42. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 42. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Ashes of the Singularity
Strategiczne 31 marca 2016
Utrzymana w klimatach science fiction strategia czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada znane z cyklu Galactic Civilizations studio Stardock Systems. Akcja Ashes of the Singularity toczy się w odległej przyszłości, kiedy po wynalezieniu niezwykle inteligentnej AI ludzka rasa weszła w okres niepohamowanego rozwoju technologicznego i w rezultacie porzuciła dawne ciała, przenosząc swą świadomość do systemów elektronicznych.
This War of Mine: The Little Ones
Strategiczne 1 czerwca 2016
DLC do oryginalnej, survivalowej gry przygodowej This War of Mine, które na konsolach funkcjonuje jako rozszerzona wersja tego tytułu, opracowane przez rodzime 11 bit studios. Produkcja odwraca o 180 stopni klasyczne schematy gier wojennych, gdyż podczas rozgrywki nie wcielamy się w rolę bohaterskich żołnierzy, lecz kierujemy poczynaniami grupki cywilów, zaskoczonych wybuchem wojny i starających się przetrwać w oblężonym mieście.
Etherium
Strategiczne 25 marca 2015
Osadzona w realiach science-fiction strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez niezależne francuskie studio Tindalos. Akcja gry koncentruje się na toczonej w odległej części kosmosu wojnie trzech imperiów, rywalizujących o dostęp do cennego tytułowego surowca – etherium.
Omerta: Miasto Gangsterów
Strategiczne 31 stycznia 2013
Gra strategiczna z elementami symulacyjnymi i taktycznymi, wyprodukowana przez bułgarskie studio Haemimont Games (Tzar: Ciężar Korony, Celtic Kings: Rage of War, Tropico 4 i inne). Akcja Omerta: City of Gangsters osadzona została w latach 20. XX wieku. Gracz wciela się w rolę młodego imigranta, który przybywa do Atlantic City z zamiarem podporządkowania sobie miasta.
Warlock: Mistrz Magii
Strategiczne 8 maja 2012
Turowa gra strategiczna, której akcję osadzono w znanym z popularnego cyklu Majesty fantastycznym świecie Ardanii. Za powstanie gry odpowiada rosyjskie studio Ino-Co, mające na swoim koncie takie tytułu jak Fantasy Wars, Elven Legacy czy drugą odsłonę wspomnianego Majesty. Fabuła Warlock kontynuuje zapoczątkowane tam wątki fabularne i opowiada o wydarzeniach, jakie rozegrały się po zjednoczeniu krainy i tajemniczym zaginięciu króla.
Emergency 2012
Strategiczne 29 października 2010
Następna część strategicznej gry taktycznej o tematyce katastroficznej, wyprodukowana przez studio Quadriga Games. Ponownie wcielamy się w szefa służb ratowniczych, mających uporządkować miejsce każdego wypadku, a w pierwszej kolejności pomóc poszkodowanym. Tym razem fabuła nawiązuje do globalnych katastrof będących przesłankami końca świata. Możemy kontrolować więcej jednostek, grafika uległa poprawieniu, a rozgrywkę solo uzupełnia tryb dla wielu graczy.
Sengoku
Strategiczne 13 września 2011
Sengoku jest rozbudowaną strategią czasu rzeczywistego przygotowaną przez specjalistów gatunku - firmę Paradox Interactive. Akcja gry osadzona została w targanej wojną domową, XV-wiecznej Japonii, a gracze mają okazję pokierować rozwojem własnego klanu. Twórcy dołożyli wiele starań, by zachować wierność historycznym realiom.
Micro Commandos
Strategiczne 28 czerwca 2002
Zabawna strategia czasu rzeczywistego pochodząca z firmy Monte Cristo, znanej m.in. z takich produkcji jak Economic War, Stardom: Your Quest for Fame, czy Airline Tycoon Evolution.
