Combat Mission 2 Barbarossa to Berlin: Rodzaje gier
Aktualizacja:
a. Scenariusze a Quick Battle .
Zarówno scenariusze jak i bitwy generowane przez komputer (Quick Battle) nadają się do rozgrywek z żywym przeciwnikiem. Obie te formy rozgrywki mają swoich zajadłych zwolenników i przeciwników, aczkolwiek znacznie bardziej popularne są gry Quick Battle - z prostego powodu: scenariusza można się wcześniej "nauczyć" (czyli dokładnie rozpoznać pole walki, zanalizować siły obu stron) i uzyskać przewagę nad przeciwnikiem, który danego scenariusza wcześniej nie znał. Co więcej gracze mają zwykle swoje wyraźne preferencje co do wyboru wojsk i mogą nie potrafić wykorzystać sił przydzielonych w scenariuszu w 100%. Z drugiej strony, dobrze zrobiony scenariusz może być znacznie ciekawszy i nieporównanie bardziej realistyczny niż jakakolwiek QB.
b. Bitwy a Operacje.
Operacje są bardziej ambitną formą gry, gdyż odtwarzają dłuższy okres czasu i umożliwiają rozegranie szeregu bitew po sobie, w których sytuacja w następnej bitwie wynika z efektów bitwy poprzedniej. Bitwy natomiast są pojedynczym starciem z jasno określonymi celami (Flagi). Rozegranie sensownej operacji jest jednak długotrwałe. Jeśli założymy, że przeciętną bitwę rozgrywa się: w PBEM - ok. 1,5 miesiąca, w TCP - ok. 4-5 godzin nieprzerwanej gry i przemnożymy przez ilość bitew w operacji, to chyba nie trzeba tłumaczyć dlaczego operacje są rzadko grywane.

c. Meeting Engagement a bitwy typu Atak/Obrona.
Najpowszechniejsze w grach między ludźmi spośród wszystkich QB są gry typu Meeting Engagement (bój spotkaniowy). Co do gier Atak/Obrona (Probe, Attack, Assault) istnieje różnica zdań co do tego, czy dają one równe szanse obu graczom, czy też nie faworyzują zanadto obrony. Co więcej, w bitwach atak/obrona należy dać atakującemu dużo więcej czasu niż w ME, co zniechęca bardziej niecierpliwych graczy. Czas generalnie jest kluczowy w tego typu bitwach, gdyż od niego zależy możliwość manewrowania wojskami tak, by wybadać obronę, bez niepotrzebnych strat z własnej strony i mieć czas na przygotowanie ataku w najsłabszym punkcie. Bitwa typu Meeting Engagement jest najpowszechniejsza w rozgrywkach ligi CMBB gdyż daje wykazać się obu stronom w porównywalnym stopniu, a przy tym jest szybsza od pozostałych rodzajów.
- Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin - poradnik do gry
- Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin - poradnik do gry
- Combat Mission 2 Barbarossa to Berlin: Podstawy
- Combat Mission 2 Barbarossa to Berlin: Informacje wstępne
- Combat Mission 2 Barbarossa to Berlin: Rodzaje gier
- Combat Mission 2 Barbarossa to Berlin: Podstawowe parametry bitwy
- Combat Mission 2 Barbarossa to Berlin: Inne istotne parametry bitew
- Combat Mission 2 Barbarossa to Berlin: Składy wojsk
- Combat Mission 2 Barbarossa to Berlin: Typy wojsk i rodzaje jednostek
- Combat Mission 2 Barbarossa to Berlin: Podstawy
- Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Dobrze że powstał poradnik do tak wspaniałej gry
Pejotl/Szwejos----> gratuluję :)
Swietny poradnik !!
Teraz o wiele trudniej jest zdobywac punkty ligowe na CMHQ PL.
pejotl --->
to sie nazywa poradnik:) na prawde swietna robota. czemu tak skaszaniles Mroczne Wieki?
NO SUPER! W koncu poradnik do tej wspanialej gry! :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
