Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 maja 2021, 10:45

Dragon's Dogma 2 powstaje na silniku Resident Evil Village (plotka)

Znany insider poinformował, że Dragon's Dogma 2 powstaje na wykorzystanym m.in w Resident Evil Village silniku RE Engine. Capcom oficjalnie nie zapowiedział gry, choć jej premiera ma nastąpić najdalej za rok.

W SKRÓCIE:
  • Dusk Golem napisał na Twitterze, że Dragon’s Dogma 2 powstaje na RE Engine, silniku wykorzystanym przy produkcji najnowszych gier z serii Resident Evil czy Devil May Cry 5;
  • według ostatniego przecieku produkcja tytułu nieco się opóźniła, a jego premiera ma się odbyć na przełomie 2022 i 2023 roku;
  • możliwe, że sequel RPG akcji od Capcomu zobaczymy na czerwcowych targach E3.

Znany i raczej wiarygodny insider Dusk Golem napisał w sobotę na Twitterze, że Dragon’s Dogma 2, czyli kolejna odsłona trzecioosobowego RPG akcji od firmy Capcom, nie tylko jest w produkcji – co sugerowały dotychczasowe plotki – ale również, że gra powstaje na RE Engine, a więc silniku wykorzystanym przy produkcji ostatnich tytułów z serii Resident Evil czy Devil May Cry 5. Jego wypowiedź jest krótka i dość konkretna:

Można całkiem bezpiecznie założyć, że większość gier Capcomu, które nie są konwersjami czy remasterami, wykorzystuje RE Engine. Dragon's Dogma 2 na 100% powstaje właśnie na nim i nie wydaje się to zaskakujące (via Twitter).

Oznaczałoby to, że o stronę wizualną otwartego świata fantasy w niezapowiedzianej jeszcze oficjalnie produkcji nie musimy się obawiać. Możemy też oczekiwać raczej stonowanej palety barw, która powinna pasować do RPG, w którym szlachtujemy różnej maści mityczne stworzenia. Jeśli jeszcze potwierdzi się, że za Dragon's Dogma 2 odpowiada Hideaki Itsuno, a tytuł rzeczywiście ukaże się w 2022 roku, fani cyklu będą mogli otwierać szampana.

O prawdopodobnym terminie premiery dowiedzieliśmy się w listopadzie, przy okazji wycieku wewnętrznych dokumentów firmy. Jeden z nich sugerował, że gra powinna być gotowa właśnie na przyszły rok finansowy – konkretnie na jego drugi kwartał. Miesiąc temu pojawiły się jednak pogłoski, jakoby produkcja nieco się opóźniła, a premiera tytuły została przesunięta na przełom 2022 i 2023 roku. Źródło podaje też, że wspomniany wcześniej Hideaki Itsuno chciałby ujawnić grę jak najszybciej, więc wydaje się całkiem prawdopodobne, że zobaczymy ją na czerwcowych targach E3.

Póki co pamiętajcie jednak, że to wszystko tylko plotki i warto podchodzić do nich z dystansem niezależnie od tego, kto za nimi stoi. A w międzyczasie możecie wejść na Netflixa i obejrzeć anime bazujące na serii Capcomu. To powinno Wam umilić oczekiwanie.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej