Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry GameCube

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry na platformę Nintendo GameCube ułożone według popularności.

GCN
Tematyki
Czas
Resident Evil 4
Resident Evil 4

Akcji 11 stycznia 2005

Resident Evil 4 to survival horror ze znanej serii studia Capcom. W pełnej akcji produkcji wcielamy się w agenta Leona S. Kennedy’ego z misją uratowania córki prezydenta USA. Trop prowadzi do niewielkiej hiszpańskiej wioski, w której prym wiedzie tajemnicza sekta, zaś jej mieszkańcy zarażeni zostali tajemniczym, powodującym mutacje wirusem. Podczas zabawy stawimy więc czoła kolejnym hordom zombie oraz bardziej wymagającym bossom, takim jak ogromne potwory czy potężny przywódca sekty, Osmund Saddler. W Resident Evil 4 zachowano mroczny klimat wcześniejszych odsłon cyklu i konieczność rozwiązywania zagadek logicznych, choć mechanika rozgrywki uległa sporym zmianom, a nowy silnik pozwolił na wprowadzenie znacznie szybszej i bardziej dynamicznej akcji. Uzupełniają ją liczne sekwencje zręcznościowe tzw. quick-time events.

Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast
Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast

Akcji 18 listopada 2002

Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast to trzecia część wyprodukowanej przez studio Raven Software serii pierwszoosobowych strzelanin osadzonych w świecie Gwiezdnych Wojen. Gracz po raz kolejny wciela się w Kyle'a Katarna. Tym razem rycerz Jedi musi stawić czoła potężnemu Dark Jedi, który pracuje nad technologią ograniczającą Moc w Galaktyce.

Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Most Wanted (2005)

Wyścigi 15 listopada 2005

Dziewiąta odsłona legendarnego cyklu samochodówek, wykreowanego przez koncern EA. Po dwóch częściach gry obdarzonych podtytułem Underground i poświęconych nielegalnym wyścigom ulicznym, kolejna produkcja w serii stanowi częściowy powrót do korzeni, łącząc rozwiązania wykorzystane w swych obu poprzedniczkach z elementami starszych części cyklu. Celem zabawy jest wspięcie się na szczyt tytułowej czarnej listy najbardziej poszukiwanych kierowców. Nadal więc poruszamy się po terenie wielkiego wirtualnego miasta, podejmując kolejne wyzwania w ramach kilku rodzajów wyścigów. Wśród nich znajdziemy tor, sprint, drag, eliminację, próbę czasową, próbę prędkości oraz ucieczkę przed policją. Po zaliczeniu odpowiedniej ilości wyzwań możemy wyzwać na pojedynek kolejnego kierowcę z listy. Obok typowych dla serii elementów, jak licencjonowane samochody oraz zróżnicowana ścieżka dźwiękowa, w grze zachowano także rozbudowane opcje mechanicznego i optycznego tuningu nabywanych samochodów.

Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground 2

Wyścigi 17 listopada 2004

Kontynuacja bestsellerowej gry Need for Speed: Underground z 2003 roku, która odmieniła oblicze jednej z najpopularniejszych serii samochodowych, wykreowanej przez koncern Electronic Arts. W grze przenosimy się ponownie do skąpanej w mroku metropolii, którą po raz pierwszy w historii cyklu możemy dowolnie eksplorować, biorąc udział w kolejnych wyścigowych zmaganiach. Podczas zwiedzania miasta możemy rzucać wyzwania napotkanym kierowcom i uzyskiwać informacje o kolejnych miejscach spotkań wielbicieli nielegalnych wyścigów. Mechanika rozgrywki nie zmieniła się w istotny sposób, a autorzy cyklu położyli nacisk na szczegółowe odtworzenie jeszcze większej liczby licencjonowanych samochodów oraz części tuningowych. Oprawa graficzna gry została wyraźnie poprawiona i wykorzystuje całą masę nowoczesnych efektów graficznych. Równie wysoki poziom reprezentuje ścieżka dźwiękowa, w której wykorzystano tradycyjnie utwory znanych wykonawców o szerokim spektrum gatunkowym.

The Sims
The Sims

Symulacje 14 stycznia 2003

Przebojowa gra symulacyjna, wyprodukowana przez specjalizujące się w tym gatunku studio Maxis (SimCity, SimTown i inne). The Sims pozwala graczowi zaopiekować się wirtualną rodziną tytułowych Simów. Zabawa polega na zaspokajaniu rozmaitych potrzeb życiowych postaci – od typowo fizjologicznych (jedzenie, toaleta, higiena itp.), poprzez relacje towarzyskie, aż po karierę zawodową. Gracz ma również dużą swobodę w rozbudowywaniu rodowej posiadłości, którą wyposażyć można w wiele przydatnych Simom przedmiotów. Rozgrywka opiera się na bardzo prostych zasadach i pozbawiona jest elementów przemocy, co stanowi wyraźny ukłon w stronę odbiorców z rynku casuali. Uwagę zwraca specyficzny humor zawarty w grze i spora ilość zabawnych animacji towarzyszących reakcjom postaci.

Resident Evil 2 (1998)
Resident Evil 2 (1998)

Przygodowe 14 stycznia 2003

Druga odsłona przebojowego cyklu przygodowych gier akcji, utrzymanych w konwencji survival horroru. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku pierwowzoru, za opracowanie tego tytułu odpowiada japońska firma Capcom. Akcja Resident Evil 2 rozgrywa się po wydarzeniach opowiedzianych w pierwszej części serii – niemal wszyscy mieszkańcy miasta Raccoon City zostali zarażeni tajemniczym wirusem, który zmienił ich w krwiożercze zombie. Po raz kolejny otrzymujemy do dyspozycji dwójkę bohaterów – mowa o Leonie, czyli młodym policjancie oraz o reporterce Claire – których zadaniem jest uratowanie Raccoon City przed całkowitą destrukcją i powstrzymanie wirusa, nim rozprzestrzeni się na cały świat. Filar rozgrywki w Resident Evil 2 ponownie stanowi eksploracja i rozwiązywanie zagadek środowiskowych – istotnym elementem gry jest również walka z przeciwnikami, jednak korzystanie z rozbudowanego arsenału ograniczają niedostatki amunicji. Standardowo, chcąc wyjść cało z kolejnych niebezpieczeństw, gracz musi rozsądnie zarządzać pozyskiwanymi w toku przygody zasobami.

Resident Evil
Resident Evil

Przygodowe 1 maja 2002

Przygodowa gra akcji utrzymana w konwencji survival horroru, która dała początek serii cieszącej się niesłabnącą popularnością na całym świecie. Tytuł został opracowany przez firmę Capcom, a jego fabuła czerpie garściami przede wszystkim z filmów grozy. W niewyjaśnionych okolicznościach na ulicach fikcyjnego miasta Raccoon City pojawiły się bowiem krwiożercze zombie – na ratunek rusza specjalny oddział S.T.A.R.S., który szybko odkrywa, że ma do czynienia z efektami działania tajemniczego wirusa opracowanego przez złowrogą korporację Umbrella. Do naszej dyspozycji oddano dwójkę bohaterów – Chrisa Redfielda i Jill Valentine. Postacie zróżnicowano nie tylko pod kątem początkowego wyposażenia, lecz także wydarzeń, w jakich biorą udział – protagoniści szybko trafiają na teren przyprawiającej o dreszcze rezydencji, która skrywa odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Sama rozgrywka została oparta na eksploracji, rozwiązywaniu rozmaitych zagadek środowiskowych oraz walce z napotkanymi przeciwnikami. Pomimo że w Resident Evil możemy wykorzystać rozbudowany arsenał, zazwyczaj doskwiera nam brak amunicji, zatem kluczem do sukcesu jest przede wszystkim rozsądne zarządzanie zasobami. Całości dopełnia klimatyczna muzyka.

