34. RTS - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 34. Gry o tematyce RTS ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Król Artur: Sasi
Strategiczne 8 czerwca 2010
Rozszerzenie do King Arthur: The Role-playing Wargame pozwalające nam objąć dowództwo nad Saksonami. Autorzy przygotowali nową kampanię i rozbudowali system dyplomacji, który zwiększa daje możliwość interakcji z Kościołem, Sidhe, innymi królami, gildią wyjętych spod prawa, słynnymi rycerzami, a nawet z kandydatkami na naszą żonę. Dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.

Hearts of Iron III: Semper Fi
Strategiczne 6 czerwca 2010
Pierwszy niesamodzielny dodatek strategii wojennej Hearts of Iron III wyprodukowanej przez firmę Paradox Interactive. Rozszerzenie oddaje w ręce graczy większą kontrolę nad aspektami wojennymi i politycznymi ich krajów. Hearts of Iron III: Semper Fi pozwala samodzielnie ustalić warunki zwycięstwa, które jednocześnie są ukryte przed naszymi oponentami.

World of Battles: Morningstar
Strategiczne 27 maja 2010
World of Battles to wyprodukowana przez studio deweloperskie Frogwares gra z gatunku sieciowych strategii czasu rzeczywistego (MMORTS). Akcja osadzona została w realiach fantasy, a gracze mają okazję przejąć kontrolę nad jedną z dziewięciu ras i stanąć do walki o dominację nad pełnym magii światem. Tytuł dystrybuowany jest na zasadzie "free to play" z opcją mikropłatności za niektóre udogodnienia.

Command Ops: Battles from the Bulge
Strategiczne 26 maja 2010
Gra taktyczna rozgrywająca się w okresie II wojny światowej. Akcja skupia się na ostatniej dużej ofensywie wojsk niemieckich na froncie zachodnim. Twórcy produkcji stawiają na realistyczne zaprezentowanie zmagań wojennych. Oprócz kampanii solowej, przygotowano rozbudowany tryb multiplayer oraz edytor scenariuszy.

Hegemony: Philip of Macedon
Strategiczne 10 maja 2010
Epicka strategia odtwarzająca podboje Filipa Macedońskiego. Rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym i koncentruje się realistycznym odwzorowaniu kampanii wojennych tytułowego wodza. Gra nie rozdziela sfery strategicznej od taktycznej. W każdym momencie możemy oddalić kamerę znad pola bitwy aż do pułapu, na którym widoczne jest całe dostępne terytorium.

Elements of War (2010)
Strategiczne 22 kwietnia 2010
Strategia czasu rzeczywistego bazująca na rozgrywce typu tower defense, autorstwa Orange Cutain Games. W grze wcielamy się w obrońcę królestwa, którego zadaniem jest rozbudowanie struktur obronnych chroniących przed złowrogimi przeciwnikami. Gra powstała na bazie okrojonego Unreal Engine 3, który zapewnia niezłą oprawę graficzną.

Majesty 2: Obrońca Korony
Strategiczne 28 marca 2010
Pierwszy dodatek do strategii Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim. Rozszerzenie wzbogaca grę o nową kampanię dla pojedynczego gracza. W niej musimy się zmierzyć z Lordem Blackviperem i dowodzoną przez niego armią goblinów. Autorzy przygotowali też edytor misji i bitew.

Distant Worlds
Strategiczne 25 marca 2010
Zaawansowany RTS z akcją rozgrywaną w kosmosie. Z każdą nową rozgrywką zostaje wygenerowana nowa galaktyka, która wypełnia się dziesiątkami tysięcy planet, istot i obiektów. Naszym zadaniem jest zasiedlanie nowych kolonii i współpracowanie lub rywalizowanie z innymi mieszkańcami kosmosu. Wprawdzie gra posiada dwuwymiarową grafikę, ale rozmiary jej świata i możliwości dołączonego edytora robią ogromne wrażenie.

The Settlers 7: Droga do Królestwa
Strategiczne 23 marca 2010
Siódma część jednej z najpopularniejszych strategii ekonomicznych, rozwijanych przez niemiecką firmę Blue Byte Software nieprzerwanie od 1993 roku. Nowa odsłona serii łączy sprawdzone mechanizmy rozgrywki z szeregiem całkiem nowych rozwiązań. Kampania fabularna oferuje stosunkowo dużą swobodę, pozwalając na wybór własnej drogi do sukcesu.

Command & Conquer 4: Tyberyjski Zmierzch
Strategiczne 16 marca 2010
Czwarta pełnoprawna odsłona legendarnej serii gier strategicznych, której początki sięgają 1995 roku. Za jej powstanie odpowiada rozwijający markę już od kilku lat oddział koncernu EA z siedzibą w Los Angeles. Fabuła gry kontynuuje wątki zapoczątkowane w poprzednich częściach cyklu i koncentruje na desperackiej walce sił GDI oraz Nod o powstrzymanie procesu rozprzestrzeniania się tyberium, którego dalszy rozwój grozi całkowitym wyjałowieniem planety.

Order of War: Challenge
Strategiczne 12 marca 2010
Pierwszy dodatek do gry strategicznej Order of War. Wprowadza on 12 nowych map przygotowanych do rozgrywki wieloosobowej oraz 6 nowych trybów multiplayer. Autorzy zaoferowali też 4 świeże misje kooperacyjne, w których wraz z przyjaciółmi przyjdzie nam bronić sztabu przed kolejnymi falami nieprzyjaciół.

Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising
Strategiczne 11 marca 2010
Samodzielny dodatek do osadzonej w uniwersum Warhammera 40,000 drugiej części RTS-a studia Relic Entertainment. Zgodnie z tytułem rozszerzenia, Dawn of War II: Chaos Rising koncentruje się wokół frakcji Kosmicznych Marines Chaosu. Akcja gry osadzona została na pokrytej lodem planecie Aurelia, która tysiąc lat wcześniej została "pożarta" przez burzę Osnowy, a teraz powróciła wraz z legionami Chaosu.

Toy Soldiers
Strategiczne 3 marca 2010
Toy Soldiers jest strategią z rodzaju "tower defense" stworzoną przez zespół deweloperski studia Signal. Akcja gry odnosi się do działań militarnych z okresu I wojny światowej, przy czym jednak gracze sterują poczynaniami plastikowych żołnierzyków toczących zmagania na makietach pól bitewnych. Twórcy wzbogacili rozgrywkę o elementy zręcznościowe.

Supreme Commander 2
Strategiczne 2 marca 2010
Supreme Commander 2 to druga odsłona utrzymanej w klimatach science-fiction RTS-owej serii, autorstwa deweloperów ze studia Gas Powered Games. Fabuła gry kontynuuje wątek konfliktu pomiędzy frakcjami United Earth Federation, Cybran i zakonu Illuminati, które po 25 latach pokoju ponownie rozpoczęły wojnę między sobą. Przejmując dowodzenie nad jedną ze stron, gracze tworzą zaplecze surowcowo-produkcyjne i budują armie potężnych maszyn, zdolnych zniszczyć wrogów.

Napoleon: Total War
Strategiczne 23 lutego 2010
Kolejny tytuł z uznanej serii epickich gier strategicznych, rozwijanych rzez studio Creative Assembly nieprzerwanie od 2000 roku. Gra wykorzystuje lekko zmodyfikowaną mechanikę swojej poprzedniczki i koncentruje się na osobie Napoleona Bonapartego oraz prowadzonych przez niego na przełomie XVIII i XIX wieku działaniach wojennych.

Darwinia+
Strategiczne 10 lutego 2010
Darwnia+, to zestaw zawierający dwie wyśmienite gry brytyjskiej firmy Introversion Software. Pierwszą z nich jest wydana w 2005 roku w wersji na komputery osobiste Darwinia, strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, w której gracz steruje tytułowymi Darwinianami, broniącymi się przed atakami rozmaitych przeciwników. Drugim tytułem jest wyprodukowana trzy lata później Multiwinia, czyli ulepszona wersja Darwinii, pozwalająca na sieciowe starcia pomiędzy dwoma graczami.

