31. RTS - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 31. Gry o tematyce RTS ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Dungeon Village
Strategiczne 2 marca 2012
Dungeon Village to strategia ekonomiczna traktująca o zarządzaniu zlokalizowaną w krainie fantasy wioską odwiedzaną przez typowych bohaterów gier RPG. Podczas zabawy musimy tak rozbudowywać osadę, aby ściągała z okolic herosów, którzy podejmują się dla nas niebezpiecznych misji.

Wargame: Zimna Wojna
Strategiczne 23 lutego 2012
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), stanowiąca pierwszą odsłonę cyklu Wargame. Gra wyprodukowana została przez studio Eugen Systems, które w swoim dorobku ma także takie tytuły jak R.U.S.E. i Act of War. Wargame: European Escalation przedstawia hipotetyczny konflikt zbrojny pomiędzy państwami NATO i Układu Warszawskiego w szczytowym okresie Zimnej Wojny. Mechanika rozgrywki w dużym stopniu bazuje na rozwiązaniach znanych z wcześniejszych produkcji studia Eugen Systems.

Crusader Kings II: Mroczne Wieki
Strategiczne 14 lutego 2012
Kontynuacja wydanej w 2004 roku rozbudowanej gry strategicznej Crusader Kings, stanowiącej osadzoną w realiach średniowiecznych spin-offową odsłonę popularnej serii Europa Universalis, rozwijanej od ponad dekady przez studio Paradox. Akcja gry osadzona jest w XI wieku, a my wcielamy się w dobrze sytuowanego chrześcijańskiego szlachcica, którego celem jest przeprowadzenie swojej dynastii przez mroczne czasy średniowiecza.

Król Artur II
Strategiczne 27 stycznia 2012
Epicka strategia, w której wcielamy się w samego legendarnego króla Artura. Rozgrywka podzielona została na dwie płaszczyzny. Zarządzanie imperium odbywa się na turowej mapie Wysp Brytyjskich, a olbrzymie bitwy z udziałem tysięcy jednostek toczone są w czasie rzeczywistym.

Command Ops: Highway to the Reich
Strategiczne 26 stycznia 2012
Pierwsze rozszerzenie do taktycznej gry wojennej Command Ops: Battles from the Bulge. Autorzy odtworzyli Operację Market Garden, oferując łącznie trzynaście nowych scenariuszy. Poza nowymi mapami wprowadzono też masę poprawek do silnika, dzięki czemu rozgrywka jest jeszcze bardziej realistyczna.

Star Prospector
Strategiczne 25 stycznia 2012
Star Prospector jest debiutanckim dziełem kanadyjskiego studia Crypstone Games. Gra łączy elementy strategi czasu rzeczywistego i RPG. Gracze wcielają się w tytułowych prospectorów, czyli śmiałków, którzy wysłani zostają z misją badawczą na odległe planety. Kolonizacji sprzeciwia się jednak frakcja scavengerów, potomków ludzi wygnanych niegdyś z Ziemi.

Oil Rush
Strategiczne 25 stycznia 2012
Oil Rush to strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie pokrytym w większości morzami i oceanami. Przeżycie może zapewnić jedynie ropa naftowa, która jest obecnie najcenniejszym surowcem i obiektem pożądania pozostałych przy życiu ludzi.

Victoria II: Wojna secesyjna
Strategiczne 24 stycznia 2012
Pierwszy dodatek do rozbudowanej strategii Victoria II. Rozszerzenie rozbudowuje warstwę polityczną oraz wprowadza wiele ulepszeń interfejsu. Dodatkową atrakcją jest nowy scenariusz koncentrujący się na wojnie secesyjnej i sytuacji Stanów Zjednoczonych po zakończeniu tego konfliktu.

Pirates of Black Cove: Origins
Przygodowe 15 grudnia 2011
Dodatek do gry strategicznej Pirates of Black Cove. Rozszerzenie ponownie przenosi nas w realia pirackich przygód i walk na morzu – tym razem wcielamy się w postać legendarnego kapitana Kroga.

Command & Conquer: Tiberium Alliances
Strategiczne 15 grudnia 2011
Osadzona w uniwersum popularnej serii Command & Conquer przeglądarkowa strategia MMO zrealizowana w popularnej konwencji free-to-play z mikropłatnościami. Gra powstała w wyniku współpracy studia EA Phenomic z doświadczonymi deweloperami BioWare Victory. Akcja gry skupia się na zmaganiach o tytułowy kosmiczny minerał – tyberium, a grający mogą opowiedzieć się po jednej z dwóch znanych fanom serii frakcji: GDI lub Nod.

Distant Worlds: Legends
Strategiczne 23 listopada 2011
Drugie rozszerzenie do kosmicznej strategii 4X Distant Worlds. Dodatek wprowadza m.in. nowy system kontrolujący postacie niezależne, dodatkowe warunki zwycięstwa i rozszerzone drzewko technologii. Ulepszeniu uległ też interfejs, a maksymalne rozmiary map zostały wyraźnie zwiększone.

Black Market HD
Strategiczne 22 listopada 2011
Mieszanka gatunków RTS i RPG, w której wcielamy się w kapitana statku kosmicznego. Akcja toczy się w XXXI wieku, a świat gry ma otwartą strukturę. Możemy zajmować się m.in. handlem, piractwem, górnictwem lub stać się gwiezdnym najemnikiem wykonującym zlecenia dla tego, kto zapłaci najwięcej.