The Sims 2
The Sims 2

Symulacje 24 października 2005

Kontynuacja bijącej rekordy popularności gry symulacyjnej The Sims (2000). Dewelopingiem The Sims 2 zajęło się studio Maxis (SimCity, EA Land i inne) we współpracy z koncernem Electronic Arts. Gracze ponownie mają okazję zaopiekować się wirtualnymi postaciami, kierując ich poczynaniami przez niemal całe życie – od wczesnego dzieciństwa aż do późnej starości. Celem zabawy jest osiągnięcie możliwie jak najwyższego wyniku Life Score, obrazującego intensywność ważnych wydarzeń w życiu bohatera. W porównaniu z pierwowzorem, The Sims 2 oferuje bardziej rozbudowany system tworzenia Simów, a także znacznie większy asortyment przedmiotów, jakie wprowadzić można do ich otoczenia. Zastosowanie wydajnego silnika graficznego pozwoliło natomiast zaprezentować wirtualne życie Simów w pełnym trójwymiarze.

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

Akcji 24 października 2006

Czwarta część przebojowego cyklu trzecioosobowych skradanek skradanek firmy Ubisoft, których głównym bohaterem jest tajny agent rządowy Sam Fisher. W grze uległ on wyraźnej transformacji, przeobrażając się w gładko ogolonego złoczyńcę, odsiadującego dwudziestoletni wyrok. Wszystko to jednak efekt celowej mistyfikacji, dzięki której nasz protagonista stara się przeniknąć w szeregi groźnej siatki terrorystycznej i rozpracować ją od wewnątrz. Jak przystało na podwójnego agenta, w Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent Sam Fisher wykonuje zarówno misje związane ze swym głównym celem, jak i zadania zlecane przez terrorystów. Ich akcja osadzona została w szeregu zróżnicowanych lokacji, takich jak Azja, Afryka i Stany Zjednoczone. Część misji rozgrywana jest pod wodą czy w trakcie potężnej burzy piaskowej, a nasz protagonista zyskał wachlarz nowych ruchów, broni oraz gadżetów. W grze poszerzono też listę trybów wieloosobowych, wprowadzając m.in. klasyczny Deathmatch i Capture the Flag.

Neighbours from Hell
Neighbours from Hell

Logiczne 1 listopada 2004

Pełna specyficznego humoru gra strategiczna z elementami przygodówki, w której zadaniem graczy jest uprzykrzanie życia sąsiadom. Wcielamy się tutaj bowiem w uczestnika reality show, którego zadaniem jest zaprezentowanie szerokiemu gronu publiczności negatywnych relacji pomiędzy mieszkańcami jednego bloku mieszkalnego. Akcja Neighbours From Hell prezentowana jest od boku, a produkcja składa się z czternastu scenariuszy, zróżnicowanych pod kątem poziomu trudności i typu czekających na zrealizowanie zadań. Gracz musi nie tylko zastawiać na sąsiadów liczne pułapki i robić im wyrafinowane psikusy (choćby psuć artykuły gospodarstwa domowego), lecz także uważać na czyhające na bohatera niebezpieczeństwa. Niektóre mieszkania są na przykład strzeżone przez psy, które skutecznie utrudniają nam wykonanie polecenia. Podczas zabawy nieustannie jesteśmy zmuszani do kombinowania i odkrywania nieznanych właściwości pozornie nieprzydatnych przedmiotów. Humorystyczny wydźwięk gry Sąsiedzi z Piekła Rodem potęguje ładna, kreskówkowa oprawa graficzna i wpadająca w ucho ścieżka dźwiękowa. Całości dopełnia prosty, intuicyjny interfejs.

Rayman 3: Hoodlum Havoc
Rayman 3: Hoodlum Havoc

Zręcznościowe 2 marca 2003

Trzecia odsłona przygód tytułowego, sympatycznego bohatera. Produkcja w wersji na komputery osobiste i konsole stacjonarne jest trójwymiarową platformówką akcji, w której Rayman i jego wierni przyjaciele, Globox oraz Murfy, muszą stawić czoła armii Hoodlumów. W toku przygody przemierzamy nowe, barwne lokacje – mowa zarówno o pięknych miejscach przepełnionych magią, jak i o zniszczonych obszarach zamieszkałych przez nieprzyjazne stwory. Wizualnie tytuł prezentuje się znacznie lepiej od części drugiej – ulepszono nie tylko tekstury, lecz także system animacji. Rayman 3 w wersji na Game Boya Advance jest natomiast dwuwymiarową platformówką, w której akcję obserwujemy z boku. W tym przypadku zadaniem protagonisty jest znalezienie lekarstwa dla Globoksa, który przypadkowo połknął złego lorda Dark Luma. Warto odnotować, że jest to jedna z najładniejszych tego typu produkcji na przenośnej konsoli Nintendo.

The Lord of the Rings: The Return of the King
The Lord of the Rings: The Return of the King

Przygodowe 3 listopada 2003

Gra akcji z elementami RPG, opracowana przez zespoły Visceral Games oraz EA Redwood Shores w oparciu o licencję filmowego hitu o tym samym tytule. Produkcja pozwala graczom wcielić się w jedną z kilkunastu postaci znanych ze srebrnego ekranu (na ich liście pojawiają się Frodo, Gandalf, Aragorn i Legolas), w których skórze podejmują próbę ostatecznego zniszczenia Pierścienia Władzy, a co za tym idzie – Mrocznego Władcy, Saurona. Rozgrywka w The Lord of the Rings: The Return of the King koncentruje się na starciach z hordami przeciwników, toczonych na dwunastu zróżnicowanych polach bitew; mowa między innymi o Minas Tirith, Polach Pelennoru, Czarnej Bramie czy choćby o Ścieżkach Umarłych. W miarę postępów rozwijamy poszczególnych bohaterów, zyskując dostęp do potężniejszych kombinacji ciosów, które później można wykorzystać w potyczkach. Dodatkową atrakcją wersji na komputery osobiste i konsole stacjonarne są wstawki filmowe pochodzące z trzeciej części filmowej trylogii Władcy Pierścieni oraz soundtrack skomponowany przez Howarda Shore'a. Całość można ukończyć w pojedynkę lub w towarzystwie drugiego gracza.

Resident Evil Zero
Resident Evil Zero

Przygodowe 12 listopada 2002

Poboczna odsłona kultowej serii survival horrorów firmy Capcom. Pod względem fabularnym mamy tu do czynienia ze swoistym prequelem całego cyklu, opowiadającym o losach oddziału Bravo jednostki specjalnej STARS, który został wysłany do miasta Raccoon City, nigdy jednak nie dotarł na miejsce. W grze kierujemy poczynaniami ocalałej członkini oddziału imieniem Rebecca Chambers, która po katastrofie śmigłowca zmuszona jest połączyć siły z byłym skazańcem, Billym Coenem. Mechanika rozgrywki w niewielkim stopniu różni się od dotychczasowych odsłon serii. W grze możemy bowiem w dowolnej chwili przełączać się między bohaterami, z których każdy ma swoje mocne i słabe strony. Element ten ma kluczowe znaczenie dla przebiegu rozgrywki, a niektóre z zadań wymagają wręcz ścisłej współpracy obu postaci.

