Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

42. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 42. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
King's Bounty
King's Bounty

Strategiczne 4 kwietnia 1990

King’s Bounty to gra strategiczna, której autorem jest Jon van Caneghem, późniejszy twórca słynnych programów z serii Heroes of Might & Magic. Jak nietrudno się domyślić, opisywany produkt jest ich protoplastą.

Ground Control 2: Operation Exodus
Ground Control 2: Operation Exodus

Strategiczne 22 czerwca 2004

Kontynuacja wyśmienitej gry taktycznej studia Massive. Autorzy ponownie zaoferowali czas rzeczywisty i system starć, który stawia na dowodzenie jednostkami, a nie zajmowanie się rozbudową bazy. W porównaniu z pierwowzorem rozszerzeniu uległa lista frakcji i do wojny dołączyli kosmici.

WarCraft II: Battle.net Edition
WarCraft II: Battle.net Edition

Strategiczne 30 marca 1999

Ostateczne wydanie jednej z najsłynniejszych strategii czasu rzeczywistego w dziejach elektronicznej rozrywki, która pojawiła się pierwotnie w marcu 1995 roku. Warcraft II: Battle.net Edition oferuje pełną zawartość gry podstawowej Warcraft II: Tides of Darkness oraz wydanego rok później dodatku Beyond the Dark Portal (choć w planach twórców znajdowały się też dwa dodatkowe pakiety misji).

Konung 2: Blood of the Titans
Konung 2: Blood of the Titans

Strategiczne 12 marca 2004

Oficjalna kontynuacja gry „Konung: Legends of the North” (w Polsce znana jako „Konung: Legenda Północy”). „Konung” łączy wybrane cechy gier role-playing, strategii czasu rzeczywistego oraz przygodówek przy czym elementy RPG zdecydowanie przeważają.

Total Annihilation: Kingdoms
Total Annihilation: Kingdoms

Strategiczne 22 czerwca 1999

Total Annihilation: Kingdoms to strategia czasu rzeczywistego, stworzona przez deweloperów ze studia Cavedog Entertainment. Akcja gry osadzona została w fantastycznej krainie Darien, w której toczy się wojna pomiędzy czterema frakcjami. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, starając się pokonać przeciwników. Twórcy przewidzieli 48 zróżnicowanych misji w trybie zabawy solowej oraz możliwość zmagań z żywymi przeciwnikami w sieciowych rozgrywkach multiplayer.

Heroes Chronicles: Szarża Smoków
Heroes Chronicles: Szarża Smoków

Strategiczne 15 listopada 2000

Szósta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Szarża Smoków nasz protagonista Tarnum wyrusza na ratunek dobrym smokom z AvLee, zniewolonym przez żądną władzy smoczą królową Mutare. Po drodze odkrywa w swych szeregach szpiega, którym okazuje się krasnolud Kurbon.

Imperium Galactica II: Alliances
Imperium Galactica II: Alliances

Strategiczne 19 kwietnia 2000

Strategia kosmiczna typu 4X rozgrywana w czasie rzeczywistym, w której celem jest stworzenie galaktycznego imperium jedną z trzech ras do wyboru. Aby zagwarantować dominację naszej frakcji kolonizujemy planety, rozwijamy gospodarkę, opracowujemy nowe technologie i prowadzimy wojny.

Black & White 2: Wojny Bogów
Black & White 2: Wojny Bogów

Strategiczne 24 kwietnia 2006

Pierwsze oficjalne rozszerzenie do RTS-a Black & White 2. Wprowadza m.in. zupełnie nowego Chowańca, dwie premierowe krainy, cztery niewidziane wcześniej cuda i sześć wyzwań. Od nowa napisano też sztuczną inteligencję. Do działania dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.

Myth: Antologia
Myth: Antologia

Strategiczne 19 maja 2006

Myth: Antologia to zestaw gier z popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), rozwijanego przez studio deweloperskie Mumbo Jumbo. W pakiecie znalazły się: Myth: Upadli Władcy, Myth II: Duszożerca, Myth II: Chimera oraz Myth III: The Wolf Age. Dodatkowym atutem zestawu są dziesiątki scenariuszy stworzonych przez fanów serii.

Dark Reign 2
Dark Reign 2

Strategiczne 28 czerwca 2000

W apokaliptycznej przyszłości niestabilna ekologicznie Ziemia rządzona jest przez represyjne siły policyjne Jovian Detention Authority. Opozycyjne siły Sprawlerów, za pomocą swej niekonwencjonalnej broni muszą walczyć o wolność.

Army Men: RTS
Army Men: RTS

Strategiczne 28 maja 2002

Strategia czasu rzeczywistego z serii Army Men, w której przejmujemy dowodzenie nad armią plastikowych, zabawkowych żołnierzyków. W tej produkcji mamy za zadanie rozprawić się ze zdrajcą naszej frakcji. Twórcy przygotowali kampanię składającą się z 15 poziomów i 8 różnych aren (umiejscowionych w domu mieszkalnym). W grze pojawia się też rozgrywka wieloosobowa.

Warlords: Battlecry
Warlords: Battlecry

Strategiczne 5 lipca 2000

Warlords: Battlecry to wyprodukowana przez ekipę Strategic Studies Group strategia czasu rzeczywistego (RTS) z domieszką cRPG. Akcja gry osadzona została w świecie fantasy. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który ma za zadanie zniszczyć dwie Łzy Nieba zanim te sprowadzą kataklizm na mieszkańców wyspy Dawn. Tytuł wykorzystuje elementy mechaniki systemu fabularnego Dungeons & Dragons.

