
Data wydania: 31 sierpnia 1999
Stworzona przez autorów serii Gran Turismo gra akcji typu shoot'em up, w której gracze sterują potężnym robotem i walczą z falami wrogów. Produkcja cechuje się wysokim poziomem oprawy wizualnej. Ukazane w grze mechy zostały zaprojektowane przez twórcę marki Macross.
Platformy:
PlayStation 1Angielskie dialogi
Producent: Polyphony Digital
Wydawca: Sony Interactive Entertainment
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Omega Boost to gra akcji typu shoot’em up stworzona przez studio Polyphony Digital, znane przede wszystkim dzięki serii Gran Turismo. Akcja rozgrywa się w świecie, w którym ludzkość toczy wojnę z maszynami sterowanymi przez wysoce rozwiniętą sztuczną inteligencję. Produkcja została wydana w 1999 roku na konsolę PS1 i uznawana jest za jedną z najładniejszych dostępnych na tę platformę.
Akcja Omega Boost rozgrywa się w przyszłości, w której ludzkość toczy zaciekłą wojnę ze sztuczną inteligencją kontrolującą liczne maszyny. Gdy szala zaczyna się przechylać na stronę robotów, naukowcy opracowują plan cofnięcia się w czasie i zniszczenia zagrożenia w zarodku. Zadanie zostaje powierzone Lesterowi J. Hemmingowi, doświadczonemu pilotowi, zdolnemu sterować tytułowym Omega Boostem – potężnym mechem wyposażonym w wehikuł czasu. W międzyczasie wróg dowiaduje się o ostatniej nadziei ludzkości i również planuje wysłać w przeszłość swoje siły, by zapobiec usunięciu aktualnej linii czasowej.
Stworzona przez ojców serii Gran Turismo produkcja jest nowoczesnym przedstawicielem swojego gatunku, przenoszącym akcję w pełen trójwymiar i pozwalającym graczom swobodnie latać po poszczególnych mapach. W każdym z dziewięciu poziomów na pokonanie czekają liczne grupy wrogów, atakujące falami. Obok tego gra zawiera dziesięć dodatkowych zadań. Gracz może korzystać z tradycyjnych broni oraz przyśpieszenia. W miarę postępów w zabawie Omega Boost zyskuje nowe ulepszenia i staje się potężniejszy.
Omega Boost na PS1 w dniu premiery prezentowało imponujący poziom techniczny, będąc jedną z najładniejszych gier swoich czasów. Trójwymiarowa oprawa wizualna imponowała liczbą detali i szczegółowością modeli, do tego całość działała w płynnych sześćdziesięciu klatkach na sekundę. Pojawiające się w grze mechy zostały zaprojektowane przez Shojiego Kawamori, twórcę popularnej marki Macross.
Autor opisu gry: Michał Grygorcewicz