Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

46. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 46. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Gary Grigsby's War in the West
Gary Grigsby's War in the West

Strategiczne 4 grudnia 2014

Kolejna odsłona cyklu rozbudowanych, turowych strategii wojennych autorstwa studia 2BY3 Games, kierowanego przez prawdziwego weterana gatunku, Gary’ego Grigsby'ego. W przeciwieństwie do wydanej w 2010 roku poprzedniczki, gra War in the West przenosi nas na front zachodni II wojny światowej, a ukazane w niej wydarzenia obejmują okres od lipca 1943 roku i alianckiej inwazji na Sycylię oraz Włochy, poprzez walki we Francji, aż po ostateczny szturm na Niemcy w sierpniu 1945 roku.

Hospital Tycoon
Hospital Tycoon

Strategiczne 8 czerwca 2007

Hospital Tycoon to gra ekonomiczna, w której naszym zadaniem jest prowadzenie szpitala. Nie tylko zarządzamy i staramy się utrzymać ośrodek na powierzchni, ale i mamy bezpośredni kontakt z personelem, lekarzami i pacjentami.

Blitzkrieg 2: Upadek Rzeszy
Blitzkrieg 2: Upadek Rzeszy

Strategiczne 1 września 2006

Pierwsze rozszerzenie do wojennego RTS-a Blitzkrieg 2. Dodatek oferuje trzy wielkie kampanie: operację Bagration (wielka ofensywa radzieckiej armii, wyzwalająca Białoruś i otwierająca drogę na Niemcy), oblężenie świadkami Budapesztu, a także zdobywanie Kurland Fortress. Autorzy wprowadzili też sporo dodatkowego sprzętu.

The Guild 2: Venice
The Guild 2: Venice

Strategiczne 10 października 2008

Drugie rozszerzenie do gry The Guild 2 – hybrydy strategii czasu rzeczywistego i RPG-a, opracowanej przez zespół 4Head Studios. Akcja dodatku została osadzona w tytułowej Wenecji – piętnastowieczne państwo-miasto odwzorowano z dbałością o detale, dzięki czemu w trakcie rozgrywki mamy możliwość zwiedzenia placu świętego Marka czy choćby pałacu Dożów. Z uwagi na unikalne położenie metropolii, do wielu z tych miejsc dostaniemy się wyłącznie dzięki nowemu środkowi lokomocji, czyli gondoli.

Pluton
Pluton

Strategiczne 20 listopada 2002

Platoon: The 1st Airborne Cavalry Division in Vietnam to taktyczna strategia czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio Digital Reality. Gracz wciela się w żołnierza tytułowej jednostki armii Stanów Zjednoczonych i dowodzi niewielkimi oddziałami w rozmaitych operacjach militarnych. Powodzenie w wykonaniu poszczególnych zadań zależy od umiejętności wykorzystania atutów własnych żołnierzy oraz słabości przeciwników.

Space Empires IV
Space Empires IV

Strategiczne 9 listopada 2000

Space Empires IV to czwarta odsłona cieszącego się sporym uznaniem cyklu strategii turowych w realiach science-fiction. Gracz obejmuje kontrolę nad jedną z międzygwiezdnych cywilizacji, a jego zadaniem jest osiągnięcie dominacji we Wszechświecie. Gra, stworzona przez studio Malfador Machinations przy współudziale deweloperów z Shrapnel Games, odznacza się dużą złożonością i adresowana jest głównie do doświadczonych graczy.

Conquest: Wojny Pogranicza
Conquest: Wojny Pogranicza

Strategiczne 16 sierpnia 2001

Gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, której akcja osadzona została w przestrzeni kosmicznej. Trzy wielkie, obce nacje toczą zacięte boje z udziałem wielu różnorodnych jednostek.

Seven Kingdoms II: The Fryhtan Wars
Seven Kingdoms II: The Fryhtan Wars

Strategiczne 15 października 1999

Tytuł ten przenosi nas do magicznego świata, w którym bierzemy w panowanie jedną z kilkunastu nacji. Naszym zadaniem jest dbanie o interesy naszych obywateli oraz zapewnienie zwycięstwa w każdej walce.

Primitive Wars
Primitive Wars

Strategiczne 30 listopada 2001

Primitive Wars: Jurassic Era jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowaną przez południowokoreańskie studio deweloperskie Wizard Soft. Akcja gry osadzona została na fantastycznej wyspie zamieszkałej przez nacje elfów, demonów, ludzi i gadów, które toczą między sobą zażarte wojny o każdy skrawek ziemi.

Scorched Earth
Scorched Earth

Strategiczne 20 marca 1991

Scorched Earth to prosta gra strategiczna, w której gracz obejmie dowództwo nad jednostką artylerii i spróbuje wyeliminować wszystkich znajdujących się na planszy konkurentów z pomocą kilkudziesięciu rodzajów pocisków.

Rush for Berlin
Rush for Berlin

Strategiczne 26 maja 2006

Rush for Berlin to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami taktyki, za której przygotowanie odpowiadają programiści uznanego studia developerskiego Stormregion (twórcy S.W.I.N.E. oraz popularnej serii Codename: Panzers).

Brygada E5: New Jagged Union
Brygada E5: New Jagged Union

Strategiczne 29 lipca 2005

Strategia turowa przypominaja takie słynne tytuły jak: Jagged Alliance czy Silent Storm. Akcja gry rozgrywa się w małym, tropikalnym państewku zwanym Palinero, ogarniętym wojną domową.

Kryzys Kubański
Kryzys Kubański

Strategiczne 4 lutego 2005

Strategia czasu rzeczywistego osadzona w alternatywnej historii. Kubański kryzys (konflikt między USA i Kubą, która znalazła się w strefie wpływów ZSRR i otrzymała odeń pomoc wojskową) nie kończy się tutaj rozwiązaniem pokojowym.

Sid Meier's Civilization III: Conquests
Sid Meier's Civilization III: Conquests

Strategiczne 4 listopada 2003

Drugi oficjalny dodatek do trzeciej części serii strategii turowych od Sida Meiera i jego nowego studia Firaxis Games. Sid Meier's Civilization III: Conquests pozwala graczom wziąć udział w największych podbojach znanych z historii ludzkiej cywilizacji, w tym w Mezopotamii czy Ameryce. W każdej z ośmiu kampanii przygotowanych przez autorów obejmujemy pieczę nad jedną z nowych nacji (m.in.

Rise of Nations: Thrones and Patriots
Rise of Nations: Thrones and Patriots

Strategiczne 27 kwietnia 2004

Pełnoprawne rozszerzenie strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Rise of Nations. Za opracowanie dodatku – podobnie zresztą jak pierwowzoru – odpowiada zespół developerski Big Huge Games, na którego czele stoi Brian Reynolds (projektant m.in. drugiej części Cywilizacji czy Alpha Centauri).

WarCraft II: Battle.net Edition
WarCraft II: Battle.net Edition

Strategiczne 30 marca 1999

Ostateczne wydanie jednej z najsłynniejszych strategii czasu rzeczywistego w dziejach elektronicznej rozrywki, która pojawiła się pierwotnie w marcu 1995 roku. Warcraft II: Battle.net Edition oferuje pełną zawartość gry podstawowej Warcraft II: Tides of Darkness oraz wydanego rok później dodatku Beyond the Dark Portal (choć w planach twórców znajdowały się też dwa dodatkowe pakiety misji).

Locoland
Locoland

Strategiczne 29 grudnia 2003

Steamland to przygotowana przez rosyjskie studio Gromada strategia czasu rzeczywistego. Akcja gry osadzona została w świecie zdominowanym przez inteligentne maszyny parowe, które podzielone na dwie konkurencyjne cywilizacje toczą między sobą wojnę o surowce. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, budując fabryki (w których produkowane są czołgi, wyrzutnie, pociągi oraz wszelkiego rodzaju broń działająca z wykorzystaniem pary) i prowadząc działania militarne.

