17. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 17. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Colony Wars: Vengeance
Symulacje 5 listopada 1998
Colony Wars: Vengeance to skupiona na walkach w przestrzeni kosmicznej gra symulacyjna. Odpowiedzialne za produkcję studio Psygnosis rozszerzyło drugą część swojej serii science fiction o wiele nowych elementów, m.in. walki na orbitach planet, kolejne typy statków, wymagających bossów i system ulepszeń. Co ciekawe, tym razem gracz wciela się w pilota Imperium – frakcji zwalczanej przez niego w poprzedniej części.

Colony Wars: Red Sun
Symulacje 2 maja 2000
Ostatnia część trylogii symulatorów kosmicznych Colony Wars. Konflikt kolonialnej Ligi oraz Imperium Ziemi trwa w najlepsze, lecz tym razem gracz nie staje bezpośrednio po żadnej ze stron. W trzeciej części wcielamy się w Alexandra Lyrona Valdemara – prostego górnika, wydobywającego minerały z asteroid. Męczony snami o tajemniczej rasie obcych udaje się on na poszukiwania legendarnego statku Red Sun.

Hardcore 4X4
Wyścigi 30 października 1996
Gra wyścigowa skierowana do miłośników samochodów terenowych. Produkcja stara się w miarę realistycznie oddawać realia zmagań tego typu pojazdów na trudnych, pozbawionych asfaltu i pełnych pagórków, trasach.

Samurai Shodown: Warriors Rage
Bijatyki 22 grudnia 1999
Wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 kolejna odsłona cyklu bijatyk osadzonych w realiach Japonii czasu samurajów. Produkcja jest pierwszą częścią serii, w której zastosowano grafikę 3D.

NBA In the Zone 2000
Sportowe 1 lutego 2000
Kolejna odsłona tworzonej przez japońską firmę Konami serii gier koszykarskich. Produkcja oferuje prawie trzydzieści drużyn oraz przeszło trzy setki zawodników, animowanych za pomocą techniki motion capture. Nowością w porównaniu do poprzednich odsłon jest możliwość rozgrywania konkursów wsadów oraz konkursów rzutów za trzy punkty. Na tle konkurencji grę wyróżnia prostszy i dający mniej możliwości system sterowania.

WWF Attitude
Sportowe 31 lipca 1999
Bazująca na licencji słynnej federacji wrestlingowej WWF gra sportowa, która pozwala pokierować najsłynniejszymi zawodnikami świata i wziąć udział w kilkunastu różnych typach pojedynków. Gra jest kontynuacją WWF War Zone.

SaGa Frontier 2
RPG 31 stycznia 2000
Ósma odsłona popularnego cyklu japońskich gier fabularnych SaGa. Produkcja opowiada dwie różne historie, rozgrywające się w świecie fantasy Sandail. Jedna z nich skupia się na wygnanym za brak zdolności magicznych księciu, druga kreśli losy kilku pokoleń rodziny poszukiwaczy tajemniczego artefaktu. Rozgrywka polega głównie na swobodnej eksploracji rozległego świata, rozmawianiu z postaciami niezależnymi oraz toczeniu turowych walk w trzech różnych wariantach.

Jumping Flash!
Zręcznościowe 29 października 1995
Pierwsza w historii trójwymiarowa gra platformowa. Produkcja pozwala graczowi na wcielenie się w rolę mechanicznego królika, który stara się uratować świat poprzez zbieranie specjalnych obiektów, rozrzuconych po sześciu światach. Akcja gry ukazana została z perspektywy pierwszej osoby, a jej protagonista został wyposażony w umiejętność strzelania w przeciwników oraz wykonywania podwójnych i potrójnych skoków.

Jet Rider 2
Wyścigi 31 października 1997
Gra wyścigowa, w której dziesięcioro uczestników rywalizuje ze sobą na specjalnych skuterach powietrznych, potrafiących poruszać się zarówno nad ziemią, jak i nad wodą. Do dyspozycji graczy oddano dwadzieścia tras, z czego dziesięć pochodzi z poprzedniej odsłony serii, zatytułowanej Jet Moto. Cechą charakterystyczną produkcji jest bardzo wysoki poziom trudności zawodów.

Colony Wars
Symulacje 5 listopada 1997
Colony Wars to symulator starć kosmicznych, kładący duży nacisk na nieliniową rozgrywkę. Podczas zabawy wcielamy się w rebelianckiego pilota Ligi Wolnych Światów, zdeterminowanego do wypędzenia z kolonii bezwzględnych sił Imperium Ziemi. Od efektywności bojowej gracza zależeć będzie dalszy rozwój międzygalaktycznej wojny, a jeśli okaże się Kosmicznym Asem, dowództwo przydzielać mu będzie coraz lepsze maszyny bojowe. Gra zapoczątkowała serię tytułów pod tą samą nazwą.

San Francisco Rush: Extreme Racing
Wyścigi 28 lutego 1998
Konwersja gry wyścigowej, która ukazała się w 1996 roku na automatach. Produkcja stawia na zręcznościowy charakter zabawy, pozwalając szaleć za kierownicą sportowych maszyn w charakterystycznych miejscach San Francisco.

