

Air Combat PS1
Wydana w 1995 roku na konsolę PlayStation pierwsza część słynnej serii Ace Combat. W grze siadamy za sterami licznych samolotów wojskowych, a akcja ma miejsce w fantastycznym uniwersum.
Air Combat Premiera PS1
30czerwca1995
producent: Bandai Namco Entertainment wydawca: Bandai Namco Entertainment
Angielskie napisy i dialogi
Fabuła
Na południe od kontynentu Usea znajdują się Skully Islands, na których w 1995 roku doszło do zamachu stanu. Terroryści w serii zaskakujących ataków mocno nadwyrężyli siły lojalistów, w związku z czym rząd zdecydował się na zatrudnienie najemników z eskadry Scarface, których zadaniem jest pozbycie się napastników i zapewnienie bezpieczeństwa w powietrzu.
Gracz wciela się w jednego z pilotów Scarface Squadron i bierze udział w serii misji polegających zarówno na starciach powietrznych z licznymi przeciwnikami, jak i na bombardowaniu celów naziemnych. Od skali sukcesu w kolejnych pojedynkach zależy stan jego konta. Za zarobioną gotówkę odblokowuje się bowiem nowe maszyny, wśród których znajdują się najpopularniejsze samoloty wojskowe, takie jak F-4 Phantom, F-14 Tomcat, niewykrywalny dla radarów F-117, Tornado, F-15, F-16 i wiele innych.
Mechanika
Air Combat jest strzelanką lotniczą, w której gracz zasiada za sterami wojskowych maszyn. Choć przedstawiony w produkcji konflikt ma miejsce w fikcyjnym uniwersum, znajdujące się w grze samoloty stanowią odpowiedniki maszyn powszechnie znanych w rzeczywistym świecie.
W grze firmy Namco fizyka nie odgrywa dużego znaczenia i sterowanie samolotami jest czysto zręcznościowe. Kamera umożliwia śledzenie akcji z dwóch perspektyw - zza samolotu oraz z pierwszej osoby, ale bez widoku wnętrza kokpitu. W tym drugim przypadku wyświetlany jest dość prymitywny odpowiednik prawdziwego HUD-a (wyświetlacza przeziernego zawierającego informacje wspomagające działania pilota), ułatwiający orientację w przestworzach, namierzanie wrogów i samo strzelanie. Liczba amunicji zabieranej na misję nie ma nic wspólnego z rzeczywistością i albo jest nielimitowana (w przypadku słabszego uzbrojenia), albo zazwyczaj liczona w dziesiątkach sztuk.
Po kilku pierwszych misjach gracz otrzymuje także wsparcie w postaci skrzydłowego, któremu przed rozpoczęciem misji, na ekranie odprawy, można wydać trzy polecenia związane z osłoną prowadzącego, skupieniu się na wykonywanej misji i działaniu na własną rękę.
Kwestie techniczne
Gra oferuje rozgrywkę w środowisku trójwymiarowym. Jej charakterystyczną cechą jest użycie intensywnych kolorów, co miało podkreślać „casualowy” charakter rozgrywki. Producentem Air Combat był Kazumi Mizuno (Kazuu), który wcześniej odpowiadał także za głośną i niezwykle krwawą grę na automaty arcade zatytułowaną Splatterhouse, a także miał istotny udział w powstawaniu marki Ridge Racer.
Ostatnia modyfikacja 31 lipca 2017
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Air Combat: Odpowiednia dla każdego wieku.