Graviteam Tactics: Operation Star
Strategiczne 1 listopada 2011
Osadzona w realiach II wojny światowej rozbudowana gra taktyczna, która umożliwia wzięcie udziału w walkach na froncie wschodnim w okolicy miasta Charków w roku 1943. Autorzy postawili na realizm, dlatego mechanika zabawy bierze pod uwagę m.in. grubość pancerzy, trajektorię lotu pocisków, ukształtowanie terenu i morale jednostek.

Left Behind 4: World at War
Strategiczne 25 października 2011
Kolejna część strategicznego cyklu opartego na bestsellerowej, chrześcijańskiej serii książek dr Tima LaHaye’a i Jerry’ego B. Jenkinsa. Kierując Siłami Ucisku, Wspólnotą Globalnych Sił Pokojowych, bądź amerykańską milicją stajemy do ostatecznej walki dobra ze złem.

Twierdza 3
Strategiczne 25 października 2011
Trzecia odsłona bestsellerowej serii strategicznej, zapoczątkowanej w 2001 roku. Po cechujących poprzednie tytuły cyklu eksperymentach w zakresie mechaniki, tym razem twórcy ze studia Firefly zdecydowali się na powrót do korzeni. Zadaniem gracza jest więc rozbudowa średniowiecznej osady wraz z tytułową twierdzą i systemem fortyfikacji, zapewniającym bezpieczeństwo mieszkańców. Wzorem części pierwszej rozgrywkę podzielono na część ekonomiczną oraz militarną.

Gra o tron: Początek
Strategiczne 29 września 2011
RTS wzbogacony o elementy turowe, za którego opracowaniem stoi zespół Cyanide Studio. Produkcja została opracowana w oparciu o bestsellerową sagę Pieśń Lodu i Ognia autorstwa George’a R.R. Martina – jej akcja toczy się jednak setki lat przed wydarzeniami opisanymi w książkach, a fabuła ukazuje proces unifikacji Siedmiu Królestw. Gracze mogą więc wziąć udział w tytułowej grze o tron, czyli rozgrywkach pomiędzy wysoko usytuowanymi szlachcicami.

Dawn of Fantasy
Strategiczne 29 września 2011
Dawn of Fantasy to strategia MMO (MMORTS) osadzona w realiach fantasy z rozwiniętymi systemami taktycznymi i ekonomicznymi. Gracz wciela się w rolę ludzi, elfów lub orków, dążąc do rozwoju swojej rasy poprzez szereg zadań, wojen i paktów. Oprócz głównego trybu multiplayer, przewidziano kilka form zabawy dla pojedynczego gracza. Bitwy i lokacje przedstawione są w przyzwoitej, trójwymiarowej grafice.

Dungeons: Władca Ciemności
Strategiczne 23 września 2011
Strategia czasu rzeczywistego w realiach fantasy, będąca kontynuacją tytułu Dungeons. W grze wcielamy się w lorda podziemi, który zarządza, rozwija i broni swoich lochów. Gra klimatem nawiązuje do produkcji Dungeon Keeper. Najważniejszym atutem gry jest tryb dla wielu graczy, dla którego przygotowano specjalne scenariusze i umiejętności.

King Arthur: Fallen Champions
Strategiczne 17 września 2011
Samodzielne rozszerzenie gry King Arthur stanowiące pomost pomiędzy pierwszą a drugą odsłoną cyklu. Tak jak wersja podstawowa jest to gra strategiczna oferująca turowe zarządzanie imperium i rozgrywane w czasie rzeczywistym bitwy, a wszystko to doprawione solidną porcją elementów RPG.

Kultan: The World Beyond
RPG 13 września 2011
Przeglądarkowe MMO korzystające z darmowego modelu rozgrywki z dobrowolnymi mikropłatnościami (free-to-play). Wcielamy się w kapitana okrętu pływającego po wodach świata fantasy, targanego konfliktem pomiędzy trzema frakcjami. Rekrutujemy i dbamy o załogę, toczymy bitwy morskie, ulepszamy okręt oraz wykonujemy szereg zlecanych misji.

Sengoku
Strategiczne 13 września 2011
Sengoku jest rozbudowaną strategią czasu rzeczywistego przygotowaną przez specjalistów gatunku - firmę Paradox Interactive. Akcja gry osadzona została w targanej wojną domową, XV-wiecznej Japonii, a gracze mają okazję pokierować rozwojem własnego klanu. Twórcy dołożyli wiele starań, by zachować wierność historycznym realiom.

Men of War: Wietnam
Strategiczne 9 września 2011
Trzecie samodzielne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego Men of War. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku podstawowej wersji gry i dwóch wcześniejszych dodatków, jego opracowanie wzięło na swoje barki studio Best Way. Tym razem gracze mogą wziąć udział w wojnie wietnamskiej, w jakiej w latach 1957-1975 starły się ze sobą Demokratyczna Republika Wietnamu i Republika Wietnamu. Każda ze stron konfliktu otrzymała po jednej kampanii fabularnej.

Achron
Strategiczne 29 sierpnia 2011
Achron jest nietypową strategią czasu rzeczywistego w klimatach science-fiction. Dzięki wykorzystaniu chronoenergii gracz może kontrolować swoje jednostki w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.

Tropico 4
Strategiczne 23 sierpnia 2011
Czwarta część zapoczątkowanej w 2001 roku serii humorystycznych strategii ekonomicznych, w których wcielamy się w bezwzględnego dyktatora niewielkiej bananowej republiki. Za jej powstanie odpowiada ponownie ekipa Haemimont Games, która przejęła pieczę nad cyklem wraz z przejęciem dotychczasowego wydawcy przez koncern THQ. Głównym celem rozgrywki jest dbanie o budżet kraju, dzięki wydobyciu surowców i wytwarzaniu rozmaitych dóbr.