
Data wydania: 23 kwietnia 2013
Rozszerzona wersja trzecioosobowego RPG akcji studia Capcom, które ukazało się pierwotnie w 2012. Akcja gry toczy się w rozległym świecie fantasy, wypełnionym szeregiem mitycznych stworzeń. Główny bohater to wybraniec, który pozbawiony życia przez smoka powraca do świata żywych, aby zgładzić gada i poznać prawdę o swojej prawdziwej tożsamości.
GRYOnline
Gracze
Steam
Dragon’s Dogma: Dark Arisen to trzecioosobowa gra RPG akcji osadzona w otwartym świecie w realiach fantasy, która pierwotnie ukazała się w 2013 roku na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Za jej powstanie odpowiedzialne jest wewnętrzne studio deweloperskie firmy Capcom pod wodzą Hideaki Itsuny i Hiroyuki Kobayashiego – dwóch legend branży, mających w dorobku tak uznane produkcje jak Devil May Cry 4, Resident Evil 4 czy Dino Crisis.
Oryginalnie Dark Arisen było reedycją gry Dragon’s Dogma, wydanej na X360 i PS3 w 2012 r., która zaoferowała dodatkową treść: wyspę Bitterblack wraz z nowymi zadaniami, przedmiotami i typami wrogów. Dragon’s Dogma: Dark Arisen w wersjach na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch odznacza się wyraźnie ulepszoną oprawą graficzną.
Akcja gry toczy się w otwartym świecie fantasy, wypełnionym różnymi rodzajami mitycznych stworzeń, takich jak smoki, gryfy, hydry czy harpie. Główny wątek fabularny rozpoczyna się w momencie ataku potężnego smoka na miasto, zamieszkiwane przez naszego protagonistę. Dowiadujemy się, że właściwym celem ataku był właśnie nasz bohater, nazwany przez smoka „wybranym”. Gad wyrywa mu serce, jednak jako Wybraniec powraca on do życia, a jego celem staje się poznanie prawdy o własnej tożsamości oraz zgładzenie smoka.
W Dragon’s Dogma: Dark Arisen, oprócz kampanii podstawowej znajdziemy także dodatkową przygodę, której akcja rozgrywa się w niedostępnej wcześniej lokacji – na przeklętej wyspie Bitterblack. Pozwala ona zwiedzić rozległe podziemia, zamieszkiwane przez 25 nieznanych wcześniej rodzajów przeciwników. Oprócz szeregu nowych zadań fabularnych, gra oferuje również trzeci poziom umiejętności postaci, masę nowego sprzętu oraz nowe ulepszenia i sposoby modyfikowania uzbrojenia. Całość uzupełniają wszystkie pomniejsze dodatki DLC, które miały swoją premierę już po wydaniu podstawowej wersji gry.
Pod względem mechaniki Dragon’s Dogma: Dark Arisen nie odbiega w sposób znaczący od swej poprzedniczki. Mamy więc do czynienia z dynamicznym RPG akcji, oferującym zręcznościowy i wyjątkowo kompleksowy system walki, z różnorodną paletą broni oraz widowiskowych czarów. Jedną z jego cech charakterystycznych jest możliwość wspinania się po plecach największych przeciwników i atakowania konkretnych punktów ich ciała. Przystępując do zabawy, możemy własnoręcznie wykreować naszego bohatera, wybierając jego płeć oraz jedną z dostępnych klas, które w znaczącym stopniu zdeterminują sposób rozgrywki. Podczas gry towarzyszą nam zaś wykreowane przez innych graczy postaci niezależne, dostarczające cennej wiedzy na temat niektórych zadań fabularnych.
W porównaniu z wydaną w 2012 roku grą podstawową, Dragon’s Dogma: Dark Arisen oferuje szereg pomniejszych zmian na gruncie mechaniki. Twórcy podrasowali ogólne mechanizmy rozgrywki, w tym interfejs gry oraz system szybkiego podróżowania i wprowadzili całą masę poprawek, wpływających na komfort zabawy.
Dragon’s Dogma: Dark Arisen stworzony został z myślą o rozgrywce jednoosobowej i nie oferuje klasycznego, bezpośredniego trybu multiplayer. Gracze mogą jednak brać udział w specjalnych, asynchronicznych wyzwaniach sieciowych.
Dragon’s Dogma: Dark Arisen stworzona została na silniku MT Framework v2, który został wcześniej wykorzystany m.in. w takich produkcjach jak Lost Planet 2, Marvel vs. Capcom 3 oraz Resident Evil 6. Konsolowa wersja gry już w dniu premiery była uznawana za przeciętną pod względem wizualnym. To zmieniło się w pewnym zakresie w edycji pecetowej z 2016 roku, którą wyposażono w lepszej jakości tekstury czy obsługę znacznie wyższych rozdzielczości (a przy tym pozbawiono ją limitu liczby wyświetlanych klatek na sekundę). Podobne udoskonalenia oferują też wersje na konsole PS4, XOne i Switch.
Autor opisu gry: Kamil Zwijacz
Platformy:
PlayStation 4 3 października 2017Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 15 stycznia 2016Angielskie napisy i dialogi
Xbox One 3 października 2017Angielskie napisy i dialogi
Nintendo Switch 23 kwietnia 2019Angielskie napisy i dialogi
Xbox 360 23 kwietnia 2013Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 3 23 kwietnia 2013Angielskie napisy i dialogi
 
 



5GIER
Seria sandboksowych gier RPG akcji z elementami slashera, rozwijana przez japońską firmę Capcom. Cykl Dragon’s Dogma został stworzony przez doświadczony zespół deweloperski, odpowiedzialny za takie serie, jak Resident Evil, Devil May Cry czy Breath of Fire, w skład którego weszli między innymi reżyser Hideaki Itsuno, producent Hiroyuki Kobayashi oraz projektant Makoto Ikehara. Celem twórców było wykreowanie nowej marki, która łączyłaby otwarty świat, charakterystyczny dla zachodnich gier RPG, ze zręcznościowym systemem walki, typowym dla produkcji japońskiego studia.
Recenzja GRYOnline
Pecetowi gracze w końcu otrzymali jedną z najbardziej nietypowych produkcji RPG w najświeższej historii tego gatunku. Jest to zjawiskowa przygoda – dziwaczna, niezrozumiała, czasami przestarzała, ale nie są to tak naprawdę wady. Dragon’s Dogma to spójna całość i oryginalna produkcja wyciskająca wszystko z banałów obecnych w fantasy.
 Szymon Liebert
 Szymon LiebertRecenzja GRYOnline
Dragon's Dogma: Dark Arisen to bardzo dobry dodatek z masą nowych atrakcji, świetnych miejscówek i przeciwników. Wszystko to najbardziej powinno spodobać się osobom nieznającym tego tytułu. Niemniej gracze mający już za sobą pokonanie Ur-Dragona również mogą pomyśleć o powrocie na Gransys. W końcu za tę cenę wstyd nie spróbować, nawet mimo garstki technicznych błędów.
16 lipca 2021
Dotarcie do napisów końcowych nie zawsze oznacza koniec przygody z danym tytułem - niektóre gry wciąż skrywają wiele atrakcji prócz wątku fabularnego.
 
6 sierpnia 2016
Dzięki Dark Souls gracze rozsmakowali się w trudnych RPG-ach. Przygotowaliśmy listę godnych uwagi produkcji z tego gatunku, których ukończenie wymagać będzie tytanicznego wysiłku.
 
