Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Dragon's Dogma: Dark Arisen
Dragon's Dogma: Dark Arisen
Dragon's Dogma: Dark Arisen Game Box

Najciekawsze materiały do: Dragon's Dogma: Dark Arisen

Recenzja gry Dragon's Dogma: Dark Arisen na PC - jak zabić smoka na klawiaturze i myszce?
Recenzja gry Dragon's Dogma: Dark Arisen na PC - jak zabić smoka na klawiaturze i myszce?

recenzja gry14 stycznia 2016

Światowa premiera 23 kwietnia 2013. Dragon’s Dogma to jedna z najbardziej zjawiskowych gier RPG poprzedniej generacji konsol. Teraz ta szybka i klimatyczna produkcja o walce z potworami rodem ze świata fantasy trafia na PC.

Dragon's Dogma 2 powstaje na silniku Resident Evil Village (plotka)
Dragon's Dogma 2 powstaje na silniku Resident Evil Village (plotka)

wiadomość24 maja 2021

Znany insider poinformował, że Dragon's Dogma 2 powstaje na wykorzystanym m.in w Resident Evil Village silniku RE Engine. Capcom oficjalnie nie zapowiedział gry, choć jej premiera ma nastąpić najdalej za rok.

Zobacz zwiastun anime Dragon's Dogma
Zobacz zwiastun anime Dragon's Dogma

wiadomość25 sierpnia 2020

Platforma Netflix zaprezentowała pierwszy zwiastun Dragon's Dogma – anime na podstawie popularnej japońskiej serii RPG-ów akcji od firmy Capcom. Produkcja będzie miała swoją premierę 17 września.

Dragon’s Dogma otrzyma animowaną adaptację w serwisie Netflix
Dragon’s Dogma otrzyma animowaną adaptację w serwisie Netflix

wiadomość12 marca 2019

Serwis Netflix zapowiedział serial animowany stanowiący adaptację Dragon’s Dogma, czyli gry RPG akcji w realiach fantasy od firmy Capcom.

Singlowe gry, w które warto grać po ukończeniu wątku fabularnego
Singlowe gry, w które warto grać po ukończeniu wątku fabularnego

artykuł16 lipca 2021

Dotarcie do napisów końcowych nie zawsze oznacza koniec przygody z danym tytułem - niektóre gry wciąż skrywają wiele atrakcji prócz wątku fabularnego.

X360
PS3
PC
PS4
XONE
Switch
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
17.08.2016 00:31
6
odpowiedz
fezzik
3
Pretorianin
6.0

Nudna jak flaki z olejem

Questy jak z koreańskiego MMO
Żadnych ciekawych NPC'ów
Miasta świecą pustkami
Walka to klikanie w kółko dwóch klawiszy
Fabuła to "O zaatakował nas smok a ty jesteś tym wybranym"

Eh

post wyedytowany przez fezzik 2016-08-17 00:31:41
25.01.2016 16:44
2
odpowiedz
1 odpowiedź
HitmanSA21
1
Junior

Fajna gierka ale za bardzo konsolowy interfejs,

spoiler start

nie da się robić szybkiego zapisu tylko trzeba z menu. Jest tylko 1 zapis, więc jak chcemy sobie coś sprawdzić a gra przeniesie nas dalej to się automatycznie zapisze i dupa, zostaje nam tylko cofnąć się do ostatniego checkpointu czyli do momentu kiedy ostatni raz korzystaliśmy z kamienia wzywającego powns. Nie podoba mi się system szybkiej podróży, 2 miejsca z kręgiem, a resztę ustawiasz sobie jak znajdziesz kamienie portalu(nie pamiętam angielskiej nazwy). Wkurza trochę że przeciwnicy są dokładnie wy tych samych miejscach jak minie trochę czasu i zwyczaj są tak samo słabi więc bardziej irytują niż są wyzwaniem. Niemniej poza tym gierka całkiem udana. Co do fabuły to jestem(podejrzewam) w połowie, standardowa akcja, ktoś mi zrobił kuku i zabrał serce teraz muszę się zemścić i takie tam pierdoły:)

spoiler stop

25.01.2016 19:38
odpowiedz
philantrop
0
Pretorianin

Przebrnąłem dosyć spory kawałek gry w osamotnieniu. Ale mam pewien problem, w katakumbach, oraz nocą na otwartych przestrzeniach pojawiają się fantomy. Jak usunąć takiego fantoma w pojedynkę jeszcze nie wymyśliłem...
Gra jest wtórna, momentami przytłaczająca pustką a większość wrogów to zapchajdziury. Jak na przykład wilki, których animacja obracania się w miejscu przypomina obracanie ławki w parku.
Pomimo rozległych lokacji ciągłe otwieranie skrzynek i kopania kamyczków rodem z niemal każdego rpg przyprawia mnie o senne ziewy.

29.01.2016 17:34
Dovah
1
odpowiedz
Dovah
50
Centurion
9.0

Wspaniały gameplay i bardzo fajne rozwiązanie klas postaci, skilli i tego jak dynamicznie można sie pomiędzy nimi przełączać! Reszta średniawa, jestem w połowie gry i nawet nie wiem co się dzieje poza tym że trzeba ubić smoka ale wcale mi to nie przeszkadza :D

29.01.2016 23:44
ExEM_PL
👍
1
odpowiedz
ExEM_PL
43
Centurion
10

I niech ktoś mi powie że japońce nie potrafią robić rp'gów ... Owszem potrafią i w legendarnym stylu ta gra to nie fantasy shit tylko typowy erpeg polcam fanom doszedłem do 10 lvl prawie i gra jest wyśmienita questy poziom trudności rodem z Dark Souls walka i Co Najważniejsze OPTYMALIZACJA ! jak w skyrim mam słabą skrzynke a ta gra chodzi prawie na fulla Grafika miodna .... Grając w falouta 4 a tą gre obecnie przebija falouta o niebo szkoda że brak spolszczenia

31.01.2016 11:39
kluha666
1
odpowiedz
kluha666
141
See you space cowboy

Są jakieś skróty na Bitterblack Isle? Chodzi mi o to, czy po powrocie do tej kobiety na początku można wrócić jakoś do miejsca z którego się przybyło? Czy muszę jeszcze raz przebyć cały poziom?

31.01.2016 21:48
odpowiedz
yorvente
3
Junior

Czy DDDA ma coopa w jakiejkolwiek formie? Przykładowo kumpel gra swoją postacią jako mój pionek, czy zero, nic i dupa blada? :|

31.01.2016 22:03
Martius_GW
odpowiedz
Martius_GW
61
Generał

Nie ma takiej opcji, najwyżej możesz przyłączyć pionka znajomego do drużyny. Capcom wydał Dragons Dogma Online w które można grać razem ale na ten moment nie zanosi sie aby wydali ten tytuł poza Azją.

02.02.2016 20:16
odpowiedz
zanonimizowany250573
98
Generał
Image

Gdyby ktoś chciał pograć z japońskimi glosami :

http://www.nexusmods.com/dragonsdogma/mods/108/?

05.02.2016 00:00
odpowiedz
maxpayne3000
75
Centurion

Czekałem i czekałem i się doczekałem ale.... chyba poczekam aż stanieje albo pojawi się w CD-Action

08.02.2016 09:39
AlkoPc
👍
odpowiedz
AlkoPc
47
Pretorianin
9.0

Rewelacyjna gra z miodnym gameplayem. Jest to mój pierwszy kontakt z tym tytułem i jedyne co dodam to podziękowania za edycję PC.

30.03.2016 10:13
odpowiedz
zanonimizowany497524
16
Legionista
8.0

post wyedytowany przez zanonimizowany497524 2018-06-12 15:43:48
05.05.2016 17:48
KociBolec
odpowiedz
KociBolec
64
Pretorianin

Co trzeba zrobić żeby te pionki same się leczyły z roślin które zbierają, albo żebym ja mógł je nimi leczyć?

