14. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 14. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Batman Beyond: Return of the Joker
Akcji 20 listopada 2000
Brawler oparty na motywach serialu animowanego znanego w Polsce pod nazwą Batman przyszłości. Gracze wcielają się w Terry’ego McGinnisa, czyli nowego Człowieka-nietoperza, którego zadaniem jest rozwikłanie zagadki stojącej za powrotem słynnego Jokera i powstrzymanie go przed realizacją następnego niecnego planu.

Blasto
Akcji 31 marca 1998
Strzelanina z widokiem z trzeciej osoby, w której głównym bohaterem jest muskularny, zamaskowany superbohater walczący ze złymi kosmitami. Produkcja ma wiele elementów humorystycznych i nawiązań do popularnych filmów.

James Pond 2: Codename RoboCod
Zręcznościowe 10 grudnia 2003
Remaster produkcji wydanej na początku lat dziewięćdziesiątych na Amigę, Atari i Segę Genesis. Odświeżona wersja platformówki 2D oferuje lepszą oprawę audiowizualną, inne projekty poziomów, a także kilka zmian w fabule.

Cyberia
Przygodowe 1 stycznia 1996
Przygodowa gra akcji, w której wcielamy się w Zaka Kingstona – hakera infiltrującego tajną placówkę badawczą na Syberii, gdzie prowadzone są prace nad nową bronią masowego rażenia. W trakcie zabawy eksplorujemy kolejne poziomy kompleksu, walczymy z napotkanymi przeciwnikami i rozwiązujemy zróżnicowane zagadki, a od czasu do czasu zasiadamy za sterami wieżyczek strzelniczych i samolotów.

Policenauts
Przygodowe 19 stycznia 1996
Zawierająca szereg usprawnień edycja przygodówki FPP, która pierwotnie ukazała się w 1994 roku na platformie PC-98. Autorem tej utrzymanej w stylistyce science-fiction produkcji jest Hideo Kojima.

Krazy Ivan
Akcji 30 stycznia 1996
Pierwszoosobowa strzelanka, w której gracze przejmują kontrolę nad rosyjskim pilotem robota bojowego, który broni różnych regionów Ziemi przed inwazją kosmitów.

Renegade Racers
Wyścigi 1 stycznia 1999
Gra wyścigowa, w której zasiadamy za sterami poduszkowców i walczymy o zwycięstwo na jednej z sześciu tras. Oprócz trybu Arcade (stworzonego do zabawy w pojedynkę) opracowane przez studio Promethean Designs Renegade Racers posiada także wariant Quick Race, w którym możemy zmierzyć się z drugą osobą. Całość okraszono trójwymiarową grafiką utrzymaną w lekkiej, kreskówkowej stylistyce.

Silhouette Mirage
Akcji 23 lipca 1998
Platformowa gra akcji, za której opracowaniem stoi studio Treasure. Gracze wcielają się w dziewczynę imieniem Shyna, a ich zadaniem jest cofnięcie skutków tragicznego kataklizmu, który sprawił, że życie na Ziemi zmieniło się nie do poznania. Cechą charakterystyczną Silhouette Mirage jest wysoki poziom trudności.

WWF War Zone
Sportowe 14 lipca 1998
Pierwsza gra sportowa poświęcona wrestlingowi, którą wykonano w pełnym trójwymiarze. WWF War Zone, będące dziełem studia Iguana, pozwala graczom wziąć udział w brutalnych i widowiskowych pojedynkach, opartych na zróżnicowanych zasadach – od starć jeden na jednego, aż po szalone zmagania z wykorzystaniem broni rozrzuconej na arenie.

The City of Lost Children
Przygodowe 31 marca 1997
Bazująca na francuskiej produkcji filmowej gra przygodowa, w której gracze wcielają się w dziecko szukające swoich uprowadzonych przyjaciół. W tytule nieobecne są elementy walki – zabawa ogranicza się do eksploracji miasta, rozwiązywaniu zagadek i wyszukiwaniu potrzebnych przedmiotów.

The Crow: City of Angels
Bijatyki 28 lutego 1997
Wydana na PlayStation 1 adaptacja filmu z 1996 roku. Produkcja jest typową chodzoną bijatyką bazującą na motywie zemsty, w której posiadacze konsoli stawiają czoła przeważającym siłom wroga i biorą udział w dziesiątkach pojedynków.

Iron & Blood: Warriors of Ravenloft
Bijatyki 31 października 1996
Bijatyka opracowana przez firmę Take-Two Interactive, która przenosi nas do tytułowego świata Ravenloft. W Iron & Blood: Warriors of Ravenloft trafiamy w sam środek konfliktu pomiędzy siłami porządku i chaosu, których celem jest zdobycie pradawnych artefaktów. Tytuł posiada fabularną kampanię, którą można ukończyć w pojedynkę lub współpracując z drugim graczem.

ECW Hardcore Revolution
Bijatyki 17 lutego 2000
Pierwsza w historii bijatyka oparta na licencji wrestlingowej federacji ECW, opracowana przez Acclaim Entertainment. W trakcie zabawy w ECW Hardcore Revolution toczymy widowiskowe pojedynki, wcielając się w ponad czterdziestu realistycznie odwzorowanych zawodników. Oprócz szerokiej gamy trybów przeznaczonych dla samotników produkcja oferuje możliwość zabawy w towarzystwie maksymalnie trójki graczy.

Tail of the Sun
Przygodowe 26 kwietnia 1996
Produkcja, którą najkrócej można opisać jako symulator jaskiniowca. Zadaniem graczy jest stworzenie cywilizacji prehistorycznych ludzi. W tym celu, jako jeden z pierwszych przedstawicieli homo sapiens, muszą zadbać o przetrwanie i rozwój swojego plemienia.

Novastorm
Akcji 29 września 1995
Strzelanka na szynach, w której gracz zasiada za sterami myśliwca, a jego zadaniem jest eliminacja tak zwanych Scarab-X – zbuntowanych maszyn dążących do zniszczenia ludzkości. W toku zmagań nie mamy pełnej kontroli nad wehikułem; możemy jedynie manewrować nim w pionie i poziomie oraz wykonywać uniki.

Rascal
Zręcznościowe 30 marca 1998
Rascal to trójwymiarowa platformówka wykorzystująca motyw podróży w czasie. Gracze przejmują kontrolę nad nastolatkiem, który wyrusza na ratunek uprowadzonemu ojcu. Gra jest dziełem studia Traveller’s Tales.

Rapid Reload
Zręcznościowe 25 kwietnia 1995
Przygotowana przez studio Media.Vision zręcznościowa side-scrollowana strzelanka 2D. Gra przypomina pod względem założeń cykl Metal Slug, pozwalając zmierzyć się z dziesiątkami wrogów na każdej z sześciu plansz.

R-Type Delta
Zręcznościowe 19 listopada 1998
Czwarta odsłona popularnej serii shoot'em upów i jednocześnie pierwsza, w której zastosowano grafikę 3D. Produkcja standardowo cechuje się wysokim poziomem trudności i pozwala sprawdzić swój refleks jako pilot bojowego statku kosmicznego.

Omega Boost
Zręcznościowe 31 sierpnia 1999
Stworzona przez autorów serii Gran Turismo gra akcji typu shoot'em up, w której gracze sterują potężnym robotem i walczą z falami wrogów. Produkcja cechuje się wysokim poziomem oprawy wizualnej. Ukazane w grze mechy zostały zaprojektowane przez twórcę marki Macross.

Maximum Force
Akcji 30 września 1997
Zręcznościowy celowniczek, skonwertowany na PlayStation 1 z automatów, w którym gracze wcielają się w antyterrorystę i próbują uratować zakładników z rąk przestępców. Tytuł wyróżnia stosunkowo rzadko spotykana oprawa graficzna, z digitalizowanymi obrazami aktorów.

Monaco Grand Prix
Wyścigi 30 czerwca 1999
Produkcja bazująca na wyścigowej serii Formuła 1, ale nie wykorzystująca jej oficjalnej licencji, która pozwala sprawdzić się za kierownicą superszybkich bolidów. Grze bliżej do symulacji niż typowej zręcznościówki.

Monster Bass
Sportowe 15 czerwca 2000
Utrzymana w specyficznej, nieco przerażającej stylistyce gra wędkarska. Zadaniem posiadaczy konsoli jest schwytanie przypominających ryby stworzeń, będących efektem eksperymentów genetycznych.

Philosoma
Zręcznościowe 28 lipca 1995
Zręcznościowa strzelanka wydana ekskluzywnie na PlayStation 1. Unikalną cechą produkcji studia Epics Inc. jest zmieniająca się podczas zabawy perspektywa. W efekcie Philosoma momentami jest strzelanką z widoku z lotu ptaka lub z rzutu izometrycznego, a niekiedy side-scrollowanym shoot’em upem.

Project Overkill
Akcji 12 września 1996
Utrzymany w mrocznej stylistyce shoot‘em up, w którym akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Produkcja oddaje w ręce gracza czwórkę różniących się umiejętnościami najemników.