
Data wydania: 31 sierpnia 1999
Stworzona przez autorów serii Gran Turismo gra akcji typu shoot'em up, w której gracze sterują potężnym robotem i walczą z falami wrogów. Produkcja cechuje się wysokim poziomem oprawy wizualnej. Ukazane w grze mechy zostały zaprojektowane przez twórcę marki Macross.
Omega Boost to gra akcji typu shoot’em up stworzona przez studio Polyphony Digital, znane przede wszystkim dzięki serii Gran Turismo. Akcja rozgrywa się w świecie, w którym ludzkość toczy wojnę z maszynami sterowanymi przez wysoce rozwiniętą sztuczną inteligencję. Produkcja została wydana w 1999 roku na konsolę PS1 i uznawana jest za jedną z najładniejszych dostępnych na tę platformę.
Akcja Omega Boost rozgrywa się w przyszłości, w której ludzkość toczy zaciekłą wojnę ze sztuczną inteligencją kontrolującą liczne maszyny. Gdy szala zaczyna się przechylać na stronę robotów, naukowcy opracowują plan cofnięcia się w czasie i zniszczenia zagrożenia w zarodku. Zadanie zostaje powierzone Lesterowi J. Hemmingowi, doświadczonemu pilotowi, zdolnemu sterować tytułowym Omega Boostem – potężnym mechem wyposażonym w wehikuł czasu. W międzyczasie wróg dowiaduje się o ostatniej nadziei ludzkości i również planuje wysłać w przeszłość swoje siły, by zapobiec usunięciu aktualnej linii czasowej.
Stworzona przez ojców serii Gran Turismo produkcja jest nowoczesnym przedstawicielem swojego gatunku, przenoszącym akcję w pełen trójwymiar i pozwalającym graczom swobodnie latać po poszczególnych mapach. W każdym z dziewięciu poziomów na pokonanie czekają liczne grupy wrogów, atakujące falami. Obok tego gra zawiera dziesięć dodatkowych zadań. Gracz może korzystać z tradycyjnych broni oraz przyśpieszenia. W miarę postępów w zabawie Omega Boost zyskuje nowe ulepszenia i staje się potężniejszy.
Omega Boost na PS1 w dniu premiery prezentowało imponujący poziom techniczny, będąc jedną z najładniejszych gier swoich czasów. Trójwymiarowa oprawa wizualna imponowała liczbą detali i szczegółowością modeli, do tego całość działała w płynnych sześćdziesięciu klatkach na sekundę. Pojawiające się w grze mechy zostały zaprojektowane przez Shojiego Kawamori, twórcę popularnej marki Macross.
Autor opisu gry: Michał Grygorcewicz
Platformy:
PlayStation 1Angielskie dialogi
Producent: Polyphony Digital
Wydawca: Sony Interactive Entertainment
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne: