32. RTS - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 32. Gry o tematyce RTS ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Anomaly: Warzone Earth HD
Strategiczne 11 sierpnia 2011
Anomaly: Warzone Earth HD (wydana następnie na pecetach jako Anomaly: Warzone Earth Mobile Campaign) to stworzona pierwotnie z myślą o urządzeniach przenośnych edycja debiutanckiej produkcji polskiego studia 11bit, reprezentującej gatunek tzw. odwróconego tower defense. Fabuła gry osadzona została w znanym z pierwowzoru uniwersum niedalekiej przyszłości i kontynuuje wątki zapoczątkowane w poprzedniczce.

Stellar Impact
Strategiczne 5 sierpnia 2011
Sieciowa gra bitewna łącząca elementy strategii oraz zręcznościówki. Jest to produkcja należąca do spopularyzowanego przez mod Defense of the Ancients gatunku MOBA (Multiplayer Online Battle Arena). W przeciwieństwie do większości produkcji tego typu nie sterujemy jednak pojedynczymi bohaterami, a wielkimi statkami kosmicznymi.

Pirates of Black Cove
Przygodowe 2 sierpnia 2011
Mieszanka gatunków RTS i RPG pozwalająca zakosztować życia kapitana statku pirackiego. Zaczynamy od wyboru statku i skompletowania załogi. Na przestrzeni trzech kampanii naszym zadaniem będzie szukanie skarbów, walka z innymi statkami, wypełnianie zadań fabularnych i dbanie o naszych podwładnych.

Supreme Ruler Cold War
Strategiczne 19 lipca 2011
Supreme Ruler Cold War to kolejna część serii gier strategicznych, przygotowywanych przez Battlegoat Studios. Tym razem akcja przenosi nas w czasy Zimnej Wojny, gdy świat obserwując napięcie pomiędzy dwoma ówczesnymi potęgami - USA i ZSRR - stanął w obliczu kolejnego konfliktu zbrojnego na globalną skalę.

Hearts of Iron III: For the Motherland
Strategiczne 29 czerwca 2011
Drugi niesamodzielny dodatek do rozbudowanej strategii wojennej Hearts of Iron III od firmy Paradox Interactive. Rozszerzenie koncentruje się na froncie wschodnim II wojny światowej, czyli zmaganiach Związku Radzieckiego z nazistowskimi Niemcami i innymi państwami. Znacznemu przeobrażeniu uległ aspekt polityczny, dzięki czemu gracze mogą organizować przewroty w innych krajach lub sami paść ofiarą buntu.

Under Siege
Strategiczne 1 czerwca 2011
Under Siege to osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego (RTS), za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Seed Studios. Gracze poznają historię Eirika, Kari i Asgeira, przemierzających wzorowany na średniowieczu, fantastyczny świat. Twórcy przygotowali kilka wariantów rozgrywki oraz zaimplementowali wsparcie dla kontrolera PlayStation Move.

Empires & Allies (2011)
Strategiczne 1 czerwca 2011
Przeglądarkowa, ekonomiczno-wojenna gra strategiczna, rozgrywana z poziomu Facebooka. Klasyczne ujęcie dążenia jednego państwa do ekspansji, celem zbudowania wielkiego imperium. Wspólnie ze znajomymi możemy zawierać sojusze lub wypowiadać sobie wojny. Produkcja cechuje się intuicyjnym interfejsem i przyjemną grafiką.

Combat Mission: Battle for Normandy
Strategiczne 17 maja 2011
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach II wojny światowej. Autorzy produkcji położyli duży nacisk na realistyczne odwzorowanie bitew. Rozgrywka została podzielona na dwie kampanie i wiele samodzielnych misji. Podczas zadań przejmujemy dowodzenie nad poszczególnymi żołnierzami. W grze pojawia się też rozbudowany edytor oraz tryb multiplayer z opcją prowadzenia zabawy przez email.

