37. RTS - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 37. Gry o tematyce RTS ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Europa Universalis: Rzym - Vae Victis
Strategiczne 19 listopada 2008
Oficjalny dodatek do gry Europa Universalis: Rzym, stanowiącej poboczną odsłonę popularnej serii strategicznej, rozwijanej od 2001 roku przez firmę Paradox. Podobnie jak gra podstawowa, akcja rozszerzenia przenosi nas do czasów starożytnych, opowiadając o losach Imperium Rzymskiego w latach 280-27 p.n.e. Rozszerzenie zatytułowane Vae Victis wprowadza jednak szereg całkiem nowych rozwiązań.

A Kingdom for Keflings
Strategiczne 19 listopada 2008
Strategia czasu rzeczywistego, w której sterujemy gigantem. Przyczyniamy się do rozwoju tytułowego królestwa, zamieszkiwanego przez sympatyczne stworki.

Robocalypse
Strategiczne 17 listopada 2008
Strategia czasu rzeczywistego, w której gracz uczestniczy w walkach zabawnie wykonanych robotów. Do pokonania jest siedemnaście poziomów. Ponadto zawarto multiplayer dla czterech graczy.

Chronostorm: Siberian Strike
Strategiczne 13 listopada 2008
Strategia czasu rzeczywistego pozwalająca graczom na wzięcie udziału w hipotetycznym konflikcie zbrojnym na rubieżach Rosji. Cechą wyróżniającą ten tytuł jest wyposażenie naszej armii w urządzenie umożliwiające ograniczoną kontrolę nad czasem. Dzięki temu możemy zatrzymać upływ lub skorzystać z jednostek militarnych dostępnych w przyszłości czy przeszłości.

Tom Clancy's EndWar
Strategiczne 4 listopada 2008
Sygnowany nazwiskiem popularnego pisarza Toma Clancy'ego RTS autorstwa zespołu Ubisoft Szanghaj. Fabuła Tom Clancy’s EndWar osadzona została w roku 2020 i opowiada o losach fikcyjnego konfliktu między Stanami Zjednoczonymi, Unią Europejską i Rosją, u którego źródeł legła rywalizacja o surowce oraz dominację w przestrzeni kosmicznej, a także próba zaburzenia równowagi sił pomiędzy Wschodem a Zachodem.

Close Combat: Wacht am Rhein
Strategiczne 28 października 2008
Reedycja czwartej części serii Close Combat, czyli Close Combat IV: Battle of the Bulge, w której mogliśmy stanąć po stronie Aliantów oraz III Rzeczy, w trakcie kontrofensywy w Ardenach.

Command & Conquer: Red Alert 3
Strategiczne 28 października 2008
Po sukcesie trzeciej odsłony cyklu Command & Conquer odpowiedzialne za markę studio EA Los Angeles zajęło się kontynuacją rozwijanej równolegle sub-serii Red Alert. Kolejna część gry rzuca graczy ponownie do alternatywnej rzeczywistości, w której przywódcy Związku Radzieckiego postanawiają przenieść się w przyszłość, aby przywrócić dawną świetność sowieckiego państwa.

Age of Booty
Zręcznościowe 15 października 2008
Prosta gra strategiczna, przygotowana z myślą o casualowym odbiorcy. Wcielamy się w postać kapitana pirackiego okrętu, dążąc do osiągnięcia dominacji nad pozostałymi uczestnikami zabawy.

Sword of the Stars: A Murder of Crows
Strategiczne 9 października 2008
Sword of the Stars: A Murder of Crows jest drugim, obok Born of Blood, rozszerzeniem strategii kosmicznej stworzonej w konwencji 4X (Xplore, Xpand, Xploit, Xterminate). Przygotowaniem gry zajęło się to samo studio deweloperskie, co w przypadku poprzedników - Kerberos Productions.

Project Aftermath
Strategiczne 3 października 2008
Project Aftermath to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym autorstwa niezależnego brytyjskiego dewelopera Games Faction. Tytuł ten został doceniony przez branżę, chociażby na targach PAX 2008 w Seatle.

Hinterland: Orc Lords
Strategiczne 30 września 2008
Hinterland jest hybrydą dwóch gatunków: strategii i RPG, autorstwa niezależnego studia Tilted Mill Entertainment. Twórcy ci mają spore doświadczenie w dziedzinie gier strategicznych, wśród innych przygotowanych przez nich produkcji znajdują się takie tytuły jak Immortal Cities: Children of the Nile, Caesar IV, czy SimCity Societies.

Combat Mission: Shock Force - Marines
Strategiczne 26 września 2008
Marines jest pierwszym dodatkiem do rozgrywanej w trójwymiarowym środowisku strategicznej gry zatytułowanej Combat Mission: Shock Force.

