42. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 42. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Demiurgos
Strategiczne 2026
Gra strategiczna umożliwiająca tak zwaną zabawę w boga (ang. god game). Demiurgos jest dziełem twórców pokrewnego gatunkowo Per Aspera, a pozwala nam wcielić się w bóstwa gromadzące wyznawców poprzez dokonywanie cudów lub sianie terroru.

Planeta Skarbów: Kosmiczne Pojedynki
Strategiczne 13 listopada 2002
Strategia czasu rzeczywistego z firmy Disney Interactive wydana przy okazji premiery filmu animowanego o tym samym tytule.

The Guild 2: Venice
Strategiczne 10 października 2008
Drugie rozszerzenie do gry The Guild 2 – hybrydy strategii czasu rzeczywistego i RPG-a, opracowanej przez zespół 4Head Studios. Akcja dodatku została osadzona w tytułowej Wenecji – piętnastowieczne państwo-miasto odwzorowano z dbałością o detale, dzięki czemu w trakcie rozgrywki mamy możliwość zwiedzenia placu świętego Marka czy choćby pałacu Dożów. Z uwagi na unikalne położenie metropolii, do wielu z tych miejsc dostaniemy się wyłącznie dzięki nowemu środkowi lokomocji, czyli gondoli.

War Front: Punkt Zwrotny
Strategiczne 7 lutego 2007
War Front: Punkt Zwrotny jest strategią czasu rzeczywistego opracowaną przez studio Digital Reality, mające na swoim koncie już kilka innych gier z tego gatunku. Tym razem tło produkcji stanowi II wojna światowa, która jednak potoczyła się w sposób alternatywny do tego, jaki znamy z kart historii.

SpellForce: Shadow of the Phoenix
Strategiczne 12 listopada 2004
Drugi oficjalny dodatek do ciepło przyjętej gry Spellforce: The Order of Dawn. Po wydarzeniach opowiedzianych w pierwszym rozszerzeniu, The Breath of Winter, w Shadow of the Phoenix zagrożeniem dla uniwersum zostaje tajemniczy nekromanta. Delikwentowi udało się zniewolić jednego z bogów, którego moc wykorzystał do wskrzeszenia trzynastu magów — tych samych, którym nieomal udało się sprowadzić na świat kataklizm o apokaliptycznej skali.

Age of Empires II: The Conquerors
Strategiczne 25 sierpnia 2000
Pierwsze rozszerzenie do gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires II: The Age of Kings, opracowane przez zespół Ensemble Studios. Do dyspozycji graczy oddano pięć nowych cywilizacji (Hunowie, Majowie, Aztekowie, Koreańczycy, Hiszpanie), na potrzeby których przygotowano specjalne, historyczne kampanie. W grze pojawiają się znani z kart historii bohaterowie, pokroju Attylli, El Cida i Montezumy.

Fall Weiss 1939
Strategiczne 20 kwietnia 1998
Fall Weiss 1939 jest strategią turową przedstawiającą wszystkie ważniejsze bitwy Kampanii Wrześniowej i pozwalającą zapoznać się z historycznymi wydarzeniami.

The Great Art Race: Wyścig po obrazy mistrzów
Strategiczne 9 września 2004
The Great Art Race to gra strategiczna, według słów twórców, zrealizowana w taki sposób, by zapewnić przyjemną rozrywkę wszystkim członkom rodziny, rodzicom jak i dzieciom (na wzór gier planszowych). W rozgrywce brać udział może pięć osób.

Star Wars: Supremacy
Strategiczne 23 maja 1998
Star Wars: Rebellion to pierwsza próba firmy LucasArts w stworzeniu gry strategicznej nawiązującej do bogatego świata „Gwiezdnych Wojen” – popularnej sagi filmowej George’a Lucasa. Do wyboru są dwie strony konfliktu: Imperium oraz Sojusz Rebeliantów.

Commandos: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Kompletne wydanie trzech pierwszych części popularnego cyklu Commandos, wykreowanego przez ekipę hiszpańskiego Pyro Studios. Opisywany cykl stanowi niezwykle oryginalne połączenie taktycznej strategii czasu rzeczywistego z elementami gier akcji, a podczas zabawy przejmujemy kontrolę nad kilkuosobowym oddziałem tytułowych komandosów o zróżnicowanych umiejętnościach, wykonując szereg niezwykle niebezpiecznych misji na tyłach wroga.

Port Royale: Złota Edycja
Strategiczne 19 maja 2006
Specjalna edycja, w skład której wchodzą obie części serii Port Royale. Akcja gier toczy się na Karaibach w XVII wieku, czyli czasach gdy o wpływy nad tym rejonem walczyły monarchie Hiszpanii, Anglii, Francji oraz Holandii. Gracze próbują zdobyć szacunek i majtek poprzez wypełnianie zadań, toczenie bitew morskich, szukanie skarbów oraz handel.

Army Men
Strategiczne 10 czerwca 1998
Każda zwycięska armia potrzebuje wspaniałego dowódcy... nawet ta plastikowa. Takim oto mottem reklamowana jest gra Army Men - strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwoli wcielić się graczowi w rolę sierżanta oddziału miniaturowych żołnierzyków.

