
Data wydania: Anulowana
Cartel to stworzona przez firmę Paradox gra strategiczna łącząca elementy strategii czasu rzeczywistego i turówki. Kierując poczynaniami jednego z tytułowych karteli, gracze dążą do dominacji nad światem przyszłości rządzonym przez bezwzględne megakorporacje.
Cartel stanowi próbę wzbogacenia klasycznego konceptu RTS-a o elementy strategii turowej. Deweloperzy z Paradox Interactive wzorowali się przy tym na klimacie oryginalnego Syndicate, dlatego ich dzieło uznawane jest za duchowego spadkobiercę gry stworzonej w 1993 roku przez ekipę studia Bullfrog Productions.
Akcja Cartelu przenosi graczy w nieodległą przyszłość. Władzę nad światem obejmują megakorporacje, nazywane kartelami. Toczą one między sobą bezwzględną walkę o wpływy i dominację. Gracze kierują poczynaniami jednej z takich organizacji, starając się wszelkimi sposobami przechylić na szalę zwycięstwa na swoją stronę.
Pod względem rozgrywki Cartel stanowi wielogatunkowy miks, oferując z jednej strony pełne akcji misje (w których celem jest m.in. rozpoznanie, szpiegostwo, sabotaż i zabójstwa na zlecenie), wymagające zdolności taktycznego dowodzenia niewielkim oddziałem żołnierzy, a z drugiej rozbudowane mechanizmy strategiczne, pozwalające m.in. rozwijać technologie, prowadzić działania dyplomatyczne oraz planować przebieg zadań. Deweloperzy postawili przy tym na dużą swobodę – od graczy zależy bowiem, na których elementach gry skupią się najbardziej, a co pozostawią w gestii komputerowej sztucznej inteligencji.
Autor opisu gry: Aleksander Kaczmarek
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Paradox Development Studio
Wydawca: Paradox Interactive
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Firma Paradox Interactive pracuje nad nową strategią, inspirowaną klasycznym Syndicate. Cartel ukaże się w ciągu 12-18 miesięcy. Twórcy obiecują połączenie turówki z RTS-em, a wszystko w klimacie wojen pomiędzy megakorporacjami.
gry
Aleksander Kaczmarek
21 września 2011 20:51