
Data wydania: 21 kwietnia 2020
Realistyczny symulator przetrwania, opracowany przez debiutujące australijskie studio Beam Team Games. W Stranded Deep wcielamy się w rozbitka, który po katastrofie samolotu musi przetrwać na jednej z bezludnych wysp Pacyfiku. W odróżnieniu od większości gier z tego gatunku, rozgrywka polega jednak nie tylko na eksploracji wyspy, ale także głębin oceanu, przy czym oba te elementy generowane są losowo przed każdą rozgrywką.
Gracze
Steam
OpenCritic
Stranded Deep to produkcja należąca do gatunku survival. Tytuł umożliwia wcielenie się w rozbitka, który musi przetrwać na jednej z wysp na Pacyfiku i cechuje się wysokim poziomem realizmu. Za stworzenie gry odpowiada niezależny australijski zespół Beam Team Games; jest to debiutancki projekt tego dewelopera.
Na Pacyfiku w niewyjaśnionych okolicznościach rozbija się samolot. Jedyny ocalały pasażer dociera na najbliższą wyspę i stara się przetrwać w obcym i niebezpiecznym terenie.
W Standed Deep akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby (tzw. widok FPP). Głównym zadaniem gracza jest przetrwanie, co wymaga m.in. rozsądnego wykorzystywania zasobów, jakie oferuje nam stały ląd, jak i regularnych wypadów do bogatego podwodnego świata, gdzie możemy znaleźć szereg przydatnych przedmiotów. Dokładne poznanie okolicy w znacznej mierze utrudnia fakt, że mapa jest wygenerowana losowo – przy każdym podejściu zmienia się zarówno archipelag, jak i terytorium wokół niego.
Ważną rolę odgrywa także crafting. System odpowiadający za tworzenie przedmiotów jest intuicyjny – interfejs został tutaj ograniczony do niezbędnego minimum, co zmusza gracza do samodzielnego myślenia nad łączeniem poszczególnych elementów w przydatne narzędzia. Oprócz podstawowego ekwipunku, takiego jak wędka czy prymitywna broń, mamy także możliwość stworzenia bardziej zaawansowanych konstrukcji, np. tratwy czy szałasu.
Na gracza czeka tu wiele niebezpieczeństw, obejmujących zarówno niesprzyjającą pogodę (sztormy, ale też zwyczajny upał w dzień lub nocny chłód), jak i dziką przyrodę – np. rekiny. Nasz bohater musi jeść i pić, więc konieczne jest ciągle dbanie o zaopatrzenie (jedzenie możemy zdobywać nie tylko dzięki zbieractwu i polowaniu, ale też własnym uprawom). Warto przy tym odnotować, że jedzenie z czasem się psuje, a pić możemy tylko odpowiednie płyny (przykładowo słona woda wzmaga pragnienie).
W miarę postępów w rozgrywce nasza postać stopniowo się zmienia – uczy się nowych umiejętności i tym samym zwiększa swoje szanse na przetrwanie.
W Standed Deep możemy grać samotnie albo z innymi. Gra posiada tryb dla pojedynczego gracza, a także lokalny moduł kooperacyjny, który umożliwia zabawę na podzielonym ekranie.
Produkcja wspiera także funkcję Steam Remote Play. Umożliwia ona streamowanie rozgrywki ze swojego peceta na inne urządzenie albo dzielenie się grą ze znajomym (w ten sam sposób – poprzez streaming).
Stranded Deep wyróżnia się spośród wielu innych niezależnych produkcji ładną, bardzo barwną oprawą wizualną. Twórcy szczycą się szczególnie wykreowanym przez siebie cyklem dobowym oraz zmiennymi warunkami pogodowymi, które w znacznym stopniu wpływają na rozgrywkę. Ponadto dużą uwagę przywiązano do stworzenia realistycznie wyglądającego oceanu.
Autor opisu gry: Krzysztof Mysiak
Ostatnia aktualizacja opisu: 24 kwietnia 2020
6 maja 2020
Jest sezon ogórkowy, kwarantanna, masz za dużo wolnego czasu, a w Twojej bibliotece brakuje aktualnie ciekawych pozycji do zagrania? Spokojnie, przychodzimy z pomocą.
Wiemy już, jakie gry Sony przygotowało dla posiadaczy abonamentu PlayStation Plus na maj. W nadchodzącym miesiącu ogramy Battlefield V, Wreckfest i Stranded Deep.
gry
Przemysław Dygas
28 kwietnia 2021 19:18
Na Epic Games Store pojawiła się kolejna darmowa produkcja. Jest to Stranded Deep. Grę można odebrać do jutra.
promocje
Agnieszka Adamus
28 grudnia 2020 17:22
Popularne pliki do pobrania do gry Stranded Deep.
Wymagania sprzętowe gry Stranded Deep:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Quad Core 2.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 lub lepsza, 4 GB HDD, Windows 7.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 lub lepsza, 4 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 151 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 46475 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
buddookann
Ekspert
2025.11.11
+ nie prowadzi za rączkę+ dość fajnie się w to gra na początku- menu craftingu jest złe- grze brakuje głębi (jakiś notatek, ciekawych historii na wyspach itp)- animacja zwierząt woła o pomstę. Zwroty o 180 stopni rekina, albo latający dzik w powietrzu trochę psują klimat.- gra staje się szybko nudna.- każda wyspa jest bardzo podobna, a poruszanie się między nimi jest okrutnie nudne.- co za idiota wymyślił mapę w menu gry (nie da się jej oglądać bez wyjścia z gry !)- 100 razy zgasiłem ognisko przez ten durny system gaszenia/pieczenia. - szkoda że zrezygnowano z wiadra, płetw czy innych fajnych rzeczy. Po jakimś czasie orientujemy się że nic więcej nie znajdziemy. W zasadzie jak widziałeś 3 wyspy to już widziałeś wszystko.- Quadrocopter mnie zawiódł . Bardzo szybko zużywa paliwo i jest tylko o włos lepszy od małej tratwy z silnikiem. MIałby sens gdyby rekiny rozwalały nam tratwe - ale tak się nie dzieje. - brakuje jakiś ciekawych niedostępnych na początku gry lokacji. JAkiegoś rozwoju. Lepszego crafringu. Czegoś głębszego.- na początku jest fajnie - potem już tylko żmudna praca.- gra wydaje się betą ( tekstury płaszczki, brak możliwości zabicia małego rekina itp.) Za mało urozmaicenia.- nie wiem po co się mećzyć ze zdobywaniem materiałów na budynki. TO chyba dla największych simsolubów. Szkoda że budynki nie dają jkiś kożyści.- ponoć w wersji na konsole na skałach są jajka. Na PC nie ma.
Ocena STEAM
W większości pozytywne (46 475)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
25% rekomendacji (14)
GameSpew
Chris McMullen
Downtime Bros
Sam Harby
Culture of Gaming
GBAtemp
Ben Sellwood
Marooners' Rock
Matthew Hlady