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Akcji 25 marca 2005

Trzecia pełnoprawna odsłona przebojowej serii trzecioosobowych gier akcji z elementami skradanki, opowiadającej o przygodach agenta Sama Fishera. Akcja gry toczy się w niedalekiej przyszłości, w której dochodzi do silnej eskalacji konfliktu na linii Korea Północna – Japonia, dodatkowo podsyconej próbą interwencji Stanów Zjednoczonych. Wtedy to do akcji wkracza nasz niezawodny protagonista, którego zadaniem będzie pogodzenie interesów wszystkich stron konfliktu. W porównaniu do poprzednich części serii, Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory oferuje sporą ilość zmian, zarówno na gruncie oprawy, jak i mechaniki. Poszczególne misje mają teraz nieliniowy przebieg, a do celu dotrzeć możemy na kilka różnych sposobów, wykonując po drodze opcjonalne zadania dodatkowe. Na wyróżnienie zasługuje też wydatnie poszerzony wachlarz ruchów, ciosów i technik walki, a także nowe typy gadżetów oraz broni. Nie zabrakło również sporej gamy wariantów rozgrywki wieloosobowej, na czele z trybem kooperacji.

Metal Gear Solid: The Twin Snakes
Metal Gear Solid: The Twin Snakes

Akcji 9 marca 2004

The Twin Snakes jest remake’iem gry skradanki TPP Metal Gear Solid, wydanej pierwotnie na konsolę PlayStation w 1998 roku. Wcielamy się w emerytowanego komandosa, który musi w pojedynkę zinfiltrować opanowaną przez terrorystów bazę na Alasce. Poza poprawioną grafiką zmieniono też wystrój pomieszczeń dodając m.in. więcej miejsc do schowania się.

The Movies
The Movies

Strategiczne prace wstrzymane

The Movies to strategia ekonomiczna, wyprodukowana przez zespół deweloperski Lionhead Studios. Akcja gry osadzona została w okresie tzw. "złotych lat" Hollywood, a gracz wciela się w rolę debiutującego producenta filmowego, do którego obowiązków należy m.in. zatrudnianie aktorów, poszukiwanie scenariuszy i zapewnienie zaplecza finansowego. Twórcy z dbałością o szczegóły odtworzyli historię kinematografii.

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter
Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Akcji prace wstrzymane

Trzecia część cyklu taktycznych gier akcji, tworzonych w zespole Red Storm pod okiem popularnego pisarza powieści sensacyjnych - Toma Clancy’ego. Akcja tej produkcji ma miejsce w 2013 roku w Mexico City.

Prince of Persia: The Two Thrones
Prince of Persia: The Two Thrones

Przygodowe 1 grudnia 2005

Kolejna odsłona wysoko ocenianej serii przygodowych gier akcji, traktującej o perypetiach tytułowego Księcia Persji, związanych z nieopatrznym uwolnieniem mitycznych piasków czasu. Po wydarzeniach z poprzedniej części cyklu, protagonista powraca do rodzinnego Babilonu, gdzie zastaje kraj pogrążony w wojnie. Na domiar złego, jego lud zwraca się przeciwko swojemu władcy, zmuszając go do ucieczki. Wkrótce okazuje się, że wcześniejsze dokonania księcia doprowadziły do powstania jego mrocznego alter ego, którego duch stopniowo zdobywa władzę nad bohaterem. Pod względem mechaniki, Prince of Persia: Dwa Trony rozwija rozwiązania znane z dwóch poprzednich odsłon serii, wprowadzając kolejne ulepszenia systemu walki oraz nowe zastosowania sztyletu czasu i niedostępne wcześniej zdolności (np. skradanie się). Największe novum stanowi jednak fakt, że podczas zabawy kontrolujemy dwie odmienne postaci, różniące się od siebie charakterem, stylem walki oraz posiadanymi mocami.

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

Przygodowe 29 maja 2004

Harry Potter i Więzień Azkabanu to czwarta gra oparta na książkach J.K. Rowling opowiadających o przygodach tytułowego ucznia czarodziejskiej akademii Harry’ego Pottera oraz dwójki jego przyjaciół - Rona Weasley’a i Hermiony Granger.

