Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

11. Gry PlayStation 1

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 11. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.

PS1

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Cyber Sled
Cyber Sled

Akcji 27 stycznia 1995

Gra akcji, w której wcielamy się w swego rodzaju futurystycznych gladiatorów – pilotów czołgów walczących o przetrwanie na specjalnie przygotowanych arenach. Opracowany przez firmę Namco Cyber Sled jest odświeżoną wersją produkcji o tym samym tytule, która dwa lata wcześniej zadebiutowała na automatach arcade.

Critical Depth
Critical Depth

Akcji 31 października 1997

Zręcznościowa produkcja oparta na założeniach znanych z samochodowych gier akcji. Tytuł pozwala pokierować wyposażonymi w różne uzbrojenie okrętami podwodnymi i wziąć udział w serii potyczek.

Policenauts
Policenauts

Przygodowe 19 stycznia 1996

Zawierająca szereg usprawnień edycja przygodówki FPP, która pierwotnie ukazała się w 1994 roku na platformie PC-98. Autorem tej utrzymanej w stylistyce science-fiction produkcji jest Hideo Kojima.

Krazy Ivan
Krazy Ivan

Akcji 30 stycznia 1996

Pierwszoosobowa strzelanka, w której gracze przejmują kontrolę nad rosyjskim pilotem robota bojowego, który broni różnych regionów Ziemi przed inwazją kosmitów.

Ghost in the Shell
Ghost in the Shell

Akcji 17 lipca 1997

Bazująca na popularnej mandze i anime Ghost in the Shell strzelanina TPP, w której gracze sterują pająkopodobnym pojazdem bojowym i podejmują się szeregu misji. Produkcja stawia na zręcznościowe, efektowne pojedynki z wrogami.

Chaos Break
Chaos Break

Akcji 27 stycznia 2000

Survival-horror, w którym akcja prezentowana jest z perspektywy trzeciej osoby. Gra opowiada o losach dwójki bohaterów wysłanych do zbadania sytuacji w pewnym laboratorium badawczym u wybrzeży Ameryki Południowej.

WWF Attitude
WWF Attitude

Sportowe 31 lipca 1999

Bazująca na licencji słynnej federacji wrestlingowej WWF gra sportowa, która pozwala pokierować najsłynniejszymi zawodnikami świata i wziąć udział w kilkunastu różnych typach pojedynków. Gra jest kontynuacją WWF War Zone.

ISS Pro Evolution
ISS Pro Evolution

Sportowe 11 maja 1999

Kolejna odsłona popularnej serii gier piłkarskich autorstwa tokijskiego oddziału Konami. ISS Pro Evolution przynosi ulepszoną oprawę graficzną, nowe tryby zabawy i szereg niedostępnych wcześniej zagrań dla zawodników. Po raz pierwszy w historii cyklu pojawiają się też kluby.

Project Overkill
Project Overkill

Akcji 12 września 1996

Utrzymany w mrocznej stylistyce shoot‘em up, w którym akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Produkcja oddaje w ręce gracza czwórkę różniących się umiejętnościami najemników.

Psychic Force
Psychic Force

Bijatyki 4 października 1996

Nietypowa bijatyka 3D, w której pojedynkują się postacie obdarzone niezwykłymi zdolnościami. Starcia toczone są w specjalnych sferach, w których wojownicy lewitują.

Psychic Force 2
Psychic Force 2

Bijatyki 7 października 1999

Skonwertowana z automatów trójwymiarowa bijatyka, w której walczą ludzie obdarzeni niezwykłymi zdolnościami. Produkcję wyróżnia specyficzna mechanika toczenia starć i fakt, że odbywają się one w owalnych klatkach, w których wojownicy lewitują.

Monster Bass
Monster Bass

Sportowe 15 czerwca 2000

Utrzymana w specyficznej, nieco przerażającej stylistyce gra wędkarska. Zadaniem posiadaczy konsoli jest schwytanie przypominających ryby stworzeń, będących efektem eksperymentów genetycznych.

Bushido Blade
Bushido Blade

Bijatyki 30 września 1997

Bushido Blade jest realistyczną bijatyką, w której walczymy wojownikami korzystającymi z różnego rodzaju broni białej. W produkcji tej nawet jeden cios może się skończyć śmiercią przeciwnika – lub naszą. Tytuł został opracowany przez studio Light Weight.