Europa 1400: The Guild
Strategiczne 18 października 2002
Europa 1400: The Guild to gra strategiczna z elementami cRPG, wyprodukowana przez ekipę deweloperską 4Head Studios. Gracz wciela się w mieszkańca jednego z europejskich miast u schyłku średniowiecza, a jego celem jest wykonywanie rozmaitych zadań przypisanych do wybranej przez siebie profesji (np. zostanie burmistrzem, dorobienie się fortuny na handlu, czy założenie arystokratycznej dynastii). Twórcy położyli duży nacisk na zgodność z historycznymi realiami.
Heroes of Might and Magic II: The Price of Loyalty
Strategiczne 1 października 1996
Oficjalne rozszerzenie do turowej gry strategicznej Heroes of Might & Magic II, w odróżnieniu od oryginału przygotowane nie przez firmę New World Computing, lecz ekipę Cyberlore Studios. Dodatek zatytułowany The Price of Loyalty wprowadza do rozgrywki cztery nowe kampanie – dwie długie (8 misji) oraz dwie krótkie (4 misje). Każda z nich opowiada zaś zupełnie inną historię, niepowiązaną bezpośrednio z fabułą gry podstawowej.
Men of War: Karmazynowy Przypływ
Strategiczne 14 sierpnia 2009
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Men of War od studia Best Way (znanego również z Faces of War: Oblicza Wojny i Soldiers: Ludzie Honoru). Podobnie jak podstawowa wersja gry, rozszerzenie Men of War: Red Tide jest osadzone w okresie II wojny światowej. Tym razem wcielamy się w dowódcę jednostki specjalnej radzieckiej marynarki wojennej. Głównym daniem dodatku jest obszerna kampania fabularna, inspirowana twórczością Alexandra Zoricha.
Anno 2070: Tajemnicza Błękitna Głębia
Strategiczne 4 października 2012
Oficjalny dodatek do wydanej w 2011 roku strategii ekonomicznej Anno 2070, będący – podobnie jak gra macierzysta – efektem współpracy dwóch niemieckich studiów Blue Byte Software oraz Related Designs. W rozszerzeniu zatytułowanym Tajemnicza Błękitna Głębia (w wersji ang. Deep Ocean) wprowadzono nowy poziom cywilizacyjny, dzięki któremu frakcja technologiczna wzbogaciła się o niedostępną wcześniej klasę społeczną geniuszy.
Might & Magic: Heroes VI - Pirates of the Savage Sea
Strategiczne 12 lipca 2012
Pierwszy dodatek do wydanej jesienią 2011 roku gry Might and Magic: Heroes VI studia Black Hole Games, w odróżnieniu od gry macierzystej przygotowany przez ekipę Limbic Entertainment. Akcja rozszerzenia Pirates of the Savage Sea rozgrywa się rok po wydarzeniach znanych z kampanii podstawowej. Kiedy na tytułowym Dzikim Morzu z powodu sztormów przepada bez wieści coraz więcej statków, pojawiają się plotki, jakoby wydarzenia te nie były tylko i wyłącznie sprawą kapryśnej pogody.
Godus
Strategiczne 13 września 2013
Strategia czasu rzeczywistego (RTS) wyprodukowana przez studio 22 Cans pod kierownictwem Petera Molyneux. Godus pozwala wcielić się w rolę boga, który musi zadbać o dobrobyt i bezpieczeństwo swoich wyznawców, a przy okazji pozbyć się konkurentów. Zabawa polega głównie na tworzeniu idealnych warunków do rozwoju niewielkiej społeczności, w czym pomocne okazują się różnego rodzaju boskie zdolności. Wraz ze wzrostem liczby wiernych rośnie również moc boga, co pozwala na ekspansję.
