17. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 17. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Pitfall 3D: Beyond the Jungle
Zręcznościowe 28 lutego 1998
Kolejna odsłona popularnej serii platformówek zapoczątkowanej w 1982 roku. Tym razem gra została przygotowana w pełnym 3D i oferuje szereg typowych dla gatunku wyzwań logiczno-zręcznościowych.

Pocket Fighter
Bijatyki 1 lipca 1998
Zręcznościowa bijatyka o prostym systemie walki, w której występują postacie znane z innych gier walki stworzonych przez Capcom. Wszyscy wojownicy zostali przygotowani w stylu super-deformed, a więc mają niewielkie ciała i nieproporcjonalnie duże głowy.

Bushido Blade 2
Bijatyki 28 października 1998
Bushido Blade 2 jest kontynuacja realistycznej bijatyki, w której walczymy wojownikami korzystającymi z różnego rodzaju broni białej. Produkcja cechuje się wysokim jak na ten gatunek poziomem realizmu. Tytuł został opracowany przez studio Light Weight.

Kurushi
Logiczne 30 września 1997
Kurushi (znane też jako Intelligent Qube) to trójwymiarowa gra logiczna, w której zadaniem gracza jest niszczenie kamiennych bloków o konkretnych kolorach w wyznaczonym czasie. Grę stworzyło studio epics Inc.

Return Fire
Akcji 12 kwietnia 1996
Zręcznościowa strzelanina wojenna, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Gracze przejmują kontrolę nad pojazdami, walcząc na kolejnych mapach o przejęcie flagi wroga.

Echo Night
Przygodowe 14 lipca 1999
Produkcja autorstwa studia From Software, która w 1998 roku zapoczątkowała cykl Echo Night. Tytuł jest pierwszoosobową grą przygodową z elementami horroru – jej model rozgrywki bazuje na eksploracji oraz rozwiązywaniu zagadek. Motywami przewodnimi pozycji są podróże w czasie i wydarzenia paranormalne.

Bust-A-Groove
Zręcznościowe 31 października 1998
Trójwymiarowa gra rytmiczna, w której wirtualni tancerze mierzą się w efektownych pojedynkach, popisując opracowanymi choreografiami. Zadaniem graczy jest wciskanie odpowiednich kombinacji przycisków w określonym dla danej piosenki rytmie.

Rage Racer
Wyścigi 3 kwietnia 1996
Trzecia odsłona popularnej serii wyścigowej zapoczątkowanej w 1995 roku. Autorzy Rage Racer rozbudowali nieco założenia gry, umożliwiając m.in. zbieranie środków i kupowanie za nie ulepszeń oraz nowych maszyn. Jednocześnie tytuł zachował swój zręcznościowy charakter.

Anna Kournikova's Smash Court Tennis
Sportowe 12 listopada 1998
Zręcznościowa gra sportowa utrzymana w kreskówkowej stylistyce, która stanowi część serii Smash Court. Anna Kournikova's Smash Court Tennis od studia Namco stawia na proste zasady i intuicyjne sterowanie.

LiberoGrande
Sportowe 26 listopada 1998
Zręcznościowa gra piłkarska, która zadebiutowała na automatach w 1997 roku. LiberoGrande w nietypowy sposób podchodzi do prezentacji dyscypliny, oddając pod kontrolę gracza podczas meczów tylko jednego zawodnika.

Punky Skunk
Zręcznościowe 11 stycznia 1996
Dwuwymiarowa kolorowa platformówka, w której głównym bohaterem jest antropomorficzny skunks starający się ocalić świat przed bandą złych wilków. To jedna z pierwszych gier wydanych na PlayStation 1.

R-Type Delta
Zręcznościowe 19 listopada 1998
Czwarta odsłona popularnej serii shoot'em upów i jednocześnie pierwsza, w której zastosowano grafikę 3D. Produkcja standardowo cechuje się wysokim poziomem trudności i pozwala sprawdzić swój refleks jako pilot bojowego statku kosmicznego.

