Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry GameCube

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry na platformę Nintendo GameCube ułożone według popularności.

GameCube
Tematyki
Czas
The Sims 2
The Sims 2

Symulacje 24 października 2005

Kontynuacja bijącej rekordy popularności gry symulacyjnej The Sims (2000). Dewelopingiem The Sims 2 zajęło się studio Maxis (SimCity, EA Land i inne) we współpracy z koncernem Electronic Arts. Gracze ponownie mają okazję zaopiekować się wirtualnymi postaciami, kierując ich poczynaniami przez niemal całe życie – od wczesnego dzieciństwa aż do późnej starości. Celem zabawy jest osiągnięcie możliwie jak najwyższego wyniku Life Score, obrazującego intensywność ważnych wydarzeń w życiu bohatera. W porównaniu z pierwowzorem, The Sims 2 oferuje bardziej rozbudowany system tworzenia Simów, a także znacznie większy asortyment przedmiotów, jakie wprowadzić można do ich otoczenia. Zastosowanie wydajnego silnika graficznego pozwoliło natomiast zaprezentować wirtualne życie Simów w pełnym trójwymiarze.

Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Most Wanted (2005)

Wyścigi 15 listopada 2005

Dziewiąta odsłona legendarnego cyklu samochodówek, wykreowanego przez koncern EA. Po dwóch częściach gry obdarzonych podtytułem Underground i poświęconych nielegalnym wyścigom ulicznym, kolejna produkcja w serii stanowi częściowy powrót do korzeni, łącząc rozwiązania wykorzystane w swych obu poprzedniczkach z elementami starszych części cyklu. Celem zabawy jest wspięcie się na szczyt tytułowej czarnej listy najbardziej poszukiwanych kierowców. Nadal więc poruszamy się po terenie wielkiego wirtualnego miasta, podejmując kolejne wyzwania w ramach kilku rodzajów wyścigów. Wśród nich znajdziemy tor, sprint, drag, eliminację, próbę czasową, próbę prędkości oraz ucieczkę przed policją. Po zaliczeniu odpowiedniej ilości wyzwań możemy wyzwać na pojedynek kolejnego kierowcę z listy. Obok typowych dla serii elementów, jak licencjonowane samochody oraz zróżnicowana ścieżka dźwiękowa, w grze zachowano także rozbudowane opcje mechanicznego i optycznego tuningu nabywanych samochodów.

The Sims
The Sims

Symulacje 14 stycznia 2003

Przebojowa gra symulacyjna, wyprodukowana przez specjalizujące się w tym gatunku studio Maxis (SimCity, SimTown i inne). The Sims pozwala graczowi zaopiekować się wirtualną rodziną tytułowych Simów. Zabawa polega na zaspokajaniu rozmaitych potrzeb życiowych postaci – od typowo fizjologicznych (jedzenie, toaleta, higiena itp.), poprzez relacje towarzyskie, aż po karierę zawodową. Gracz ma również dużą swobodę w rozbudowywaniu rodowej posiadłości, którą wyposażyć można w wiele przydatnych Simom przedmiotów. Rozgrywka opiera się na bardzo prostych zasadach i pozbawiona jest elementów przemocy, co stanowi wyraźny ukłon w stronę odbiorców z rynku casuali. Uwagę zwraca specyficzny humor zawarty w grze i spora ilość zabawnych animacji towarzyszących reakcjom postaci.

Resident Evil 4
Resident Evil 4

Przygodowe 11 stycznia 2005

Czwarta pełnoprawna odsłona kultowego cyklu survival horrorów, wykreowanego przez firmę Capcom. W grze wcielamy się w postać znanego z drugiej części serii byłego policjanta Leona S. Kennedy’ego. Jako specjalny agent, odpowiedzialny za ochronę rodziny prezydenckiej, wyrusza do Europy z zadaniem odnalezienia zaginionej córki prezydenta USA. Trop prowadzi do niewielkiej hiszpańskiej wioski, w której prym wiedzie tajemnicza sekta, zaś jej mieszkańcy zarażeni zostali tajemniczym, powodującym mutacje wirusem. Podczas zabawy stawimy więc czoła kolejnym hordom zombie oraz bardziej wymagającym bossom, takim jak ogromne potwory czy potężny przywódca sekty, Osmund Saddler. W Resident Evil 4 zachowano mroczny klimat wcześniejszych odsłon cyklu i konieczność rozwiązywania zagadek logicznych, choć mechanika rozgrywki uległa sporym zmianom, a nowy silnik pozwolił na wprowadzenie znacznie szybszej i bardziej dynamicznej akcji. Uzupełniają ją liczne sekwencje zręcznościowe tzw. quick-time events.

Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground 2

Wyścigi 17 listopada 2004

Kontynuacja bestsellerowej gry Need for Speed: Underground z 2003 roku, która odmieniła oblicze jednej z najpopularniejszych serii samochodowych, wykreowanej przez koncern Electronic Arts. W grze przenosimy się ponownie do skąpanej w mroku metropolii, którą po raz pierwszy w historii cyklu możemy dowolnie eksplorować, biorąc udział w kolejnych wyścigowych zmaganiach. Podczas zwiedzania miasta możemy rzucać wyzwania napotkanym kierowcom i uzyskiwać informacje o kolejnych miejscach spotkań wielbicieli nielegalnych wyścigów. Mechanika rozgrywki nie zmieniła się w istotny sposób, a autorzy cyklu położyli nacisk na szczegółowe odtworzenie jeszcze większej liczby licencjonowanych samochodów oraz części tuningowych. Oprawa graficzna gry została wyraźnie poprawiona i wykorzystuje całą masę nowoczesnych efektów graficznych. Równie wysoki poziom reprezentuje ścieżka dźwiękowa, w której wykorzystano tradycyjnie utwory znanych wykonawców o szerokim spektrum gatunkowym.

True Crime 2
True Crime 2

Akcji 15 listopada 2005

Kontynuacja słynnej gry akcji z 2003 roku. Wcielamy się w postać czarnoskórnego policjanta Marcusa i wyruszamy na ulice tytułowego "Wielkiego Jabłka". Gracz może wykonywać zadania związane z głównym wątkiem lub liczne misje dodatkowe.

Beyond Good & Evil
Beyond Good & Evil

Przygodowe 11 grudnia 2003

Przygodowa gra akcji 3D stworzona przez Michela Ancela, ojca słynnej serii Rayman. Akcja Beyond Good & Evil rozgrywa się w alternatywnej rzeczywistości na planecie Hyllis, zamieszkanej przez pokojową nację Hyllian. Świat ten najechała agresywna rasa Obcych, chcąca przejąć kontrolę nad jego mieszkańcami. Główną bohaterką gry jest młoda reporterka o imieniu Jade, która podejmuje walkę z najeźdźcą oraz usiłuje odsłonić przed ludźmi prawdę kryjącą się za rządową intrygą. W trakcie podróży protagonistka może liczyć jedynie na aparat fotograficzny (zdjęcia rzadkich gatunków roślin i zwierząt można sprzedawać, a za otrzymane w ten sposób pieniądze kupować np. punkty zdrowia), wrodzone umiejętności detektywistyczne oraz kij do aikido. Beyond Good & Evil zawiera elementy dynamicznej gry akcji, w tym zręcznościową walkę z przeciwnikami, pokonywanie przeszkód terenowych i kierowanie rozmaitymi pojazdami, a także zagadki logiczne oraz ciekawą, trzymającą w napięciu fabułę. Odwiedzane lokacje są kolorowe, zróżnicowane i w pełni trójwymiarowe.

Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast
Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast

Akcji 18 listopada 2002

Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast to trzecia część wyprodukowanej przez studio Raven Software serii pierwszoosobowych strzelanin osadzonych w świecie Gwiezdnych Wojen. Gracz po raz kolejny wciela się w Kyle'a Katarna. Tym razem rycerz Jedi musi stawić czoła potężnemu Dark Jedi, który pracuje nad technologią ograniczającą Moc w Galaktyce.