Multiwinia: Survival of the Flattest
Strategiczne 19 września 2008
Multiwinia to produkt brytyjskiej firmy Introversion Software, który został opracowany na bazie opublikowanej w 2005 roku gry Darwinia. Nowy program koncentruje się w głównej mierze nad rozgrywką wieloosobową, choć i zwolennicy rywalizacji z komputerowym przeciwnikiem znajdą tu coś dla siebie.

Warfare
Strategiczne 19 września 2008
Warfare to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), której fabuła osadzona jest w realiach ciągłych walk na Bliskim Wschodzie. Za przygotowanie gry odpowiada studio developerskie Mist Land.

Lock's Quest
Strategiczne 8 września 2008
Hybryda RTS-a, RPG-a i produkcji typu tower defense. W Lock's Quest zadaniem gracza jest ochrona artefaktów przed zakusami przeciwników. Filarem rozgrywki jest budowa wież obronnych i konstruowanie rozmaitych pułapek, a także walka z kolejnymi falami oponentów.

Warhammer: Battle March
Strategiczne 2 września 2008
Konsolowa edycja ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego studia Black Hole Games, zawierająca grę podstawową Warhammer: Mark of Chaos wraz z wydanym dwa lata później dodatkiem Battle March. Akcja gry przenosi nas do wykreowanego przez firmę Games Workshop świata Warhammera, gdzie mamy okazję uczestniczyć w epickiej wojnie z siłami Chaosu, stając po stronie jednej z sześciu stron konfliktu: Imperium, Wysokich Elfów, Chaosu, Skavenów, Mrocznych Elfów i Zielonoskórych.

Defendin' De Penguin
Strategiczne 2 września 2008
Niezbyt wymagająca strategia czasu rzeczywistego. Dążymy do ochraniania wioski pingwinów przed atakami drapieżników. W tym celu konstruujemy i umiejętnie rozmieszczamy dostępne systemy obronne.

The Settlers: Narodziny kultur
Strategiczne 28 sierpnia 2008
Spin-offowa odsłona kultowej sagi strategiczno-ekonomicznej, nawiązująca do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystująca nieco zmodyfikowaną mechanikę odświeżonej w 2006 roku drugiej części gry. Po raz pierwszy w historii serii za powstanie tytułu nie odpowiadają oryginalni twórcy marki z firmy Blue Byte, lecz ekipa studia Funatics, znana m.in. z bliźniaczego cyklu Cultures.

Shattered Suns
Strategiczne 19 sierpnia 2008
Shattered Suns – najnowsze dzieło zespołu Clear Crown Studios - jest grą strategiczną, zaliczaną do gatunku RTS (strategia czasu rzeczywistego), osadzoną w realiach science-fiction.

Imperium Romanum: Emperor Expansion
Strategiczne 14 sierpnia 2008
Emperor Expansion to kolejne, trzecie już rozszerzenie strategii ekonomicznej czasu rzeczywistego, Imperium Romanum. W skład dodatku wchodzą wydane wcześniej The Conquest of Britannia oraz Wilds of Germania, a także zupełnie nowe misje, testujące nasze umiejętności oraz zdolności taktyczne i strategiczne.

Dimensity
Strategiczne 5 sierpnia 2008
Dimensity to osadzona w klimatach fantasy gra łącząca w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego oraz RPG. Produkcja jest debiutanckim tytułem bułgarskiego studia deweloperskiego Dagger Games. Akcja osadzona została w klasycznym świecie fantasy rozdartym wojną pomiędzy ludźmi a okrutną rasą stworzeń zwanych triends.

Sudden Strike 3: Arms for Victory - Ardennes Offensive
Strategiczne 3 lipca 2008
Darmowe rozszerzenie do gry Sudden Strike 3: Arms for Victory, za którego opracowaniem stoi odpowiedzialne również za oryginał studio Fireglow. Dodatek oferuje w sumie pięć misji, z których trzy opracowano z myślą o pojedynczym graczu. Akcja dwóch pierwszych toczy się podczas lata 1942 roku, a my wcielamy się w nich w dowódców Wermachtu próbujących oskrzydlić i okrążyć broniące się przed inwazją oddziały radzieckie.

Imperium Romanum: Wilds of Germania
Strategiczne 18 czerwca 2008
Wilds of Germania jest drugim już rozszerzeniem strategii czasu rzeczywistego, Imperium Romanum, autorstwa bułgarskiego studia Haemimont Games. Omawiany tu tytuł nie jest jednak jedyną produkcją tych twórców poruszającą tematykę Imperium Rzymskiego - w 2006 roku wydana została Glory of the Roman Empire.

Dreamlords: The Reawakening
Strategiczne 18 czerwca 2008
Dreamlords: The Reawakening jest najnowszym wcieleniem nowatorskiej gry MMORTS, stworzonej na początku 2007 roku przez szwedzką grupę developerską Lockpick Entertainment.