Data wydania: 17 maja 2011
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach II wojny światowej. Autorzy produkcji położyli duży nacisk na realistyczne odwzorowanie bitew. Rozgrywka została podzielona na dwie kampanie i wiele samodzielnych misji. Podczas zadań przejmujemy dowodzenie nad poszczególnymi żołnierzami. W grze pojawia się też rozbudowany edytor oraz tryb multiplayer z opcją prowadzenia zabawy przez email.
Gracze
Steam
Combat Mission: Battle for Normandy to taktyczna gra bitewna osadzona w realiach II wojny światowej, która stawia nacisk głównie na realizm. Za produkcję odpowiada zespół Battlefront, czyli twórcy całego cyklu.
Akcja gry obejmuje zakresem trzy miesiące zaczynając od dnia lądowania aliantów w Normandii w czerwcu 1944 r. Autorzy zadbali o realistycznie odtworzony teatr działań wojennych, pełen zarówno terenów polnych jak i miejskich. Gra zawiera dwie częściowo dynamiczne kampanie (po jednej dla każdej strony konfliktu), jak również dziesiątki samodzielnych misji. Dla bardziej oddanych sprawie graczy przygotowano rozbudowany edytor pozwalający na tworzenie nowych map, scenariuszy, a nawet całych kampanii. Pojawia też tryb multiplayer dla dwóch graczy i poza standardową rozgrywką sieciową dostępna jest również opcja PBEM (gry przez email) oraz możliwość zabawy wieloosobowej na jednym komputerze w trybie „gorącego krzesła”.
Combat Mission: Battle for Normandy pozwala na objęcie dowództwa nad jednostkami, których parametry i zachowanie oparto na wiedzy historycznej. Gra traktuje każdego żołnierza jako oddzielną postać wyposażoną we własne umiejętności bojowe, sprzęt oraz osobowość. W trakcie walki nasi podwładni mogą m.in. pomagać swoim rannym kompanom oraz dzielić się amunicją z innymi jednostkami.
Gra oferuje ulepszoną sztuczną inteligencję symulującą zachowanie jednostek na poziomie taktycznym. Kompletnej metamorfozie poddana została oprawa graficzna. Pojazdy posiadają teraz wysoki poziom detali obejmujący nawet takie elementy jak zawieszenie czy animowane włazy. Nowy system zniszczeń jest natomiast na tyle dokładny, że możliwe stało się odtworzenie poszczególnych systemów wewnątrz każdego pojazdu. Oczkiem w głowie twórców był realizm, dlatego na przebieg rozgrywki wpływają elementy takie jak m.in. dynamiczne oświetlenie, efekty pogodowe, balistyka pocisków oraz system destrukcji terenu i budynków.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows
Producent: Battlefront.com
Wydawca: Battlefront.com
Ograniczenia wiekowe: 12+
Specjalizujące się w realistycznych grach wojennych studio Battlefront ujawniło swój najnowszy projekt. Okazało się nim być Combat Mission: Battle for Normandy, czyli najnowsza odsłona najpopularniejszego cyklu tej firmy.
gry
Adrian Werner
27 grudnia 2010
Popularne pliki do pobrania do gry Combat Mission: Battle for Normandy.
demo Combat Mission: Battle for Normandy - v.1.10 - 20 marca 2012
patch Combat Mission: Battle for Normandy - v.3.11 - 21 listopada 2014
patch Combat Mission: Battle for Normandy - v.2.01 - 18 lutego 2013
patch Combat Mission: Battle for Normandy - v.1.11 - 10 grudnia 2012
patch Combat Mission: Battle for Normandy - v.1.10 - 22 marca 2012
patch Combat Mission: Battle for Normandy - v.2.12 - 27 listopada 2013
patch Combat Mission: Battle for Normandy - v.1.01 - 21 lipca 2011
Wymagania sprzętowe gry Combat Mission: Battle for Normandy:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Pentium 4 1.8 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 256 MB GeForce 6800 lub lepsza, 13 GB HDD, Windows 7.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Pentium 4 2.8 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 lub lepsza, 14 GB HDD, Windows 10.
