Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 kwietnia 2014, 11:03

autor: Adrian Werner

Contact Vector - ruszył Kickstarter kosmicznego RTS-a

Na serwisie Kickstarter ruszyła zbiórka na Contact Vector, czyli kosmicznego RTS-a, który położy nacisk na właściwe dowodzenia flotą statków, a nie rozbudowę bazy i produkcję jednostek.

Brytyjskie studio Magnosphere jest kolejnym zespołem, który udał się na serwis Kickstarter w celu zdobycia środków na produkcję swojej gry. Projektem tym jest kosmiczny RTS zatytułowany Contact Vector. Cel minimalny ustalono na poziomie 120 tysięcy funtów brytyjskich, a zbiórka dobiegnie końca 24 maja. W planach jest jedynie edycja pecetowa, a premiera ma nastąpić w czerwcu przyszłego roku. Aby zachęcić graczy do wsparcia finansowego gry, autorzy udostępnili wczesne demo technologiczne, które pozwala przeprowadzić wymianę ognia między kilkoma statkami. Twórcy korzystają z silnika Unity, dzięki czemu wersja demonstracyjna ma postać aplikacji przeglądarkowej i tym samym jej uruchomienie nie wymaga pobierania żadnych plików.

  1. Contact Vector – strona Kickstartera
  2. Contact Vector – oficjalna strona gry
  3. Contact Vector – zagraj w demo technologiczne

Contact Vector zaoferuje dwa tryby dowodzenia. Pierwszy z nich będzie tradycyjnym RTS-em, w którym akcja ma biec nieprzerwanie naprzód. Natomiast drugi powstaje z myślą o fanach turówek. W nim rozgrywka dalej przebiegać będzie w czasie rzeczywistym, ale co kilkanaście sekund ma automatycznie pauzować, pozwalając graczom na spokojne obmyślenie taktyki i wydanie rozkazów.

Contact Vector - ruszył Kickstarter kosmicznego RTS-a - ilustracja #1

Gra położy nacisk przede wszystkim na dowodzenie flotą, a nie budowę baz czy gromadzenie surowców. Kluczową rolę odegra właściwe wykorzystanie trójwymiarowego charakteru pustki kosmicznej oraz ukrywanie własnych sił przed wzrokiem nieprzyjaciela. Gracze otrzymają także możliwość daleko idącej modyfikacji wszystkich statków i swobodnego wybierania ich uzbrojenia. Większość starć ma wygrać strona z lepszymi planami taktycznymi, a nie z bardziej liczną armadą.

Plan minimum autorów obejmuje opracowanie gry oferującej proste potyczki multiplayer, ale w dalszych planach jest również tryb kampanii fabularnej oraz kampanii wieloosobowej. Wszystko zależy jednak od tego, jaką sumę uda się zgromadzić przed końcem akcji na Kickstarterze.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej