Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

14. Gry PlayStation 1

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 14. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.

PS1

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

WWF War Zone
WWF War Zone

Sportowe 14 lipca 1998

Pierwsza gra sportowa poświęcona wrestlingowi, którą wykonano w pełnym trójwymiarze. WWF War Zone, będące dziełem studia Iguana, pozwala graczom wziąć udział w brutalnych i widowiskowych pojedynkach, opartych na zróżnicowanych zasadach – od starć jeden na jednego, aż po szalone zmagania z wykorzystaniem broni rozrzuconej na arenie.

Azure Dreams
Azure Dreams

RPG 13 listopada 1997

Hybryda jRPG-a i produkcji typu roguelike, wzbogacona o elementy zaczerpnięte z symulatorów randkowych. W trakcie zabawy przejmujemy kontrolę nad Kohem, czyli wojownikiem przemierzającym kolejne kondygnacje wieży Monster Tower, w poszukiwaniu odpowiedzi dotyczących tajemniczego zaginięcia jego ojca.

Johnny Bazookatone
Johnny Bazookatone

Zręcznościowe 26 lutego 1996

Wyróżniająca się ciekawą stylistyką i oprawą, łączącą dwuwymiarowe tła i trójwymiarowe modele postaci, side-scrollowana platformówka. Bohaterem gry jest młody muzyk, który staje do walki z władcą piekieł.

Rampage: Universal Tour
Rampage: Universal Tour

Akcji 31 marca 1999

Trzecia część słynnego cyklu zręcznościowych gier akcji Rampage, w której gracze przejmują rolę gigantycznych bestii niszczących miasta. To pierwsza odsłona wydana tylko na konsolach.

Monster Rancher Battle Card: Episode II
Monster Rancher Battle Card: Episode II

Logiczne 23 marca 2000

Spin-off cyklu Monster Rancher, w którym toczymy pojedynki na karty z udziałem innych sympatyków gry Battle Cards, istniejącej w uniwersum serii. Naszym celem w Monster Rancher Battle Card: Episode II jest zdobywanie nowych kart, co uskuteczniamy, wygrywając kolejne starcia lub wykorzystując funkcjonalność pozwalającą na generowanie nowych elementów kolekcji, na podstawie danych zapisanych na płytach CD.

Bugs Bunny: Lost in Time
Bugs Bunny: Lost in Time

Zręcznościowe 31 maja 1999

Gra Bugs Bunny: Lost in Time bazuje na licencji kreskówek należących do rodziny tzw. Zwariowanych melodii (ang. Looney Toones) wytwórni Warner Bros. Jest to klasycznie zrealizowana platformówka 3D. Akcję obserwujemy z kamery TPP, a zabawa polega na eksplorowaniu trójwymiarowych map, unikaniu przeszkód i walce z przeciwnikami.

Disruptor
Disruptor

Akcji 30 listopada 1996

Pierwszoosobowa strzelanina, w której gracz wciela się w jednego z LightStormerów – elitarnych żołnierzy neutralizujących niebezpieczeństwa zagrażające ludzkości. Disruptor to debiutancki projekt zespołu Insomniac Games – studia, które dostarczyło takie hity, jak trylogia Spyro czy seria Ratchet & Clank.

Monaco Grand Prix
Monaco Grand Prix

Wyścigi 30 czerwca 1999

Produkcja bazująca na wyścigowej serii Formuła 1, ale nie wykorzystująca jej oficjalnej licencji, która pozwala sprawdzić się za kierownicą superszybkich bolidów. Grze bliżej do symulacji niż typowej zręcznościówki.

Midnight Run
Midnight Run

Wyścigi 30 stycznia 1998

Skonwertowana z automatów zręcznościowa gra wyścigowa, która pozwala sprawdzić swoje umiejętności podczas nocnych przejazdów po mieście za kierownicą sportowych samochodów.

Kurushi
Kurushi

Logiczne 30 września 1997

Kurushi (znane też jako Intelligent Qube) to trójwymiarowa gra logiczna, w której zadaniem gracza jest niszczenie kamiennych bloków o konkretnych kolorach w wyznaczonym czasie. Grę stworzyło studio epics Inc.

Return Fire
Return Fire

Akcji 12 kwietnia 1996

Zręcznościowa strzelanina wojenna, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Gracze przejmują kontrolę nad pojazdami, walcząc na kolejnych mapach o przejęcie flagi wroga.

Wild Arms
Wild Arms

RPG 20 grudnia 1996

Pierwsza odsłona serii japońskich RPG-ów, które wyróżniają się nietypową, nawiązującą do Dzikiego Zachodu i czasów średniowiecznych stylistyką. Wild Arms powstało za sprawą studia Media.Vision, zaś wydawcą zostało Sony.

