15. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 15. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Backyard Soccer
Sportowe 28 września 2001
Gra sportowa poświęcona piłce nożnej. W trakcie zabawy gracze przejmują kontrolę nad drużyną dzieciaków z sąsiedztwa, marzących o piłkarskiej karierze. Całość utrzymano w przyjemnej dla oka, kreskówkowej stylistyce. Pomimo bajkowej otoczki i obecności power-upów, zasady jakimi rządzą się zmagania, nie odbiegają od tych, które znamy z prawdziwych stadionów.

Johnny Bazookatone
Zręcznościowe 26 lutego 1996
Wyróżniająca się ciekawą stylistyką i oprawą, łączącą dwuwymiarowe tła i trójwymiarowe modele postaci, side-scrollowana platformówka. Bohaterem gry jest młody muzyk, który staje do walki z władcą piekieł.

Xevious 3D/G
Akcji 30 czerwca 1997
Czwarta część popularnej w Japonii serii shoot’em upów, a zarazem pierwsza odsłona cyklu, która doczekała się trójwymiarowej oprawy graficznej. Xevious 3D/G zadebiutowało na automatach, jednak po roku trafiło również na konsolę PlayStation 1. Tytuł pozwala nam się wcielić w pilota statku kosmicznego, który został ostatnią nadzieją ludzkości, kiedy Ziemia znalazła się na celowniku agresywnej rasy Xevian.

MTV Sports: Snowboarding
Sportowe 1 grudnia 1999
Gra sportowa, poświęcona tytułowej dyscyplinie. W trakcie zabawy wcielamy się w jednego z sześciu zawodników i walczymy o zwycięstwo na kilku trasach ulokowanych w różnych zakątkach świata. Oprócz trybów opracowanych z myślą o zabawie w pojedynkę tytuł posiada także oparty na rywalizacji moduł Head-to-Head oraz prosty kreator torów.

X-Men vs. Street Fighter
Bijatyki 26 lutego 1998
Bijatyka opracowana przez firmę Capcom, która zadebiutowała na automatach arcade, a po pewnym czasie trafiła również na konsolę PlayStation 1. W X-Men vs. Street Fighter toczymy pojedynki na dwuwymiarowych arenach, wcielając się w jednego z siedemnastu zróżnicowanych zawodników.

Sentinel Returns
Logiczne 1 stycznia 1998
Oryginalna gra logiczna, utrzymana w abstrakcyjnej stylistyce. Opracowany przez studio Hookstone Sentinel Returns jest kontynuacją gry Sentinel z 1986 roku. Gracze wcielają się w świadomość, której zadaniem jest pokonanie tytułowego Sentinela, co może osiągnąć jedynie wtedy, kiedy znajdzie się powyżej niego.

Zoop
Zręcznościowe 31 października 1995
Nieskomplikowana w swych założeniach gra zręcznościowa, za której opracowaniem stoi studio Hookstone. W Zoop gracz kontroluje trójkąt znajdujący się w centrum dwuwymiarowej planszy, a jego zadaniem jest strzelanie do kolorowych obiektów nadciągających z krawędzi ekranu.

Whizz
Zręcznościowe 15 lutego 1997
Będąca konwersją z komputerów osobistych kolorowa dwuwymiarowa platformówka, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Tytuł stawia przed sterowanym przez graczy humanoidalnym królikiem szereg wyzwań logiczno-zręcznościowych.

Tobal 2
Bijatyki 25 kwietnia 1997
Druga odsłona cyklu bijatyk od studia DreamFactory, która w przeciwieństwie do pierwowzoru nigdy nie opuściła granic Japonii. Tobal 2 nie tylko wprowadza zmiany w systemie walki, lecz także znacznie rozbudowuje tryb Quest Mode.

Turnabout
Logiczne 6 kwietnia 2000
Gra logiczna, w której zabawa toczy się na dwuwymiarowej planszy pokrytej siatką pól, a naszym zadaniem jest obracanie polem gry i przemieszczanie po nim kolorowych kulek w taki sposób, by łączyć je z różnobarwnymi obiektami. W Turnabout czeka na rozwiązanie ponad sto tego typu zagadek o rosnącym poziomie trudności. Tytuł pozwala również na projektowanie własnych łamigłówek dzięki wbudowanemu edytorowi.

Threads of Fate
RPG 14 października 1999
Zręcznościowy japoński action RPG, którego unikalnym elementem jest dwoje różniących się charakterem, celem i stylem walki bohaterów. Dla każdego z nich twórcy przygotowali odrębną historię.

Thrasher Presents Skate and Destroy
Sportowe 26 września 1999
Zręcznościowa produkcja adresowana do fanów ekstremalnej jazdy na deskorolce. W odróżnieniu od serii Tony Hawk’s, gra wyróżnia się nieco bardziej realistycznym podejściem do dyscypliny.

Thousand Arms
RPG 17 grudnia 1998
Utrzymana w steampunkowych klimatach i stylistyce japońskich animacji, nietypowa produkcja łącząca elementy RPG z symulatorem randkowym.

Tetris Plus
Logiczne 6 września 1996
Konwersja gry logiczno-zręcznościowej z automatów. Obok klasycznego modułu znanego z kultowego oryginału, Tetris Plus pozwala też na zabawę w wariacji opracowanej przez studio Natsume.

Monster Rancher
Strategiczne 24 lipca 1997
Gra strategiczna z elementami RPG i symulacji życia, w której gracz wciela się w trenera potworów. Kreatury, którymi się opiekuje, są wystawiane do walki z innymi monstrami – dzięki temu mogą zdobyć doświadczenie i stopniowo stawiać czoła coraz silniejszym przeciwnikom.

OverBlood 2
Przygodowe 23 lipca 1998
Druga część serii stworzonej przez studio Riverhillsoft – w przeciwieństwie do pierwszej odsłony cyklu, nie mamy do czynienia z survival horrorem, a z grą przygodową kładącą nacisk na eksplorację futurystycznych lokacji i rozwiązywanie zagadek.

No One Can Stop Mr. Domino!
Logiczne 8 stycznia 1998
Hybryda zręcznościówki i gry logicznej, w której kontrolujemy antropomorficzne kostki domina. Nasze zadanie polega na tworzeniu reakcji łańcuchowych uruchamiających kolejne sztuczki; nim jednak tego dokonamy, musimy dokładnie poznać poszczególne plansze, uważając przy tym na niezliczone pułapki czyhające na naszych podopiecznych.

Monster Rancher Hop-A-Bout
Zręcznościowe 28 listopada 2000
Spin-off cyklu Monster Rancher, w którym naszym zadaniem jest pokonywanie najeżonych przeszkodami tras w skórze jednego z kilku zróżnicowanych potworów. Tytuł pozwala na zabawę w pojedynkę lub na rywalizację z drugim graczem; poza tym wyposażono go w edytor torów.

Monster Rancher 2
Strategiczne 25 lutego 1999
Druga część serii gier strategicznych z elementami RPG i symulacji życia, w której wcielamy się w początkującego trenera tytułowych potworów. Naszym zadaniem jest zdobywanie nowych okazów i stopniowe zwiększanie ich potencjału bojowego, by mogły odnosić kolejne zwycięstwa w trakcie turowych potyczek na arenie.

Monster Rancher Battle Card: Episode II
Logiczne 23 marca 2000
Spin-off cyklu Monster Rancher, w którym toczymy pojedynki na karty z udziałem innych sympatyków gry Battle Cards, istniejącej w uniwersum serii. Naszym celem w Monster Rancher Battle Card: Episode II jest zdobywanie nowych kart, co uskuteczniamy, wygrywając kolejne starcia lub wykorzystując funkcjonalność pozwalającą na generowanie nowych elementów kolekcji, na podstawie danych zapisanych na płytach CD.

Ogre Battle: The March of the Black Queen
Strategiczne 27 września 1996
Hybryda jRPG-a i gry strategicznej, w której przemierzamy kontynent Zetegenia, by obalić krwawe rządy imperatorki. Podczas gdy po mapie taktycznej poruszamy się w czasie rzeczywistym, starcia, w których biorą udział rozmaite jednostki (od ludzi, aż po mityczne istoty pokroju gryfów czy wampirów), toczą się w trybie turowym. W zależności od naszych poczynań historia może się zakończyć na jeden z trzynastu sposobów.

One Piece Mansion
Logiczne 21 czerwca 2001
Gra logiczna z elementami strategii, w której wcielamy się w zarządcę apartamentowca. Poszczególni mieszkańcy bloku posiadają własne potrzeby i nawyki, przez co wpływają negatywnie lub pozytywnie na swoich sąsiadów. Naszym zadaniem w One Piece Mansion jest takie rozmieszczenie poszczególnych osób, by wszyscy czuli się szczęśliwi.

Rampage: Universal Tour
Akcji 31 marca 1999
Trzecia część słynnego cyklu zręcznościowych gier akcji Rampage, w której gracze przejmują rolę gigantycznych bestii niszczących miasta. To pierwsza odsłona wydana tylko na konsolach.

Rampage Through Time
Zręcznościowe 9 czerwca 2000
Czwarta część cyklu zręcznościowych gier akcji, w których posiadacze konsoli przejmują kontrolę nad gigantycznymi monstrami, a ich celem jest zniszczenie wszystkiego na swojej drodze. Produkcja została wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 i bazuje na założeniach sprawdzonych w poprzednich odsłonach.