Data wydania: 25 marca 2010
Zaawansowany RTS z akcją rozgrywaną w kosmosie. Z każdą nową rozgrywką zostaje wygenerowana nowa galaktyka, która wypełnia się dziesiątkami tysięcy planet, istot i obiektów. Naszym zadaniem jest zasiedlanie nowych kolonii i współpracowanie lub rywalizowanie z innymi mieszkańcami kosmosu. Wprawdzie gra posiada dwuwymiarową grafikę, ale rozmiary jej świata i możliwości dołączonego edytora robią ogromne wrażenie.
Gracze
Distant Worlds to epicka strategia kosmiczna należąca do podgatunku 4X. Całość rozgrywana jest w czasie rzeczywistym, choć grę możemy w każdym momencie zapauzować. Tytuł ten jest debiutanckim dziełem zespołu Code Force i łączy poziom skomplikowania znany z turowych produkcji tego typu z dynamiką i przejrzystością gier RTS. Wszystko to ukazane w skali, której nie powstydziłoby się największe MMO.
Rozgrywka toczy się na olbrzymich rozmiarów mapie złożonej z 1400 systemów planetarnych, w skład których wchodzi ponad 50 tysięcy planet, księżyców oraz asteroid. Cała ta galaktyka tętni życiem. Podczas zabawy gracze natkną się zarówno na olbrzymie imperia, jak i małe, niezależne kolonie. Handlować będą z gwiezdnymi kupcami i odpierać ataki piratów oraz potworów z głębi kosmosu. Przyjdzie im odkrywać nowe systemy, pasy asteroidów, chmury gazów, galaktyczne burze i czarne dziury. Mapa galaktyki generowana jest od zera przy rozpoczęciu każdej nowej gry. Gracze mają jednak bogaty wybór kryteriów, według których komputer będzie ją tworzył.
Distant Worlds symuluje każdy aspekt olbrzymiego imperium galaktycznego, nie zmusza jednak graczy do ręcznego sterowania najmniejszymi detalami. W każdej chwili możemy skierować uwagę na pojedynczą planetę, po czym błyskawicznie wrócić do widoku całego kosmosu. Kolonie rozwijają się bez naszego udziału, nasi podwładni zakładają własne interesy, wydobywają złoża, prowadzą handel, a nawet rozwijają kosmiczną turystykę. Naszym zadaniem jest natomiast odkrywanie nowych światów, ich kolonizacja, a potem zapewnienie im bezpieczeństwa. Dobrobyt imperium zależy od jego stabilności. By osiągnąć sukces grający zmuszeni są wykorzystać pełen wachlarz dostępnych możliwości - począwszy od dyplomacji i szpiegostwa, a na wojnie kończąc. Nie obędzie się bez rozwoju technologicznego, w tym również projektowania i budowania nowych statków oraz baz kosmicznych. Dzięki zaawansowanemu systemowi automatyzacji możemy skoncentrować się na ręcznym ingerowaniu jedynie w te sfery, które interesują nas najbardziej.
Distant World posiada prostą dwuwymiarową grafikę. Brak nowoczesnych technologii nadrabia jednak olbrzymią skalą wydarzeń oraz ciekawymi projektami planet oraz statków. Gra nie posiada trybu multiplayer, ale dzięki rozbudowanemu edytorowi i bogatym możliwościom konfiguracji dostarcza samotnemu graczowi zabawy, która starcza na dziesiątki, jeśli nie setki godzin.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows
Producent: Code Force Limited
Wydawca: Slitherine / Matrix Games
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
W najnowszej odsłonie cyklu „Najciekawsze modyfikacje” omawiamy m.in. Black Mesa, symulator kosmiczny Diaspora, kampanię do Crysis opartą na serialu StarCry, poprawki graficzne do Crysis 2, Doom 3 i Morrowind, nowe mapy do DayZ, Left 4 Dead 2, Portal 2 i Minecrafta oraz przybliżamy nadchodzące mody.
gry
Adrian Werner
20 listopada 2012 08:09
Popularne pliki do pobrania do gry Distant Worlds.
Wymagania sprzętowe gry Distant Worlds:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium IV 1.5 GHz, 1 GB RAM, 500 MB HDD, Windows XP/Vista/7.
Lista dodatków do gry Distant Worlds:
Dodatek
23 maja 2014
Strategiczne
Distant Worlds: Universe to czwarty oficjalny dodatek do opracowanej przez studio Code Force epickiej, kosmicznej strategii typu 4X. Decyzją wydawcy, gra dystrybuowana jest jednak nie tylko w formie DLC, lecz także jako pełen, kolekcjonerski pakiet, zawierający podstawową grę Distant Worlds wraz z wszystkimi wydanymi dotąd rozszerzeniami.
Steam
Gracze
Dodatek
23 maja 2013
Strategiczne
Distant Worlds: Shadows jest trzecim pełnowymiarowym rozszerzeniem do kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS) - Distant Worlds. Dodatek przygotowany przez studio Code Force Limited wprowadza nową epokę - „Age of Shadows”, a także szereg zmian w mechanice rozgrywki oraz oprawie wizualnej gry.
Gracze
Dodatek
23 listopada 2011
Strategiczne
Drugie rozszerzenie do kosmicznej strategii 4X Distant Worlds. Dodatek wprowadza m.in. nowy system kontrolujący postacie niezależne, dodatkowe warunki zwycięstwa i rozszerzone drzewko technologii. Ulepszeniu uległ też interfejs, a maksymalne rozmiary map zostały wyraźnie zwiększone.
Gracze
Dodatek
16 grudnia 2010
Strategiczne
Pierwszy dodatek do Distant Worlds, strategii 4X w realiach sci-fi. Usprawnieniom uległy rozbudowa kolonii, a także drzewko technologiczne. W grze odnowiono również interfejs, w którym wprowadzono kilka nowych funkcji.
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 53 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany9108 Konsul
Dopadłem obraz płyty (twórcy nie wydali nawet dema). Gry w Polsce nie wydano. Gra jest podobna do MoO. Trochę. Tylko trochę. Są fajne walki (dowolne typy okrętów), sporo kombinacji z wynalazkami (choć jest ich dość mało) i zautomatyzowame micro (można wszystko dowolnie automatyzować). Poważnym minusem jest ...brak ekonomii, co dyskwalifikuje grę jako 4X, to raczej 3X. Owszem, jest gotówka, związana ze wzrostem populacji, ale koloniści lecą gdzie chcą, a nie gdzie my byśmy chcieli. Kopalnie naziemne i gazowe nie upgrade`ują się, nie można ich nawet zniszczyć (sic!), by zbudować nowe (np. uzbrojone). Nie ma czegoś takiego jak zarządzanie kolonią (ta rolnicza, ta produkcyjna etc.), kolonie rozwijają się same. Wynalazki z różnych dziedzin wynajdowane są losowo. Nie można skupić się na broniach albo laboratoriach (chyba, że przez crash`owanie ich sporą gotówką lub budowanie tylko jednego typu labów).
Dobre jest szpiegostwo. Można szpiegowi zlecić określone zadanie (kradzież map, technologii, sabotaż, wszczęcie rewolty etc.) przez określony czas. Dyplomacja jest standardowa (traktat handlowy, sojusz, wojna, rozbudowana wymiana), acz komputer żywiołoowo reaguje na nią (aktywnie podpisuje pakty, masowo kradnie, sporo "gada").
Generalnie gra rozwojowa, może "dwójka" będzie tą właściwą. Wciąż nie ma porządnej gry 4X. Daję jej 5/10.
zanonimizowany841616 Legionista
Mnie zdecydowanie odrzucilo, ale moze zrobie drugie podejscie na jakims super easy poziomie trudnosci.
Na pierwszy rzut oka strasznie zamotany interfejs, setki przyciskow, w dodatku wszystko w real-time, czego zdecydowanie nie jestem fanem w grach kosmicznych. Podobal mi sie pomysl z prywatna ekonomia/statkami oraz opcja pelnego zoomu od calych galaktyk po pojedyncza planete. Niestety, gierka dosc mocno zamulala podczas nawet niewielkich walk (Win XP, C2D 2.5, 2GB, 4650 DDR3), zas tutorial na koncu przechodzi we free play, ktory konczy sie blyskawicznie totalnym rozwaleniem koloni gracza przez kompa :/
Els Legionista
Jedna z najlepszych gier w jakie w życiu grałem,ogólnie nie tylko strategi.Koniecznie z modem: Beyond Extended Universe.
http://www.matrixgames.com/forums/tm.asp?m=3657646