16. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 16. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

WCW Mayhem
Sportowe 31 sierpnia 1999
Bazująca na licencji amerykańskiej federacji wrestlingowej WCW produkcja, w której do dyspozycji posiadaczy konsoli oddano kilkudziesięciu najsłynniejszych zawodników. Przygotowany przez Electronic Arts tytuł wniósł szereg nowości do gatunku, starając się wyróżnić na tle konkurencji.

Wild Arms 2
RPG 2 września 1999
Druga odsłona wyróżniającego się specyficzną stylistyką, miksującą elementy Dzikiego Zachodu i steampunku, japońskiego RPG-a. Produkcja nie kontynuuje wątków z poprzedniczki i przedstawia zupełnie innych bohaterów oraz wydarzenia.

WCW Backstage Assault
Sportowe 31 października 2000
Gra o wrestlingu, która stara się wyróżnić na tle licznej konkurencji poprzez specyficzne miejsca toczenia walk - zawodnicy rywalizują o pasy poza tradycyjnym ringiem. Produkcja bazuje na licencji federacji World Championship Wrestling i pozwala pokierować najsłynniejszymi zapaśnikami, którzy ją reprezentują.

Torneko: The Last Hope
RPG 15 września 1999
Spin-off serii Dragon Quest, w którym głównym bohaterem jest wędrowny kupiec Torneko. Gra jest dwuwymiarowym japońskim RPG-iem akcji, skupiającym się na zwiedzaniu kolejnych lochów, zbieraniu skarbów i eliminowaniu hord wrogów.

Rapid Racer
Wyścigi 14 listopada 1997
Gra wyścigowa, w której zasiadamy za sterami łodzi motorowych i walczymy o zwycięstwo na sześciu zróżnicowanych trasach. Rapid Racer to jeden z pierwszych tytułów wydanych na konsolę PlayStation 1, które wykorzystują możliwości pada DualShock. Tytuł działa w sześćdziesięciu klatkach na sekundę, co jednak pociągnęło za sobą obniżenie jakości oprawy wizualnej.

Treasures of the Deep
Akcji 31 sierpnia 1997
Przygodowa gra akcji, w której wcielamy się w najemnika wykonującego podwodne misje. Zadania stawiane przed nami w Treasures of the Deep polegają między innymi na plądrowaniu wraków statków, niwelowaniu skutków katastrof ekologicznych czy choćby na krzyżowaniu planów konkurencji. W momencie premiery tytuł zwracał na siebie uwagę przede wszystkim za sprawą wysokiej jakości oprawy graficznej.

Trap Runner
Akcji 6 sierpnia 1998
Gra akcji wzbogacona o elementy taktyczne, w której gracze wcielają się w agentów walczących przeciwko sobie na trójwymiarowych arenach. Choć w Trap Runner możemy skorzystać z ataków wręcz i broni palnej, podstawowym orężem wykorzystywanym przez bohaterów są mordercze pułapki, które po rozstawieniu stają się niewidzialne dla przeciwników.

Blaster Master: Blasting Again
Zręcznościowe 13 lipca 2000
Platformówka 3D, w której gracze zyskują szansę pokierowania nowoczesnym pojazdem bojowym, a w niektórych sekwencjach także jego młodym pilotem. Tytuł jest kolejną odsłoną popularnej serii i opowiada o dalszych losach wojny pomiędzy ludźmi, a pragnącymi przejąć władzę na Ziemi kosmitami.

Backyard Soccer
Sportowe 28 września 2001
Gra sportowa poświęcona piłce nożnej. W trakcie zabawy gracze przejmują kontrolę nad drużyną dzieciaków z sąsiedztwa, marzących o piłkarskiej karierze. Całość utrzymano w przyjemnej dla oka, kreskówkowej stylistyce. Pomimo bajkowej otoczki i obecności power-upów, zasady jakimi rządzą się zmagania, nie odbiegają od tych, które znamy z prawdziwych stadionów.

Johnny Bazookatone
Zręcznościowe 26 lutego 1996
Wyróżniająca się ciekawą stylistyką i oprawą, łączącą dwuwymiarowe tła i trójwymiarowe modele postaci, side-scrollowana platformówka. Bohaterem gry jest młody muzyk, który staje do walki z władcą piekieł.

Dragonseeds
Strategiczne 6 sierpnia 1998
Strategia z elementami gry akcji, opracowana przez firmę Jaleco Entertainment. W Dragonseeds wystawiamy swojego smoka do walki na arenie i stopniowo pniemy się po szczeblach kariery. Wygrywając kolejne pojedynki zdobywamy pieniądze, które możemy przeznaczyć na zakup nowego uzbrojenia dla swojego podopiecznego; sam gad także rośnie w siłę, co pozwala mu na stawienie czoła coraz potężniejszym oponentom.