 
Sony ujawniło gry, które trafią do abonamentu PS Plus w wersji Extra i Premium w listopadzie. Czeka na nas łącznie 12 pozycji, w tym Dragon's Dogma: Dark Arisen i remaster Dead Island: Riptide.
gry
Jakub Błażewicz
15 listopada 2023 17:38
 
Na GOG-u możecie aktualnie nabyć grę Dragon's Dogma: Dark Arisen za niecałe 16 zł. To dobra okazja, żeby nadrobić lub przypomnieć sobie ten mroczny RPG, zważywszy na nadchodzącą kontynuację.
gry
Zuzanna Domeradzka
4 lipca 2023 17:36
 
Zapowiedź gry Dragon’s Dogma 2 i duża promocja na część pierwszą na Steamie sprawiły, że przy Dark Arisen bawiło się jednocześnie najwięcej osób od sześciu lat.
gry
Hubert Śledziewski
20 czerwca 2022 13:54
 
Zapowiedziano Dragon's Dogma 2, czyli sequel popularnego RPG-a akcji firmy Capcom.
gry
Adrian Werner
17 czerwca 2022 10:57
 
Znany insider poinformował, że Dragon's Dogma 2 powstaje na wykorzystanym m.in w Resident Evil Village silniku RE Engine. Capcom oficjalnie nie zapowiedział gry, choć jej premiera ma nastąpić najdalej za rok.
gry
Hubert Śledziewski
24 maja 2021 10:45
Platforma Netflix zaprezentowała pierwszy zwiastun Dragon's Dogma – anime na podstawie popularnej japońskiej serii RPG-ów akcji od firmy Capcom. Produkcja będzie miała swoją premierę 17 września.
filmy i seriale
Miłosz Szubert
25 sierpnia 2020 11:35
Serwis Netflix zapowiedział serial animowany stanowiący adaptację Dragon’s Dogma, czyli gry RPG akcji w realiach fantasy od firmy Capcom.
filmy i seriale
Adrian Werner
12 marca 2019 09:50
Dziś piszemy o zestawie zawierającym konsolę Xbox One X i wszystkie gry z serii Metro (łącznie z Exodus), wydaniu Dragon's Dogma: Dark Arisen na Nintendo Switch oraz debiucie drugiego rozdziału Teatrów Wojny w Battlefieldzie V. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Miłosz Szubert
9 stycznia 2019 14:55
Firma Capcom zamierza uczcić piąte urodziny marki Dragon's Dogma, wydając ten tytuł na PlayStation 4 i Xboksie One. Dzisiaj firma podzieliła się z graczami dokładną datą premiery tej pozycji.
gry
Krystian Pieniążek
10 sierpnia 2017 17:59
Wydana w 2013 roku na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3 gra RPG Dragon's Dogma: Dark Arisen ukaże się jesienią bieżącego roku na Xboksie One i PlayStation 4.
gry
Kamil Zwijacz
23 maja 2017 14:09
Popularne pliki do pobrania do gry Dragon's Dogma: Dark Arisen.
trainer Dragon's Dogma: Dark Arisen - v1.0 - v1.3 +24 TRAINER - 28 kwietnia 2016
trainer Dragon's Dogma: Dark Arisen - v1.0 - v1.01 +24 TRAINER - 22 stycznia 2016
trainer Dragon's Dogma: Dark Arisen - v1.01 +17 TRAINER - 22 stycznia 2016
mod Dragon's Dogma: Dark Arisen - DDDA Save Manager v.1.1c - 15 maja 2016
mod Dragon's Dogma: Dark Arisen - Gransys Texture Improvement Project v.0.30 - 20 lutego 2017
mod Dragon's Dogma: Dark Arisen - DDDA Japanese VoiceOver Project v.1.1 - 20 lutego 2016
mod Dragon's Dogma: Dark Arisen - Resonant ENB v.1.6 - 9 marca 2019
mod Dragon's Dogma: Dark Arisen - Female HD v.1.0 - 6 maja 2018
trainer Dragon's Dogma: Dark Arisen - v1.0 +19 TRAINER - 22 stycznia 2016
mod Dragon's Dogma: Dark Arisen - E3FX Reshade for Dragons Dogma v.3 - 20 września 2019
Wymagania sprzętowe gry Dragon's Dogma: Dark Arisen:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe: 
Intel Core i5 660 3.3 GHz, 4 GB RAM, karta grafik 1 GB Radeon HD 5870 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows Vista/7/8/10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe: 
Intel Core i7-4770K 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows Vista/7/8.
Średnie Oceny:
Średnia z 14 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1208 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 47455 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów

Szymon Liebert
Recenzent GRYOnline.pl
2016.01.14
Dragon’s Dogma to jedna z najbardziej zjawiskowych gier RPG poprzedniej generacji konsol. Teraz ta szybka i klimatyczna produkcja o walce z potworami rodem ze świata fantasy trafia na PC.

Przemysław Zamęcki
Recenzent GRYOnline.pl
2013.04.25
Dragon's Dogma: Dark Arisen kusi spóźnialskich, ale oferuje również mnóstwo atrakcji weteranom pierwszego wydania gry. Capcom znowu znalazł się na fali wznoszącej, warto więc sprawdzić jeden z najbardziej intrygujących tytułów tej generacji konsol.

ArtystaPisarz
Ekspert
2025.03.22
Mój Boże, jaki ta gra to jest niemożebny średniak! Przez lata nasłuchałem się, że to jest bardzo dobry erpeg, że naprawdę warto spróbować, itd., itp. No więc się skusiłem, przeszedłem „Dragon’s Dogmę” w jakieś pięćdziesiąt godzin, dosłownie na chwilę zajrzałem do dodatku i żadnych powodów do zachwytu nie widzę. To nawet w sumie całkiem przyjemna gra, miejscami denerwująca, ale generalnie przyzwoita, natomiast żadnych powodów do zachwytu nie widzę.Będę dużo narzekał na rzeczy, które mi się w tej grze nie podobały, ale wolę zacząć od plusów, które utrzymały mnie w tej grze aż do napisów końcowych. No więc świat przedstawiony jest naprawdę dobrze zarysowany i atmosferyczny – gra ma klimat spokojnego letniego popołudnia. Czytałem gdzieś, że autorzy inspirowali się Sycylią i rzeczywiście to w tej grze widać. Po drugie, walka jest przeważnie całkiem przyjemna, zwłaszcza ładnie zanimowane, soczyste ciosy specjalne. Ponadto dobrym dodatkiem (ponownie: przeważnie) jest system towarzyszących nam w walce i w eksploracji pionków, w tym to, że możemy sami stworzyć sobie naszego głównego towarzysza.Tyle z zalet. Jeżeli chodzi o wady – świat gry jest pustawy i brak w nim dobrych zadań pobocznych. Jest kilka ciekawych, z własną linią fabularną, przeważnie jednak są to karygodne potworki typu „zabij 25 goblinów”, i tyle, nic więcej. Jak zazwyczaj lubię czyścić dzienniki zadań i w większości erpegów pozostawiam je zupełnie pustymi, tak tutaj odszedłem od gry, mając jakieś piętnaście takich pożal się Boże „zadań” niewypełnionych. Kiedyś bym się na to nabrał i latał po mapie, walcząc z drobnicą, byleby tylko wyczyścić zadania, ale dzisiaj już wiem, kiedy gra próbuje zmarnować mój czas. Byłby w porządku, gdyby to były dodatki do całej masy pełnych treści zadań pobocznych z prawdziwego zdarzenia, ale jako danie główne treści nieobowiązkowej się po prostu nie sprawdzają, i tyle.Po drugie – walka przeważnie jest dobra, ale niektórzy przeciwnicy zostali zaprogramowani aż irytująco realistycznie. Tyczy się to przede wszystkim nieustannie przed nami uciekających wilków i trudnych do ubicia w powietrzu harpii, których jest w tym świecie pełno. Walczyć z nimi to żadna frajda. Tym gorzej zatem, że ignorowanie walk i maszerowanie przed siebie, choć teoretycznie możliwe, nie zawsze daje się w praktyce zrobić. I to nie ze względu na nas, a na te przeklęte pionki, które upierają się walczyć z wrogami nawet gdy wyraźnie im rozkazujemy, by ich olali i poszli za nami. Nie zliczę, ile pionków w ten sposób straciłem.A już szczytem wszystkiego (jeśli chodzi o system walki) była walka za smokiem, która była komicznie wprost przerysowana na korzyść tej bestii, nie dość, że diablo wytrzymałej, to jeszcze szalenie mobilnej i zadającej ciosy o olbrzymim zasięgu. Musiałem zmienić poziom trudności, żeby gada ubić…W grze znajduje się też szereg mechanik, które były moim zdaniem albo nieczytelne, albo upierdliwe, albo bezsensowne. Szybka podróż oparta o przedmioty w ekwipunku i te rozrzucone przez nas po świecie? A co było złego w tradycyjnej szybkiej podróży? Fałszowanie przedmiotów? A po co to komu? Prezenty dla postaci niezależnych? Romanse? Jak to niby działa? Po prawdzie to od razu zapomniałem, że w tej grze coś takiego w ogóle jest…Z fabułą też nie jest dużo lepiej. Na początku bardzo mocno trzyma się kupy, ale później zaczyna się rozlatywać i pojawiają się w niej jakieś przedziwne, niemające zbyt wiele sensu elementy i wydarzenia. Postacie to wchodzą na scenę, to z niej schodzą, by już nigdy się nie pojawić. Intrygi polityczne to są najważniejszą rzeczą na świecie, to wszystkich przestają obchodzić. Dużo ciekawych wątków pojawia się tylko na chwile i donikąd nie zmierza. Wygląda to trochę tak, jakby autorzy gry oczekiwali, że w przerwie między przerywnikami filmowymi gracz będzie się żywo interesował tym, co robią postacie niezależne, próbował wchodzić z nimi w jakieś interakcje i wymyślać jakieś swoje historie na ich temat. Próżne chęci.Pomijając jednak te wszystkie wady „Dragon’s Dogma” nie jest złą grą. Nie rozumiem co prawda, jakim cudem ludzie spędzają w niej więcej niż pięćdziesiąt godzin i nie mam najmniejszego zamiaru interesować się dwójką, poznawszy specyfikę jedynki, ale nie mam też zamiaru potępiać tej gry w czambuł. Ot, taki średniak dla zabicia czasu.

