57. RTS - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 57. Gry o tematyce RTS ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Myth II: Duszożerca
Strategiczne 30 listopada 1998
Kontynuacja taktycznej strategii fantasy studia Bungie Software, w której połączone siły różnych ras stawiały czoła złowrogim siłom ciemności. Tło fabularne gry, ukazane zostało w formie pamiętników jednego z uczestników wydarzeń, czyniąc całą historię zrozumiałą dla wszystkich, którzy nie mieli do czynienia z pierwowzorem. 60 lat po zakończeniu Wielkiej Wojny i pokonaniu demonicznego Balora okazuje się, że jeden z jego generałów zdołał zbiec i przez ten czas pozostawał w ukryciu.

Populous: The Beginning
Strategiczne 30 listopada 1998
Trzecia odsłona popularnej serii strategicznej, która była jednym z prekursorów gatunku powszechnie nazywanego „symulatorem boga”. Gra przynosi masę nowości, w tym po raz pierwszy prezentuje akcję w pełnym trójwymiarze.

Populous: The Beginning - Undiscovered Worlds
Strategiczne 30 listopada 1998
Oficjalny dodatek do gry Populous: The Beginning, będącej trzecią odsłoną zapoczątkowanej w 1989 roku serii tzw. 'god games'. Dodatek nie wprowadza żadnych zmian w mechanice rozgrywki, oferując 12 całkiem nowych misji, przeznaczonych do zabawy w trybie single- i multiplayer.

Tridonis
Strategiczne 20 listopada 1998
Tridonis to strategia czasu rzeczywistego (RTS), stworzona przez polskie studio deweloperskie Alien System. Tłem fabularnym dla gry jest inwazja obcych na Ziemię, dokonana w 2001 roku. Gracz może wybrać stronę konfliktu, której poczynaniami będzie kierował. Twórcy przygotowali 24 scenariusze do rozgrywki jednoosobowej oraz tryb multiplayer, w którym uczestniczyć mogą maksymalnie 4 osoby.

StarCraft: Brood War
Strategiczne 18 listopada 1998
Oficjalne rozszerzenie do znakomitej strategii czasu rzeczywistego studia Blizzard Entertainment, osadzonej w realiach science fiction. Akcja StarCraft: Brood War rozgrywa się tuż po wydarzeniach z podstawki. Pomimo zniszczenia Overminda, Zergowie wciąż stanowią liczącą się siłę - tzwłaszcza w obliczu nowego zagrożenia.

Earth 2140: Final Conflict
Strategiczne 15 listopada 1998
Pakiet dodatków do gry Earth 2140 zaliczanej do gatunku RTS, oferujący wiele nowych misji zarówno do gry single jak i multiplayer, nowe jednostki i budynki oraz technoindustrialny podkład muzyczny.

Knights & Merchants: The Shattered Kingdom
Strategiczne 15 października 1998
Strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w pseudo-średniowiecznych czasach. Umożliwia odegranie kluczowej roli królewskiego hetmana koronnego. Całość koncentruje się na ekonomicznej stronie zarządzania królestwem. Poza rozbudowaną kampanią solo dostępny jest też tryb wieloosobowy.

The Settlers III
Strategiczne 13 października 1998
Trzecia odsłona serii The Settlers wyprodukowana i wydana przez firmę Blue Byte Software. Gra, choć zaliczana jest do gatunku strategii czasu rzeczywistego (RTS), odznacza się bardzo rozbudowanym aspektem ekonomicznym.

Dune 2000
Strategiczne 30 września 1998
Odświeżona, oznaczona numerem 2000 wersja starego hitu Dune 2. Znowu możemy wcielić w głównodowodzącego jednego z trzech wielkich domów i toczyć wielkie bitwy na powierzchni planety Arrakis.

Command & Conquer: Red Alert - Retaliation
Strategiczne 28 sierpnia 1998
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Command and Conquer: Red Alert. Produkcja zawiera w sobie zawartość oferowaną przez wydane na komputery osobiste dodatki Counterstrike oraz The Aftermath. Dodatkowo tytuł oferuje niedostępne nigdy wcześniej przerywniki filmowe.

Mech Commander
Strategiczne 21 sierpnia 1998
Osadzona w uniwersum Battle-tech nietypowa strategia czasu rzeczywistego, w której przejmujemy kontrole nad potężnymi maszynami bojowymi – Mech-ami. Gra koncentruje się na taktycznej stronie starć. Nie znajdziemy tu opcji budowy bazy i pozyskiwania surowców. Zamiast tego naszym zadaniem jest umiejętne sterowanie grupami bojowymi.

Emergency: Fighters for Life
Strategiczne 21 sierpnia 1998
Gra strategiczno-symulacyjna w której możecie spróbować swych sił jako koordynator działań trzech niesłychanie istotnych dla działania aglomeracji miejskich służb, czyli policji, straży pożarnej oraz pogotowia ratunkowego.

