Podzielony/wspólny ekran - Gry PlayStation 1 po premierze
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry po premierze o tematyce Podzielony/wspólny ekran na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Tony Hawk's Pro Skater 4
Sportowe 23 października 2002
Czwarta odsłona popularnej serii gier sportowych o jeździe na deskorolce i wykonywaniu zapierających dech w piersiach ewolucji. Stworzona przez Neversoft produkcja dalej rozwijany sprawdzony model zabawy, wprowadzając przy okazji szereg nowości, w tym m.in. w trybie kariery.

Medal of Honor (1999)
Akcji 31 października 1999
Zrealizowana z filmowym rozmachem strzelanina FPP w realiach II wojny światowej, za której powstanie odpowiada współzałożone przez Stevena Spielberga studio DreamWorks Interactive. W grze Medal of Honor wcielamy się w postać byłego pilota, porucznika Jimmy’ego Pattersona, zwerbowanego do współpracy przez OSS. Akcja rozgrywa się w końcowym okresie wojny, a zadaniem naszego bohatera jest wykonywanie rozmaitych zadań na terenie takich państw, jak Francja, Niemcy czy Norwegia.

Medal of Honor: Underground
Akcji 23 października 2000
Kontynuacja osadzonej w realiach II wojny światowej strzelaniny FPP studia DreamWorks Interactive, która ukazała się w roku 1999 wyłącznie na konsolach PlayStation. Fabuła Medal of Honor: Underground stanowi swoisty prequel wydarzeń opisanych w poprzedniczce, a podczas zabawy wcielamy się w postać kobiety imieniem Manon Batiste – członkini francuskiego ruchu oporu, zwerbowanej do współpracy przez amerykańskie Biuro Służb Strategicznych.

Worms: Armageddon
Strategiczne 30 listopada 1999
Kolejna odsłona popularnej serii strategii turowych, w których oddziały uzbrojonych robaków toczą zacięte potyczki na dwuwymiarowych arenach. Armageddon pozostaje wierny założeniom cyklu, ale dodaje nowe tryby, bronie i akcesoria dla walczących stron.

Gran Turismo
Wyścigi 8 maja 1998
Gra wyścigowa kładąca duży nacisk na realistyczne odtworzenie zachowania się samochodów podczas jazdy. Produkcja oferuje prawie 150 samochodów takich marek jak Honda, Mazda, Subaru czy Mitsubishi. Głównym trybem zabawy jest Gran Turismo Mode, w którym kolejne zwycięstwa nagradzane są kredytami, za które gracz może kupować nowe samochody oraz części do tuningu.

Tony Hawk's Pro Skater 2
Sportowe 20 września 2000
Tony Hawk's Pro Skater 2 jest kontynuacją wydanej w 1999 roku gry sportowej o jeździe na deskorolce, sygnowanej nazwiskiem słynnego skateboardzisty. W stosunku do pierwowzoru tytuł przynosi szereg usprawnień w warstwie audiowizualnej, a także rozbudowuje mechanikę zabawy o nowe elementy.

Colin McRae Rally 2.0
Wyścigi 7 lipca 2000
Druga odsłona legendarnej serii wyścigowej sygnowanej nazwiskiem jednego z najlepszych kierowców w historii. Colin McRae Rally 2.0 przynosi ulepszoną oprawę audiowizualną, dodatkowy zręcznościowy tryb rallyrcross oraz nowe odcinki specjalne i samochody.

Tekken 3
Bijatyki 29 kwietnia 1998
Trzecia odsłona kultowego cyklu trójwymiarowych bijatyk. Akcja Tekkena 3 dzieje się kilkanaście lat po poprzedniczce, co posłużyło twórcom za pretekst do wymiany dużej części grywalnych postaci. Produkcja wprowadziła sporo zmian do mechanizmów rozgrywki, kładąc większy aspekt na toczenie walk w pełnym trójwymiarze oraz ograniczając wysokość skoków.

Duke Nukem: Time to Kill
Akcji 30 września 1998
Wydana wyłącznie na PlayStation gra akcji z widokiem TPP. Tytuł porzuca założenia poprzednich produkcji ze słynnym Duke'em, ale zachowuje charakterystyczny dla cyklu klimat. Tytułowy bohater wyrusza w podróż w czasie, by pokrzyżować plany kosmicznej rasy.

Gran Turismo 2
Wyścigi 23 grudnia 1999
Kontynuacja bardzo ciepło przyjętej gry wyścigowej, skupiającej się na realistycznym przedstawieniu zachowania pojazdów na torach. Gran Turismo 2 nie wprowadza drastycznych zmian w kwestii sposobu zachowania się samochodów na torze. Zamiast tego twórcy skupili się na znacznym rozszerzeniu zawartości, zwiększając pulę dostępnych pojazdów do przeszło sześciuset i torów do dwudziestu siedmiu.

Tony Hawk's Skateboarding
Sportowe 31 sierpnia 1999
Pierwsza odsłona słynnej serii gier zręcznościowych adresowanych do fanów ekstremalnej jazdy na deskorolce. Produkcja pozwala pokierować znanymi skaterami i sprawdzić się w szeregu wyzwań.

