Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

43. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 43. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
WarZone 2100
WarZone 2100

Strategiczne 26 marca 1999

Nietypowa strategia czasu rzeczywistego, którą wyróżnia rozbudowany model projektowania własnych jednostek. Tytuł utrzymany jest w stylistyce science fiction i opowiada o walkach organizacji na zniszczonej po wojnie nuklearnej Ziemi.

Nemesis of the Roman Empire
Nemesis of the Roman Empire

Strategiczne 17 marca 2004

Kolejna odsłona strategii czasu rzeczywistego z elementami przygodowymi i role-playing – Celtic Kings, której developingiem zajęło się bułgarskie studio Haemimont Games. Akcja wspomnianej gry przenosi nas w lata 264-146 przed naszą erą, kiedy to rosnąca w siłę Republika Rzymska natrafiła na opór fenickiego państwa-miasta - Kartaginy.

Steel Panthers
Steel Panthers

Strategiczne 30 lipca 1995

Strategia toczona w systemie turowym. Przenosi nas w czasy II Wojny Światowej, gdzie możemy wykazać się umiejętnościami dowódczymi wygrywając wiele historycznych bitew.

BattleForge
BattleForge

Strategiczne 24 marca 2009

Połączenie strategii sieciowej i gry karcianej. W grze przenosimy się do krainy fantasy, w której toczy się wojna między bogami i gigantami. Gracz prowadzi do boju wojska – jednostki zostały przedstawione w postaci kart kolekcjonerskich. Zabawa wymaga zrozumienia specyficznych zasad i odpowiedniego doboru talii. BattleForge to gra sieciowa, więc potyczki są prowadzone za pośrednictwem Internetu.

Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów
Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów

Strategiczne 4 stycznia 2008

Przygotowany przez firmę Ubisoft obszerny zestaw kolekcjonerski, zawierający wszystkie pięć wydanych w latach 1995-2007 gier z bestsellerowej serii Heroes of Might and Magic wraz z ich oficjalnymi dodatkami (łącznie 12 produktów).

Rush for Berlin
Rush for Berlin

Strategiczne 26 maja 2006

Rush for Berlin to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami taktyki, za której przygotowanie odpowiadają programiści uznanego studia developerskiego Stormregion (twórcy S.W.I.N.E. oraz popularnej serii Codename: Panzers).

KKND
KKND

Strategiczne 11 czerwca 1997

Krush Kill 'N Destroy jest strategią czasu rzeczywistego (RTS) osadzoną w realiach panujących w 60 lat po III Wojnie Światowej - 2079 r. W wyniku konfliktu nuklearnego ludzkość podzielona została na dwa odmienne obozy: ocalałych i mutantów.

Panzer General IIID, Operation Panzer
Panzer General IIID, Operation Panzer

Strategiczne 30 września 1997

Oficjalna kontynuacja legendarnej gry firmy SSI z 1994 roku. Przenosimy się ponownie w czasy II wojny światowej, by wziąć udział w bitwach rozgrywanych w Europie Zachodniej i Wschodniej, Afryce Północnej a także fikcyjnej kampanii w USA.

Parkan: Iron Strategy
Parkan: Iron Strategy

Strategiczne 16 czerwca 2001

Parkan: Iron Strategy to wyprodukowana przez rosyjskie studio deweloperskie Nikita futurystyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS). Fabuła gry przedstawia zmagania korporacji, które rywalizują o kontrolę nad bogatym w cenne surowce układem planetarnym. Rozgrywka polega na budowaniu baz i dowodzeniu potężnie uzbrojonymi robotami bojowymi wysyłanymi do walki z przeciwnikami.

Korona Północy
Korona Północy

Strategiczne 22 lipca 2003

Poboczna odsłona cyklu pełnych rozmachu gier strategicznych firmy Paradox, bazująca na silniku Europa Universalis II. W odróżnieniu od niezwykle rozbudowanej poprzedniczki, odtwarzającej losy 180 realnie istniejących państw na przestrzeni 400 lat historii, Korona Północy (ang. Europa Universalis: Crown of the North) koncentruje się na znacznie węższym przedziale czasowym (lata 1275-1340) oraz dziejach trzech ludów skandynawskich: Szwecji, Danii i Norwegii.

Medieval Lords: Buduj, broń, zdobywaj
Medieval Lords: Buduj, broń, zdobywaj

Strategiczne 29 października 2004

Strategia ekonomiczna, w której gracz staje przed obowiązkiem zarządzania średniowiecznym miastem. Musi dbać o prawidłowy rozwój metropolii obejmujący warstwę ekonomiczną i technologiczną (polityka wewnętrzna), a także bronić jej przed atakami sąsiadów.

Axis & Allies
Axis & Allies

Strategiczne 2 listopada 2004

Axis & Allies to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), za której przygotowanie odpowiadają programiści z zespołu developerskiego TimeGate Studios (twórcy znanej serii Kohan). Akcja programu przenosi graczy na fronty II Wojny Światowej - największego konfliktu zbrojnego XX-stulecia.

Total Annihilation: Kingdoms
Total Annihilation: Kingdoms

Strategiczne 22 czerwca 1999

Total Annihilation: Kingdoms to strategia czasu rzeczywistego, stworzona przez deweloperów ze studia Cavedog Entertainment. Akcja gry osadzona została w fantastycznej krainie Darien, w której toczy się wojna pomiędzy czterema frakcjami. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, starając się pokonać przeciwników. Twórcy przewidzieli 48 zróżnicowanych misji w trybie zabawy solowej oraz możliwość zmagań z żywymi przeciwnikami w sieciowych rozgrywkach multiplayer.