LMA Manager
Sportowe 1 stycznia 1999
Menedżer piłkarski, za którego opracowaniem stoi studio Codemasters. LMA Manager od początku tworzono wyłącznie z myślą o konsoli PlayStation 1, co pozwoliło na dostosowanie interfejsu i sterowania do specyfiki pada. Tytuł bazuje na piłkarskim sezonie 1999/2000, a my możemy poprowadzić do zwycięstwa drużyny z czterech angielskich lig (Premier League, Division One, Division Two, Division Three).

Um Jammer Lammy
Towarzyskie 18 marca 1999
Spin-off gry PaRappa the Rapper, opracowany przez studio NanaOn-Sha. Gracze wcielają się w tytułową Lammy, która próbuje nie spóźnić się na swój wymarzony koncert. Zabawa w UmJammer Lammy polega na wciskaniu określonych przycisków w wyznaczonym momencie – im dokładniejsi jesteśmy, tym wyższa jest zdobyta przez nas ocena.

Attack of the Saucerman!
Akcji 1 lipca 1999
Połączenie trójwymiarowej platformówki i gry akcji, w której wcielamy się w Eda – kosmitę wysłanego na Ziemię w celu powstrzymania korporacji NEDCO przed skolonizowaniem Błękitnej Planety. W trakcie zabawy przemierzamy zróżnicowane etapy, przeskakujemy po platformach i walczymy z napotkanymi przeciwnikami, a także rozwiązujemy zagadki środowiskowe.

Landmaker
Logiczne 9 grudnia 1999
Konwersja automatowej gry logiczno-zręcznościowej, w której celem zabawy jest budowanie jak największych konstrukcji. Wersja na PlayStation 1 zawiera kilka dodatkowych trybów zabawy.

Alfred Chicken
Zręcznościowe 12 kwietnia 2002
Odświeżona wersja gry Alfred Chicken z 1993 roku, w której gracze wcielają się w tytułowego koguta, ruszającego na ratunek swojej porwanej dziewczynie – Floelli. W trakcie zabawy przemierzamy zróżnicowane lokacje, skacząc po platformach i omijając wszechobecne pułapki, a także eliminujemy napotkanych przeciwników oraz przebijamy znalezione po drodze balony, co pozwala nam na uzyskanie dostępu do kolejnych etapów.

Blast Radius
Akcji 30 lipca 1998
Przygotowana przez studio Psygnosis, autorów serii Colony Wars, kosmiczna strzelanka o wysokim stopniu trudności. Produkcja stawia na zręcznościowy model zabawy, sprawdzając umiejętności gracza w szeregu dynamicznych misji.

Contra: Legacy of War
Akcji 29 listopada 1996
Przygotowana przez węgierskie studio Appaloosa Interactive kolejna odsłona słynnej serii zręcznościowych strzelanek. To pierwsza część legendarnego cyklu, w której zastosowano grafikę 3D.

Millennium Soldier: Expendable
Akcji 22 kwietnia 2000
Dynamiczna zręcznościowa strzelanka, w której akcja prezentowana jest w z perspektywy trzeciej osoby. Gracze przejmują kontrolę nad stworzonym przez naukowców superżołnierzem i prowadzą go w nierównej walce z obcymi.

Psybadek
Sportowe 17 listopada 1998
Stworzona przez studio Psygnosis gra sportowa poświęcona ekstremalnej jeździe na desce. Tytuł stawia na zręcznościowy charakter zabawy i nie stara się w realny sposób symulować dyscypliny. Specyficznego klimatu nadaje mu stylistyka rodem z animacji dla dzieci.

Guilty Gear
Bijatyki 14 maja 1998
Dwuwymiarowa bijatyka, która oryginalnie wyszła na konsoli PlayStation 1, a po latach trafiła również na inne platformy. Guilty Gear zabiera nas w przyszłość, kiedy to opracowane przez ludzi ożywione bronie zwróciły się przeciwko swoim stwórcom; w trakcie zmagań bierzemy udział w turnieju, którego zwycięzca będzie musiał stawić czoła ich liderowi – Testamentowi.

Monkey Magic
Zręcznościowe 27 listopada 1999
Kolorowa platformówka 2.5D, w której antropomorficzny małpi wojownik próbuje uratować rodzinną krainę przed zagładą. Gra powstała na bazie anime emitowanego na przełomie XX i XXI wieku.

Monkey Hero
RPG 28 lutego 1999
Japoński action RPG z typowym dla gatunku rzutem izometrycznym. Bohaterem gry Monkey Hero jest mający ludzkie cechy małpi wojownik, który podejmuje się misji uratowania świata.

Philosoma
Zręcznościowe 28 lipca 1995
Zręcznościowa strzelanka wydana ekskluzywnie na PlayStation 1. Unikalną cechą produkcji studia Epics Inc. jest zmieniająca się podczas zabawy perspektywa. W efekcie Philosoma momentami jest strzelanką z widoku z lotu ptaka lub z rzutu izometrycznego, a niekiedy side-scrollowanym shoot’em upem.