05.05.2016 18:02
Martius_GW
1
odpowiedz
Martius_GW
61
Generał

Kiedy używasz przedmiotów w ekwipunku wtedy możesz wybrać czy chcesz np. mikstury leczniczej użyć na sobie lub innej postaci.

21.06.2016 11:22
👍
odpowiedz
qamyk
8
Chorąży

Świetna gierka, dawno się już tak dobrze nie bawiłem a gra ma jeszcze masę miejsca do popisu, sporo rzeczy można w niej doszlifować bo jednak bez wad się nie było. Jakby chociaż trochę poprawili questy, żeby nie były na takim żenującym niskim poziomie, trochę bardziej rozbudowali świat, który póki co jest dość pusty i dodali więcej slotów na skille (szczególnie dla wojownika z wielkim mieczem który może mieć ich tylko 3 :| ) to chyba dałbym 10tkę. Nie spodziewałem się niczego wyjątkowego po capcom'ie a tu proszę taka perełka się uchowała. Mam nadzieję, że te informacje o wielkim sukcesie na PC jest prawdą i rzeczywiście można spodziewać się kontynuacji. Ostatnia walka w DLC i ta muzyczka zapadły mi w pamięci.

post wyedytowany przez qamyk 2016-06-21 11:22:59
17.08.2016 00:31
6
odpowiedz
fezzik
3
Pretorianin
6.0

Nudna jak flaki z olejem

Questy jak z koreańskiego MMO
Żadnych ciekawych NPC'ów
Miasta świecą pustkami
Walka to klikanie w kółko dwóch klawiszy
Fabuła to "O zaatakował nas smok a ty jesteś tym wybranym"

Eh

post wyedytowany przez fezzik 2016-08-17 00:31:41
15.11.2016 20:29
😐
odpowiedz
SADJOASIOPDFHASIOPD
6
Legionista

Fajna gra tylko szkoda że mogę w nią zagrać tylko w rozdzielczości 800x600 mimo że powinienem móc odpalić grę na średnich na moich 1600x900. Żeby było śmieszniej na tych 800x600 gra mi się odpala na najwyższych w stałych sześćdziesięciu klatkach, a jedna rozdzielczość wyżej na najniższych postać porusza się jak mucha w smole. WTF?

12.01.2017 22:57
SpecShadow
1
odpowiedz
SpecShadow
94
Silence of the LAMs
9.0

Prawie rok po premierze udało mi się w końcu przejść grę.
Miło grać w fajny tytuł będąc starym wygą który ma wysublimowany gust i gry AAA i indie nie budzą emocji lub nudzą.

PS. kogo mieliście do uratowania/poświęcenia na koniec gry? Ja miałem tą młodą czarownicę, niektórzy mieli gorzej i albo mieli miejskiego kowala albo szambelana D: i tu nie ma znaczenia płeć naszej postaci jeśli chodzi o dobór.
W ogóle ten system relacji NPCów wobec naszej postaci to jakieś udziwnienie nie z tej ziemi. Nie ma żadnych informacji o tym, że jakaś postać coś do nas czuje, żadnych wskaźników czy liczb, nawet zwykłego „lubię cię" od nich nie usłyszymy. A wystarczy zrobić jakiegoś questa dla nich by znalazła się między nami a smokiem.

Sprzęt wymieniamy bardzo rzadko (na 50h gry wymieniłem mój łuk może 4 razy), nabijanie poziomów niewiele daje. Bardziej pomagają skille, niektóre z nich są przepotężne.

Nie podoba mi się, gdy chciałem spróbować swych sił jako mag a nie mogę stworzyć nowego profilu, jedynie kasacja starej gry.
Szkoda bo efekty czarów w grze są fantastyczne.

Mała rada na koniec - warto trzymać się domyślnej profesji (Fighter) do czasu uzyskania Rank 5 by wykupić ulepszenie Sinew które bardzo pomaga klasom czarującym/łucznikom z ciągłym przeciążeniem a nie mogących zwiększać siły.

