18. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 18. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Motor Toon Grand Prix 2
Wyścigi 24 maja 1996
Druga odsłona cyklu zręcznościowych gier wyścigowych, stworzonego przez studio Polys Entertainment. W Motor Toon Grand Prix 2 wcielamy się w jednego z ośmiu zawodników i walczymy o zwycięstwo na pięciu zróżnicowanych trasach – sukces zapewnia nie tylko opanowanie modelu jazdy i poznanie poszczególnych torów, lecz także umiejętne wykorzystanie power-upów rozrzuconych na torach.

Swing
Logiczne 1 stycznia 1998
Gra logiczna inspirowana kultowym Tetrisem. W trakcie rozgrywki w Swing kontrolujemy specjalny podajnik, przy pomocy którego dobieramy kolorowe kule i zrzucamy je w dół, a naszym celem jest tworzenie rzędów składających się z co najmniej trzech piłek tej samej barwy. Deweloperzy ze studia Software 2000 pozwalają nam na zabawę tak w pojedynkę, jak i w towarzystwie drugiego gracza.

Wild Arms 2
RPG 2 września 1999
Druga odsłona wyróżniającego się specyficzną stylistyką, miksującą elementy Dzikiego Zachodu i steampunku, japońskiego RPG-a. Produkcja nie kontynuuje wątków z poprzedniczki i przedstawia zupełnie innych bohaterów oraz wydarzenia.

The Misadventures of Tron Bonne
Akcji 22 lipca 1999
Spin-off cyklu Mega Man Legends, w którym wcielamy się w tytułową Tron Bonne. Zadaniem protagonistki jest zebranie pieniędzy potrzebnych na zapłacenie okupu i uwolnienie jej braci, którzy zostali porwani przez złowrogiego Mr. Loatha. W tym celu bohaterka podejmuje się wykonywania rozmaitych zadań pokroju plądrowania niebezpiecznych ruin i napadania na banki.

Pocket Fighter
Bijatyki 1 lipca 1998
Zręcznościowa bijatyka o prostym systemie walki, w której występują postacie znane z innych gier walki stworzonych przez Capcom. Wszyscy wojownicy zostali przygotowani w stylu super-deformed, a więc mają niewielkie ciała i nieproporcjonalnie duże głowy.

Monkey Magic
Zręcznościowe 27 listopada 1999
Kolorowa platformówka 2.5D, w której antropomorficzny małpi wojownik próbuje uratować rodzinną krainę przed zagładą. Gra powstała na bazie anime emitowanego na przełomie XX i XXI wieku.

Monkey Hero
RPG 28 lutego 1999
Japoński action RPG z typowym dla gatunku rzutem izometrycznym. Bohaterem gry Monkey Hero jest mający ludzkie cechy małpi wojownik, który podejmuje się misji uratowania świata.

Monster Bass
Sportowe 15 czerwca 2000
Utrzymana w specyficznej, nieco przerażającej stylistyce gra wędkarska. Zadaniem posiadaczy konsoli jest schwytanie przypominających ryby stworzeń, będących efektem eksperymentów genetycznych.

Philosoma
Zręcznościowe 28 lipca 1995
Zręcznościowa strzelanka wydana ekskluzywnie na PlayStation 1. Unikalną cechą produkcji studia Epics Inc. jest zmieniająca się podczas zabawy perspektywa. W efekcie Philosoma momentami jest strzelanką z widoku z lotu ptaka lub z rzutu izometrycznego, a niekiedy side-scrollowanym shoot’em upem.

Street Fighter EX2 Plus
Bijatyki 30 grudnia 1999
Kolejna odsłona serii Street Fighter EX, przenoszącej kultowy cykl bijatyk do trójwymiarowych realiów. Produkcja rozwija mechaniki poprzedniczki, oferując rozbudowany system walki, ponad dwudziestkę grywalnych postaci oraz atrakcyjną oprawę wizualną.

Star Gladiator
Bijatyki 25 października 1996
Trójwymiarowa bijatyka w stylistyce science fiction, w której wojownicy wyposażeni są w różne typy broni białej. Star Gladiator początkowo ukazał się na automatach, a dopiero później został skonwertowany na PlayStation 1.

Mary-Kate and Ashley: Magical Mystery Mall
Zręcznościowe 27 października 2000
Bazujący na licencji popularnego serialu stacji Nickelodeon zbiór mini-gier, w których tytułowe siostry starają się wykonać szereg misji. Celem jest zdjęcie klątwy z galerii handlowej, gdzie zostały uwięzione.

Tail of the Sun
Przygodowe 26 kwietnia 1996
Produkcja, którą najkrócej można opisać jako symulator jaskiniowca. Zadaniem graczy jest stworzenie cywilizacji prehistorycznych ludzi. W tym celu, jako jeden z pierwszych przedstawicieli homo sapiens, muszą zadbać o przetrwanie i rozwój swojego plemienia.

Space Debris
Akcji 1 stycznia 2000
Trójwymiarowa gra akcji, w której gracze wcielają się w rolę młodego pilota statku kosmicznego, ostatniej nadziei ludzkości na przetrwanie. Gra oferuje dziesięć misji, sześć różnych statków kosmicznych oraz power-upy zwiększające możliwości bojowe pojazdu.

Monaco Grand Prix
Wyścigi 30 czerwca 1999
Produkcja bazująca na wyścigowej serii Formuła 1, ale nie wykorzystująca jej oficjalnej licencji, która pozwala sprawdzić się za kierownicą superszybkich bolidów. Grze bliżej do symulacji niż typowej zręcznościówki.

Midnight Run
Wyścigi 30 stycznia 1998
Skonwertowana z automatów zręcznościowa gra wyścigowa, która pozwala sprawdzić swoje umiejętności podczas nocnych przejazdów po mieście za kierownicą sportowych samochodów.

Music 2000
Symulacje 5 czerwca 2000
Intuicyjny program do tworzenia własnej muzyki, w którym kreujesz utwory z dostępnych sampli i dźwięków. Music 2000 rozwija elementy z pierwszej części i pozwala w zaciszu własnego domu pobawić się w komponowanie nowych kawałków lub tworzenie remiksów dobrze znanych hitów.

Bust-A-Groove
Zręcznościowe 31 października 1998
Trójwymiarowa gra rytmiczna, w której wirtualni tancerze mierzą się w efektownych pojedynkach, popisując opracowanymi choreografiami. Zadaniem graczy jest wciskanie odpowiednich kombinacji przycisków w określonym dla danej piosenki rytmie.

Hoshigami: Ruining Blue Earth
RPG 7 lutego 2002
Taktyczny japoński RPG, w którym gracze prowadzą posiadaną drużynę do kolejnych zwycięstw w rozgrywanych w turach potyczkach. Pomiędzy bitwami rozwijają dostępnych herosów i poznają kolejne fragmenty historii.

Millennium Soldier: Expendable
Akcji 22 kwietnia 2000
Dynamiczna zręcznościowa strzelanka, w której akcja prezentowana jest w z perspektywy trzeciej osoby. Gracze przejmują kontrolę nad stworzonym przez naukowców superżołnierzem i prowadzą go w nierównej walce z obcymi.

Thunder Force V
Zręcznościowe 21 maja 1998
Zręcznościowa, side-scrollowana strzelanka 2D, w której posiadacze konsoli przejmują kontrolę nad bojowym statkiem kosmicznym. Produkcja jest konwersją z Segi Saturn i jednocześnie piątą odsłoną cyklu Thunder Force.

Thousand Arms
RPG 17 grudnia 1998
Utrzymana w steampunkowych klimatach i stylistyce japońskich animacji, nietypowa produkcja łącząca elementy RPG z symulatorem randkowym.

RayStorm
Akcji 10 stycznia 1997
Futurystyczna strzelanka 3D z widokiem izometrycznym. Gracze przejmują kontrolę nad lecącym ku górnej krawędzi ekranu statkiem, a ich celem jest wyeliminowanie pojawiających się oponentów i przetrwanie ich ataków.

Rampage: Universal Tour
Akcji 31 marca 1999
Trzecia część słynnego cyklu zręcznościowych gier akcji Rampage, w której gracze przejmują rolę gigantycznych bestii niszczących miasta. To pierwsza odsłona wydana tylko na konsolach.