Aarklash: Legacy
Strategiczne 12 września 2013
Utrzymana w stylistyce mrocznego fantasy taktyczna strategia z elementami RPG, osadzona w realiach figurkowej gry bitewnej Konfrontacja. Tytuł został opracowany przez studio Cyanide i jest to drugie (po grze Confrontation) podejście francuskiego dewelopera do tego popularnego uniwersum. W grze stajemy na czele gildii najemników, która podczas jednej z rutynowych misji została oskarżona o zbrodnie przeciw władcy.
Sid Meier's Civilization: Beyond Earth - Rising Tide
Strategiczne 9 października 2015
Oficjalny dodatek do strategii turowej Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth z 2014 roku, opracowany przez twórców gry podstawowej ze studia Firaxis Games. Najważniejszą nowością wprowadzoną wraz z rozszerzeniem jest zniesienie ograniczenia naszego terytorium linią brzegową lądu oraz wprowadzenie możliwości ekspansji na morzach i oceanach.
Supreme Ruler Ultimate
Strategiczne 17 października 2014
Specjalna, przekrojowa edycja popularnej serii strategicznej, wykreowanej przez studio Battlegoat na podstawie ich własnej produkcji z 1982 roku. Gra łączy w sobie cztery dotychczas wydane odsłony cyklu, których akcja rozciąga się od końca lat 30-tych XX wieku aż do niedalekiej przyszłości.
Cities XL
Strategiczne 8 października 2009
Strategia, w której budujemy i zarządzamy miastami (tzw. „city builder”). Produkcja zawiera kilka scenariusz - najwięcej frajdy sprawia zbudowanie własnej metropolii od podstaw. Podczas tego procesu określamy układ ulic, stawiamy budynki i organizujemy komunikację, a później dbamy o zadowolenie mieszkańców. W dniu premiery atrakcją gry był także tryb online, dzięki któremu mogliśmy odwiedzać miasta innych graczy.
I Wojna Światowa
Strategiczne 17 czerwca 2005
World War I to klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niewielkie studio developerskie o nazwie Dark Fox. Warto jednocześnie dodać, iż WW I działa na zmodyfikowanym silniku graficznym gry Blitzkrieg autorstwa Nival Interactive.
Joint Task Force
Strategiczne 12 września 2006
Wojenny RTS od autorów znakomitego Nexus: The Jupiter Incident. Gra koncentruje się na taktycznej stronie starć i nie zawraca sobie głowy typową dla tego gatunku rozbudową bazy. Autorzy przygotowali rozbudowana kampanię dla pojedynczego gracza, jak również tryb multiplayer, w ramach którego możemy walczyć z innymi ludźmi, lub połączyć z nimi siły przeciwko SI.
1944: Bitwa o Ardeny
Strategiczne 1 kwietnia 2005
Trzecia część popularnej serii strategii czasu rzeczywistego (RTS), osadzonych w burzliwym okresie II Wojny Światowej, za których produkcję odpowiada studio developerskie Monte Cristo.
Three Kingdoms: Fate of the Dragon
Strategiczne 14 marca 2001
Three Kingdoms: Fate of the Dragon jest strategią czasu rzeczywistego stworzoną przez studio Overmax Studio. Akcja gry osadzona została w II wieku naszej ery. Gracze wcielają się we władców jednego z trzech królestw walczących o przejęcie kontroli nad Chinami. Zgodnie z konwencję gatunkową, rozgrywka skupia się na budowaniu zaplecza gospodarczego oraz tworzeniu armii, która pokona przeciwników.
Evil Genius
Strategiczne 1 października 2004
Oryginalna gra strategiczno-symulacyjna utrzymana w charakterystycznym stylu thrillerów szpiegowskich z lat 60 i 70-tych XX wieku, w której mamy okazję stać się tytułowym „Geniuszem Zła”.
Gangsters: Organized Crime
Strategiczne 10 stycznia 1999
Niezwykłe połączenie gry strategicznej z wątkami ekonomicznymi. Jeżeli chciałbyś złożyć komuś „propozycję nie do odrzucenia” wciel się w rolę szefa gangu w świecie Ameryki lat 20-tych.