Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

16. Gry PlayStation 1

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 16. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.

PS1

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Road Rash
Road Rash

Wyścigi 22 grudnia 1995

Nietypowe zręcznościowe wyścigi motocyklowe, w których o zwycięstwie decyduje nie tylko szybkość, ale też umiejętność skutecznego eliminowania rywali. Tytuł jest konwersją hitu, który ukazał się w 1991 roku na Segę Genesis.

Rapid Reload
Rapid Reload

Zręcznościowe 25 kwietnia 1995

Przygotowana przez studio Media.Vision zręcznościowa side-scrollowana strzelanka 2D. Gra przypomina pod względem założeń cykl Metal Slug, pozwalając zmierzyć się z dziesiątkami wrogów na każdej z sześciu plansz.

Rat Attack!
Rat Attack!

Zręcznościowe 31 sierpnia 1999

Trójwymiarowa zręcznościówka, w której posiadacze PlayStation 1 przejmują kontrolę nad członkami kociego oddziału. Ich zadaniem jest powstrzymanie szczurzej inwazji na Ziemię.

Omega Boost
Omega Boost

Zręcznościowe 31 sierpnia 1999

Stworzona przez autorów serii Gran Turismo gra akcji typu shoot'em up, w której gracze sterują potężnym robotem i walczą z falami wrogów. Produkcja cechuje się wysokim poziomem oprawy wizualnej. Ukazane w grze mechy zostały zaprojektowane przez twórcę marki Macross.

Monkey Magic
Monkey Magic

Zręcznościowe 27 listopada 1999

Kolorowa platformówka 2.5D, w której antropomorficzny małpi wojownik próbuje uratować rodzinną krainę przed zagładą. Gra powstała na bazie anime emitowanego na przełomie XX i XXI wieku.

Monkey Hero
Monkey Hero

RPG 28 lutego 1999

Japoński action RPG z typowym dla gatunku rzutem izometrycznym. Bohaterem gry Monkey Hero jest mający ludzkie cechy małpi wojownik, który podejmuje się misji uratowania świata.

Monster Bass
Monster Bass

Sportowe 15 czerwca 2000

Utrzymana w specyficznej, nieco przerażającej stylistyce gra wędkarska. Zadaniem posiadaczy konsoli jest schwytanie przypominających ryby stworzeń, będących efektem eksperymentów genetycznych.

Trap Runner
Trap Runner

Akcji 6 sierpnia 1998

Gra akcji wzbogacona o elementy taktyczne, w której gracze wcielają się w agentów walczących przeciwko sobie na trójwymiarowych arenach. Choć w Trap Runner możemy skorzystać z ataków wręcz i broni palnej, podstawowym orężem wykorzystywanym przez bohaterów są mordercze pułapki, które po rozstawieniu stają się niewidzialne dla przeciwników.

Tetris Plus
Tetris Plus

Logiczne 6 września 1996

Konwersja gry logiczno-zręcznościowej z automatów. Obok klasycznego modułu znanego z kultowego oryginału, Tetris Plus pozwala też na zabawę w wariacji opracowanej przez studio Natsume.

Monster Rancher Hop-A-Bout
Monster Rancher Hop-A-Bout

Zręcznościowe 28 listopada 2000

Spin-off cyklu Monster Rancher, w którym naszym zadaniem jest pokonywanie najeżonych przeszkodami tras w skórze jednego z kilku zróżnicowanych potworów. Tytuł pozwala na zabawę w pojedynkę lub na rywalizację z drugim graczem; poza tym wyposażono go w edytor torów.

One Piece Mansion
One Piece Mansion

Logiczne 21 czerwca 2001

Gra logiczna z elementami strategii, w której wcielamy się w zarządcę apartamentowca. Poszczególni mieszkańcy bloku posiadają własne potrzeby i nawyki, przez co wpływają negatywnie lub pozytywnie na swoich sąsiadów. Naszym zadaniem w One Piece Mansion jest takie rozmieszczenie poszczególnych osób, by wszyscy czuli się szczęśliwi.

Pocket Fighter
Pocket Fighter

Bijatyki 1 lipca 1998

Zręcznościowa bijatyka o prostym systemie walki, w której występują postacie znane z innych gier walki stworzonych przez Capcom. Wszyscy wojownicy zostali przygotowani w stylu super-deformed, a więc mają niewielkie ciała i nieproporcjonalnie duże głowy.

Psychic Force 2
Psychic Force 2

Bijatyki 7 października 1999

Skonwertowana z automatów trójwymiarowa bijatyka, w której walczą ludzie obdarzeni niezwykłymi zdolnościami. Produkcję wyróżnia specyficzna mechanika toczenia starć i fakt, że odbywają się one w owalnych klatkach, w których wojownicy lewitują.