Cool Boarders
Cool Boarders

Sportowe 31 grudnia 1996

Jedna z pierwszych trójwymiarowych gier snowboardowych. Produkcja oferuje trzy podstawowe oraz dwa ukryte stoki, po których należy zjeżdżać w jak najkrótszym czasie, wykonując przy tym efektowne triki. Przed każdym zjazdem gracz może wybrać płeć swojego awatara, jego ubranie oraz używaną deskę.

Deathtrap Dungeon
Deathtrap Dungeon

Akcji 19 marca 1998

Trójwymiarowa gra akcji oparta na jednej z odsłon popularnej w latach dziewięćdziesiątych serii tekstowych gier fabularnych Fighting Fantasy. Gracz wciela się w rolę amazonki bądź barbarzyńcy i przemierza rozległe podziemia pełne pułapek, zagadek i wrogów do pokonania. Do jego dyspozycji oddano spory arsenał broni oraz ataków magicznych.

Ronin Blade
Ronin Blade

Akcji 31 sierpnia 1999

Przygodowa gra akcji osadzona w feudalnej Japonii. Gracz może wcielić się w bezpańskiego samuraja albo kobietę wyszkoloną w tajnikach ninjutsu. Każde z nich posiada unikalny wątek fabularny. Rozgrywka kładzie duży nacisk na walkę i oferuje zaawansowany system toczenia pojedynków oraz możliwość rozwijania protagonistów i broni.

Worms (1995)
Worms (1995)

Strategiczne 29 listopada 1995

Rozgrywana w systemie turowym gra strategiczno-zręcznościowa, w której naprzeciw siebie stają dwie drużyny tytułowych robali, a celem każdej z nich jest pokonanie przeciwnika poprzez eliminację wszystkich członków jego drużyny. Zabawa toczy się na losowo generowanych, dwuwymiarowych mapach, a podczas bitew robale korzystają z masy zróżnicowanych broni i akcesoriów.

Darkstalkers 3
Darkstalkers 3

Bijatyki 18 listopada 1998

Trzecia odsłona cyklu dwuwymiarowych bijatyk produkowanych przez firmę Capcom. Podobnie jak w poprzednich częściach serii, gra przedstawia pojedynki między potworami rodem z horrorów, podań i legend. Pośród grywalnych postaci znajdziemy więc wampiry, sukuby, wilkołaki, a nawet łowczynię nagród wyglądem przypominającą Czerwonego Kapturka. Tytuł wprowadza też odważne zmiany w mechanice rozgrywki, rezygnując z klasycznego podziału na rundy.

Vandal Hearts
Vandal Hearts

RPG 25 października 1996

Turowy japoński RPG przygotowany przez Konami. Jeden z pierwszych reprezentantów gatunku wydany na PlayStation 1. Produkcja bazuje na sprawdzonych mechanikach i stara się wyróżniać poruszającą trudne tematy historią.

Samurai Shodown III
Samurai Shodown III

Bijatyki 30 sierpnia 1996

Trzecia odsłona serii dwuwymiarowych bijatyk, w której gracze przejmują kontrolę nad mistrzami broni białej z różnych części świata. Produkcja studia SNK przyniosła szereg zmian w mechanice prowadzenia starć i niemal całkowicie odeszła od dotychczasowej stylistyki.

James Pond 2: Codename RoboCod
James Pond 2: Codename RoboCod

Zręcznościowe 10 grudnia 2003

Remaster produkcji wydanej na początku lat dziewięćdziesiątych na Amigę, Atari i Segę Genesis. Odświeżona wersja platformówki 2D oferuje lepszą oprawę audiowizualną, inne projekty poziomów, a także kilka zmian w fabule.

Landmaker
Landmaker

Logiczne 9 grudnia 1999

Konwersja automatowej gry logiczno-zręcznościowej, w której celem zabawy jest budowanie jak największych konstrukcji. Wersja na PlayStation 1 zawiera kilka dodatkowych trybów zabawy.

Assault Rigs
Assault Rigs

Akcji 1 lutego 1996

Gra akcji z elementami symulatora, w której zasiadamy za sterami wirtualnych czołgów i bierzemy udział w brutalnych rozgrywkach. Oprócz kilkudziesięciu misji opracowanych z myślą o zabawie w pojedynkę, Assault Rigs oferuje poziomy stworzone do zabawy w trybie multiplayer. Na uwagę zasługuje także oprawa graficzna, utrzymana w stylistyce budzącej skojarzenia z kultowym filmem Tron.

Blast Radius
Blast Radius

Akcji 30 lipca 1998

Przygotowana przez studio Psygnosis, autorów serii Colony Wars, kosmiczna strzelanka o wysokim stopniu trudności. Produkcja stawia na zręcznościowy model zabawy, sprawdzając umiejętności gracza w szeregu dynamicznych misji.

Vanishing Point
Vanishing Point

Wyścigi 5 lutego 2001

Gra wyścigowa starająca się w miarę rzeczywiście oddawać realia zmagań za kierownicami sportowych samochodów. Produkcja zawiera kilkanaście licencjonowanych aut, a także kilka różnych trybów zabawy.