Hitman 2: Silent Assassin
Hitman 2: Silent Assassin

Akcji 19 czerwca 2003

Kontynuacja znakomicie przyjętej skradanki studia Io-Interactive z 2000 roku. Fabuła gry rozpoczyna się w sycylijskim klasztorze, gdzie znany z pierwowzoru Agent 47 pragnie zapomnieć o swych uczynkach, oddając się modlitwie oraz pokucie. Niestety, zostaje tam wyśledzony przez rosyjską mafię i zmuszony do powrotu do zawodu. Szybko odkrywa, że stał się przedmiotem manipulacji doskonale wyszkolonych agentów Specnazu i sam staje się celem bezwzględnych morderców. Hitman 2 to łącznie 21 nowych misji, rozgrywających się w sześciu różnych lokacjach na całym świecie. Podczas zabawy ponownie czynimy użytek z podstawowych talentów naszego bohatera, takich jak umiejętność rozpoznania terenu, umiejętność kamuflażu oraz zdolność skradania się i zacierania za sobą śladów. Do dyspozycji mamy zaś wachlarz ponad 30 zróżnicowanych broni, wśród których znalazły się także całkiem nowe gadżety, takie jak kusze, zatrute strzałki, naboje ogłuszające czy chloroform.

Need for Speed Carbon
Need for Speed Carbon

Wyścigi 1 listopada 2006

Dziesiąta część bestsellerowego cyklu gier wyścigowych, zapoczątkowanego w 1995 roku. W grze wcielamy się w znanego z poprzedniej odsłony bohatera, który po powrocie do rodzinnego miasta odkrywa, że kontrolę nad organizacją ulicznych wyścigów przejęły wrogie gangi. W trakcie kolejnych wyścigowych wyzwań stopniowo – dzielnica po dzielnicy – odzyskamy panowanie nad miastem. Mechanika zabawy czerpie ze sprawdzonych rozwiązań swych poprzedniczek, wprowadzając jednocześnie zupełnie nowe elementy. Pierwszym z nich są pojedynki w kanionie, podczas których możemy przebić się przez barierki i spaść w przepaść. Druga z nowości to możliwość stworzenia własnego teamu, którego członkowie będą nas wspomagać w niektórych wyścigach np. blokując rywali. W grze nie zabrakło cut-scenek z udziałem żywych aktorów, kilkudziesięciu licencjonowanych modeli samochodów, a także rozbudowanych opcji tuningu, gdzie dzięki specjalnemu modułowi Autosculpt możemy zmodyfikować niemal każdy element nadwozia.

Harry Potter and the Goblet of Fire
Harry Potter and the Goblet of Fire

Akcji 8 listopada 2005

Harry Potter and the Goblet of Fire to kolejna, wirtualna adaptacja książkowej serii autorstwa J.K. Rowling, która opowiada o losach tytułowego Harry’ego Pottera oraz dwójki jego przyjaciół: Hermiony Granger i Rona Weasley’a.

Tomb Raider: Legend
Tomb Raider: Legend

Akcji 14 listopada 2006

Siódma pełnoprawna odsłona cyklu Tomb Raider, której opracowanie – po nieco słabszym przyjęciu ostatnich części serii – powierzono zupełnie nowemu deweloperowi, studiu Crystal Dynamics, mającemu w swych szeregach oryginalnego twórcę marki, Toby’ego Garda. Pod względem mechaniki, gra stanowi powrót do korzeni cyklu i jego najbardziej charakterystycznych elementów, czyli eksploracji rozsianych po świecie starożytnych grobowców i katakumb. W grze Tomb Raider: Legenda odwiedzamy szereg zróżnicowanych lokacji, takich jak Himalaje, Boliwia, Peru, Japonia, Ghana, Malezja, Anglia czy Kazachstan. Podczas zabawy czynimy użytek nie tylko z nowych umiejętności i broni, ale także całej masy przydatnych i niedostępnych wcześniej gadżetów. Wyraźnej odmianie uległ też sposób kreacji głównej bohaterki, zarówno pod kątem psychologii, jak i wyglądu zewnętrznego. O warstwę wizualną gry zadbał zaś nowy engine graficzny, zapewniający m.in. większą interaktywność świata i zmienne warunki atmosferyczne.