13.01.2017 19:39
odpowiedz
1 odpowiedź
placekszczęścia
2
Junior

Poleci ktoś mody na grafikę, zwłaszcza na tekstury?Bo właśnie zaczynam :)

07.02.2017 20:40
Vlad Tepes
odpowiedz
1 odpowiedź
Vlad Tepes
78
Pretorianin

Czy ktoś wie, jak ściągnąć darmowe spolszczenie do gry?

06.04.2017 08:44
CyberTron
odpowiedz
12 odpowiedzi
CyberTron
102
Imperator Wersalka

Mam problem. Jestem Soulsowcem z krwi i kości, ale DD:DA daje mi w kość. Jestem dopiero po misji eskorty tego łba, więc sam początek ale...

Wybrałem Assassyna, wykupiłem dwa dodatkowe skille na sztylet (których nigdzie nie ma, nie mogę ich przypisać do żadnego przycisku) i postanowiłem zabrać się za questy poboczne. No i tu mam największy problem i jednocześnie pytanie do was, wyjadacze:
Jak poznać który quest jest obecnie zbyt trudny dla mojej postaci? Da się w ogóle?
Wchodzę do studni, zwiedzam jaskinie i znajduje wielką jaszczurke. Myślę sobie, że to miniboss i koniec questa. Chwilę powalczyłem i niespodzianka, bo takich jaszczurów to tam siedzi całe plemię.
No nic, pewnie nie mój poziom. Lecimy dalej. Mam odnaleźć zaginiona osobę. Więc idę do znacznika na mapie, a tam kilku bandytów i ich herszt. Z szeregowymi to nie problem, ale ten wielki z mieczem wyciera mną podłogę.

Podsumowując moje pytania:
-Jak dobrać quest odpowiedni do poziomu postaci?
-Jak przypisać skille do broni (skille kupiłem nie w zakładce daggers, tylko tej poniżej, ale miały dopisek, że są właśnie do sztyletów)
-Jak sprawić żeby moja broń dostała żywiołu? Żeby na moich sztyletach był ogień? To robota pionka czy jak?

Wybaczcie błędy i brak pewnych szczegółów, ale jestem w pracy i pisze z telefonu.

11.04.2017 10:15
odpowiedz
3 odpowiedzi
Kreven93
14
Legionista
8.0

Po około 35 godzinach udało mi się ubić smoka. Muszę przyznać, że dawno nie bawiłem się tak dobrze.

spoiler start

Co mi się nie spodobało, to fakt, iż gra zrobiła za mnie geja. Jako osoba, która stara się wykonywać duże ilości zadań, byłem zaskoczony tym, że robienie zadań dla konkretnej postaci 'zbliża' nas. Nie wiem czy to moje przeoczenie czy mechanika gry, ale nie widziałem żadnego wskaźnika 'przywiązania'.

spoiler stop

Teraz zastanawiam się czy warto kontynuować zabawę, czy też szukać innego tytułu.

Co do samego gameplay'u, to grałem Rangerem. Udało mi się nabić 46 poziom postaci. Co śmieszne, nie wiedziałem, że można łączyć 'augments' różnych klas. Tak więc korzystałem tylko z tych przeznaczonych dla mnie. Większych problemów nie miałem z żadnym przeciwnikiem, ale zgaduję, że to przez dobrze dobrane party. Ja jako Ranger, Warrior i dwóch magów, mój głowy pawn (Sorcerer) i Mage z czarami leczącymi.

12.04.2017 09:31
SpecShadow
1
odpowiedz
SpecShadow
94
Silence of the LAMs
Image

Zapomniałem wspomnieć, że prócz dziury w mieście i wyspy z dodatku jest jeszcze faza Post Game, gdzie główną atrakcją są pojawiające się znikąd grożne bestie jak gryfy, sukubusy czy beholdery, być może też jest większa populacja smoków (z 1 do 2-3?) ale to muszę sprawdzić mapę

edit
miałem rację a do jeszcze ta dodatkowa para pojawia się w głównej stolicy!

