42. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 42. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

King's Bounty
Strategiczne 4 kwietnia 1990
King’s Bounty to gra strategiczna, której autorem jest Jon van Caneghem, późniejszy twórca słynnych programów z serii Heroes of Might & Magic. Jak nietrudno się domyślić, opisywany produkt jest ich protoplastą.

Ground Control 2: Operation Exodus
Strategiczne 22 czerwca 2004
Kontynuacja wyśmienitej gry taktycznej studia Massive. Autorzy ponownie zaoferowali czas rzeczywisty i system starć, który stawia na dowodzenie jednostkami, a nie zajmowanie się rozbudową bazy. W porównaniu z pierwowzorem rozszerzeniu uległa lista frakcji i do wojny dołączyli kosmici.

WarCraft II: Battle.net Edition
Strategiczne 30 marca 1999
Ostateczne wydanie jednej z najsłynniejszych strategii czasu rzeczywistego w dziejach elektronicznej rozrywki, która pojawiła się pierwotnie w marcu 1995 roku. Warcraft II: Battle.net Edition oferuje pełną zawartość gry podstawowej Warcraft II: Tides of Darkness oraz wydanego rok później dodatku Beyond the Dark Portal (choć w planach twórców znajdowały się też dwa dodatkowe pakiety misji).

Konung 2: Blood of the Titans
Strategiczne 12 marca 2004
Oficjalna kontynuacja gry „Konung: Legends of the North” (w Polsce znana jako „Konung: Legenda Północy”). „Konung” łączy wybrane cechy gier role-playing, strategii czasu rzeczywistego oraz przygodówek przy czym elementy RPG zdecydowanie przeważają.

Total Annihilation: Kingdoms
Strategiczne 22 czerwca 1999
Total Annihilation: Kingdoms to strategia czasu rzeczywistego, stworzona przez deweloperów ze studia Cavedog Entertainment. Akcja gry osadzona została w fantastycznej krainie Darien, w której toczy się wojna pomiędzy czterema frakcjami. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, starając się pokonać przeciwników. Twórcy przewidzieli 48 zróżnicowanych misji w trybie zabawy solowej oraz możliwość zmagań z żywymi przeciwnikami w sieciowych rozgrywkach multiplayer.

Heroes Chronicles: Szarża Smoków
Strategiczne 15 listopada 2000
Szósta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Szarża Smoków nasz protagonista Tarnum wyrusza na ratunek dobrym smokom z AvLee, zniewolonym przez żądną władzy smoczą królową Mutare. Po drodze odkrywa w swych szeregach szpiega, którym okazuje się krasnolud Kurbon.

Imperium Galactica II: Alliances
Strategiczne 19 kwietnia 2000
Strategia kosmiczna typu 4X rozgrywana w czasie rzeczywistym, w której celem jest stworzenie galaktycznego imperium jedną z trzech ras do wyboru. Aby zagwarantować dominację naszej frakcji kolonizujemy planety, rozwijamy gospodarkę, opracowujemy nowe technologie i prowadzimy wojny.

Black & White 2: Wojny Bogów
Strategiczne 24 kwietnia 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do RTS-a Black & White 2. Wprowadza m.in. zupełnie nowego Chowańca, dwie premierowe krainy, cztery niewidziane wcześniej cuda i sześć wyzwań. Od nowa napisano też sztuczną inteligencję. Do działania dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.

Myth: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Myth: Antologia to zestaw gier z popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), rozwijanego przez studio deweloperskie Mumbo Jumbo. W pakiecie znalazły się: Myth: Upadli Władcy, Myth II: Duszożerca, Myth II: Chimera oraz Myth III: The Wolf Age. Dodatkowym atutem zestawu są dziesiątki scenariuszy stworzonych przez fanów serii.

Dark Reign 2
Strategiczne 28 czerwca 2000
W apokaliptycznej przyszłości niestabilna ekologicznie Ziemia rządzona jest przez represyjne siły policyjne Jovian Detention Authority. Opozycyjne siły Sprawlerów, za pomocą swej niekonwencjonalnej broni muszą walczyć o wolność.

Army Men: RTS
Strategiczne 28 maja 2002
Strategia czasu rzeczywistego z serii Army Men, w której przejmujemy dowodzenie nad armią plastikowych, zabawkowych żołnierzyków. W tej produkcji mamy za zadanie rozprawić się ze zdrajcą naszej frakcji. Twórcy przygotowali kampanię składającą się z 15 poziomów i 8 różnych aren (umiejscowionych w domu mieszkalnym). W grze pojawia się też rozgrywka wieloosobowa.

Warlords: Battlecry
Strategiczne 5 lipca 2000
Warlords: Battlecry to wyprodukowana przez ekipę Strategic Studies Group strategia czasu rzeczywistego (RTS) z domieszką cRPG. Akcja gry osadzona została w świecie fantasy. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który ma za zadanie zniszczyć dwie Łzy Nieba zanim te sprowadzą kataklizm na mieszkańców wyspy Dawn. Tytuł wykorzystuje elementy mechaniki systemu fabularnego Dungeons & Dragons.

Rush for Berlin
Strategiczne 26 maja 2006
Rush for Berlin to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami taktyki, za której przygotowanie odpowiadają programiści uznanego studia developerskiego Stormregion (twórcy S.W.I.N.E. oraz popularnej serii Codename: Panzers).

The Partners
Strategiczne 11 maja 2002
The Partners to symulacja niewielkiej, lecz prestiżowej kancelarii adwokackiej, zatrudniającej 21 prawników, w której musimy zadbać o dziewięć podstawowych potrzeb każdego pracownika.

Ś.W.I.N.I.A.
Strategiczne 4 grudnia 2001
S.W.I.N.E. to zabawna strategia czasu rzeczywistego, której tematem jest wojna pomiędzy dwoma państwami: świń i królików. Gracze mogą się wcielić w dowódcę armii jednej z walczących stron i swym geniuszem taktycznym doprowadzić ją do zwycięstwa.

Earth 2150: Lost Souls
Strategiczne 7 stycznia 2002
Kontynuacja słynnych strategii czasu rzeczywistego Earth 2150: Escape from the Blue Planet oraz Earth 2150: The Moon Project. Do zagłady naszej planety zostało już bardzo mało czasu - czy zdążysz wywalczyć sobie miejsce w kosmicznych wahadłowcach stanowiących jedyną ucieczkę z Ziemi?

Panzer General IIID, Operation Panzer
Strategiczne 30 września 1997
Oficjalna kontynuacja legendarnej gry firmy SSI z 1994 roku. Przenosimy się ponownie w czasy II wojny światowej, by wziąć udział w bitwach rozgrywanych w Europie Zachodniej i Wschodniej, Afryce Północnej a także fikcyjnej kampanii w USA.

Outlive
Strategiczne 21 marca 2001
Futurystyczny RTS rozgrywający się w XXI wieku, gdy wyeksploatowana z surowców naturalnych Ziemia wysyła dwie różne wyprawy na bogatego w złoża Tytana. Odmienne frakcje ziemskie, zmodyfikowani genetycznie ludzie i mechaniczne cyborgi, zaczynają walczyć o prawo do ksieżyca Saturna.

UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa
Strategiczne 9 lutego 2007
Trzecia odsłona rozwijanego przez studio Altar Interactive cyklu turowych gier strategicznych w realiach science fiction. Akcja gry UFO: Afterlight – Bitwa o Marsa toczy się niedługo po wydarzeniach rozgrywających się w poprzedniczce i przenosi nas na powierzchnię tytułowej planety, gdzie mieszkańcy ludzkiej kolonii odkrywają pozostałości po tajemniczej, wysoce rozwiniętej cywilizacji.

Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów
Strategiczne 4 stycznia 2008
Przygotowany przez firmę Ubisoft obszerny zestaw kolekcjonerski, zawierający wszystkie pięć wydanych w latach 1995-2007 gier z bestsellerowej serii Heroes of Might and Magic wraz z ich oficjalnymi dodatkami (łącznie 12 produktów).

Satellite Reign
Strategiczne 28 sierpnia 2015
Inspirowana legendarnym Syndicate Wars cyberpunkowa strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio 5 Lives, założone przez jednego z twórców wspomnianego tytułu. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w którym światem rządzą potężne korporacje, a za pilnowanie porządku odpowiadają brutalne siły policji. W slumsach miasta pojawia się jednak tajemnicza organizacja, której celem jest wywrócenie do góry nogami panującego porządku.

Total War: Rome II - Cezar w Galii
Strategiczne 17 grudnia 2013
Pierwszy z planowanych dodatków do gry Total War: Rome II studia Creative Assembly. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Cezar w Galii rozgrywa się w latach 58-51 p.n.e. i koncentruje na zmaganiach tytułowego władcy Rzymu z plemionami galijskimi. Znaczne zawężenie ram czasowych wymusiło na twórcach zmianę w systemie tur - trwają one teraz nie 12 miesięcy, a 2 tygodnie, dzięki czemu do gry powrócił m.in. system pór roku, wpływających w sposób losowy na przebieg rozgrywki.

Door Kickers
Strategiczne 20 października 2014
Dwuwymiarowa strategia taktyczna, będąca debiutanckim dziełem rumuńskiego studia KillHouse Games. W grze wcielamy się w dowódcę policyjnych oddziałów SWAT i podejmujemy się realizacji szeregu zróżnicowanych zadań, takich jak rozbijanie grup przestępczych, ratowanie zakładników, ochrona VIP-ów czy eskortowanie więźniów. Poszczególne misje generowane są losowo, bądź przygotowywane w specjalnym edytorze.

Stonehearth
Strategiczne 25 lipca 2018
Sandboksowa strategia ekonomiczna, opracowana przez debiutujące, 2-osobowe studio Radiant Entertainment. Akcja gry toczy się w średniowiecznej krainie wzbogaconej elementami fantasy, a zadaniem graczy jest zbudowanie wioski i przekształcenie jej w tętniące życiem miasto. W tym celu niezbędne jest gromadzenie surowców i żywności oraz dbanie o bezpieczeństwo mieszkańców. Autorzy dali jednak graczom sporą swobodę w wyborze własnej drogi.