Sins of a Solar Empire: Diplomacy
Strategiczne 9 lutego 2010
Drugi dodatek DLC do wydanej na początku 2008 roku kosmicznej strategii RTS studia Ironclad Games. Zgodnie z nazwą, Sins of a Solar Empire: Diplomacy koncentruje się przede wszystkich na wprowadzeniu do gry macierzystej nowych opcji dyplomatycznych. Wraz z rozszerzeniem otrzymujemy m.in. dostęp do nowego ekranu z danymi na temat wzajemnych relacji pomiędzy poszczególnymi frakcjami, co pozwala nam znacznie łatwiej ocenić, z którymi z nich warto nawiązywać stosunki dyplomatyczne.

Warfare: Reloaded
Strategiczne 5 lutego 2010
Samodzielne rozszerzenie wojennej strategii RTS. Wcielamy się w rosyjskiego dowódcę, uczestniczącego w dziesięciodniowym konflikcie zbrojnym z wojskami amerykańskimi i rebeliantami na terenach Tadżykistanu.

Land Air Sea Warfare
Strategiczne 31 stycznia 2010
Land Air Sea Warfare to wydana na Androida klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Podczas zabawy gracze gromadzą surowce, rozbudowują bazę, konstruują jednostki oraz toczą bitwy, w których tysiące jednostek walczy na lądzie, na morzu i w powietrzu.

Grand Ages: Rome - Reign of Augustus
Strategiczne 22 stycznia 2010
Grand Ages: Rome - Reign of Augustus jest pierwszym oficjalnym dodatkiem do wydanej w 2009 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS) - Grand Ages: Rome. Deweloperzy z bułgarskiego studia Haemimont Games przygotowali nową kampanię, złożoną z 12 misji, a także szereg scenariuszy do rozgrywki jednoosobowej oraz map do zabawy w trybie multiplayer. Nie zabrakło również nowych budynków, patronów i dekoracji.

AI War: The Zenith Remnant
Strategiczne 12 stycznia 2010
Obszerny dodatek do złożonej strategii czasu rzeczywistego AI War. W rozszerzeniu rozbudowano opcje technologiczne, wprowadzono mnóstwo nowych jednostek i dodano kilka frakcji. W samej grze prowadzimy międzygalaktyczne wojny z zaawansowaną sztuczną inteligencją – w pojedynkę lub w kilkuosobowym trybie kooperacji.

Histwar: Les Grognards
Strategiczne 27 grudnia 2009
Histwar: Les Grognards to gra strategiczna, która przenosi nas do Ery Napoleońskiej, dokładnie w lata 1805 –1814, czyli w czasy najsłynniejszych bitew z udziałem Francji, Austrii i Rosji.

Europa Universalis III: Walka o tron
Strategiczne 15 grudnia 2009
Trzeci oficjalny dodatek do popularnej gry strategicznej Europa Universalis III z 2007 roku. Rozszerzenie zatytułowane Walka o Tron (oryg. Heir to the Throne) wprowadza do gry macierzystej całą masę innowacji, których głównym celem jest jeszcze większe zbliżenie rozgrywki do realiów historycznych i problemów, z jakimi borykali się władcy na przestrzeni lat. Przede wszystkim znacząco zwiększono znaczenie wypowiadanych wojen, a każdy konflikt ma swój początek oraz określone cele (casus belli).

Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu
Strategiczne 11 grudnia 2009
Reign: Conflict of Nations to przygotowana przez rosyjskie studio Lesta gra strategiczna z elementami RPG, której akcja rozgrywa się w średniowiecznej Europie. Gracze wcielają się w rolę przywódcy jednej z 26 frakcji i uczestniczą w trwających 300 lat zmaganiach o dominację. W Polsce gra ukazała się pod tytułem Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu i zawierała szereg znaczących zmian w porównaniu z oryginalnym wydaniem.