King Arthur: Fallen Champions
King Arthur: Fallen Champions

Strategiczne 17 września 2011

Samodzielne rozszerzenie gry King Arthur stanowiące pomost pomiędzy pierwszą a drugą odsłoną cyklu. Tak jak wersja podstawowa jest to gra strategiczna oferująca turowe zarządzanie imperium i rozgrywane w czasie rzeczywistym bitwy, a wszystko to doprawione solidną porcją elementów RPG.

Airport Tycoon 3
Airport Tycoon 3

Strategiczne 27 października 2003

Kolejna część strategiczno-ekonomicznej serii, w której gracz staje przed zadaniem zaprojektowania, wybudowania i w końcu prowadzenia ogromnego międzynarodowego portu lotniczego. Autorzy postawili na realizm, więc trzeba dbać m.in. o stan techniczny maszyn, punktualność lotów, elokwentną obsługę, bezpieczeństwo na pokładzie samolotów, odpowiednie ceny biletów i płace pracownicze.

Korea: Zapomniany Konflikt
Korea: Zapomniany Konflikt

Strategiczne 7 listopada 2003

Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się podczas konfliktu w Korei, w latach 1950 – 1953. Gracz staje się dowódcą elitarnego amerykańskiego oddziału specjalistów wykonujących zadania bojowe o niezwykłym znaczeniu strategicznym.

Hostile Waters: Antaeus Rising
Hostile Waters: Antaeus Rising

Strategiczne 13 czerwca 2001

RTS wzbogacony o elementy gry akcji. Dzieło studia Rage Software przenosi nas do odległego roku 2032, kiedy to na świecie panuje pokój, a wszystkie narody dążą do stworzenia globalnej cywilizacji. Taka sytuacja nie jest na rękę byłym prominentom i wojskowym, którzy organizują tajną armię na wyspach Pacyfiku – wszystko po to, by zdestabilizować sytuację polityczną i powrócić do dawnego stylu życia. Tytułowy Antaeus, czyli ostatni z superkrążowników, jest jedyną nadzieją ludzkości.

UFO: Gniew Boga
UFO: Gniew Boga

Strategiczne 5 lutego 2002

Laser Squad Nemesis to turowa gra taktyczna (klimaty S-F) przeznaczona do rozgrywki jedno i dwuosobowej (przez e-mail lub w trybie hotseat). Warto zauważyć, iż pracowali nad nią autorzy serii X-Com.

Combat Mission: Beyond Overlord
Combat Mission: Beyond Overlord

Strategiczne 19 czerwca 2000

Combat Mission: Beyond Overlord jest strategią turową w realiach II wojny światowej, stworzoną przez ekipę deweloperską studia Battlefront.com. Twórcy z dużą starannością o zgodność historycznymi realiami odtworzyli front zachodni - od lądowania w Normandii aż po kapitulację III Rzeszy. Gracze mają okazję dowodzić jednostkami na poziomie taktycznym, rozgrywając scenariusze bazujące na autentycznych operacjach militarnych z tego okresu.

Civilization: Call to Power
Civilization: Call to Power

Strategiczne 31 marca 1999

Alternatywna wersja kultowej “Cywilizacji”, której nie przygotował twórca serii, czyli Sid Meier. W produkcji wcielamy się w przywódcę jednej z dostępnych nacji i dbamy o jej rozwój. Autorzy postanowili wprowadzić do zabawy sporo nowych pomysłów i jednocześnie zrezygnowali z paru klasycznych rozwiązań. Mimo tego, gra zasługuje na uwagę, bo zawiera pokaźną liczbę jednostek, cudów, budynków i technologii.