m4tekt
Ekspert
2024.12.14
Dragon's Dogma to nie jest zła gra, ale jest strasznie nudna... Początkowo system walki może zachwycić, ale z biegiem czasu staje się nudny i dość ubogi. Grę wymęczyłem, ale miałem jej naprawdę dosyć. Graficznie jest spoko, nadal to ładnie wygląda. Fabularnie nudy, a konstrukcja zadań bez sensu.

Bigos-86
Ekspert
2024.05.10
Starałem się przekonać do tego tytułu, naprawdę. Spędziłem w niej ponad 20h. Niestety - nie poczułem tego. Widzę plusy tej produkcji i jej oryginalną formułę, ale mimo to - nie zażarło.Plusy:- Uczucie uczestnictwa w prawdziwej przygodzie (mi się nasuwały papierowe rpg)- Bardzo duża swoboda- Fajny pomysł z pionkami- Przyjemna walka - ogółem- Walki z bossami - w szczególe- Interesujący system rozwoju (maksujemy jedną klasę i zaczynamy kolejną, czerpiąc pewne korzyści z wymaksowanej)- Ciekawe rozwiązania i szczególiki (konieczność dolewania oleju do lampy, możliwość duplikowania przedmiotów itp.)- Duża mapa- Możliwość zmiany poziomu trudności w trakcie gry- Dobrze działa na Steam Decku- Zachęciła mnie do zagrania w Monster Hunter ;)Minusy:- Dość pretekstowa fabuła- Początek dość nieprzyjazny- Nieco zbyt chaotyczna walka- Grafika mocno się zestarzała- Irytujący i mało przyjazny system szybkich podróży- Nieco zbyt duża i przytłaczająca mapa (co przy nieprzyjaznym systemie teleportów jest jeszcze bardziej widoczne)- Mało ciekawy crafting i tony zbieractwa- Brak polskiej wersji językowejStaram się kończyć zaczęte gry, ogromną większość z tych, które zacząłem - ukończyłem. Dragon's Dogma poświęciłem ponad 20h, więc sporo więcej niż trwają niektóre inne produkcje. No ale się nie udało - nie wciągnęło mnie na tyle, bym poświęcił jej jeszcze więcej czasu. Niedawno wyszła "dwójka" i nie mam zamiaru jej skreślić, bo o ile z jedynką mi nie po drodze, to dwójka - mając lepszą grafikę i bardziej współczesne rozwiązania - może mnie porwać. Jedynka jest jak nieoszlifowany diament - ma ogromny potencjał, który może wykorzystać dwójka. Jak trochę stanieje ;) 6,5/10
GeDo
Ekspert
2021.12.13
Swietne połączenie gry akcji z elementami rpg z dosc wysokim poziomem trudnosci.Niezła fabuła,graficznie bez szału ale ujdzie,sporo ekwipunku i zadan pobocznych (zwłaszcza mniejszych zadan z tablic ogłoszeniowych jest masa).Swietne rozwiazano wybór klas i ich rozwijanie(mozna sie przelaczac miedzy nimi w miescie praktycznie w kazdym momenice).Spory wachlarz przeciwników,na duzych mozna sie nawet wspinac.Ciekawi i wymagajacy bossowie.Bardzo przyjemna walka i uzywanie skilli.Co do minusów to lekka topornosc całej produkcji (czy to w sterowaniu czy wchodzeniu do ekwipunku,system zapisów itd.)co jest typowe dla gier Capcomu,obecnie przestarzała grafka,skokowy poziom trudnosci(przeciwnicy w koncówce podstawki za wielkim murem gdy idziemy do finalnego bossa nagle staja sie 10 x silniejszy niz przeciwnicy kawałek wczesniej czyli przed murem).Bardzo słaby mocno liniowy labiryntowy dodatek fabularny(który nie umywa sie do podstawki z otwartym swiatem),gdzie poziom trudnosci szybuje do góry wzgledem podstawki kilkukrotnie(sporo przypakowanych przeciwnikow wymieszanch ze zwykłymi wrogami).Mała ilosc miast,osad w swiecie gry.Ocena wysoka gdyz przez wiekszosc podstawki(jakies 95%) bawiłem sie wysmienicie tylko koncówka mi nie podeszła i zintegrowany dodatek fabularny rowniez wypadł słabo.