Bushido Blade
Bushido Blade

Bijatyki 30 września 1997

Bushido Blade jest realistyczną bijatyką, w której walczymy wojownikami korzystającymi z różnego rodzaju broni białej. W produkcji tej nawet jeden cios może się skończyć śmiercią przeciwnika – lub naszą. Tytuł został opracowany przez studio Light Weight.

Iron & Blood: Warriors of Ravenloft
Iron & Blood: Warriors of Ravenloft

Bijatyki 31 października 1996

Bijatyka opracowana przez firmę Take-Two Interactive, która przenosi nas do tytułowego świata Ravenloft. W Iron & Blood: Warriors of Ravenloft trafiamy w sam środek konfliktu pomiędzy siłami porządku i chaosu, których celem jest zdobycie pradawnych artefaktów. Tytuł posiada fabularną kampanię, którą można ukończyć w pojedynkę lub współpracując z drugim graczem.

Um Jammer Lammy
Um Jammer Lammy

Towarzyskie 18 marca 1999

Spin-off gry PaRappa the Rapper, opracowany przez studio NanaOn-Sha. Gracze wcielają się w tytułową Lammy, która próbuje nie spóźnić się na swój wymarzony koncert. Zabawa w UmJammer Lammy polega na wciskaniu określonych przycisków w wyznaczonym momencie – im dokładniejsi jesteśmy, tym wyższa jest zdobyta przez nas ocena.

MTV Sports: Snowboarding
MTV Sports: Snowboarding

Sportowe 1 grudnia 1999

Gra sportowa, poświęcona tytułowej dyscyplinie. W trakcie zabawy wcielamy się w jednego z sześciu zawodników i walczymy o zwycięstwo na kilku trasach ulokowanych w różnych zakątkach świata. Oprócz trybów opracowanych z myślą o zabawie w pojedynkę tytuł posiada także oparty na rywalizacji moduł Head-to-Head oraz prosty kreator torów.

WWF War Zone
WWF War Zone

Sportowe 14 lipca 1998

Pierwsza gra sportowa poświęcona wrestlingowi, którą wykonano w pełnym trójwymiarze. WWF War Zone, będące dziełem studia Iguana, pozwala graczom wziąć udział w brutalnych i widowiskowych pojedynkach, opartych na zróżnicowanych zasadach – od starć jeden na jednego, aż po szalone zmagania z wykorzystaniem broni rozrzuconej na arenie.

Beast Wars: Transformers
Beast Wars: Transformers

Akcji 5 grudnia 1997

Gra akcji oparta na motywach serialu znanego w Polsce pod tytułem Kosmiczne wojny. Gracze opowiadają się po stronie Maximali (potomków Autobotów) lub Predaconów (następców Decepticonów), a od dokonanego przez nich wyboru zależy wynik konfliktu rozgrywającego się na powierzchni prehistorycznej Ziemi.

Cyber Sled
Cyber Sled

Akcji 27 stycznia 1995

Gra akcji, w której wcielamy się w swego rodzaju futurystycznych gladiatorów – pilotów czołgów walczących o przetrwanie na specjalnie przygotowanych arenach. Opracowany przez firmę Namco Cyber Sled jest odświeżoną wersją produkcji o tym samym tytule, która dwa lata wcześniej zadebiutowała na automatach arcade.

Landmaker
Landmaker

Logiczne 9 grudnia 1999

Konwersja automatowej gry logiczno-zręcznościowej, w której celem zabawy jest budowanie jak największych konstrukcji. Wersja na PlayStation 1 zawiera kilka dodatkowych trybów zabawy.

Attack of the Saucerman!
Attack of the Saucerman!

Akcji 1 lipca 1999

Połączenie trójwymiarowej platformówki i gry akcji, w której wcielamy się w Eda – kosmitę wysłanego na Ziemię w celu powstrzymania korporacji NEDCO przed skolonizowaniem Błękitnej Planety. W trakcie zabawy przemierzamy zróżnicowane etapy, przeskakujemy po platformach i walczymy z napotkanymi przeciwnikami, a także rozwiązujemy zagadki środowiskowe.

Wild Arms 2
Wild Arms 2

RPG 2 września 1999

Druga odsłona wyróżniającego się specyficzną stylistyką, miksującą elementy Dzikiego Zachodu i steampunku, japońskiego RPG-a. Produkcja nie kontynuuje wątków z poprzedniczki i przedstawia zupełnie innych bohaterów oraz wydarzenia.

WCW Backstage Assault
WCW Backstage Assault

Sportowe 31 października 2000

Gra o wrestlingu, która stara się wyróżnić na tle licznej konkurencji poprzez specyficzne miejsca toczenia walk - zawodnicy rywalizują o pasy poza tradycyjnym ringiem. Produkcja bazuje na licencji federacji World Championship Wrestling i pozwala pokierować najsłynniejszymi zapaśnikami, którzy ją reprezentują.