61. RTS - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 61. Gry o tematyce RTS ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Bitter Glory
Strategiczne prace wstrzymane
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego przenosząca nas w realia II Wojny Światowej. Autorzy postawili na realizm. Bitwy rozgrywane są się na heksagonalnej mapie świata opartej na zdjęciach satelitarnych NASA. Oprócz standardowych tytuł oferuje również możliwość projektowania własnych pojazdów.

Company of Heroes Online
Strategiczne prace wstrzymane
Sieciowa wersja świetnej strategii czasu rzeczywistego, przygotowanej przez twórców takich serii jak Homeworld lub Dawn of War. Produkcja przypomina pierwowzór, ale została wzbogacona o szereg opcji sieciowych i mikrotransakcje. Podczas zabawy wcielamy się w jedną z dwóch armii i walczymy na różnych polach bitew. Niestety, tytuł nie zyskał zbyt dużej popularności i został wstrzymany.

Tom Clancy's EndWar 2
Strategiczne prace wstrzymane
Planowana, lecz finalnie anulowana kontynuacja ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego Tom Clancy’s EndWar z 2008 roku. Prace nad grą prowadził odpowiedzialny za pierwowzór zespół Ubisoft Szanghaj pod kierownictwem Michaela De Platera, jednego ze współtwórców serii Total War. W założeniach druga część cyklu stanowić miała rozwinięcie rozwiązań znanych z pierwowzoru i kłaść jeszcze większy nacisk na warstwę fabularną, a także dopracować model rozgrywki oraz walki.

Cuanatun
Strategiczne prace wstrzymane
Gra strategiczna z gatunku tower defense, w której kierujemy rasą rozwiniętych technologicznie mrówek odpierających ataki złych robotów.

End of Nations
Strategiczne prace wstrzymane
Udostępniana na zasadzie free-to-play (za darmo z opcją płatnego abonamentu) strategia z rodzaju MMORTS, za której powstanie odpowiada studio deweloperskie Petroglyph Games. Akcja End of Nations toczy się w świecie niedalekiej przyszłości, w którym dominująca rolę sprawuje totalitarna organizacja Order of Nations. Przeciwko niej występują dwie wzajemnie zwalczające się frakcje – Liberation Front oraz Shadow Revolution.

Kings and Castles
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach fantasy, w której wcielamy się w króla i podejmujemy próbę podbicia świata. Jest to produkcja studia Gas Powered Games znanego m.in. z serii Supreme Commander. Podobnie jak w przypadku tego cyklu autorzy przygotowali olbrzymie mapy, na których bitwy toczą bardzo liczne armie.

Dreamlords Resurrection
Strategiczne prace wstrzymane
Trzecia odsłona serii gier MMORTS opracowywanej przez szwedzkie studio Lockpick Entertainment. Przynosi ze sobą szereg usprawnień w stosunku do poprzedniczek udoskonalając jeszcze bardziej swoją koncepcję przeniesienia do świata MMO elementów znanych ze strategii czasu rzeczywistego.

Win That War!
Strategiczne prace wstrzymane
Gra należąca do rzadkiego gatunku MMORTS, utrzymana w estetyce retrofuturyzmu. Dzieło niezależnego francuskiego studia Insane Unity łączy model rozgrywki charakterystyczny dla gier strategicznych czasu rzeczywistego z dużym naciskiem na interakcje sieciowe. Gra umożliwia opowiedzenie się po stronie jednej z trzech megakorporacji, które walczą o kontrolę nad nowo odkrywanymi planetami, pełnymi cennych minerałów.

Bot Smashers
Strategiczne prace wstrzymane
Dedykowane platformom mobilnym Bot Smashers jest zabawną i dynamiczną strategią czasu rzeczywistego. Obserwując pole bitwy z perspektywy izometrycznej budujemy swoją bazę oraz kontrolujemy przeróżne roboty, starając się przechytrzyć i pokonać przeciwnika.

Egony
Strategiczne prace wstrzymane
Egony to osadzona w cyberpunkowym świecie gra strategiczna, w której staramy się przejąć kontrolę nad pewnym rezerwatem, wykorzystując do tego szeregowych żołnierzy oraz potężnych, nieśmiertelnych Hegosów. Tytuł studia BoomTownGames łączy w sobie elementy znane zarówno z RTS-ów, jak i turowych gier strategicznych.

MapleStory Blitz
Strategiczne prace wstrzymane
MapleStory Blitz stanowi połączenie gry karcianej i strategicznej. Stworzona przez studio Nexon produkcja skupia się na trybie multiplayer i umożliwia graczom zbieranie kart i toczenie potyczek w ramach rozbudowanego rankingu.

Legion Commander
Strategiczne prace wstrzymane
Legion Commander stanowi jedną z pierwszych prób przeniesienia gry strategicznej w środowisko rzeczywistości wirtualnej. Stworzona przez chińskie studio ChangYou Games produkcja jest osadzona w dość klasycznym świecie fantasy i oddaje pod kontrolę graczy trzy rasy – ludzi, elfy oraz orki – z odmiennymi, charakterystycznymi dla nich jednostkami.

Solar Warden
Akcji prace wstrzymane
Kosmiczna strzelanka wzbogacona rozbudowanymi elementami strategicznymi. Gracz staje na czele floty powołanej w celu obrony Ziemi przed asteroidami oraz obcą rasą. Podczas zabawy walczymy z zagrożeniami osobiście, z kokpitu statku, jak i wydajemy rozkazy pozostałym jednostkom. Natomiast pomiędzy misjami zajmujemy się zarządzeniem organizacją, co obejmuje m.in. stosunki dyplomatyczne z rządami państw, prowadzenie badań technologicznych i pilnowanie finansowej strony przedsięwzięcia.

Polanie Remake
Strategiczne prace wstrzymane
Odświeżona wersja kultowej polskiej strategii RTS z 1996 roku, przygotowana przez ekipę Home Net Games pod wodzą współtwórcy oryginału, Mirosława Dymka. Fabuła gry Polanie Remake w niczym nie odbiega od pierwowzoru, a podczas zabawy wcielamy się w przywódcę plemienia imieniem Mirko, pragnącego zemsty na wrogach, którzy obrócili w ruinę jego rodzinną wioskę. Pod względem mechaniki mamy do czynienia z klasyczną strategią czasu rzeczywistego, inspirowaną legendarnym Warcraftem.

Warcraft: Armies of Azeroth
Strategiczne prace wstrzymane
Fanowski remake kultowej strategii Warcraft III, wydanej przez firmę Blizzard Entertainment w 2002 roku. Tytuł miał być dostępny jako bezpłatna modyfikacja na silniku StarCrafta II. Do jego uruchomienia wystarczyłoby pobranie darmowej Edycji Starter tejże gry. WarCraft: Armies of Azeroth wiernie odtwarza fabułę pierwowzoru, opowiadającą o toczącej się w krainie Azeroth rywalizacji ludzi, orków, nieumarłych oraz nocnych elfów.

Age of Empires: World Domination
Strategiczne prace wstrzymane
Dostępna w modelu darmowym z mikropłatnościami mobilna strategia czasu rzeczywistego, stworzona na licencji kultowej serii strategicznej Microsoftu przez singapurskie studio KLab Global. W grze przejmujemy kontrolę nad jedną z wielkich historycznych cywilizacji, a naszym zadaniem jest rozwój jej potęgi i dążenie do osiągnięcia przez nią tytułowej dominacji nad światem. Do dyspozycji graczy oddano Celtów, Brytów, Wikingów, Japończyków, Chińczyków, Franków, Saracenów i Hunów.

W.N.C. Infantry
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego, kładąca nacisk na zabawę wieloosobową. W.N.C. Infantry osadzone jest w postapokaliptycznej wizji przyszłości. Obejmujemy kontrolę nad garstką naukowców i żołnierzy, którzy schronili się przed nuklearną zagładą, a teraz wychodzą na zniszczoną powierzchnię, by stanąć do walki o ostatnie zasoby.

Contact Vector
Strategiczne prace wstrzymane
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego, będąca debiutanckim projektem brytyjskiego studia Magnosphere. Akcja Contact Vector toczy się w odległej przyszłości, w której ludzkość objęła we władanie liczne systemy planetarne. Podczas zabawy wcielamy się w rolę dowódcy gwiezdnej floty specjalnej, wysłanej do zbadania dziwnego sygnału, będącego pozostałością po skoku nadprzestrzennym.

Deep Space Settlement
Strategiczne prace wstrzymane
Rozbudowana kosmiczna strategia kanadyjskiego studia Escape Velocity, łącząca cechy klasycznego gatunku 4X z elementami popularnych RTS-ów. Akcja Deep Space Settlement osadzona została w przyszłości, w której ludzkość gorączkowo poszukuje nowych, nadających się do zagospodarowania planet. Zadaniem graczy jest założenie kolonii w świeżo odkrytym zakątku wszechświata i rozwinięcie jej do rangi prawdziwego galaktycznego imperium.

Deadhold
Strategiczne prace wstrzymane
Zaliczana do gatunku Squad Based Action RTS drużynowa strategia akcji, mająca ambicję być nowoczesną wersją legendarnego Mytha z 1998 roku. Zgodnie z koncepcją pierwowzoru, Deadhold koncentruje się na toczeniu widowiskowych bitew w mrocznym świecie fantasy, bez konieczności rozbudowy bazy czy dbania o zapasy surowców. Podczas zabawy gracze mogą stać się przywódcami jednej z dostępnych frakcji, takich jak Imperium Nordyckie, gobliny czy lodowi giganci.

Servo
Strategiczne prace wstrzymane
Servo to wydana na PC gra RTS autorstwa zespołu BonusXP. Gracze obejmują w niej dowództwo nad niewielkim oddziałem potężnych mechów i za ich pomocą gromadzą surowce, rozbudują bazy oraz szkolą słabsze, ale liczniejsze jednostki sojusznicze. Cechą szczególną produkcji jest to, że z bitwy na bitwę roboty stają się coraz potężniejsze, także w trybie multiplayer.

Before
Strategiczne prace wstrzymane
Sandboksowa strategia czasu rzeczywistego z elementami survivalu, opracowana przez ekipę Facepunch Studios, znaną z takich tytułów, jak Garry’s Mod i Rust. Akcja gry przenosi nas w czasy prehistoryczne, gdzie jako wódz niewielkiego plemienia jaskiniowców musimy zadbać o przetrwanie swojego ludu. Rozgrywka sprowadza się do poszukiwania pożywienia i niezbędnych surowców, takich jak drewno, skóry czy kamień, które posłużą nam do wznoszenia budowli oraz konstrukcji rozmaitych przedmiotów.

Spoils of War
Strategiczne prace wstrzymane
Fabuła gry ukazuje rasę ludzką jako agresora chcącego wytępić obcą nację (zwaną Ematrant), która usilnie broni swoich domostw na odległej planecie. Gracz ma oczywiście możliwość rozegrania kampanii po obu stronach barykady (jako człowiek lub kosmita).

King Arthur: Pendragon Chronicles
Strategiczne prace wstrzymane
Swoista hybryda typowego RTSa z elementami gier RPG, stworzona przez dwie ekipy developerskie – Spore Games oraz Game Consulting. Producenci inspirację do tworzenia rzeczonego programu zaczerpnęli z filmu o takim samym tytule, wyreżyserowanego przez Jerry’ego Buckheimera.