post wyedytowany przez SpecShadow 2017-04-12 09:36:00
14.08.2017 16:29
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Gonzo100
44
Chorąży
8.5

Ta gra jest dla mnie ogromnym zaskoczeniem, bo zawiera w sobie elementy które w zwykłych okolicznościach byłyby nie do zniesienia z innymi które są genialne, rewolucyjne i CD Projekt mógłby czerpać garściami z owych rozwiązań.
W Dragon’s Dogma mamy lipną, w ogóle niewciągającą fabułę, nudne zadania które wykonywałem bez przejęcia jakbym grał w jakieś MMO. Świat przedstawiony też jest bardzo słaby, no proszę, pawny? Ludzię bez duszy? Cały koncept „pawn’ów” wydaje mi się no po prostu beznadziejny, jak gdyby nie można było zaprezentować jakiegoś systemu najemników, przyjaciół, członków rodziny, cokolwiek. Nie będę teraz się rozpisywał nad pełną recenzją więc napiszę tylko, że grając odnosiłem wrażenie jakby fabuła gry i elementy z nią związane były na niby, jakimś żartem, fabułą i elementami wyciągniętymi z settelrs’ów – małych, fajnych i pociesznych ludków które budują osadę. Nie mam nic do Settlers’ów – świetna gra strategiczna, ale nie wyobrażam sobie Settlers - RPG.
Z drugiej strony gra się w to niesamowicie, gra oferuje system walki który według mnie przebija wszystko co do tej pory widziałem, nawet Wiedźmin 3 wymięka. Można się wspinać na wielkie potwory, a walki z nimi przynoszą na myśl walki z bossami z innych gier tyle, że tutaj mamy takich walk mnóstwo, a nie 2 lub 3 razy w ciągu całej gry. Mechanika i animacje czarów też są świetne, można na przykład wyczarować sobie ogromny energetyczny bicz i smagać tym wszystko co popadnie. Ciężko mi to jakoś zgrabnie, krótko opisać, ale chodzi mi o to, że walka jest niezwykle satysfakcjonująca a my możemy niemal poczuć każdy cios jaki zadajemy albo unik jaki wykonujemy – miodzio. Inne bardzo fajne rozwiązania to na przykład system wagi i wzrostu. Jak nasza postać waży więcej to szybciej zużywa wytrzymałość podczas biegu i wolniej ją regeneruje, ale może nosić więcej przedmiotów w ekwipunku niż postać, która waży mniej. Tak samo długość nóg naszej postaci determinuje prędkość biegu. To i wiele innych szczegółów dyktuje, że ta gra zasługiwałaby na PRAWDZIWĄ fabułę jaką mamy w Wiedzminach albo Gothicach a nie tę karykaturę jaką otrzymaliśmy.
Naprawdę szkoda, że w grze historia została potraktowana jako rzecz trzeciorzędna, ale i tak ogólnie gra jest świetna, spędziłem przy niej 220 godzin! Dodam, że piszę to jako ktoś dla kogo właśnie historia w grze pełni najważniejszą rolę a wszystko inne schodzi na drugi plan. Nie w Dragon’s Dogma, dlatego na początku napisałem, że gra jest dla mnie ogromnym zaskoczeniem.

18.01.2020 16:59
odpowiedz
Zakapiorrrrr
12
Legionista

Odpalam grę i kamera cały czas kręci się wokół postaci jakieś porady ?