Micro Maniacs
Wyścigi 5 października 2000
Zręcznościowa gra wyścigowa, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym, a na trasach ścigają się nie pojazdy, a dziwne postacie. Produkcja stanowi spin-off popularnej serii Micro Machines.

N2O: Nitrous Oxide
Zręcznościowe 30 czerwca 1998
Utrzymana w specyficznej, nieco psychodelicznej stylistyce zręcznościowa strzelanina 3D, w której gracze mogą poruszać się jedynie w lewo lub prawo. Celem jest pokonanie kolejnych tuneli, eliminując po drodze napotkanych wrogów i osiągając jak najlepszy wynik punktowy.

Constructor
Strategiczne 1 października 1998
Humorystyczna strategia ekonomiczna, w której przejmujemy kontrolę nad własną firmą budowlaną, a naszym celem jest bezpardonowa rywalizacja z branżową konkurencją. Wznosząc odpowiednie warsztaty oraz domy na wynajem staramy się jednocześnie – przy pomocy niekoniecznie zgodnych z prawem środków – spowolnić rozwój naszych rywali.

Chocobo Racing
Wyścigi 18 marca 1999
Zręcznościowa gra wyścigowa, w której postacie znane z cyklu Final Fantasy rywalizują ze sobą za sterami rozmaitych pojazdów. Kolorytu zmaganiom na wymyślnych trasach dodają używane przez uczestników czary oraz umiejętności specjalne.

Ronin Blade
Akcji 31 sierpnia 1999
Przygodowa gra akcji osadzona w feudalnej Japonii. Gracz może wcielić się w bezpańskiego samuraja albo kobietę wyszkoloną w tajnikach ninjutsu. Każde z nich posiada unikalny wątek fabularny. Rozgrywka kładzie duży nacisk na walkę i oferuje zaawansowany system toczenia pojedynków oraz możliwość rozwijania protagonistów i broni.

Star Wars: Demolition
Akcji 12 listopada 2000
Osadzona w uniwersum Gwiezdnych wojen gra akcji, w której gracz przejmuje kontrolę nad jedną z kilkunastu postaci sterujących różnorodnymi pojazdami i toczy boje na zamkniętych arenach. Celem zabawy jest wyeliminowanie wszystkich oponentów. Rozgrywkę urozmaicają rozsiane po mapach wzmocnienia w rodzaju ulepszenia broni albo urządzenia maskującego.

Actua Soccer: Club Edition
Sportowe 31 października 1995
Actua Soccer to wyprodukowana przez studio Gremlin Interactive symulacja rozgrywek piłkarskich, stanowiąca pierwszą odsłonę cyklu Actua Sports. Gracze mają okazję poprowadzić jedną z 44 reprezentacji narodowych i wziąć udział w szeregu turniejów futbolowych. W pracach nad grą uczestniczyli zawodnicy klubu piłkarskiego Sheffield Wednesday.

Psychic Detective
Przygodowe 1 marca 1996
Niekonwencjonalna, przygodowa gra detektywistyczna, zrealizowana w konwencji filmu interaktywnego. Wcielając się w rolę Erica Foxa, władającego potężnymi i bardzo przydatnymi umiejętnościami parapsychicznymi, staramy się rozwikłać zagadkę śmierci ojca tajemniczej tancerki Lainy.

Extreme Pinball
Zręcznościowe 5 kwietnia 1996
Symulator pinballa. Szybka rozgrywka oferuje fanom odbijania stalowej kulki cztery zróżnicowane stoły: Rock Fantasy, Medieval Knights, Urban Chaos i Monkey Mayhem.

Samurai Shodown 2
Bijatyki 26 marca 1998
Reedycja popularnej dwuwymiarowej bijatyki. Przystępujemy do efektownych walk, sterując jedną z szesnastu dostępnych postaci.

Metal Slug
Zręcznościowe 1 stycznia 1997
Pierwsza odsłona popularnego cyklu Metal Slug, która zadebiutowała w 1996 roku na automatach arcade. W miarę upływu czasu produkcja trafiała na kolejne platformy, pozwalając ich użytkownikom stawić czoła żołnierzom dowodzonym przez złowrogiego Generała Mordena.

WarZone 2100
Strategiczne 31 maja 1999
Nietypowa strategia czasu rzeczywistego, którą wyróżnia rozbudowany model projektowania własnych jednostek. Tytuł utrzymany jest w stylistyce science fiction i opowiada o walkach organizacji na zniszczonej po wojnie nuklearnej Ziemi.

Vigilante 8: 2nd Offense
Akcji 18 listopada 1999
Vigilante 8: 2nd Offense to kontynuacja ciepło przyjętej samochodowej gry akcji, w której uzbrojone w szeroki arsenał broni pojazdy mierzą się morderczych potyczkach na mapach inspirowanych różnymi rejonami Stanów Zjednoczonych.