Orzech
Ekspert
2021.03.01
Dragon's Dogma jest swego rodzaju iluzją: rdzeniem jest tutaj single-player RPG który na niemal każdym kroku zachowuje się jak typowe MMO z całym zestawem ułomności charakteryzujących ten rodzaj gier. Jednocześnie jeśli ktoś jest w stanie przymknąć na to oko i skupić się na tym w czym Dragon's Dogma absolutnie bryluje wyróżniając się na tle całej masy zachodnich RPG-ów, otrzyma mega grywalny, wypełniony akcją symulator polowania w świecie fantasy, ale po kolei...Wady-Wątek główny który - nie licząc mocnej końcówki - wieje nudą.-Beznadziejne misje poboczne(zarówno te powtarzające się z tablic ogłoszeń jak i w większości te otrzymywane od NPC-ów)-Absolutnie wyblakli, płytcy NPC-Jedynie DWIE miejscowości(wioska z której zaczynamy oraz miasto Gran Soren stanowiące bazę wypadową)-Niewielka ilość lokacji do odwiedzenia-Minimalistyczne dialogi-Biedny voice-acting-Affinity systemZalety:-Rozwój postaci - to całe rozdzielenie poziomowania postaci od zwiększania biegłości w danej profesji oraz możliwość zmiany tejże profesji na dowolną w każdym momencie sprawdza się kapitalnie-Świetny system walki - masakrowanie hord przeciwników, słabe punkty bossów, wspinaczka, zarządzanie wytrzymałością...-Profesje - od standardowych przez zaawansowane po hybrydy, każda przyjemna w prowadzeniu i każdą z nich można wypróbować za pierwszym podejściem-Różnorodni bossowie - od cyklopa po Grigoriego-Szeroki, dający mnóstwo frajdy wachlarz umiejętności-Efektowność i dynamika-Wykonanie lokacji - pomimo że jest ich niewiele(a może po części dzięki temu?) to trzeba przyznać, że lokacje są zrobione bardzo dobrze i każda z nich się wyróżnia-Zbieractwo - tak, w tej grze zbieranie tych, wydawać by się mogło, bezużytecznych przedmiotów miewa sens. Wiele z nich(jak chociażby wiadro) przydaje się przy ulepszeniach ekwipunku stąd generalnie lepiej można wyjść na chomikowaniu tego całego szrotu niż na opróżnianiu kieszeni u kupców.-Zakończenie gry - od powrotu w pewne miejsce i filmowej walki z głównym antagonistą po ostateczne zakończenie obserwujemy jedyny dobry okres wątku głównego. Wielka szkoda bo dzieje się to zdecydowanie za późno, do tego słabo zarysowani NPC sprawiają że zakończenie nie wybrzmiewa tak mocno jak mogłoby gdyby zadbano o rozwój charakterów i relacji, jednak mimo tego zmarnowanego potencjału epilog wciąż daje rade.Reasumując, byłem bardzo ciekawy tejże gry z powodu przewijających się opinii jakoby była ona jednym z bardziej niedocenianych RPG-ów. Teraz, po doświadczeniu jej w pełni rozumiem głosy mocno ją wychwalające, jak i te należące do ludzi którzy od DD:DA zwyczajnie się odbili. Jeśli ktoś oczekuje od gry szeroko rozbudowanego świata, z masą dobrze napisanych wątków pobocznych i ciekawych bohaterów niezależnych to mówiąc wprost nie ma tu czego szukać, natomiast jeśli ktoś chce się po prostu bawić dobrze zrobionym systemem walki w grze RPG wypełnionej akcją i bossami oraz nie przeszkadza mu brak pozostałych, wyżej wymienionych elementów to Dragon's Dogma stoi przed nim otworem.

