Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

59. RTS - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 59. Gry o tematyce RTS ułożone według daty premiery.

PC
PC Windows1407
PlayStation
Sony PlayStation 556 Sony PlayStation 498 Sony PlayStation 327 Sony PlayStation 213 Sony PlayStation 113 PlayStation Portable9 PlayStation Vita4
Xbox
Microsoft Xbox Series X/S57 Microsoft XBOX ONE105 Microsoft Xbox 36044 Microsoft Xbox9
Mobile
Android114 Apple iOS118 Windows Phone8
Nintendo
Nintendo Switch 21 Nintendo Switch47 Nintendo Wii5 Nintendo DS17 Nintendo Wii U6 Nintendo 3DS1
Game Boy Advance
Nintendo GameCube3
WIĘCEJ
MNIEJ

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

RTS
Seven Years War
Seven Years War

Strategiczne 1 stycznia 1997

Seven Years War to produkt południowokoreańskiej firmy HQ Team z 1997 roku, który jest strategią rozgrywaną w czasie rzeczywistym, pod wieloma względami przypominającą drugą odsłonę cyklu WarCraft, zatytułowaną Tides of Darkness.

PC

Baldies
Baldies

Strategiczne 11 grudnia 1996

Strategia czasu rzeczywistego, w której przejmujemy kontrolę nad plemieniem łysych ludzików, a naszym zadaniem jest pokierowanie nimi w taki sposób, by umożliwić im pokonanie odwiecznych wrogów – złych Owłosionych (ang. Hairies).

PCPS1

M.A.X.: Mechanized Assault & Exploration
M.A.X.: Mechanized Assault & Exploration

Strategiczne 3 grudnia 1996

Rozgrywająca się w odległej przyszłości gra strategiczna, w której jako przywódca jednej z 8 rywalizujących ze sobą frakcji, kolonizujemy bogate w surowce nowo odkryte planety. Twórcy z Interplay stworzyli oryginalną hybrydę, łącząc ze sobą mechanikę współczesnych produkcji RTS z elementami klasycznych strategii turowych.

PC

Command & Conquer: Red Alert
Command & Conquer: Red Alert

Strategiczne 9 listopada 1996

Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer, opracowanej przez Westwood Studios. Tym razem autorzy przedstawiają alternatywną wersję świata, w którym II wojna światowa miała zupełnie inne strony konfliktu niż te znane z kart historii.

PCPS1

Magic: The Gathering - Battlemage
Magic: The Gathering - Battlemage

Strategiczne 1 listopada 1996

Hybryda strategii turowej i RTS-a, oparta na licencji gry karcianej Magic: The Gathering. Gracz wciela się w jednego z potężnych magów i trafia na kontynent Corondor, gdzie bierze udział w wojnie o wpływy z innymi czarodziejami. Tytuł posiada zarówno multiplayerowy tryb Duel, jak i kampanię fabularną, w której staramy się zdobyć kontrolę nad całą krainą.

PCPS1

Lords of the Realm II
Lords of the Realm II

Strategiczne 31 października 1996

Lords of the Realm II jest sequelem wydanej w 1994 roku gry strategicznej studia Impressions Games. Akcja ponownie osadzona została w epoce średniowiecza, a gracz wciela się w rolę feudalnego możnowładcy, który po śmierci króla staje do rywalizacji o koronę. Rozgrywka stanowi połączenie elementów strategii turowej oraz czasu rzeczywistego (RTS).

PC

War Wind
War Wind

Strategiczne 23 października 1996

Osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego, inspirowana pod wieloma względami kultową serią Warcraft. W grze przenosimy się na planetę Yavaun, w sam środek konfliktu czterech zwaśnionych ras, z których każda cechuje się inną specyfiką walki i dąży do realizacji własnych, specyficznych celów. Produkcja wprowadza do gatunku kilka innowacji, takich jak możliwość przenoszenia jednostek do kolejnych misji, czy specjalny system stealth pozwalający na ich maskowanie.

PC

Age of Sail
Age of Sail

Strategiczne 15 września 1996

Strategia czasu rzeczywistego, symulująca największe bitwy morskie przełomu XVII i XVIII wieku, w których brały udział floty brytyjskie, hiszpańskie, francuskie i amerykańskie.

PC

Star Control 3
Star Control 3

Strategiczne 30 sierpnia 1996

Kosmiczna strategia, w której czekają nas wielkie bitwy gwiezdnych okrętów, kolonizacja planet, budowa kopalni, wydobycie surowców oraz inne obowiązki służące dobru naszej nacji.

PC

Deadlock: Planetary Conquest
Deadlock: Planetary Conquest

Strategiczne 31 lipca 1996

Strategia łącząca najlepsze cechy takich tytułów jak K-240, Civilization, SimCity, Outpost czy Utopia. Akcja gry osadzona została w odległej przyszłości. Zadaniem gracza jest rozbudowanie kolonii na planecie Gallius IV.

PC

Command & Conquer: The Covert Operations
Command & Conquer: The Covert Operations

Strategiczne 15 czerwca 1996

Pakiet dodatków do gry Command & Conquer oferujący kilkanaście nowych scenariuszy do gry single player, zarówno po stronie GDI jak i NOD, oraz nowe mapy do rozgrywki wieloosobowej.

PC

Close Combat
Close Combat

Strategiczne 2 kwietnia 1996

Wielokrotnie nagradzana gra strategiczna czasu rzeczywistego traktująca o lądowaniu wojsk alianckich w 1944 roku na jednej z plaż Normandii – plaży Omaha. Wciel się w dowódcę jednej z walczących stron i dzielnie wykonuj swoje obowiązki.

