Data wydania: 1 listopada 2011
Osadzona w realiach II wojny światowej rozbudowana gra taktyczna, która umożliwia wzięcie udziału w walkach na froncie wschodnim w okolicy miasta Charków w roku 1943. Autorzy postawili na realizm, dlatego mechanika zabawy bierze pod uwagę m.in. grubość pancerzy, trajektorię lotu pocisków, ukształtowanie terenu i morale jednostek.
Gracze
Steam
Achtung Panzer: Operation Star to realistyczna taktyczna gra wojenna autorstwa studia Graviteam. Ten ukraiński zespół znany jest głównie z doskonałych symulatorów czołgowych takich jak Steel Fury oraz Steel Armor: Blaze of War.
Operation Star stanowi rozwinięcie idei z ciepło przyjętej gry Achtung Panzer: Kharkov 1943, która powszechnie uznawana jest za jedną z najciekawszych taktycznych strategii ostatnich lat. Autorzy ponowie umożliwili nam wzięcie udziału w walkach na froncie wschodnim w okolicy miasta Charków w roku 1943. Graczom udostępniono osiem rozbudowanych operacji wojskowych dla każdej ze stron konfliktu. Siły Wehrmachtu i Armii Czerwonej zostały pieczołowicie odtworzone na podstawie zapisów historycznych. Pojawiają się również wojska brytyjskie. W sumie w starciach bierze udział ponad sześćdziesiąt typów jednostek, w tym m.in. Panzerkampfwagen VI Tiger (popularny Tygrys), Matilda Mk II czy radziecki KW-1. Cały ten sprzęt, wspierany przez oddziały piechoty prowadzi potyczki na olbrzymich polach bitewnych o powierzchni przekraczającej 260 kilometrów kwadratowych, które zostały zaprojektowane na podstawie map topograficznych i starych zdjęć.
Bitwy rozgrywane są w czasie rzeczywistym, a dodatkowo istnieje też tryb turowy dla decyzji operacyjnych. Oczkiem w głowie autorów był realizm, dlatego silnik bierze pod uwagę takie elementy jak m.in. grubość pancerzy, trajektorię lotu pocisków, ukształtowanie terenu i morale jednostek. Każdy żołnierz opisany jest wieloma współczynnikami, w tym: doświadczeniem, zmęczeniem czy opanowaniem. Z podobnym przywiązaniem do detali potraktowano pojazdy wprowadzając szczegółowy system zniszczeń. Bierze on pod uwagę stan poszczególnych elementów maszyn, takich jak silnik, uzbrojenie czy zawieszenie. Gra może też pochwalić się zaawansowaną sztuczną inteligencją, która przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji wpierw analizuje sytuację na mapie, zamiast działać jedynie w oparciu o proste skrypty.
Achtung Panzer: Operation Star korzysta z ulepszonego silnika graficznego Achtung Panzer: Kharkov 1943. Technologia ta nie zachwyca poziomem detali, ale oferuje niskie wymagania sprzętowe i sporo rozwiązań wzbogacających rozgrywkę. Prawie wszystkie elementy mapy mogą zostać zniszczone – począwszy od wzniesień teren, przez lasy, aż po budynki i struktury defensywne wroga. Autorzy wprowadzili też realistyczny system zmian pory dnia oraz symulację pogody i wszystko to wpływa na przebieg starć.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Graviteam
Wydawca: Slitherine / Matrix Games
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Wymagania sprzętowe gry Graviteam Tactics: Operation Star:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium D 3GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepsza), 2.6 GB HDD, Windows XP/Vista.
Średnie Oceny:
Średnia z 27 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 403 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Adam Kusiak
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
Holonek Chorąży
upup@ Jemu chodziło o szczegóły (nawet gry nie otworzył), a po prostu grafika na screenach mu się nie podoba ...
Dla mnie to nie jest ważne (Choć faktycznie odwzorowanie pojazdów oszałamia), a sama gra jest bardzo przyjemna. Muszę ją sobie odświeżyć.
zanonimizowany878136 Konsul
Nie dajcie się zwieść tym screenom - specjalnie je ktoś zrobił aby gra dobrze wyglądała - w grze to się o wiele gorzej prezentuje - grafika i projektanta map powinno się powiesić za jaja. Co z tego, że z bliska tekstury są nieziemsko wyraźne, robią wrażenie, jak z bliska w tą grę się nie gra. Drzewa tej samej wielkości nastawiane jak na taśmie fabrycznej - brak naturalizmu aż kole, podobnie z krzaczkami - boli strasznie, że grafikowi nawet się nie chciało tekstur urozmaicać o inne nachylenie - śnieg, pustynia, to przekopiowana jedna tekstura w inne miejsca z tym samym nachyleniem i kierunkiem. Company of Heroes 2 ma słabe tekstury, mało wyraźne, ale COH 2 bije graficznie ten crap z uwagi że wszystkie mapy ma perfekcyjnie ręcznie projektowane, sprawia wrażenie naturalnego środowiska, każde drzewo jest inaczej postawione różnej wielkości istnieja szpalery dróg wśród drzew, naturalne ślady gąsienic na drogach, zaspy, zasieki w odpowiednich miejscach, bunkry jak prawdziwe, nic nie wygląda jakby postawione na taśmie fabrycznej. Graviteam wygląda jak kaszka sypana przez służby komunalne aby nikt się nie poślizgnął. Niektóre drzewa i krzaki przypominają te z Gothica 1 - 14 letniej gry - a co ciekawe mapy Gothiców sprawiają wrażenie o niebo większej naturalności niż gra z 2012 roku
zanonimizowany878136 Konsul
tylko 3-4 mapy są porządnie zrobione - reszta to puste przestrzenie bez żadnego krzaczku i drzewa lub zrobione tak na odwal, że odechciewa się grać.
Wkleję 2 screeny - większość map niestety tak się prezentuje
zanonimizowany878136 Konsul
zdjęcie kanciastego okopu
rottensun Konsul
@Cezareusz glupoty opowiadasz i tyle w graviteam tez sa slady gasienic a to kompletnie inna gra od COH2 wiec co ty porownujesz w ogole zreszta gre nazywasz CRAPEM i gownem z rajci grafiki pozdro idiotyzmu chcesz graj sobie w dziecinne COH ale ludzie co lubia realizm wezma GT ktore tez moim zdanime wyglada lepiej od kreskowkowej dziecinnej kolorowej COH2