Hitman 2: Silent Assassin
Hitman 2: Silent Assassin

Akcji 19 czerwca 2003

Kontynuacja znakomicie przyjętej skradanki studia Io-Interactive z 2000 roku. Fabuła gry rozpoczyna się w sycylijskim klasztorze, gdzie znany z pierwowzoru Agent 47 pragnie zapomnieć o swych uczynkach, oddając się modlitwie oraz pokucie. Niestety, zostaje tam wyśledzony przez rosyjską mafię i zmuszony do powrotu do zawodu. Szybko odkrywa, że stał się przedmiotem manipulacji doskonale wyszkolonych agentów Specnazu i sam staje się celem bezwzględnych morderców. Hitman 2 to łącznie 21 nowych misji, rozgrywających się w sześciu różnych lokacjach na całym świecie. Podczas zabawy ponownie czynimy użytek z podstawowych talentów naszego bohatera, takich jak umiejętność rozpoznania terenu, umiejętność kamuflażu oraz zdolność skradania się i zacierania za sobą śladów. Do dyspozycji mamy zaś wachlarz ponad 30 zróżnicowanych broni, wśród których znalazły się także całkiem nowe gadżety, takie jak kusze, zatrute strzałki, naboje ogłuszające czy chloroform.

Enter the Matrix
Enter the Matrix

Akcji 14 maja 2003

Przygodowa gra akcji osadzona w realiach znanych z legendarnego filmu Matrix, a co więcej oparta na scenariuszu napisanym specjalnie dla niej przez braci Wachowskich, twórców Matrixa.

Beyond Good & Evil
Beyond Good & Evil

Przygodowe 11 grudnia 2003

Przygodowa gra akcji 3D stworzona przez Michela Ancela, ojca słynnej serii Rayman. Akcja Beyond Good & Evil rozgrywa się w alternatywnej rzeczywistości na planecie Hyllis, zamieszkanej przez pokojową nację Hyllian. Świat ten najechała agresywna rasa Obcych, chcąca przejąć kontrolę nad jego mieszkańcami. Główną bohaterką gry jest młoda reporterka o imieniu Jade, która podejmuje walkę z najeźdźcą oraz usiłuje odsłonić przed ludźmi prawdę kryjącą się za rządową intrygą. W trakcie podróży protagonistka może liczyć jedynie na aparat fotograficzny (zdjęcia rzadkich gatunków roślin i zwierząt można sprzedawać, a za otrzymane w ten sposób pieniądze kupować np. punkty zdrowia), wrodzone umiejętności detektywistyczne oraz kij do aikido. Beyond Good & Evil zawiera elementy dynamicznej gry akcji, w tym zręcznościową walkę z przeciwnikami, pokonywanie przeszkód terenowych i kierowanie rozmaitymi pojazdami, a także zagadki logiczne oraz ciekawą, trzymającą w napięciu fabułę. Odwiedzane lokacje są kolorowe, zróżnicowane i w pełni trójwymiarowe.

Tony Hawk's Pro Skater 4
Tony Hawk's Pro Skater 4

Sportowe 23 października 2002

Tony Hawk's Pro Skater 4 to wyprodukowana przez studio Beenox gra sportowa sygnowana nazwiskiem znanego skateboardzisty. Gracze mają okazję sprawdzić swoje siły w profesjonalnej jeździe na deskorolce. Twórcy przewidzieli ponad 190 różnego rodzaju zadań do wykonania oraz całe spektrum możliwych akrobacji na desce. Dla miłośników sportowej rywalizacji z żywymi przeciwnikami wprowadzono 8-osobowy tryb zabawy multiplayer.

The Legend of Zelda: Twilight Princess
The Legend of Zelda: Twilight Princess

RPG 13 grudnia 2006

The Legend of Zelda: Twilight Princess jest kolejną metroidvanią, należącą do bestsellerowej serii, zapoczątkowanej jeszcze w latach osiemdziesiątych XX wieku. Akcja opowieści ma miejsce w krainie Hyrule, po raz kolejny zaatakowanej przez mroczne siły. Cechą charakterystyczną tej pozycji jest możliwość zmiany Linka, głównego bohatera gry, w wilka.