19.02.2020 19:45
DalethTichy
odpowiedz
DalethTichy
5
Chorąży
8.5

Początkowo gra odrzuciła mnie swoją oszczędną, surową grafiką i poczuciem zagubienia, które we mnie wywołała. Fabuła nie wciągała, wydawała się sztampowa i drętwa. Jednak przełamałem się, grałem dalej. W miarę czasu zauważałem kolejne smaczki w rozgrywce jak np.:
- Niesamowicie dynamiczne ruchy sterowanego przeze mnie bohatera podczas walki (chodzi mi tu przede wszystkim o umiejętność "Blink Strike" klasy Fighter).
- Każdy gatunek potworów, z którymi musimy się zmierzyć zachowuje się inaczej i ma odmienną strategię walki. Np. wilki atakują watahą, harpie potrafią porwać postać w powietrze i zrzucić z dużej wysokości.
- Możliwość, a czasem konieczność, prowadzenia walki z potworami w sposób przemyślany i wykorzystywanie ich słabych punktów. Przykład: podczas walki z cyklopami warto bić potwora w rękę, w której trzyma maczugę - po pewnym czasie jego ręka będzie na tyle zraniona, że cyklop upuści maczugę. Najsłabszym punktem cyklopa jest jego jedyne oko, więc należy w nie bić, wdrapując się na plecy potwora, lub poprzez bicie w nogi spowodować jego upadek.
- Wpływ nocy na rozgrywkę. Noce są naprawdę ciemne. Bez latarni nawet wysoko rozwinięta postać ma małe szanse przetrwania. Nocą pojawia się więcej potworów i ich strategie stają się skuteczniejsze. Przykładowo Direwolfs - białe wilki - spowodowały, że bałem ruszyć się postacią, gdy w pewnym momencie zastała mnie w lesie noc.

Wreszcie tego typu spostrzeżenia zamieniły się w zachwyt nad mechaniką walki tak mojej postaci jak i wrogów. Walką ta gra stoi! Hideaki Itsuno - reżyser Dragon's Dogma - nie był gołosłowny mówiąc, że wie jak "akcja" działa i jak wpleść ją w grę RPG z otwartym światem.

Kolejnym wielkim atutem gry jest eksploracja, która ma sens, bo przynosi korzyści. Jedna korzyść to miłe uczucie odkrycia, gdy z ciekawości ruszy się w z pozoru nic nie znaczący zaułek i znajduje się sprytnie schowaną skrzynię ze skarbem. Druga korzyść to naprawdę wartościowy ekwipunek, który można odkryć w takiej skrzyni. Trzecia korzyść to znajdowanie skrótów łączących odległe obszary. W pewnym momencie w ogóle przestałem zauważać braki w grafice otoczenia a zacząłem doceniać to w jaki pomysłowy sposób globalne, jak również mniejsze obszary są zaprojektowane - trochę przypomina to łamigłówkę.

Ludzie z CD Projekt Red mogliby zagrać w tą grę, żeby dowiedzieć się jak robi się porządną eksplorację - według mnie eksploracja w Wiedźminie 3 jest po prostu zniszczona. W ogóle Wiedźmin 3 przy Dragon's Dogma wydaje mi się wydmuszką, kolorową pisanką pustą w środku, jeżeli chodzi o mechanikę gry a broni się jedynie fabułą.

Fabuła Dragon's Dogma wreszcie też rozkręca się z czasem i zaskakuje.

Polecam Dragon's Dogma. Wiele więcej smaczków czeka w tej grze do odkrycia.

PS Szkoda trochę, że w wersji PC gry nie ma zbroi nawiązujących do mangi "Berserk", ale nadal można znaleźć inne elementy nawiązujące do tej mangi. Ja z pewnością zagram drugi raz w tą grę, tym razem postacią przypominającą Gutsa, z klasą Warrior, z olbrzymim mieczem w dłoniach.

19.02.2020 19:47
odpowiedz
12dura
48
Senator

Ma ktoś savesy gdzieś koło walki z gryfem na wieży? Kiedyś grałem i mnie znudziła w tamtym momencie i jakoś nie mam ochoty zaczyna gry od nowa, co jakiś czas pytam na różnych forach o te savesy żeby móc ukończyc gierę.