Total Annihilation: The Core Contingency
Strategiczne 8 lipca 1998
The Core Contingency to rozbudowany dodatek do popularnej swego czasu strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Total Annihilation.

M.A.X. 2: Mechanized Assault & Exploration
Strategiczne 29 czerwca 1998
Kontynuacja oryginalnej gry strategicznej, pozwalającej na rozgrywkę w czasie rzeczywistym, w systemie turowym lub w wariancie hybrydowym. Tym razem stajemy na czele ludzi bądź jednej z 7 ras, należących do międzygalaktycznego porozumienia Concord i stawiamy czoła wrogo nastawionej rasie Sheevatów.

Cyberstorm 2: Corporate Wars
Strategiczne 18 czerwca 1998
Cyberstorm 2: Corporate Wars to strategia czasu rzeczywistego (z dostępnym trybem turowym), stanowiąca kontynuację gry MissionForce: Cyberstorm.

Earth 2140
Strategiczne 15 czerwca 1998
Earth 2140 jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w odległej przyszłości. Ziemią targa konflikt pomiędzy frakcjami UCS (United Civilized States) lub ED (Eurasian Dynasty). Gracz przejmuje kontrolę nad jedną ze stron i stara się przechylić szalę zwycięstwa. Deweloperzy ze studia TopWare Programy (obecnie Reality Pump) przygotowali ponad 50 misji w trybie single player oraz przeszło 30 map do potyczek wieloosobowych.

Army Men
Strategiczne 10 czerwca 1998
Każda zwycięska armia potrzebuje wspaniałego dowódcy... nawet ta plastikowa. Takim oto mottem reklamowana jest gra Army Men - strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwoli wcielić się graczowi w rolę sierżanta oddziału miniaturowych żołnierzyków.

Riverworld
Strategiczne 1 czerwca 1998
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, w której gracz dowodzi ludami z wielu różnych epok, starając się zdominować pozostałe cywilizacje. Walki prowadzone są na tytułowej planecie RiverWorld.

Star Wars: Supremacy
Strategiczne 23 maja 1998
Star Wars: Rebellion to pierwsza próba firmy LucasArts w stworzeniu gry strategicznej nawiązującej do bogatego świata „Gwiezdnych Wojen” – popularnej sagi filmowej George’a Lucasa. Do wyboru są dwie strony konfliktu: Imperium oraz Sojusz Rebeliantów.

Warhammer: Dark Omen
Strategiczne 7 kwietnia 1998
Strategia czasu rzeczywistego, której akcję osadzono w uniwersum popularnej gry bitewnej Warhammer Fantasy Battle. Produkcja stanowi kontynuację wydanej w 1996 roku Warhammer: Shadow of the Horned Rat i przynosi szereg usprawnień w oprawie i mechanice zabawy.

StarCraft
Strategiczne 28 marca 1998
Kultowa strategia czasu rzeczywistego legendarnego studia Blizzard Entertainment. Gra osadzona jest w klimatach science fiction i przedstawia dynamiczne starcia trzech wrogich frakcji: potomków Ziemian znanych jako Terranie, tajemniczej cywilizacji Protossów oraz rasy insektoidalnych Zergów. StarCraft oferuje 30 rozbudowanych misji rozłożonych na trzy odmienne kampanie dla jednego gracza.

KKND 2: Krossfire
Strategiczne 3 marca 1998
Druga część strategii czasu rzeczywistego - Krush Kill 'N Destroy opowiada historię, która ma miejsce w 100 lat po konflikcie nuklearnym z 2079r i 40 lat po tym, jak po raz pierwszy „Ocaleni” wyszli ze swych podziemnych bunkrów, aby stanąć twarzą w twarz z rasą „Zmutowanych”.

Reflux
Strategiczne 28 lutego 1998
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez nasz rodzimy zespół Metropolis. Uratuj Ziemię przed zagładą! Weź udział w zmaganiach pomiędzy dwoma przeciwnikami. Ten, kto wygra będzie miał szansę przeciwstawić się Obcym i zetrzeć się z nimi na śmierć i życie.

Age of Empires: The Rise of Rome
Strategiczne 31 stycznia 1998
Dodatek do gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires, opracowany przez zespół Ensemble Studios. Rozszerzenie wprowadza cztery nowe cywilizacje, czyli Rzym, Kartaginę, Palmyrię oraz Macedonię i dodatkowe jednostki bojowe, których lista obejmuje opancerzone słonie, rydwany bojowe, jeźdźców na wielbłądach, procarzy, a także uzbrojone w płonące pociski galery. Dodatkowo, add-on wnosi nowe technologie pokroju logistyki, medycyny, pawęży i męczenników.