Heroes Chronicles: Szarża Smoków
Heroes Chronicles: Szarża Smoków

Strategiczne 15 listopada 2000

Szósta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Szarża Smoków nasz protagonista Tarnum wyrusza na ratunek dobrym smokom z AvLee, zniewolonym przez żądną władzy smoczą królową Mutare. Po drodze odkrywa w swych szeregach szpiega, którym okazuje się krasnolud Kurbon.

Age of Mythology: Złota Edycja
Age of Mythology: Złota Edycja

Strategiczne 7 września 2004

Age of Mythology: Złota Edycja to specjalne wydanie opartej na greckiej mitologii, przebojowej strategii czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Ensemble Studios. W pakiecie znalazły się gra Age of Mythology oraz jej oficjalne rozszerzenie Age of Mythology: The Titans, wprowadzające m.in. nową rasę - Atlantów.

Strategic Command: European Theater
Strategic Command: European Theater

Strategiczne 21 czerwca 2002

Gra zrealizowana w firmie Big Time Software, specjalizującej się tworzeniu realistycznych komputerowych gier wojennych. Jej tematem jest europejski teatr działań zbrojnych II Wojny Światowej w ujęciu globalnym - Gracz staje się najwyższym dowódcą sił Aliantów bądź państw Osi i może zadecydować o losach tego konfliktu.

King's Bounty
King's Bounty

Strategiczne 4 kwietnia 1990

King’s Bounty to gra strategiczna, której autorem jest Jon van Caneghem, późniejszy twórca słynnych programów z serii Heroes of Might & Magic. Jak nietrudno się domyślić, opisywany produkt jest ich protoplastą.

SpellForce: The Breath of Winter
SpellForce: The Breath of Winter

Strategiczne 25 czerwca 2004

Pierwszy oficjalny dodatek do gry Spellforce: The Order of Dawn. Fabuła rozszerzenia The Breath of Winter koncentruje się na postaci księcia demonów, odpowiedzialnego za przebudzenie Aryna — lodowego smoka, mającego sprowadzić zagładę na świat. Na potrzeby rozszerzenia deweloperzy przygotowali nowe środowisko, wyposażenie i umiejętności dla bohatera, a także dziesiątki zadań głównych i pobocznych. Wszystko to składa się na fabularną kampanię, której ukończenie zajmuje około czterdziestu godzin.

Konung 2: Blood of the Titans
Konung 2: Blood of the Titans

Strategiczne 12 marca 2004

Oficjalna kontynuacja gry „Konung: Legends of the North” (w Polsce znana jako „Konung: Legenda Północy”). „Konung” łączy wybrane cechy gier role-playing, strategii czasu rzeczywistego oraz przygodówek przy czym elementy RPG zdecydowanie przeważają.

UFO: Extraterrestrials
UFO: Extraterrestrials

Strategiczne 1 maja 2007

UFO: Extraterrestrials to nawiązująca do korzeni serii UFO strategia turowa z elementami taktycznej strzelaniny TPP, wyprodukowana przez studio deweloperskie Chaos Concept. Akcja gry osadzona została w dalekiej przyszłości. Obcy, którzy zaatakowali Ziemię zwyciężyli, a ich kolejnym celem jest planeta o nazwie Esperanza. Gracz kieruje poczynaniami jej obrońców, stających do nierównej walki z kosmicznymi najeźdźcami.

Rage of Mages
Rage of Mages

Strategiczne 30 października 1998

Rage of Mages to gra strategiczna zabarwiona wieloma elementami cRPG, przenosząca nas do fantastycznej krainy, gdzie wyruszmy na poszukiwania magicznej broni mającej zakończyć krwawe wojny wycieńczające cesarstwo Kanii.

Imperium Galactica II: Alliances
Imperium Galactica II: Alliances

Strategiczne 19 kwietnia 2000

Strategia kosmiczna typu 4X rozgrywana w czasie rzeczywistym, w której celem jest stworzenie galaktycznego imperium jedną z trzech ras do wyboru. Aby zagwarantować dominację naszej frakcji kolonizujemy planety, rozwijamy gospodarkę, opracowujemy nowe technologie i prowadzimy wojny.

Zoo Empire
Zoo Empire

Strategiczne 4 sierpnia 2004

Strategia ekonomiczna umożliwiająca tworzenie zupełnie od podstaw własnego ogrodu zoologicznego. Naszym zadaniem jest opieka nad zwierzętami, dbanie o ich zdrowie, kondycję i wyżywienie, zatrudnianie pracowników i opiekunów zwierząt oraz sprowadzanie nowych gatunków dla uatrakcyjnienia naszego Zoo.

Black & White 2: Wojny Bogów
Black & White 2: Wojny Bogów

Strategiczne 24 kwietnia 2006

Pierwsze oficjalne rozszerzenie do RTS-a Black & White 2. Wprowadza m.in. zupełnie nowego Chowańca, dwie premierowe krainy, cztery niewidziane wcześniej cuda i sześć wyzwań. Od nowa napisano też sztuczną inteligencję. Do działania dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.