Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin (PC)

Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin PC

Kolejna część wyśmienitej gry strategicznej Combat Mission: Beyond Overlord.

Strategiczne | II wojna światowa | RTS | turowe

PC Windows
Okładka Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

20września2002

15listopada2004

pudełko PL

Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin to kolejna część wyśmienitej gry strategicznej Combat Mission: Beyond Overlord, która to po swym bardzo cichutkim wydaniu w roku 2000 stała się prawdziwym przełomem w dziedzinie wiernych symulacji pola walki. Ta część przenosi akcję z frontu zachodniego na front wschodni (jeden z najbardziej interesujących teatrów działań II Wojny Światowej), gdzie możemy dowodzić wojskami walczących stron w szeregu bitew i pojedynków, które odbyły się w okresie od operacji Barbarossa (czerwiec 1941) aż do końca wojny w Europie (zdobycia Berlina).

Autorzy zdecydowali się zastosować ten sam, bardzo dobry trójwymiarowy engine graficzny, co w Combat Mission: Beyond Overlord, oraz ten sam innowacyjny system rozgrywki, tzw. hybrydę systemu turowego i czasu rzeczywistego. Podobnie jak w poprzedniczce, tak i tu gra zaskakuje realizmem, wiernością odwzorowania parametrów i charakterystyk wszystkich rodzajów broni, począwszy od zwykłych pistoletów, a skończywszy na wielkich czołgach oraz szczególnie udanym systemem symulującym morale, doświadczenie i umiejętności żołnierzy, a także ich zachowanie w sytuacjach zagrożenia, załamania, itp.

  • Ponad 300 pojazdów odwzorowanych z wielką dokładnością, lista obejmuje między innymi słynne radzieckie T-34 oraz Josef Stalin.
  • Siedem narodowości biorących udział w grze, Niemcy, Rosjanie, Polacy, Węgrzy, Włosi, Rumuni, Finowie oraz partyzanci.
  • Lista współczynników charakteryzujących oddziały rozszerzona o parametr „Fitness” – odporność na zmęczenie.
  • Lista rozkazów jednostek rozszerzona o cztery dostępne dla każdej strony konfliktu: Move to contact, Assault, Hull down, Cover arc oraz o jedną dostępną tylko dla wojsk sowieckich Human wave.
  • Nowe rodzaje terenu, między innymi tundra, step, lasy brzozowe, tereny błotniste, grząskie, itp.
  • Całkowita zgodność historyczna, odwzorowane zostało nawet to, że czołgi rosyjskie do roku 1943 nie były wyposażone w radio, co zmuszało dowódców do porozumiewania się systemem znaków (dowódca wychylony z wieżyczki czołgu to idealny cel).
  • Szczegółowo odtworzone warunki atmosferyczne.
  • Dodana możliwość organizowania wojsk pancernych w plutony bojowe.
  • Wszystkie jednostki porozumiewają się w swych ojczystych językach.
  • Opcje rozgrywki wieloosobowej za pośrednictwem sieci lokalnej, Internetu i poczty elektronicznej.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,1 / 10 na podstawie 196 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 29,90 PLN

Gry podobne do Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin

Wymagania wiekowe Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin

12+

Wymagania sprzętowe Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium III 600MHz
  • 256MB RAM
  • akcelerator 3D
Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin - recenzja gry
Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin - recenzja gry

Recenzja 15 listopada 2002, 10:20

Dwa lata temu „po wielkich bólach” pojawiła się w rękach graczy rewelacyjna gra taktyczna Combat Mission. „Po wielkich bólach” ponieważ gra ta miała ukazać się o wiele wcześniej jako przeniesienie na komputer słynnej serii gier planszowych Advanced Squad Leader. Dzięki Bogu w międzyczasie prawa do gry planszowej wykupiła firma Hasbro, która sama wypuściła na rynek gier komputerowych nieudane dziełko pod tytułem Squad Leader (nota bene grę nie mającą nic wspólnego z pierwowzorem). Oczywistym było, że aby jednak wydać CM firma Battlefront musiała zbudować niemal nowy engine i zasady gry. I bardzo dobrze, bo powstał nowy, niemal doskonały produkt.