14. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 14. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
WWF War Zone
Sportowe 14 lipca 1998
Pierwsza gra sportowa poświęcona wrestlingowi, którą wykonano w pełnym trójwymiarze. WWF War Zone, będące dziełem studia Iguana, pozwala graczom wziąć udział w brutalnych i widowiskowych pojedynkach, opartych na zróżnicowanych zasadach – od starć jeden na jednego, aż po szalone zmagania z wykorzystaniem broni rozrzuconej na arenie.
Azure Dreams
RPG 13 listopada 1997
Hybryda jRPG-a i produkcji typu roguelike, wzbogacona o elementy zaczerpnięte z symulatorów randkowych. W trakcie zabawy przejmujemy kontrolę nad Kohem, czyli wojownikiem przemierzającym kolejne kondygnacje wieży Monster Tower, w poszukiwaniu odpowiedzi dotyczących tajemniczego zaginięcia jego ojca.
Johnny Bazookatone
Zręcznościowe 26 lutego 1996
Wyróżniająca się ciekawą stylistyką i oprawą, łączącą dwuwymiarowe tła i trójwymiarowe modele postaci, side-scrollowana platformówka. Bohaterem gry jest młody muzyk, który staje do walki z władcą piekieł.
Rampage: Universal Tour
Akcji 31 marca 1999
Trzecia część słynnego cyklu zręcznościowych gier akcji Rampage, w której gracze przejmują rolę gigantycznych bestii niszczących miasta. To pierwsza odsłona wydana tylko na konsolach.
Monster Rancher Battle Card: Episode II
Logiczne 23 marca 2000
Spin-off cyklu Monster Rancher, w którym toczymy pojedynki na karty z udziałem innych sympatyków gry Battle Cards, istniejącej w uniwersum serii. Naszym celem w Monster Rancher Battle Card: Episode II jest zdobywanie nowych kart, co uskuteczniamy, wygrywając kolejne starcia lub wykorzystując funkcjonalność pozwalającą na generowanie nowych elementów kolekcji, na podstawie danych zapisanych na płytach CD.
Bugs Bunny: Lost in Time
Zręcznościowe 31 maja 1999
Gra Bugs Bunny: Lost in Time bazuje na licencji kreskówek należących do rodziny tzw. Zwariowanych melodii (ang. Looney Toones) wytwórni Warner Bros. Jest to klasycznie zrealizowana platformówka 3D. Akcję obserwujemy z kamery TPP, a zabawa polega na eksplorowaniu trójwymiarowych map, unikaniu przeszkód i walce z przeciwnikami.
Disruptor
Akcji 30 listopada 1996
Pierwszoosobowa strzelanina, w której gracz wciela się w jednego z LightStormerów – elitarnych żołnierzy neutralizujących niebezpieczeństwa zagrażające ludzkości. Disruptor to debiutancki projekt zespołu Insomniac Games – studia, które dostarczyło takie hity, jak trylogia Spyro czy seria Ratchet & Clank.
Monaco Grand Prix
Wyścigi 30 czerwca 1999
Produkcja bazująca na wyścigowej serii Formuła 1, ale nie wykorzystująca jej oficjalnej licencji, która pozwala sprawdzić się za kierownicą superszybkich bolidów. Grze bliżej do symulacji niż typowej zręcznościówki.
Midnight Run
Wyścigi 30 stycznia 1998
Skonwertowana z automatów zręcznościowa gra wyścigowa, która pozwala sprawdzić swoje umiejętności podczas nocnych przejazdów po mieście za kierownicą sportowych samochodów.
Kurushi
Logiczne 30 września 1997
Kurushi (znane też jako Intelligent Qube) to trójwymiarowa gra logiczna, w której zadaniem gracza jest niszczenie kamiennych bloków o konkretnych kolorach w wyznaczonym czasie. Grę stworzyło studio epics Inc.
Return Fire
Akcji 12 kwietnia 1996
Zręcznościowa strzelanina wojenna, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Gracze przejmują kontrolę nad pojazdami, walcząc na kolejnych mapach o przejęcie flagi wroga.
Wild Arms
RPG 20 grudnia 1996
Pierwsza odsłona serii japońskich RPG-ów, które wyróżniają się nietypową, nawiązującą do Dzikiego Zachodu i czasów średniowiecznych stylistyką. Wild Arms powstało za sprawą studia Media.Vision, zaś wydawcą zostało Sony.
Cool Boarders
Sportowe 31 grudnia 1996
Jedna z pierwszych trójwymiarowych gier snowboardowych. Produkcja oferuje trzy podstawowe oraz dwa ukryte stoki, po których należy zjeżdżać w jak najkrótszym czasie, wykonując przy tym efektowne triki. Przed każdym zjazdem gracz może wybrać płeć swojego awatara, jego ubranie oraz używaną deskę.
Deathtrap Dungeon
Akcji 19 marca 1998
Trójwymiarowa gra akcji oparta na jednej z odsłon popularnej w latach dziewięćdziesiątych serii tekstowych gier fabularnych Fighting Fantasy. Gracz wciela się w rolę amazonki bądź barbarzyńcy i przemierza rozległe podziemia pełne pułapek, zagadek i wrogów do pokonania. Do jego dyspozycji oddano spory arsenał broni oraz ataków magicznych.
Ronin Blade
Akcji 31 sierpnia 1999
Przygodowa gra akcji osadzona w feudalnej Japonii. Gracz może wcielić się w bezpańskiego samuraja albo kobietę wyszkoloną w tajnikach ninjutsu. Każde z nich posiada unikalny wątek fabularny. Rozgrywka kładzie duży nacisk na walkę i oferuje zaawansowany system toczenia pojedynków oraz możliwość rozwijania protagonistów i broni.
Worms (1995)
Strategiczne 29 listopada 1995
Rozgrywana w systemie turowym gra strategiczno-zręcznościowa, w której naprzeciw siebie stają dwie drużyny tytułowych robali, a celem każdej z nich jest pokonanie przeciwnika poprzez eliminację wszystkich członków jego drużyny. Zabawa toczy się na losowo generowanych, dwuwymiarowych mapach, a podczas bitew robale korzystają z masy zróżnicowanych broni i akcesoriów.
Darkstalkers 3
Bijatyki 18 listopada 1998
Trzecia odsłona cyklu dwuwymiarowych bijatyk produkowanych przez firmę Capcom. Podobnie jak w poprzednich częściach serii, gra przedstawia pojedynki między potworami rodem z horrorów, podań i legend. Pośród grywalnych postaci znajdziemy więc wampiry, sukuby, wilkołaki, a nawet łowczynię nagród wyglądem przypominającą Czerwonego Kapturka. Tytuł wprowadza też odważne zmiany w mechanice rozgrywki, rezygnując z klasycznego podziału na rundy.
Vandal Hearts
RPG 25 października 1996
Turowy japoński RPG przygotowany przez Konami. Jeden z pierwszych reprezentantów gatunku wydany na PlayStation 1. Produkcja bazuje na sprawdzonych mechanikach i stara się wyróżniać poruszającą trudne tematy historią.
Samurai Shodown III
Bijatyki 30 sierpnia 1996
Trzecia odsłona serii dwuwymiarowych bijatyk, w której gracze przejmują kontrolę nad mistrzami broni białej z różnych części świata. Produkcja studia SNK przyniosła szereg zmian w mechanice prowadzenia starć i niemal całkowicie odeszła od dotychczasowej stylistyki.
James Pond 2: Codename RoboCod
Zręcznościowe 10 grudnia 2003
Remaster produkcji wydanej na początku lat dziewięćdziesiątych na Amigę, Atari i Segę Genesis. Odświeżona wersja platformówki 2D oferuje lepszą oprawę audiowizualną, inne projekty poziomów, a także kilka zmian w fabule.
Landmaker
Logiczne 9 grudnia 1999
Konwersja automatowej gry logiczno-zręcznościowej, w której celem zabawy jest budowanie jak największych konstrukcji. Wersja na PlayStation 1 zawiera kilka dodatkowych trybów zabawy.
Assault Rigs
Akcji 1 lutego 1996
Gra akcji z elementami symulatora, w której zasiadamy za sterami wirtualnych czołgów i bierzemy udział w brutalnych rozgrywkach. Oprócz kilkudziesięciu misji opracowanych z myślą o zabawie w pojedynkę, Assault Rigs oferuje poziomy stworzone do zabawy w trybie multiplayer. Na uwagę zasługuje także oprawa graficzna, utrzymana w stylistyce budzącej skojarzenia z kultowym filmem Tron.
Blast Radius
Akcji 30 lipca 1998
Przygotowana przez studio Psygnosis, autorów serii Colony Wars, kosmiczna strzelanka o wysokim stopniu trudności. Produkcja stawia na zręcznościowy model zabawy, sprawdzając umiejętności gracza w szeregu dynamicznych misji.
Vanishing Point
Wyścigi 5 lutego 2001
Gra wyścigowa starająca się w miarę rzeczywiście oddawać realia zmagań za kierownicami sportowych samochodów. Produkcja zawiera kilkanaście licencjonowanych aut, a także kilka różnych trybów zabawy.