Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Combat Mission: Beyond Overlord (PC)

Combat Mission: Beyond Overlord PC

Combat Mission: Beyond Overlord jest strategią turową w realiach II wojny światowej, stworzoną przez ekipę deweloperską studia Battlefront.com.

Strategiczne | turowe

PC Windows
Okładka Combat Mission: Beyond Overlord (PC)

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

19czerwca2000

21sierpnia2002

pudełko PL

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Mało znana gra, która zdecydowanie zasługuje na miano „perełki” wśród gier strategicznych. Dla miłośników prawdziwych symulacji pola walki, szczególnie z okresu II wojny św. oferuje niespotykany gdzie indziej realizm i wierność w oddaniu zarówno historycznych map, jak i jednostek i ich uzbrojenia. Całość jest oprawiona w rzadko spotykany w grach wojennych widok 3D, który służy nie tylko poprawie strony wizualnej, ale jest użyty głównie w celu lepszego odwzorowania pola bitwy. Oczywiście dla tradycjonalistów jest dostępny również klasyczny widok 2D.

Podstawowe cechy:

  • Walka na poziomie taktycznym – od drużyny do batalionu
  • Wiernie odwzorowany front zachodni od inwazji w Normandii w 1944 roku do końca wojny
  • Rozbudowany edytor zarówno pojedynczych misji, jak i całych kampanii
  • Połączenie trybów turowego i czasu rzeczywistego: najpierw w trybie turowym są wydawane rozkazy, a następnie następuje 60 sekund trybu czasu rzeczywistego, w którym są one wykonywane symultanicznie
  • Niezwykle wiernie odtworzone historyczne dane właściwie wszystkich jednostek i uzbrojenia.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-2  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 7,9 / 10 na podstawie 1310 głosów czytelników.

Gry podobne do Combat Mission: Beyond Overlord

Klasyfikacja PEGI Combat Mission: Beyond Overlord

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Combat Mission: Beyond Overlord

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium II 233 MHz
  • 32 MB RAM
  • HDD 100 MB
  • akcelerator 3D
Combat Mission: Beyond Overlord - recenzja gry
Combat Mission: Beyond Overlord - recenzja gry

Recenzja 10 stycznia 2001, 17:41

Przebieg gry został podzielony na dwie tury. W pierwszej wydajemy rozkazy naszym oddziałom, w drugiej zaś trwającej 60 sekund obserwujemy jak są one wykonywane. System ten jest doprawdy genialnym rozwiązaniem odwiecznego dylematu twórców-strategów, polegającego na wyborze pomiędzy rozgrywką turową, a rozgrywką w czasie rzeczywistym, ponieważ łączy w sobie największe z ich zalet świetnie imitując akcję toczącą się w czasie rzeczywistym, jednocześnie dając nam czas do przemyślenia swoich posunięć. Na polach bitew spotkamy się z prawie wszystkimi typami jednostek lądowych jakie brały udział w wojnie, co samo w sobie nie jest może czymś niezwykłym, ale nie widziałem jeszcze żadnej strategii, która mogła by się poszczycić tak wiernym i realistycznym odtworzeniem parametrów całej dostępnej broni. Dotyczy to zarówno broni używanej przez piechotę jak i wozów opancerzonych i czołgów, przy których odwzorowaniu wzięto pod uwagę nie tylko grubość pancerza ale także stopień jego nachylenia z każdej strony pojazdu, dzięki czemu nieraz ujrzycie jak pocisk wystrzelony z bazooki przez waszego piechura mający uciszyć na zawsze uciążliwy czołg odbija się od niego rykoszetem. Aby zobrazować Wam jeszcze jedną z podstawowych różnic między poszczególnymi typami broni jaką niewątpliwie jest jej zasięg, wyobraźcie sobie sytuację, w której stroną aliancką atakujecie przyczółek broniony przez niemiecką drużynę składającą się z siedmiu żołnierzy, uzbrojonych w trzy karabiny MP44, dwa MP40, jeden pistolet Mauser i jeden ciężki karabin maszynowy MG42 LMG. Kiedy alianccy żołnierze znajdą się w odległości 500 metrów od celu zostaną zasypani przez grad pocisków z MG42, następnie w odległości około 375 metrów włączy się MP44, a jeżeli dojdą do 250 to MP40. Na koniec jeżeli znajdą się w odległości poniżej 100 metrów to usłyszycie jeszcze wystrzały z Mausera. Podobnie mój szacunek budzi sztuczna inteligencja jaką zostali obdarzeni zwykli żołnierze. Ich zachowanie jest bardzo naturalne i racjonalne (np. gdy nagle podczas marszu znajdą się pod ostrzałem nie czekają na naszą reakcję tylko sami starają się odczołgać w okolice drzew lub budynków, równocześnie odpowiadając ogniem), oczekujcie więc, że gdy wydacie rozkaz ostrzału odległego o 300 metrów celu zignorują go i będą strzelać do znajdującego się w odległości 25 metrów, zagrażającemu bezpośrednio ich życiu oddziału piechoty. To samo odnosi się do taktyki wrogich wojsk. Sami przekonacie się, że komputer w tej grze jest wymagającym przeciwnikiem, nie zachowuje się schematycznie jak niekiedy ma to miejsce w konkurencyjnych produktach, ale cały czas nieźle kombinuje próbując nas zaskoczyć niespodziewanymi manewrami. Nieraz gdy poczujemy się panami sytuacji, nagle okaże się, że na naszym skrzydle niespodziewanie pojawił się pluton wrogiej piechoty wsparty dwoma czołgami i całe nasze zwycięstwo legnie w gruzach.