Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Reign: Conflict of Nations (PC)

Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu PC

Reign: Conflict of Nations | Empire: Time of Troubles

Reign: Conflict of Nations to przygotowana przez rosyjskie studio Lesta gra strategiczna z elementami RPG, której akcja rozgrywa się w średniowiecznej Europie. Gracze wcielają się w rolę przywódcy jednej z 26 frakcji i uczestniczą w trwających 300 lat zmaganiach o dominację.

Strategiczne | RTS | średniowiecze

PC Windows
Okładka Reign: Conflict of Nations (PC)

producent: Lesta Studio

wydawca: 1C / Cenega

wydawca PL: Cenega S.A.

Strona oficjalna

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

11grudnia2009

11listopada2010

pudełko PL

Rozbudowana strategia opowiadająca o trzystu historycznych latach Europy. Produkcję opracowało rosyjskie studio Lesta, które zajmuje się przede wszystkim tworzeniem gier strategicznych (Pacific Storm, 9th Company: Roots of Terror, Empire: Time of Troubles) oraz filmów.

Gra Reign: Conflict of Nations przenosi nas do roku 1350, w którym na terenie Azji rozpętała się straszliwa zaraza. Plaga „czarnej śmierci” szybko dotarła na Krymu i do Istambułu, a później do Włoch, Niemiec, Francji, Anglii i w końcu Rosji. Takie wydarzenia stają się tłem dla zaciętej walki o władzę i rozwój własnego państwa, w której oczywiście bierze udział gracz, wcielający się w jedną z 26 dostępnych frakcji.

W roli przywódcy wybranej strony (np. polskich, rosyjskich lub litewskich książąt) wpływamy na szereg najważniejszych aspektów funkcjonowania państwa – od ekonomii i gospodarki, przez politykę i dyplomację, aż po wszczynanie i prowadzenie kampanii wojennych. Całość rozgrywa się w czasie rzeczywistym i jest zakrojona na dość dużą skalę, więc na brak atrakcji narzekać na pewno nie można.

Twórcy szczycą się przemyślanym i wiernym historycznie systemem odpowiadającym za rozbudowę i funkcjonowanie miast, czy chociażby realistycznym drzewkiem rozwoju technologicznego. Gracz otrzymuje rozbudowaną i długą kampanię oraz spory wybór scenariuszy i losowych misji. W działaniach wojennych możemy natomiast wykorzystać ponad 150 jednostek wojskowych, podzielonych na trzy ery technologiczne.

Oprócz powyższych atrakcji autorzy skorzystali z systemów RPG, które pozwalają uczyć jednostki i historyczne postacie nowych umiejętności. Każdy bohater w grze może rozwijać się w kilku dyscyplinach: władcy, dowódcy, duchownego, alchemika, czy chociażby szpiega. Spory wpływ na rozgrywkę mogą mieć także wspomniane epidemie, które rozprzestrzenią się, jeśli nie podejmiemy odpowiednich działań zapobiegawczych.

Od strony wizualnej tytuł prezentuje się nieźle, bo korzysta z trójwymiarowego silnika, który pozwolił stworzyć sporych rozmiarów mapy z wiernie odwzorowaną europejską topografią. Warto dodać, że podczas zabawy nie toczymy bezpośrednio bitew, chociaż możemy wpływać na kilka elementów (np. na strategię).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 6,9 / 10 na podstawie 939 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8.5 / 10 na podstawie 43 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 79,99 PLN

Gry podobne do Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu

Klasyfikacja PEGI Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium 4 2.8 GHz
  • 1 GB RAM
  • karta grafiki 256 MB (GeForce 7800 lub lepsza)
  • 2 GB HDD
  • Windows XP/Vista
Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu - recenzja gry
Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu - recenzja gry

Recenzja 15 grudnia 2010, 07:29

Bohaterowie to jeden z ciekawszych elementów gry – poza samym władcą mamy też do czynienia z namiestnikami, kapłanami, uczonymi, szpiegami oraz dowódcami. Każdy z nich nabywa kolejne poziomy doświadczenia, a wraz z nimi umiejętności, które potrafią mieć decydujące znaczenie dla rozgrywki. Cóż bowiem z tego, że zgromadzimy ogromne armie, by najechać wroga, skoro ten zabije naszego dowódcę, korzystając z pomocy agenta? Dla spotęgowania efektu, zapewne w tym momencie jego kapłan wywoła dysputę teologiczną, która zatrzyma nasz kler w miejscu, wrogi władca zacznie rościć sobie prawa do naszych ziem dzięki sfałszowanym dokumentom, uczony zatruje nasze armie, zaś dowódca ogłosi nagły zaciąg pospolitego ruszenia, które rozniesie nas w pył. Bohaterowie są zdecydowanie największą zaletą gry – wprowadzają do rozgrywki sporą dozę nieprzewidywalności, a odpowiednie użycie ich zdolności potrafi zmienić porażkę w sukces. Należy jednak pamiętać, że są tylko ludźmi, mogą więc zginąć, a wyłącznie dowódca posiada zbrojną eskortę. Trzeba więc pilnować ich jak oka w głowie – zwłaszcza, że śmierć władcy może oznaczać koniec gry.