PC

WarCraft II: Beyond the Dark Portal
WarCraft II: Beyond the Dark Portal

Strategiczne 22 marca 1996

Oficjalny dodatek do niezwykle popularnej strategii RTS Warcraft II: Tides of Darkness studia Blizzard Entertainment. Fabuła rozszerzenia opowiada o dalszych losach konfliktu rasy ludzi i orków. Mimo ostatecznego zniszczenia Mrocznego Portalu, w krainie Azeroth nadal znajduje się szczelina, mogąca sprowadzić na ludzkość kolejną plagę zielonoskórych potworów. W obliczu zagrożenia, ludzie podejmują ryzykowną próbę przedostania się przez nią i stoczenia ostatecznej batalii na ziemiach wroga.

PC

Polanie
Polanie

Strategiczne 21 marca 1996

Jedna z pierwszych polskich strategii czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio MDF pod wodzą Mirosława Dymka. W grze wcielamy się w rolę przywódcy wioski Polan, Mirka, który po powrocie z wyprawy wojennej zastaje jedynie zgliszcza i poprzysięga zemstę na odpowiedzialnych za masakrę wrogich plemionach. Pod względem rozgrywki, Polanie czerpią garściami z mechaniki kultowego Warcrafta, wprowadzając jednocześnie kilka interesujących innowacji.

PC

Z
Z

Strategiczne 21 marca 1996

Strategia czasu rzeczywistego przenosząca graczy do świata przyszłości, gdzie biorą udział w wojnie toczącej się pomiędzy dwoma stronnictwami robotów: Czerwonymi i Niebieskimi.

PC

The Settlers II
The Settlers II

Strategiczne 15 lutego 1996

The Settlers II jest drugą odsłoną serii uznawanej za klasykę gatunku strategii czasu rzeczywistego (RTS). Gracz kieruje poczynaniami grupki osadników, która na nowo odkrytym lądzie próbuje zbudować kolonię. Deweloperzy ze studia Blue Byte Software przygotowali wciągającą kampanię trybu jednoosobowego, na którą składa się 10 misji, oraz w pełni funkcjonalny, sieciowy multiplayer.

PC

Command & Conquer (1995)
Command & Conquer (1995)

Strategiczne 15 października 1995

Jedna z najsłynniejszych strategii czasu rzeczywistego, która przedstawia alternatywną wersję świata i historię konfliktu dwóch organizacji. Przygotowana przez studio Westwood produkcja rozwija mechaniki opracowane wcześniej przez twórców na potrzeby innego RTS-a - Dune 2.

PCPS1

Warhammer: Shadow of the Horned Rat
Warhammer: Shadow of the Horned Rat

Strategiczne 15 czerwca 1995

Opracowana przez studio Mindscape strategia czasu rzeczywistego bazująca na uniwersum gry bitewnej Warhammer Fantasy Battle. Warhammer: Shadow of the Horned Rat opowiada o losach najemnika, który zostaje wplątany w walkę o przyszłość Starego Świata.

PCPS1

Warcraft II: Tides of Darkness
Warcraft II: Tides of Darkness

Strategiczne 14 marca 1995

Kontynuacja przebojowej strategii RTS studia Blizzard Entertainment z 1994 roku. Akcja Warcraft II: Tides od Darkness przenosi nas do znanego z pierwowzoru świata Azeroth. Choć od pamiętnej klęski orków minęło aż sześć lat, określani mianem "zielonej zarazy" najeźdźcy nie zrezygnowali ze swoich planów i skorzystawszy z pomocy armady potężnie uzbrojonych statków, docierają do granic królestwa ludzi, marząc o zemście.

PC

Battle Bugs
Battle Bugs

Strategiczne 6 kwietnia 1994

Battle Bugs to humorystyczna gra strategiczna, w której czołgi zostały zastąpione przez pospolite robactwo, rzecz na ogół niezbyt lubianą przez zwykłych ludzi. Twoim zadaniem jest pokierować tą specyficzną armią i przebrnąć przez okrutnie długą kampanię, zawierającą aż 54 scenariuszy.

PC

Warcraft: Orcs and Humans
Warcraft: Orcs and Humans

Strategiczne 11 marca 1994

Osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego, będąca debiutanckim dziełem amerykańskiego studia Blizzard Entertainment (działającego wcześniej pod nazwą Silicon & Synapse). Akcja gry Warcraft: Orcs and Humans osadzona została w fantastycznym świecie Azeroth, będącym areną konfliktu ludzi oraz orków, zaś gracze opowiadają się po jednej ze stron i próbują podbić lub obronić krainę.

PC

Stronghold (1993)
Stronghold (1993)

Strategiczne 4 grudnia 1993

Stronghold (1993) to klasyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez studio deweloperskie Stormfront. Akcja gry osadzona została w realiach fantasy. Gracz wciela się we władcę krainy, a jego zadaniem jest wybudowanie silnej twierdzy, która oparłaby się atakom wroga, a jednocześnie stanowiła prężny ośrodek handlu i gospodarki.

PC

Ultimate Domain
Ultimate Domain

Strategiczne 30 maja 1993

Gra strategiczna w której zadaniem gracza będzie zbudować od podstaw opływające w luksusy królestwo, zbudować armię i zniszczyć konkurencję, zanim ta położy łapska na siedmiu magicznych kryształach.

PC

The Settlers (1993)
The Settlers (1993)

Strategiczne 22 marca 1993

The Settlers to pierwsza odsłona niezwykle popularnego cyklu gier strategicznych rozgrywanych w czasie rzeczywistym, która przenosi nas do średniowiecznego królestwa, targanego wojną pomiędzy zwaśnionymi baronami.

PCNDS