Neighbours from Hell
Neighbours from Hell

Logiczne 1 listopada 2004

Pełna specyficznego humoru gra strategiczna z elementami przygodówki, w której zadaniem graczy jest uprzykrzanie życia sąsiadom. Wcielamy się tutaj bowiem w uczestnika reality show, którego zadaniem jest zaprezentowanie szerokiemu gronu publiczności negatywnych relacji pomiędzy mieszkańcami jednego bloku mieszkalnego. Akcja Neighbours From Hell prezentowana jest od boku, a produkcja składa się z czternastu scenariuszy, zróżnicowanych pod kątem poziomu trudności i typu czekających na zrealizowanie zadań. Gracz musi nie tylko zastawiać na sąsiadów liczne pułapki i robić im wyrafinowane psikusy (choćby psuć artykuły gospodarstwa domowego), lecz także uważać na czyhające na bohatera niebezpieczeństwa. Niektóre mieszkania są na przykład strzeżone przez psy, które skutecznie utrudniają nam wykonanie polecenia. Podczas zabawy nieustannie jesteśmy zmuszani do kombinowania i odkrywania nieznanych właściwości pozornie nieprzydatnych przedmiotów. Humorystyczny wydźwięk gry Sąsiedzi z Piekła Rodem potęguje ładna, kreskówkowa oprawa graficzna i wpadająca w ucho ścieżka dźwiękowa. Całości dopełnia prosty, intuicyjny interfejs.

Harry Potter i Komnata Tajemnic
Harry Potter i Komnata Tajemnic

Akcji 14 listopada 2002

Druga część komputerowych przygód Harrego Pottera, oparta na wydarzeniach z opisanych przez panią J.K. Rowling w tomie drugim. Na rozpoczynającego drugi rok nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie młodego czarodzieja czekają kolejne wyzwania.

Metal Gear Solid: The Twin Snakes
Metal Gear Solid: The Twin Snakes

Akcji 9 marca 2004

The Twin Snakes jest remake’iem gry skradanki TPP Metal Gear Solid, wydanej pierwotnie na konsolę PlayStation w 1998 roku. Wcielamy się w emerytowanego komandosa, który musi w pojedynkę zinfiltrować opanowaną przez terrorystów bazę na Alasce. Poza poprawioną grafiką zmieniono też wystrój pomieszczeń dodając m.in. więcej miejsc do schowania się.

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

Przygodowe 29 maja 2004

Harry Potter i Więzień Azkabanu to czwarta gra dedykowana komputerom klasy PC, oparta na książkach J.K. Rowling opowiadających o przygodach tytułowego Harry’ego Pottera oraz dwójki jego przyjaciół Rona Weasley’a i Hermiony Granger.

Prince of Persia: The Sands of Time
Prince of Persia: The Sands of Time

Przygodowe 18 listopada 2003

Przygodowa gra akcji, wskrzeszająca legendę jednej z najsłynniejszych platformówek w historii, opracowanej w 1989 roku przez firmę Broderbund Software. Za powstanie tytułu odpowiada studio Ubisoft Montreal, a rolę konsultanta i głównego projektanta pełnił współtwórca oryginału Jordan Mechner. W grze śledzimy perypetie tytułowego księcia, który nieopatrznie uwalnia legendarne Piaski Czasu, stanowiące ogromne zagrożenie dla świata. Z pomocą pięknej księżniczki Farah, protagonista musi naprawić swój błąd i przywrócić porządek w krainie, stawiając czoła rozmaitym niebezpieczeństwom oraz przeciwnikom. Rozgrywka w Prince of Persia: Piaski Czasu ukazana została z perspektywy trzecioosobowej i zrealizowana w pełnym trójwymiarze, a bohater czyni użytek z nadprzyrodzonych mocy kontrolowania czasu. Jednocześnie autorzy położyli też spory nacisk na odtworzenie charakterystycznych elementów pierwowzoru, takich jak realistyczna animacja postaci czy system posługiwania się bronią białą.

Prince of Persia: Warrior Within
Prince of Persia: Warrior Within

Przygodowe 30 listopada 2004

Sequel wydanej w 2003 roku gry Prince of Persia: Piaski Czasu, opowiadającej o dalszych perypetiach bohatera, znanego z kultowych platformówek firmy Broderbund Software. W tej części serii legendarny książę zmaga się z kolejnymi konsekwencjami swoich lekkomyślnych czynów, bo choć udało mu się cofnąć czas i zapobiec uwolnieniu Piasków Czasu – nie oszukał on jednak przeznaczenia, a jego śladem podąża pragnący śmierci bohatera Strażnik Czasu. Aby ratować skórę, książę udaje się na tajemniczą wyspę, gdzie według legendy powstały piaski czasu, aby tam odwrócić bieg wydarzeń i nie dopuścić do ich stworzenia. Prince of Persia: Dusza Wojownika odznacza się znacznie mroczniejszym klimatem, choć sama rozgrywka przebiega podobnie jak w poprzedniej części cyklu. Bohater musi więc pokonywać liczne przeszkody i pułapki, a także walczyć z napotkanymi przeciwnikami. W grze zastosowano nowy, ulepszony system walki, a sam książę stał się silniejszy i posiadł zupełnie nowe umiejętności.