Formula 1 97
Wyścigi 26 września 1997
Kontynuacja ciepło przyjętej gry wyścigowej na licencji Formuły 1, która ukazała się w 1996 roku. Formula 1 97 przynosi szereg nowości, starając się jeszcze lepiej odwzorowywać zmagania na torach całego świata za kierownicami superszybkich bolidów.

Need for Speed II
Wyścigi 31 marca 1997
Druga odsłona słynnego cyklu gier wyścigowych, w której do dyspozycji pasjonatów motoryzacji oddano dziewięć luksusowych supersamochodów. Produkcja stara się w miarę realistycznie odwzorowywać zachowanie na drodze poszczególnych maszyn.

FIFA 99
Sportowe 10 listopada 1998
Czwarta odsłona serii piłkarskiej autorstwa Electronic Arts. Tytuł przynosi szereg zmian w oprawie graficznej i silniku meczowym. Do dyspozycji graczy oddano ponad 250 klubów z najważniejszych rozgrywek Europy i świata.

Tony Hawk's Pro Skater 3
Sportowe 30 października 2001
Trzecia odsłona popularnego cyklu gier sportowych traktujących o niesamowitych ewolucjach wykonywanych przy użyciu deskorolki. Tony Hawk's Pro Skater 3 przynosi kilka nowości w mechanice i znacznie usprawnioną oprawę audiowizualną.

Crash Bash
Towarzyskie 6 listopada 2000
Kompilacja zręcznościowych minigier w uniwersum Crasha Bandicoota, w których lubiane postacie rywalizują w rozmaitych konkurencjach testujących spryt i refleks.

Re-Volt
Wyścigi 31 lipca 1999
Re-Volt jest jedną z najbardziej zwariowanych gier wyścigowych w dorobku firmy Acclaim. Gracze przejmują kontrolę nad zdalnie sterowanymi samochodzikami i stają na starcie emocjonujących wyścigów rozgrywanych na dziwacznych torach urządzonych m.in. w sklepie z zabawkami, ogrodzie botanicznym i muzeum. W miarę postępów w rozgrywce odblokowywane są kolejne modele aut o zróżnicowanych parametrach technicznych.

Driver 2: Back on the Streets
Akcji 13 listopada 2000
Kontynuacja hitu z 1999 roku. Jest to osadzona w otwartym świecie samochodowa gra akcji, w której gracz wciela się w działającego pod przykrywką policjanta. Misje skupiają się głównie na efektownych pościgach bądź jak najkrótszym pokonywaniu drogi z punktu A do punktu B. Nowością w stosunku do pierwszej części cyklu jest umożliwienie głównemu bohaterowi opuszczenia sterowanego przez niego pojazdu.

Quake II (1997)
Akcji 5 października 1999
Kontynuacja przełomowej strzelaniny FPS studia id Software, która - jak wydana rok wcześniej poprzedniczka - ustanawia nowe standardy graficzne za sprawą podrasowanego silnika idTech 2. Akcja gry Quake II rozgrywa się w odległej przyszłości, w której ludzkość nawiązała kontakt z biomechaniczną rasą technologicznie zaawansowanych Stroggów. Kiedy okazało się, że potajemnie planują oni podbój Ziemi, do akcji wysłana została elitarna jednostka kosmicznych marines.

Mortal Kombat Trilogy
Bijatyki 10 października 1996
Kolejna odsłona brutalnej serii dwuwymiarowych bijatyk, w których starcia na śmierć i życie toczą digitalizowane modele aktorów.

Dino Crisis 2
Akcji 13 września 2000
Kontynuacja survival horroru z 1999 roku, która przynosi duże zmiany w charakterze rozgrywki. W przeciwieństwie do oryginału, sequel mocniej stawia na akcję i pojedynki z hordami nacierających na bohatera dinozaurów.

Armored Core
Akcji 10 lipca 1997
Pierwsza odsłona serii gier akcji z widokiem TPP, w której główną rolę grają gigantyczne roboty. Gracze wcielają się w jednego z pilotów nowoczesnych maszyn bojowych i podejmują się szeregu rozmaitych misji.

Mortal Kombat 3
Bijatyki 6 października 1995
Mortal Kombat 3 to trzecia część jednej z najpopularniejszych serii zręcznościowych bijatyk, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski firmy Midway Games. Twórcy pozostali wierni zasadom rozgrywki znanym z wcześniejszych odsłon cyklu, zwiększając liczbę dostępnych wojowników, aren, specjalnych ataków i ciosów kończących walkę.

Mortal Kombat 4
Bijatyki 24 czerwca 1998
Czwarta odsłona popularnej serii bijatyk i jednocześnie pierwsza, w której starcia toczą się na trójwymiarowych arenach. Tytuł zachował wszystkie elementy charakterystyczne dla cyklu, na czele z brutalnymi finisherami na pokonanych przeciwnikach.