ogórekdamian
Ekspert
2020.02.03
Dodatek Dark Arisen jest tym samym co podstawka tylko o dużo większym poziomie trudności. Dodatku lepiej nie zaczynać jak się nie ma min. 40 levelu bo można się zdziwić;)
zjazd
Ekspert
2016.01.21
Słaba grafika, beznadziejne questy, kiepskie AI towarzyszy a jednak świetnie się w to gra. Dobry gameplay jednak potrafi wiele uciągnąć na swoich barkach.

mastarops
Ekspert
2015.10.15
Gra bardzo dobra, walka dynamiczna, wymagająca i przyjemna. Fabuła słaba i w dziwny sposób podana, po fajnym początku spodziewałem się, że fabuła będzie ważna, ale niestety nie. Struktura raczej przypomina MMO większość questów to zabij X sztuk potwora, reszta to też w większości zapchajdziury. Porównam z moją drugą ulubioną grą - Dark Souls, walka inna, nie lepsza nie gorsza, ale inna (jakby weselsza - są pionki i nie ma tego poczucia samotności). Można grać bezstresowo (przynajmniej do czasu dotarcia na wyspę z dodatku). Fabuła w obu grach jest zepchnięta na dalszy plan, ale w DS przynajmniej pasuje do gry, a tu wydaje się być doklejona na siłę. Technicznie prezentuje się nieźle (na pewno lepiej iż wersja PS3 w którą tę miałem okazję grać). Graficznie na minus na pewno spadki fps i pojawiające się znikąd postacie, jeśli chce ktoś planuje zagrać polecam poczekać na wersję PC. Jeśli chodzi o dodatek to chyba go sobie odpuszczę, poziom trudności jest absurdalnie wysoki, po paru minutach walki z niektórymi wrogami, nie byłem nawet w stanie zbić paska zdrowia do połowy (dodam, że jednego z ok 9 pasków zdrowia który dany potwór posiadał). Nie lubię grindu, a tu zapowiada się na taki na poziomie f2p MMO. Z niecierpliwością czekam też na Dragon's Dogma Online, walka w 4 osoby to może być coś naprawdę przyjemnego.

Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2022.11.20

Patrick Homa
GRYOnline.pl Team
2021.05.01

Butryk89
Ekspert
2016.01.29

Mateusz Sawka
GRYOnline.pl Team
2016.01.17
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (47 455)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,