Detour
Strategiczne 16 maja 2011
Wojenna gra budowlana łącząca strategię ekonomiczną z mechaniką rywalizacji znaną z gatunku RTS. Zadaniem gracza jest skonstruowanie drogi z jednego końca mapy na drugi i puszczenie tą trasą ciężarówki. Jednocześnie trzeba uniemożliwić dokonanie tego samego rywalom.

Hearts of Iron III: Semper Fi - Dies Irae Götterdämmerung
Strategiczne 10 maja 2011
DLC do trzeciej odsłony serii złożonych strategii o drugiej wojnie światowej od studia Paradox Interactive. Hearts of Iron III: Semper Fi - Dies Irae Götterdämmerung wymaga do działania oryginalnej gry oraz rozszerzenia Semper Fi. Omawiany dodatek rozbudowuje hitlerowskie Niemcy w aspekcie militarnym, gospodarczym i politycznym.

Two Worlds II: Castle Defense
Strategiczne 27 kwietnia 2011
Poboczna odsłona rodzimego cyklu RPG studia Reality Pump, reprezentująca popularny gatunek strategii tower defence. Fabuła gry osadzona została w znanym z serii uniwersum i opowiada o wydarzeniach, jakie rozegrały się pomiędzy pierwszą a drugą częścią cyklu. Osią akcji jest konflikt pomiędzy parającym się czarną magią władcą Antalooru Gandoharem, a Orkami dążącymi do obalenia demonicznego przywódcy.

Sanctum
Strategiczne 15 kwietnia 2011
Debiutancka produkcja szwedzkiego studia Coffee Stain, stanowiąca oryginalną hybrydę strzelaniny FPS ze strategią tower defense. W grze wcielamy się w postać kobiety imieniem Skye, której jedynym zadaniem jest odpieranie ataków kosmitów na miasto Elysium One. Rozgrywka zbudowana została na fundamentach typowego tower defense, tak więc podczas zabawy koncentrujemy się na stawianiu rozmaitych struktur obronnych, mających zabezpieczyć znajdujące się w danej lokacji jądro energetyczne.

Anomaly: Warzone Earth
Strategiczne 8 kwietnia 2011
Debiutancka produkcja rodzimego 11bit Studios, założonego przez byłych pracowników studia Metropolis Software House. Anomaly: Warzone Earth stanowi połączenie dynamicznej gry akcji z taktyczną strategią czasu rzeczywistego i reprezentuje nieco inne podejście do popularnego gatunku tower defense. Akcja gry toczy się w 2018 roku, kiedy na Ziemi zaczynają się pojawiać tytułowe anomalie, a na ich terenie gromadzą się wielkie maszyny bojowe i eksterminują ludność cywilną.

Darkest Hour
Strategiczne 5 kwietnia 2011
Strategia czasu rzeczywistego przedstawiająca w skali globalnej działania militarne i polityczne mające miejsce od początku XX wieku aż do rozpadu Związku Radzieckiego. Rozgrywka wymaga od gracza zajmowania się nie tylko aspektem militarnym, ale również ekonomicznym, politycznym i społecznym.

Theatre of War 3: Korea
Strategiczne 24 marca 2011
Theatre of War 3: Korea jest trzecią odsłoną cyklu wojennych RTS-ów (strategii czasu rzeczywistego), rozwijanego przez studio deweloperskie Maddox Games. Akcja gry osadzona została w latach 1950-1953, a gracz ma okazję wziąć udział w zmaganiach z okresu wojny koreańskiej. Twórcy zdecydowali się wprowadzić szereg nowych dla serii elementów, w tym przeprojektowany od postaw mechanizm planowania strategii starć.

Total War: Shogun 2
Strategiczne 15 marca 2011
Siódma pełnoprawna odsłona cyklu gier strategicznych łączących rozgrywkę turową i bitwy w czasie rzeczywistym. Total War: Shogun 2 oferuje powrót do korzeni serii, czyli okresu Sengoku-jidai w XVI-wiecznej Japonii.

Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution
Strategiczne 1 marca 2011
Drugie samodzielne rozszerzenie do wydanej w 2009 roku strategii czasu rzeczywistego Warhammer 40,000: Dawn of War II. Akcję dodatku zatytułowanego Retribution osadzono 10 lat po wydarzeniach znanych z Chaos Rising. Mimo pokonania Czarnego Legionu oraz demona Ulkaira, walki nie ustały, a planeta Aurelia jest w dalszym ciągu areną szeregu konfliktów między kierującymi się własnymi motywacjami frakcjami.

Men of War: Oddział Szturmowy
Strategiczne 25 lutego 2011
Samodzielne rozszerzenie do wydanej w grudniu 2007 roku wojennej strategii czasu rzeczywistego autorstwa ukraińskiego studia Best Way. Pod względem mechaniki Men of War: Oddział Szturmowy nie odbiega od założeń oryginału, a podczas zabawy mamy możliwość pokierowania oddziałami amerykańskimi, radzieckimi, niemieckimi oraz niedostępnymi wcześniej brytyjskimi i japońskimi, walcząc na różnych frontach II wojny światowej.

Dungeons
Strategiczne 8 lutego 2011
Gra strategiczna silnie wzorowana na Dungeon Keeperze, kultowym klasyku z lat 90-tych. Dungeons jest osadzone w realiach fantasy, ale tym razem role się odwracają i to gracz ma okazję stać się czarnym charakterem oraz zapolować na grupę bohaterów. Wcielamy się w postać złego lorda, który w wyniku spisku eks-narzeczonej zostaje zdegradowany i pragnie odbudować swoją pozycję jako potężnego strażnika lochów.

AI War: Light of the Spire
Strategiczne 27 stycznia 2011
Trzecie rozszerzenie ambitnej strategii kosmicznej AI War, stworzonej przez studio Arcen Games. Dodatek wprowadza do gry nową frakcję – Spire – prastarą rasę obcych, którzy są na skraju wyginięcia. W sumie otrzymujemy około 180 nowych statków oraz niedostępny wcześniej tryb Defender, czyli swobodną kampanię dla osób szukających krótszych rozgrywek.

Majesty: The Fantasy Kingdom Sim (2011)
Strategiczne 20 stycznia 2011
Majesty: The Fantasy Kingdom Sim to strategia ekonomiczna. Gracze wcielają się we władcę niewielkiego królestwa zlokalizowanego w krainie fantasy i ich zadaniem jest rozwinięcie go do poziomu imperium. Cechą szczególną gry jest to, że nie możemy wydawać bezpośrednio rozkazów podwładnym i bohaterom - musimy ich przekonać do wykonania zadań poprzez system zachęt i nagród.

APOX
Strategiczne 20 stycznia 2011
Postapokaliptyczna strategia czasu rzeczywistego z elementami gier RPG i FPS. Akcja przenosi gracza w daleką przyszłość, w której świat został pogrążony w chaosie na skutek wojny nuklearnej. Podczas zabawy prowadzimy do boju oddziały żołnierzy. Ciekawostka polega na tym, że możemy własnoręcznie dobrać ich sprzęt oraz rozwijać ich umiejętności. Uzupełnieniem kampanii jest tryb multiplayer.

Król Artur: Druidzi
Strategiczne 18 stycznia 2011
Rozszerzenie do King Arthur: The Role-playing Wargame pozwalające nam objąć dowództwo nad wojskami walijskimi. Autorzy przygotowali nową kampanię, która starcza ona na ponad trzydzieści godzin zabawy. Struktura rozgrywki jest bardziej otwarta i konkretne zadania są jedynie nieobowiązkowymi celami strategicznymi. Dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.

Elements of War
Strategiczne 23 grudnia 2010
Pełna akcji strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w bliskiej przyszłości. Po nieudanym eksperymencie z kontrolą pogody na Ziemi dochodzi do konfliktu zbrojnego. W grze przeszkadzają nie tylko wrogowie, ale i groźne zjawiska atmosferyczne w postaci burz, huraganów i tornad. W grze przewidziano tryb dla wielu graczy, a oprawa audiowizualna prezentuje się dość okazale.