Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

50. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 50. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Fantasy Wars
Fantasy Wars

Strategiczne 31 sierpnia 2007

Opracowana przez studio Ino-Co klasyczna strategia turowa w realiach fantasy. Akcja gry przenosi nas do krainy zamieszkanej przez cztery typowe rasy, tzn. ludzi, elfy, krasnoludy oraz orki. Gracz może zaś przejąć kontrolę nad każdą z tych ras, prowadząc ich potężne armie w kolejnych potyczkach, przeplatanych rozbudowanym wątkiem fabularnym.

Combat Mission: Black Sea
Combat Mission: Black Sea

Strategiczne 30 stycznia 2015

Kolejna odsłona popularnej serii turowych strategii wojennych, opracowana przez studio Battlefront. Tytuł utrzymany jest w realistycznym tonie i pozwala wziąć udział w starciach pomiędzy siłami ukraińskimi i rosyjskimi. Twórcy zdecydowali się na przygotowanie alternatywnej wizji wydarzeń, w której Ukraina przystępuje do Unii Europejskiej i NATO, zmuszając Rosję do przesunięcia wojsk w głąb kraju.

Masters of the World: Geo-Political Simulator 3
Masters of the World: Geo-Political Simulator 3

Strategiczne 11 marca 2013

Trzecia odsłona cyklu rozbudowanych strategii ekonomicznych, rozwijanego przez studio EverSim. Gracze ponownie wcielają się w role przywódców państw, a ich zadaniem jest kierowanie gospodarką i polityką wewnętrzną, prowadzenie działań na arenie międzynarodowej, rozwiązywanie konfliktów zbrojnych itp. Produkcja wyróżnia się złożonymi mechanizmami rozgrywki, obejmującymi wiele aspektów sprawowania władzy we współczesnym świecie.

Europa Universalis IV: Conquest of Paradise
Europa Universalis IV: Conquest of Paradise

Strategiczne 14 stycznia 2014

Pierwsze duże rozszerzenie DLC do wydanej w połowie 2013 roku gry Europa Universalis IV studia Paradox Interactive. Dodatek zatytułowany Conquest of Paradise koncentruje się na podboju tzw. Nowego Świata, a podczas zabawy zajmujemy się głównie odkrywaniem obu Ameryk, choć dostępna jest również opcja pokierowania rdzennymi mieszkańcami tych kontynentów.

Close Combat III: The Russian Front
Close Combat III: The Russian Front

Strategiczne 12 stycznia 1999

Kolejna część bardzo dobrej gry strategicznej osadzonej w realiach II Wojny Światowej. Tym razem gracz ma okazję opowiedzieć się po jednej ze stron biorących udział w działaniach na froncie wschodnim.

King Arthur: Fallen Champions
King Arthur: Fallen Champions

Strategiczne 17 września 2011

Samodzielne rozszerzenie gry King Arthur stanowiące pomost pomiędzy pierwszą a drugą odsłoną cyklu. Tak jak wersja podstawowa jest to gra strategiczna oferująca turowe zarządzanie imperium i rozgrywane w czasie rzeczywistym bitwy, a wszystko to doprawione solidną porcją elementów RPG.

Star Wars: Force Commander
Star Wars: Force Commander

Strategiczne 20 marca 2000

Star Wars: Force Commander jest strategią czasu rzeczywistego wyprodukowaną przez firmę LucasArts. Akcja gry osadzona została w kosmicznym uniwersum, doskonale znanym fanom Gwiezdnych Wojen. Gracze mają okazję dowodzić wojskami Imperium lub rebeliantami w 24 misjach kampanii solowej i 35 przeznaczonych do rozgrywki multiplayer.

Age of Sail
Age of Sail

Strategiczne 15 września 1996

Strategia czasu rzeczywistego, symulująca największe bitwy morskie przełomu XVII i XVIII wieku, w których brały udział floty brytyjskie, hiszpańskie, francuskie i amerykańskie.

Shogun: Total War Warlord Edition
Shogun: Total War Warlord Edition

Strategiczne 8 sierpnia 2001

Kompletne wydanie bestsellerowej gry strategicznej autorstwa studia Creative Assembly. W skład pakietu zatytułowanego Shogun: Total War – Warlord Edition wchodzi wydana w roku 2000 gra macierzysta oraz udostępniony rok później dodatek The Mongol Invasion. W Shogun: Total War gracz musi w trakcie rozbudowanej kampanii fabularnej zjednoczyć pod swoim panowaniem rozbite prowincje średniowiecznej Japonii, mając do dyspozycji historyczne jednostki z Kraju Kwitnącej Wiśni.

Axis & Allies
Axis & Allies

Strategiczne 2 listopada 2004

Axis & Allies to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), za której przygotowanie odpowiadają programiści z zespołu developerskiego TimeGate Studios (twórcy znanej serii Kohan). Akcja programu przenosi graczy na fronty II Wojny Światowej - największego konfliktu zbrojnego XX-stulecia.

Massive Assault
Massive Assault

Strategiczne 23 października 2003

Massive Assault to strategia turowa, wyprodukowana przez studio Wargaming.net. Akcja gry osadzona została w przyszłości. Gracz staje na czele koalicji Axis-of-Good, która stara się przeciwstawić totalitarnemu ugrupowaniu Shadow Clique, zamierzającemu opanować Ziemię i skolonizowane przez ludzi planety. W starciach z komputerową sztuczną inteligencją lub żywymi przeciwnikami uczestniczyć może 26 rodzajów jednostek bojowych.

Sid Meier's Civilization III: Conquests
Sid Meier's Civilization III: Conquests

Strategiczne 4 listopada 2003

Drugi oficjalny dodatek do trzeciej części serii strategii turowych od Sida Meiera i jego nowego studia Firaxis Games. Sid Meier's Civilization III: Conquests pozwala graczom wziąć udział w największych podbojach znanych z historii ludzkiej cywilizacji, w tym w Mezopotamii czy Ameryce. W każdej z ośmiu kampanii przygotowanych przez autorów obejmujemy pieczę nad jedną z nowych nacji (m.in.

Galactic Civilizations II: Władcy Strachu
Galactic Civilizations II: Władcy Strachu

Strategiczne 21 lutego 2006

Galactic Civilizations II to kolejna odsłona znakomitej strategii turowej sygnowanej logiem Stardock Systems. W porównaniu z poprzednikiem zmianie uległ silnik graficzny, który teraz jest w pełni trójwymiarowy.

Warlords III: Reign of Heroes
Warlords III: Reign of Heroes

Strategiczne 2 października 1997

Trzecia część Warlords, doskonałej strategicznej gry turowej , której fabuła prowadzi nas tym razem w fantastyczny świat imperium Selentine, zaatakowanego przez moce ciemności.

Warlords III: Darklords Rising
Warlords III: Darklords Rising

Strategiczne 10 czerwca 1998

Wejdź w fantastyczny świat średniowiecznych pól bitewnych, gdzie magią i mieczem trzeba uwolnić krainę Erathii od terroru mocy ciemności.

Dziedzictwo Elfów
Dziedzictwo Elfów

Strategiczne 21 grudnia 2007

Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna studia Ino-Co, uznawana fakultatywnie za kontynuację bądź samodzielne rozszerzenie wydanej w tym samym roku gry Fantasy Wars. W Elven Legacy (znanym również w naszym kraju pod nazwą Dziedzictwo Elfów) trafiamy ponownie do znanej z pierwowzoru krainy, w której elfy próbują przywrócić swoją rasę do dawnej świetności. Problem w tym, że ktoś usiłuje uzyskać dostęp do starożytnej magii, ich Wielkiego Drzewa, dającego możliwość reinkarnacji.

Z Moskwy po Berlin
Z Moskwy po Berlin

Strategiczne 24 października 2005

Moscow to Berlin to już czwarta odsłona cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), nawiązującego do burzliwych wydarzeń na frontach II Wojny Światowej i opracowywanego przez pracowników zespołu Digital Reality.

SimCity (1989)
SimCity (1989)

Strategiczne 9 czerwca 1989

Klasyczna gra strategiczno-ekonomiczna, w której wcielamy się w rolę burmistrza hipotetycznego miasta. Tylko od naszego sprawnego zarządzania i sprytu będzie zależeć, czy mała wioska zamieni się w kwitnącą metropolię.

Blitzkrieg: Antologia
Blitzkrieg: Antologia

Strategiczne 27 czerwca 2005

Specjalne, kolekcjonerskie wydanie gier z serii Blitzkrieg. W jego skład wchodzi pierwsza część gry – Blitzkrieg, oraz dwa dodatki do niej: Blitzkrieg: Rolling Thunder i Blitzkrieg: Burning Horizon.

War Front: Punkt Zwrotny
War Front: Punkt Zwrotny

Strategiczne 7 lutego 2007

War Front: Punkt Zwrotny jest strategią czasu rzeczywistego opracowaną przez studio Digital Reality, mające na swoim koncie już kilka innych gier z tego gatunku. Tym razem tło produkcji stanowi II wojna światowa, która jednak potoczyła się w sposób alternatywny do tego, jaki znamy z kart historii.

Burntime
Burntime

Strategiczne 20 marca 1993

Akcja gry Burntime rozgrywa się w bliżej nieokreślonej przeszłości, tuż po zakończeniu III wojny światowej. Wskutek nuklearnego holokaustu, który spustoszył cały świat, niegdyś wielka i wysoce rozwinięta cywilizacja ludzi, musi toczyć boje o najprostsze rzeczy zapewniające przeżycie: wodę i jedzenie.

Trade Empires
Trade Empires

Strategiczne 12 września 2001

Trade Empires to wyprodukowana przez studio deweloperskie Frog City Software strategia ekonomiczna, w której gracz ma możliwość zbudowania handlowego imperium. Akcja rozgrywa się na przestrzeni kilku tysięcy lat, w trakcie których obserwować można zachodzące zmiany w technologii i strukturze społeczno-ekonomicznej wirtualnego świata.

Real War: Rogue States
Real War: Rogue States

Strategiczne 3 października 2002

Sequel strategii czasu rzeczywistego Real War wydanej przez firmę Simon & Schuster pod koniec 2001 roku. Podobnie jak część pierwsza daje graczom możliwość dowodzenia wojskami w walce z organizacją terrorystyczną zwaną „Independent Liberation Army”.

Total Tank Generals
Total Tank Generals

Strategiczne 30 marca 2023

Total Tank Generals to strategia osadzona w czasach II wojny światowej. Rozgrywka koncentruje się na toczeniu turowych bitew na podzielonych heksami mapach. W starciach używamy głównie jednostek pancernych, ale możemy także korzystać ze wsparcia lotnictwa.