Heroes of Might and Magic IV: Winds of War
Strategiczne 26 lutego 2003
Drugie oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2002 roku gry Heroes of Might and Magic IV studia New World Computing. Akcja dodatku zatytułowanego Winds of War osadzona została w królestwie Channon, położonym na północnym kontynencie krainy Axeoth. Stało się ono obiektem ataku pięciu wrogich armii, pożądających bogactw zgromadzonych w stolicy kraju – Ryloss. W trakcie sześciu nowych minikampanii gracze mogą poprowadzić do boju jedną z armii najeźdźców.

Chariots of War
Strategiczne 11 czerwca 2003
Kontynuacja całkiem udanej, aczkolwiek nie przełomowej gry strategicznej Legion, osadzonej w czasach panowania Imperium Rzymskiego. Tym razem przenosimy się 4000 lat wstecz, w okres, gdy ówczesne imperia toczyły zacięte boje o tereny bogate w surowce naturalne, połacie urodzajnej ziemi, wodę, itp.

Jurassic Park: Operation Genesis
Strategiczne 11 marca 2003
Opracowana przez studio Blue Tongue Software strategia ekonomiczna należąca do popularnej kategorii tycoonów. W grze Jurassic Park: Operation Genesis celem gracza jest stworzenie przynoszącego jak największe zyski parku rozgrywki, w którym główną atrakcję stanowią znane z filmów Spielberga dinozaury. Zabawa koncentruje się na rozbudowie parku (z możliwością wpływania na topografię terenu), wznoszeniu rozmaitych budynków i atrakcji oraz dbaniu o budżet parku i zadowolenie odwiedzających go gości.

Might & Magic: Clash of Heroes
Strategiczne 22 września 2011
Poboczna odsłona popularnej serii Might & Magic opracowana przez studio Capybara Games. Rozgrywka łączy w sobie elementy gry logicznej, fabularnej oraz strategii turowej i pod względem oprawy przypomina nieco produkcje z gatunku jRPG. Fabuła podzielona została na 5 zazębiających się ze sobą epizodów, podczas których zajmować się będziemy realizacją zlecanych nam zadań poprzez eksplorację, rozmowy z napotkanymi postaciami niezależnymi oraz oczywiście walkę.

Catan: Pierwsza Wyspa
Strategiczne 26 kwietnia 2001
Kolekcja zawierająca cyfrowe wersje dwóch pozycji - karcianej i planszowej - z uniwersum popularnej gry stołowej Osadnicy z Catanu (Catan). Za stworzenie konwersji odpowiada studio Exozet, a za wydanie - United Soft Media.

Besieger
Strategiczne 28 maja 2004
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez zespół Primal Software, twórców gry The I of the Dragon. Akcja osadzona została w krainie fantasy, gdzie do walki stają dwie odmienne nacje.

Cywilizacja 2: Próba Czasu
Strategiczne 5 sierpnia 1999
Rozszerzona odsłona kultowej strategii turowej od Sida Mieiera. Cywilizacja 2: Próba Czasu oferuje nowe światy oraz szereg usprawnień. Rozgrywka nie zmieniła się w zasadniczy sposób w porównaniu ze swym pierwowzorem. Naszym zadaniem nadal jest stworzenie najpotężniejszej cywilizacji, co możemy osiągnąć między innymi przez podbój innych państw, rozwój ekonomii i gospodarki naszego kraju, dyplomację oraz rozwój handlu i nauki.

Faraon: Złota Edycja
Strategiczne 23 marca 2001
Faraon: Złota Edycja to pakiet zawierający dwie strategie ekonomiczne typu city builder - Faraon oraz Kleopatra: Królowa Nilu.

Ground Control
Strategiczne 1 czerwca 2000
Stań do toczącej się na lądzie i w powietrzu walki o ziemie Nowego Świata. Ciekawym rozwiązaniem jest całkowity brak klasycznego dla RTS-ów zarządzania surowcami, co powoduje koncentrację gracza na rozwiązaniach taktycznych.

Farm
Strategiczne 25 listopada 2009
Farm to gra strategiczna z rodzaju time-management (zarządzanie czasem). Gracze mają okazję pomóc parze nastoletnich bohaterów doprowadzić niewielkie gospodarstwo rolne do rozkwitu. Produkcja koszalińskiej firmy Rhema Press adresowana jest głównie do odbiorców z rynku tzw. casuali (okazjonalnych graczy).

Act of Aggression
Strategiczne 2 września 2015
Strategia czasu rzeczywistego, będąca duchowym spadkobiercą wydanej w 2005 roku gry Act of War. Za jej powstanie odpowiada francuskie studio Eugen Systems, znane także z takich produkcji, jak R.U.S.E. czy seria Wargame. Akcja gry toczy się w niedalekiej przyszłości, a gracz przejmuje kontrolę nad tajną jednostką specjalną, powołaną przez ONZ celem zakulisowego zwalczania zagrożeń dla pokoju na świecie.

Plague Inc: Evolved
Strategiczne 18 lutego 2016
Nietypowa gra strategiczna, stanowiąca swoistą symulację pandemii zabójczego wirusa. Produkcja stanowi rozbudowany port popularnej aplikacji z urządzeń mobilnych, a za jej powstanie odpowiada niezależne brytyjskie studio Ndemic Creations. Naszym zadaniem w grze jest zaprojektowanie śmiercionośnego wirusa oraz opracowanie strategii rozprzestrzenienia go na cały świat. Nasze działania spotkają się oczywiście z reakcją służb, próbujących uniemożliwić nam rozwój zarazy.