Monster Rancher Battle Card: Episode II
Monster Rancher Battle Card: Episode II

Logiczne 23 marca 2000

Spin-off cyklu Monster Rancher, w którym toczymy pojedynki na karty z udziałem innych sympatyków gry Battle Cards, istniejącej w uniwersum serii. Naszym celem w Monster Rancher Battle Card: Episode II jest zdobywanie nowych kart, co uskuteczniamy, wygrywając kolejne starcia lub wykorzystując funkcjonalność pozwalającą na generowanie nowych elementów kolekcji, na podstawie danych zapisanych na płytach CD.

Rampage: Universal Tour
Rampage: Universal Tour

Akcji 31 marca 1999

Trzecia część słynnego cyklu zręcznościowych gier akcji Rampage, w której gracze przejmują rolę gigantycznych bestii niszczących miasta. To pierwsza odsłona wydana tylko na konsolach.

Ace Combat 2
Ace Combat 2

Akcji 30 maja 1997

Druga odsłona strzelaniny powietrznej, która zgrabnie łączy elementy zręcznościowe i symulacyjne. Wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 produkcja jest kontynuacją Air Combat z 1997 roku.

Hardcore 4X4
Hardcore 4X4

Wyścigi 30 października 1996

Gra wyścigowa skierowana do miłośników samochodów terenowych. Produkcja stara się w miarę realistycznie oddawać realia zmagań tego typu pojazdów na trudnych, pozbawionych asfaltu i pełnych pagórków, trasach.

Galaxy Fight: Universal Warriors
Galaxy Fight: Universal Warriors

Bijatyki 3 maja 1996

Konwersja wydanej w 1995 roku na automatach bijatyki 2D, w której herosi z różnych planet stają do walki o prawo spotkania z potężnym bóstwem, pojawiającym się we wszechświecie raz na tysiąc lat.

Micro Maniacs
Micro Maniacs

Wyścigi 5 października 2000

Zręcznościowa gra wyścigowa, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym, a na trasach ścigają się nie pojazdy, a dziwne postacie. Produkcja stanowi spin-off popularnej serii Micro Machines.

Colony Wars: Vengeance
Colony Wars: Vengeance

Symulacje 5 listopada 1998

Colony Wars: Vengeance to skupiona na walkach w przestrzeni kosmicznej gra symulacyjna. Odpowiedzialne za produkcję studio Psygnosis rozszerzyło drugą część swojej serii science fiction o wiele nowych elementów, m.in. walki na orbitach planet, kolejne typy statków, wymagających bossów i system ulepszeń. Co ciekawe, tym razem gracz wciela się w pilota Imperium – frakcji zwalczanej przez niego w poprzedniej części.

Alundra
Alundra

RPG 11 kwietnia 1997

Utrzymany w mrocznej stylistyce nietypowy action-RPG, w którym pierwsze skrzypce grają rozmaite wyzwania logiczne. Gracze wcielają się w elfa, który próbuje pomóc dręczonym przez koszmary mieszkańcom pewnego miasteczka, wkraczając w ich sny.

Duke Nukem: Land of the Babes
Duke Nukem: Land of the Babes

Akcji 19 września 2000

Kontynuacja wydanej w 1998 roku gry Duke Nukem: Time to Kill, która w niewielkim stopniu zmienia założenia oryginału. Produkcja jest grą akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. Tytułowy bohater odbywa kolejną podróż w czasie, tym razem do przyszłości, by uratować zniewolone przez kosmitów kobiety.

Time Crisis
Time Crisis

Akcji 31 października 1997

Strzelanina na szynach wydana przez firmę Namco. Time Crisis umożliwia graczom wcielenie się w tajnego agenta, który stara się uratować porwaną córkę prezydenta fikcyjnego państwa. Tytuł wprowadził rewolucyjny dla gatunku koncept chowania się za osłonami.

Street Fighter Alpha
Street Fighter Alpha

Bijatyki 7 lutego 1996

Pierwsza od czasu Street Fightera II zupełnie nowa odsłona popularnego cyklu bijatyk firmy Capcom. Produkcja rozwija formułę poprzedniczki, wprowadzając szereg zmian do pojedynków jeden na jeden między mistrzami sztuk walki. Najistotniejszą jest dodanie możliwości blokowania ataków w powietrzu oraz trójstopniowego, specjalnego paska, który umożliwia wykonywanie najpotężniejszych ataków i unikalnych kontr.