Lista dodatków do gry Combat Mission: Battle for Normandy:
Dodatek
11 października 2013
Strategiczne
Market Garden to drugi duży dodatek do realistycznej gry strategicznej Combat Mission: Battle for Normandy, osadzonej w czasach II wojny światowej. Rozszerzenie pozwala nam wziąć udział w tytułowej operacji z września 1944 roku, grając zarówno aliantami, jak i Niemcami. Oprócz dwóch nowych kampanii, w produkcji nie brakuje dodatkowych nowych map, jednostek czy opcji edytora.
Gracze
Dodatek
6 marca 2012
Strategiczne
Combat Mission: Battle for Normandy - Commonwealth Forces to pierwsze rozszerzenie do znanej strategii studia Battlefront, skupiającej się na walkach w Normandii w czasie II wojny światowej. Tym razem dane nam jest pokierować zarówno oddziałami polskimi, brytyjskimi, kanadyjskimi, jak i elitarnymi formacjami niemieckimi.
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 77 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 129 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
zanonimizowany153971 Legend
nie znalazłem w necie recenzji więc napiszę o swoich odczuciach z pełnej wersji, niektóre z opisanych plusów są dla fanów serii oczywiste, ale dla graczy nie znających serii mogą być czymś "nowym";)
a więc tak, mamy 20 bitew w singlu plus 5 kampani(dwie treningowe), do tego dochodzi quick battle z ponad 300 mapami, a że każda misja to minimum 20-30 minut grania no to mamy produkcję w którą można bawić się całe lata (nie licząc misji, map,kampani wydawanych przez fanów)
+mapy mogą mieć kilka kilometrów kwadratowych, tak więc może dochodzić do pojedynków strzeleckich z odległości 2-3km,
+ mamy tryb gry rzeczywisty i fenomenalny turowy, czyli wydajemy rozkazy, poprzez wyznaczenie tras, celów, odpalamy GO, komputer przelicza, i oglądamy minutowy filmik który możemy cofać pauzować, czyli oglądamy jakie efekty przyniosły nasze i przeciwnika rozkazy
+ graficznie wygląda to realistycznie, bez specjalnych wodotrysków, modele pojazdów wykonane są z pieczołowitością, gra na średnich detalach, które niewiele odbiegają od wysokich ciągnie na starych kompach
+ na mapie może przebywać bez większych problemów dla kompa po obu stronach batalion żołnierzy, czyli 2000 chłopa + czołgi, wszyscy oni maja system morale, doświadczenie, kondycję każdy wystrzelony pocisk jest "liczony" (rykoszety mogą ranić/penetrować pancerz), oczywiście ktoś z wypasionym kompem może sobie pozwolić na bitwę z kilkoma batalionami, ale trudno nad tym zapanować wobec nadmiaru jednostek.
+ pojazdy mają realnie odzwierciedlony pancerz, czyli tam gdzie był gruby z przodu i słaby z boku taki jest w grze, (to jest akurat oczywiste dla każdego fana serii)
+ nowy system borg spottingu, teraz widoczny na mapie wrogi pojazd dla jednej jednostki nie jest widoczny automatycznie dla wszystkich sojuszniczych jednostek, każda z nich w zależności od swoich umiejętności lub ograniczeń (peryskopy czołgów) musi wypatrzyć go sama, oczywiście jeśli dany pojazd ma radio lub jest w zasięgu głosowym lub wzrokowym z inną jednostką widzącą wroga, po chwili też go dostrzeże. W grze wygląda to tak, że czołgi bez piechoty mają ogromne problemy z wykrywaniem obcej piechoty, a to oznacza, że bez niej stają się łatwą zdobyczą dla shreckó, pzf,bazooki zwykłych granatów, czyli należy grać tak jak w realu w 44 - piechota z przodu z tyłu czołgi i wspierająca ich art.
więcej napisze jak wrócę ze spaceru z latoroślą;)
Marder Senator
MANOLITO ----> Cholernie długi masz ten spacer :)
Na dyskusję zapraszam tu http://www.forum.cmhq.pl/index.php?link=1&id=2315
Roni92 Legionista
niestety, ale przy combat mission beyond overd i cm2 bawiłem się znacznie lepiej i dłużej, czegos tu zabrakło... pewnie grywalności :)
Marder Senator
Jeśli ktoś jest zainteresowany zakupem tej gry to zapraszam tutaj ---- http://allegro.pl/combat-mission-battle-for-normandy-i3555091987.html
Marder Senator
Zapraszam do obejrzenia mojego gameplay'a ---- http://www.youtube.com/watch?v=zwZw9D7TX2M