Rush for Berlin
Rush for Berlin

Strategiczne 26 maja 2006

Rush for Berlin to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami taktyki, za której przygotowanie odpowiadają programiści uznanego studia developerskiego Stormregion (twórcy S.W.I.N.E. oraz popularnej serii Codename: Panzers).

The Partners
The Partners

Strategiczne 11 maja 2002

The Partners to symulacja niewielkiej, lecz prestiżowej kancelarii adwokackiej, zatrudniającej 21 prawników, w której musimy zadbać o dziewięć podstawowych potrzeb każdego pracownika.

Ś.W.I.N.I.A.
Ś.W.I.N.I.A.

Strategiczne 4 grudnia 2001

S.W.I.N.E. to zabawna strategia czasu rzeczywistego, której tematem jest wojna pomiędzy dwoma państwami: świń i królików. Gracze mogą się wcielić w dowódcę armii jednej z walczących stron i swym geniuszem taktycznym doprowadzić ją do zwycięstwa.

Earth 2150: Lost Souls
Earth 2150: Lost Souls

Strategiczne 7 stycznia 2002

Kontynuacja słynnych strategii czasu rzeczywistego Earth 2150: Escape from the Blue Planet oraz Earth 2150: The Moon Project. Do zagłady naszej planety zostało już bardzo mało czasu - czy zdążysz wywalczyć sobie miejsce w kosmicznych wahadłowcach stanowiących jedyną ucieczkę z Ziemi?

Panzer General IIID, Operation Panzer
Panzer General IIID, Operation Panzer

Strategiczne 30 września 1997

Oficjalna kontynuacja legendarnej gry firmy SSI z 1994 roku. Przenosimy się ponownie w czasy II wojny światowej, by wziąć udział w bitwach rozgrywanych w Europie Zachodniej i Wschodniej, Afryce Północnej a także fikcyjnej kampanii w USA.

Outlive
Outlive

Strategiczne 21 marca 2001

Futurystyczny RTS rozgrywający się w XXI wieku, gdy wyeksploatowana z surowców naturalnych Ziemia wysyła dwie różne wyprawy na bogatego w złoża Tytana. Odmienne frakcje ziemskie, zmodyfikowani genetycznie ludzie i mechaniczne cyborgi, zaczynają walczyć o prawo do ksieżyca Saturna.

UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa
UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa

Strategiczne 9 lutego 2007

Trzecia odsłona rozwijanego przez studio Altar Interactive cyklu turowych gier strategicznych w realiach science fiction. Akcja gry UFO: Afterlight – Bitwa o Marsa toczy się niedługo po wydarzeniach rozgrywających się w poprzedniczce i przenosi nas na powierzchnię tytułowej planety, gdzie mieszkańcy ludzkiej kolonii odkrywają pozostałości po tajemniczej, wysoce rozwiniętej cywilizacji.

Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów
Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów

Strategiczne 4 stycznia 2008

Przygotowany przez firmę Ubisoft obszerny zestaw kolekcjonerski, zawierający wszystkie pięć wydanych w latach 1995-2007 gier z bestsellerowej serii Heroes of Might and Magic wraz z ich oficjalnymi dodatkami (łącznie 12 produktów).

Satellite Reign
Satellite Reign

Strategiczne 28 sierpnia 2015

Inspirowana legendarnym Syndicate Wars cyberpunkowa strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio 5 Lives, założone przez jednego z twórców wspomnianego tytułu. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w którym światem rządzą potężne korporacje, a za pilnowanie porządku odpowiadają brutalne siły policji. W slumsach miasta pojawia się jednak tajemnicza organizacja, której celem jest wywrócenie do góry nogami panującego porządku.

Total War: Rome II - Cezar w Galii
Total War: Rome II - Cezar w Galii

Strategiczne 17 grudnia 2013

Pierwszy z planowanych dodatków do gry Total War: Rome II studia Creative Assembly. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Cezar w Galii rozgrywa się w latach 58-51 p.n.e. i koncentruje na zmaganiach tytułowego władcy Rzymu z plemionami galijskimi. Znaczne zawężenie ram czasowych wymusiło na twórcach zmianę w systemie tur - trwają one teraz nie 12 miesięcy, a 2 tygodnie, dzięki czemu do gry powrócił m.in. system pór roku, wpływających w sposób losowy na przebieg rozgrywki.

Door Kickers
Door Kickers

Strategiczne 20 października 2014

Dwuwymiarowa strategia taktyczna, będąca debiutanckim dziełem rumuńskiego studia KillHouse Games. W grze wcielamy się w dowódcę policyjnych oddziałów SWAT i podejmujemy się realizacji szeregu zróżnicowanych zadań, takich jak rozbijanie grup przestępczych, ratowanie zakładników, ochrona VIP-ów czy eskortowanie więźniów. Poszczególne misje generowane są losowo, bądź przygotowywane w specjalnym edytorze.

Stonehearth
Stonehearth

Strategiczne 25 lipca 2018

Sandboksowa strategia ekonomiczna, opracowana przez debiutujące, 2-osobowe studio Radiant Entertainment. Akcja gry toczy się w średniowiecznej krainie wzbogaconej elementami fantasy, a zadaniem graczy jest zbudowanie wioski i przekształcenie jej w tętniące życiem miasto. W tym celu niezbędne jest gromadzenie surowców i żywności oraz dbanie o bezpieczeństwo mieszkańców. Autorzy dali jednak graczom sporą swobodę w wyborze własnej drogi.