Tony Hawk's American Wasteland
Tony Hawk's American Wasteland

Sportowe 18 października 2005

Tony Hawk’s American Wasteland jest następną grą zręcznościową z serii, firmowanej nazwiskiem znanego amerykańskiego sportowca. System zabawy przypomina dwie odsłony Tony Hawk’s Underground, a akcję umiejscowiono tylko na terenie Los Angeles (obecność prawdziwych lokacji pokroju Hollywood itd.).

Tony Hawk's Pro Skater 4
Tony Hawk's Pro Skater 4

Sportowe 23 października 2002

Tony Hawk's Pro Skater 4 to wyprodukowana przez studio Beenox gra sportowa sygnowana nazwiskiem znanego skateboardzisty. Gracze mają okazję sprawdzić swoje siły w profesjonalnej jeździe na deskorolce. Twórcy przewidzieli ponad 190 różnego rodzaju zadań do wykonania oraz całe spektrum możliwych akrobacji na desce. Dla miłośników sportowej rywalizacji z żywymi przeciwnikami wprowadzono 8-osobowy tryb zabawy multiplayer.

Prince of Persia: The Two Thrones
Prince of Persia: The Two Thrones

Przygodowe 1 grudnia 2005

Kolejna odsłona wysoko ocenianej serii przygodowych gier akcji, traktującej o perypetiach tytułowego Księcia Persji, związanych z nieopatrznym uwolnieniem mitycznych piasków czasu. Po wydarzeniach z poprzedniej części cyklu, protagonista powraca do rodzinnego Babilonu, gdzie zastaje kraj pogrążony w wojnie. Na domiar złego, jego lud zwraca się przeciwko swojemu władcy, zmuszając go do ucieczki. Wkrótce okazuje się, że wcześniejsze dokonania księcia doprowadziły do powstania jego mrocznego alter ego, którego duch stopniowo zdobywa władzę nad bohaterem. Pod względem mechaniki, Prince of Persia: Dwa Trony rozwija rozwiązania znane z dwóch poprzednich odsłon serii, wprowadzając kolejne ulepszenia systemu walki oraz nowe zastosowania sztyletu czasu i niedostępne wcześniej zdolności (np. skradanie się). Największe novum stanowi jednak fakt, że podczas zabawy kontrolujemy dwie odmienne postaci, różniące się od siebie charakterem, stylem walki oraz posiadanymi mocami.

Harry Potter and the Sorcerer’s Stone
Harry Potter and the Sorcerer’s Stone

Akcji 9 grudnia 2003

Pierwsza gra przygodowa powstała na podstawie bestsellerowej powieści J.K. Rowling o młodym adepcie magii Harrym Potterze, pragnącym uwolnić drzemiące w nim magiczne umiejętności. Przenosimy się do szkoły dla czarodzieju Hogwart, gdzie poznajemy podstawy sztuki magicznej.

Iniemamocni
Iniemamocni

Przygodowe 31 października 2004

Iniemamocni to komputerowy odpowiednik obrazu kinowego, kryjącego się pod tym samym tytułem, firm Disney i Pixar. Gracz wciela się w rolę Pana Iniemamocnego, znanego również jako Bob Parr.

The Legend of Zelda: The Wind Waker
The Legend of Zelda: The Wind Waker

Przygodowe 24 marca 2003

The Legend of Zelda: The Wind Waker to przygodowa gra akcji z elementami cRPG, stworzona przez Shigeru Miyamoto i kierowany przez niego zespół deweloperski koncernu Nintendo. Fabuła tytułu przedstawia historię chłopca, który wyrusza w pełną niebezpieczeństw podróż, by uwolnić swoją siostrę i zmierzyć się z przeznaczeniem. Oprawa wizualna gry stworzona została z wykorzystaniem techniki cell-shading.