
Data wydania: Anulowana
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego, będąca debiutanckim projektem brytyjskiego studia Magnosphere. Akcja Contact Vector toczy się w odległej przyszłości, w której ludzkość objęła we władanie liczne systemy planetarne. Podczas zabawy wcielamy się w rolę dowódcy gwiezdnej floty specjalnej, wysłanej do zbadania dziwnego sygnału, będącego pozostałością po skoku nadprzestrzennym.
Contact Vector to kosmiczna strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym. Jest to debiutancki projekt brytyjskiego studia Magnosphere.
Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w czasach gdy ludzkość opuściła układ słoneczny i objęła we władanie niezliczone systemy planetarne. W kampanii wcielamy się w dowódcę floty specjalnej, stacjonującej na granicy skolonizowanej przestrzeni kosmicznej. Pewnego dnia nasi podwładni odbierają dziwny sygnał, będący pozostałością po skoku nadprzestrzennym, wykonanym w odległych rejonach galaktyki, do tej pory uznawanych za martwe, gdzie nawigacja jest niemożliwa. Istnienie sygnału dowodzi jednak, że drugie z tych stwierdzeń nie jest wcale prawdziwe. Wyprawa mająca na celu zbadanie tego miejsca szybko okazuje się mieć fatalne konsekwencje i rozpętana zostaje wojna z wielkim gwiezdnym imperium.
Contact Vector oferuje dwa tryby dowodzenia. Pierwszy z nich jest tradycyjnym RTS-em, w którym akcja pędzi nieprzerwanie naprzód. Natomiast drugi opracowano z myślą o fanach turówek. W nim rozgrywka dalej przebiega w czasie rzeczywistym, ale co kilkanaście sekund automatycznie pauzuje, pozwalając graczom na spokojne obmyślenie taktyki i wydanie rozkazów.
Gra kładzie nacisk przede wszystkim na dowodzenie flotą, a nie budowę baz czy gromadzenie surowców. Kluczową rolę odgrywa właściwe wykorzystanie trójwymiarowego charakteru pustki kosmicznej oraz ukrywanie własnych sił przed wzrokiem i czujnikami nieprzyjaciela. Gracze mają także możliwość daleko idącej modyfikacji wszystkich statków i swobodnego wybierania ich uzbrojenia. Większość starć wygrywa strona z lepszymi planami taktycznymi, a nie z liczniejszą armadą.
Choć całość koncentruje się na aspekcie taktycznym, to jednocześnie rozgrywkę wzbogacają lekkie elementy strategiczne. Możemy prowadzić badania nad nowymi technologiami, budować statki oraz werbować żołnierzy do armii. Ponadto kluczową rolę odgrywa dbanie o zaopatrzenie floty w amunicję, części i inne potrzebne dobra. Dodatkową atrakcją jest tryb multiplayer, pozwalający na zmierzenie się z innymi graczami.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Magnosphere
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
Fani kosmicznych gier strategicznych powinni udać się na odpowiednią stronę w serwisie Kickstarter, na której trwa zbiórka pieniędzy na Contact Vector. Twórcy zachęcają do wspierania projektu przez sprawdzenie wersji demonstracyjnej, pozwalającej na przetestowanie mechaniki walki oraz systemu sterowania.
gry
Kamil Zwijacz
27 maja 2014 08:55
Na serwisie Kickstarter ruszyła zbiórka na Contact Vector, czyli kosmicznego RTS-a, który położy nacisk na właściwe dowodzenia flotą statków, a nie rozbudowę bazy i produkcję jednostek.
gry
Adrian Werner
15 kwietnia 2014 11:03