Terracon
Akcji 25 sierpnia 2000
Trójwymiarowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, której akcji toczy się na kilku planetach Układu Słonecznego. Przedstawiona historia opowiada o kosmicznym wojowniku, który próbuje powstrzymać zbuntowaną sztuczną inteligencję.

No One Can Stop Mr. Domino!
Logiczne 8 stycznia 1998
Hybryda zręcznościówki i gry logicznej, w której kontrolujemy antropomorficzne kostki domina. Nasze zadanie polega na tworzeniu reakcji łańcuchowych uruchamiających kolejne sztuczki; nim jednak tego dokonamy, musimy dokładnie poznać poszczególne plansze, uważając przy tym na niezliczone pułapki czyhające na naszych podopiecznych.

Star Gladiator
Bijatyki 25 października 1996
Trójwymiarowa bijatyka w stylistyce science fiction, w której wojownicy wyposażeni są w różne typy broni białej. Star Gladiator początkowo ukazał się na automatach, a dopiero później został skonwertowany na PlayStation 1.

Mary-Kate and Ashley: Magical Mystery Mall
Zręcznościowe 27 października 2000
Bazujący na licencji popularnego serialu stacji Nickelodeon zbiór mini-gier, w których tytułowe siostry starają się wykonać szereg misji. Celem jest zdjęcie klątwy z galerii handlowej, gdzie zostały uwięzione.

Maximum Force
Akcji 30 września 1997
Zręcznościowy celowniczek, skonwertowany na PlayStation 1 z automatów, w którym gracze wcielają się w antyterrorystę i próbują uratować zakładników z rąk przestępców. Tytuł wyróżnia stosunkowo rzadko spotykana oprawa graficzna, z digitalizowanymi obrazami aktorów.

Rat Attack!
Zręcznościowe 31 sierpnia 1999
Trójwymiarowa zręcznościówka, w której posiadacze PlayStation 1 przejmują kontrolę nad członkami kociego oddziału. Ich zadaniem jest powstrzymanie szczurzej inwazji na Ziemię.

Ray Tracers
Wyścigi 17 stycznia 1997
Nietypowa trójwymiarowa gra wyścigowa, w której gracze muszą pokonywać na czas kolejne segmenty trasy, by na koniec móc stanąć do pojedynku z najróżniejszymi pojazdami bojowymi.

Midnight Run
Wyścigi 30 stycznia 1998
Skonwertowana z automatów zręcznościowa gra wyścigowa, która pozwala sprawdzić swoje umiejętności podczas nocnych przejazdów po mieście za kierownicą sportowych samochodów.

Tail of the Sun
Przygodowe 26 kwietnia 1996
Produkcja, którą najkrócej można opisać jako symulator jaskiniowca. Zadaniem graczy jest stworzenie cywilizacji prehistorycznych ludzi. W tym celu, jako jeden z pierwszych przedstawicieli homo sapiens, muszą zadbać o przetrwanie i rozwój swojego plemienia.

Space Debris
Akcji 1 stycznia 2000
Trójwymiarowa gra akcji, w której gracze wcielają się w rolę młodego pilota statku kosmicznego, ostatniej nadziei ludzkości na przetrwanie. Gra oferuje dziesięć misji, sześć różnych statków kosmicznych oraz power-upy zwiększające możliwości bojowe pojazdu.

Rascal
Zręcznościowe 30 marca 1998
Rascal to trójwymiarowa platformówka wykorzystująca motyw podróży w czasie. Gracze przejmują kontrolę nad nastolatkiem, który wyrusza na ratunek uprowadzonemu ojcu. Gra jest dziełem studia Traveller’s Tales.

Cool Boarders 2
Sportowe 31 października 1997
Kontynuacja ciepło przyjętej gry snowboardowej z 1996 roku. Cool Boarders 2 może pochwalić się znacznie większą niż poprzednik liczbą grywalnych postaci, desek oraz tras. Te ostatnie uległy znacznemu rozbudowaniu i oferują m.in. skróty. Zabawa może toczyć się w jednym z pięciu różnych trybów zabawy, a na torze użytkownikowi towarzyszą sterowani przez sztuczną inteligencję albo drugiego gracza oponenci.