Jupiter Incident. Akcja toczy się 25 lat po wydarzeniach znanych z części pierwszej. Ponownie wcielamy się w postać Marcusa Cromwella i stajemy do walki z obcą rasą zrażającą istnieniu naszej cywilizacji.

Wetware
Strategiczne prace wstrzymane
Wetware to opracowana przez zespół Reality Council futurystyczna strategia, opowiadająca o wojnach hakerów w cyberpunkowym świecie przyszłości. Gracz wciela się w prezesa korporacji informatycznej, a jego głównym zadaniem jest zniszczenie konkurencji w tej branży.

C-Wars
Strategiczne prace wstrzymane
C-Wars to nietypowa strategia czasu rzeczywistego, w której dowodząc siłami porządkowymi księżycowej kolonii musimy odeprzeć inwazję zombie. Bitwy rozgrywane są na podzielonych na kwadraty planszach, których kolory decydują o tym jakie jednostki możemy na nie przywołać.

ROAM
Akcji prace wstrzymane
Opracowany przez Ryana Sharra projekt, łączący w sobie elementy trzecioosobowej gry akcji, strategii czasu rzeczywistego oraz RPG z niezwykle popularnym tematem apokalipsy zombie. Akcja gry ROAM osadzona została w świecie opanowanym przez żywe trupy, zaś gracz kieruje poczynaniami jednego z ocalałych i musi zadbać o jego przetrwanie w nieprzyjaznym środowisku. Cała zabawa składa się z trzech zasadniczych komponentów.

Exodus of the Machine
Strategiczne prace wstrzymane
Exodus Of The Machine to opracowana przez zespół Arcen Games survivalowa strategia osadzona w uniwersum znanym z gry AI War: Fleet Command. Naszym zadaniem jest pokierowanie grupą rozbitków na obcej planecie i zagwarantować ich przeżycie.

20,000 Leagues Above the Clouds
Strategiczne prace wstrzymane
20,000 Leagues Above the Clouds to wyprodukowana przez zespół The Brain hybryda gatunków RTS i RPG, w której wcielamy się kapitana statku powietrznego podróżującego po steampunkowym świecie złożonym z zawieszonych w chmurach wysp.

The Mandate
Strategiczne prace wstrzymane
Wyprodukowane przez zespół Perihelion Software połączenie strategii RTS z grą RPG w klimatach science fiction. Akcja gry The Mandate osadzona została w odległej przyszłości, w której model społeczeństwa przypomina XIX-wieczną Rosję. Po nagłej śmierci Imperatora monarchia zaczyna podupadać, a część sektorów państwa wypowiada posłuszeństwo następczyni tronu. Gracz wciela się zaś w rolę okrytego niesławą kapitana, który dostaje szansę na odzyskanie honoru poprzez stłumienie rebelii w zarodku.

Project Phoenix
RPG prace wstrzymane
Project Phoenix to hybryda gatunków jRPG i RTS, stworzona przez niezależny zespół doświadczonych twórców ze wszystkich stron świata. W grze ruszamy na epicką przygodę, eksplorując świat i tocząc taktyczne walki czteroosobową drużyną śmiałków, złożoną z anioła, paladyna, elfiej tropicielki i maga bitewnego.