26.04.2020 14:51
I3lackHole
1
odpowiedz
I3lackHole
30
Chorąży
9.5

Czasem gry mogą nie odnieść sukcesu przez marketing. Obok gry znajdziemy takie tagi jak RPG. Problem w tym że to slasher w otwartym świecie. Erpegowiec kupując grę może się
mocno rozczarować i ja to rozumiem. W grze rządzi walka na którą składają się nasze statystyki i uzbrojenie, nasi kompani i ich skille/uzbrojenie, nasz refleks, znajomość przeciwnika, ogarnianie sytuacji, a czasem finezja i bystrość umysłu. Jednocześnie, DD:DA jest pierwszą grą (a z nimi mam kontakt od końca lat '80), w której tak chętnie zmieniałem profesje, POMIMO że tego nie lubię i zwykle trzymam się jednego do końca. Jest też grą do której od wielu lat znów użyłem kartki i długopisu by spisać kilka przepisów z craftu, oraz skille dla pionków, żmudnie wybieranie z dragonsdogma.fandom oraz doświadczeń.
Najlepszy system walki w otwartym świecie, ale nie przegięty (jak w Shiness: The Lightning Kingdom) i w dodatku dotyczy on nie tylko nas, ale całej naszej drużyny.
Pomimo słabej muzy (ogromna szkoda), voice actingu, fabuły, zadań i ogólnopojętej beznadziejności naszego protagonisty gra jest genialna, na wszystko byłem w stanie przymykać oko jak zaślepiony. Szczególnie 100 misji-znajdziek "From a Different Sky" które widać że zostały zrobione z sercem przypadły mi do gustu, POMIMO iż w żadnej innej grze nigdy nie bawiłem się by znaleźć wszystko. Genialnie grało mi się nocą, POMIMO iż zwykle tego nie cierpię!
Super animacje, może nie tyle co dokładne a nadające tempo walce. Efekty specjalne i dźwięki dobre. Całkiem dobra optymalizacja, co ważne w grach z otwartym światem, choć tekstury jednak średnie. Ładne projekty map i lochów.
Gra zrobiona z zaangażowaniem, błędnie zareklamowana przez co trafiła po części do niewłaściwej grupy odbiorców. Odradzam granie po niej w Skyrim czy Wiedźmina, bo się zanudzimy walcząc. Ja na odreagowanie wziąłem się za dawane za darmo przez GOG Tower of Time, gdzie jest sporo do poczytania i powyobrażania sobie.
POMIMO! 9,5/10, zostanie jedną z moich ulubionych gier.

14.10.2020 21:07
odpowiedz
3 odpowiedzi
xan11pl
54
Generał

Może ktoś mi wytłumaczyć system zapisu w tej produkcji? Wyszedłem z miasta, zrobiłem chyba 10 manualnych save. Zapisałem tuż przed skokiem z urwiska, bo chciałem sprawdzić czy przeżyję, i oczywiście padłem. No i tutaj pojawia się kilka opcji, Retry, Retry on Easy Mode, Retry from last Checkpoint. No i w swojej niewiedzy kliknąlem to ostatnie, bo logicznym wydało mi się, iż wczyta to mój ostatni manualny save, ale okazało się, że to przeniosło mnie do tawerny, w której odpoczywałem przed wyruszeniem. No i oczywiście co zrobiła gra zaraz po tym, to nadpisanie mojego zapisu manualnego autosavem. I tak godzina gry w dupę z tego co rozumiem? Które mam wybierać po padnięciu, żeby wczytać mój ostatni manualny save?

post wyedytowany przez xan11pl 2020-10-14 21:15:33
22.10.2020 12:51
odpowiedz
1 odpowiedź
Ratanok
15
Centurion

Jest jakieś nieoficjalne spolszczenie do tej gry? Kiedyś pamiętam, że jedna grupka zabierała się do niego ale nic nie słyszałem czy ukończyli projekt. Ogarniam angielski ale w rpgi zawsze wolę grać z polskimi napisami. Ktoś się orientuje w temacie?

24.09.2021 20:32
odpowiedz
MrDJMortadela
10
Legionista
8.5

Grę ukończyłem z miesiąc temu. Powiem tak - bomba!! W tak dobrego rpga nie grałem, gdy ostatni raz skończyłem elexa i greedfalla( literówka pewnie ^^)
Model walki w tej grze jest niesamowity i jedyny w swoim rodzaju. Fabuła znośna, ale gra jest przednia! Polecam ??

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze