
Data wydania: 21 sierpnia 2001
Kolejna odsłona cyklu przygodowych gier akcji utrzymanych w konwencji survival horroru, który w krótkim czasie wdarł się szturmem na światowe listy przebojów. Pieczę nad tym tytułem sprawowała zaprawiona w bojach firma Capcom, a gracze mogą poznać dalsze losy Claire Redfield – bohaterki Resident Evil 2. Po zniszczeniu jednego z laboratoriów korporacji Umbrella kobieta zostaje porwana i uwięziona przez jej pracowników.
GRYOnline
Gracze
W stosunku do wersji na Sega Dreamcast, nieznacznie tylko poprawiono grafikę, można odnieść wrażenie, że jest ona bardziej kolorowa i wyostrzona. Dodano też kilka filmowych przerywników, na tym zmiany się kończą. Jednak dla tych, którzy nie posiadają DreamCasta, jest to pozycja obowiązkowa. W Code Veronica poznajemy dalsze losy Claire Redfield znanej z Resident Evil 2. Claire zostaje porwana i uwięziona przez ludzi Umbrelli, po zniszczeniu jednego z laboratoriów korporacji. Zaczynamy w zimnej i ciemnej celi więziennej na wyspie Rockfort, ale od czego jest zapalniczka... i tak zaczyna się kolejna wspaniała część kultowej już gry. Hordy zombiaków i innych powykręcanych potworów tylko na nas czekają.
Kamery w Code Veronica ustawione są zawsze pod dobrym kątem, co jest niezmiernie ważne w „survivalach”. By urozmaicić rozgrywkę, w pewnym momencie gry wcielamy się, w Chrisa – brata Claire – i do ich spotkania akcja toczy się równolegle. W każdym Residencie, niezwykle ważną rolę pełni fabuła, zapewniam, iż w tej części zaskoczeni zostaniemy wielokrotnie. Warto dodać, iż w wielu miejscach spotkamy pośrednie i bezpośrednie nawiązania do poprzednich części gry. Po przejściu Code Veronica dostajemy dostęp do specjalnego trybu Battle Mode – w którym możemy walczyć z zombiakami jak w shooterach FPP.
Autor opisu gry: Emil Ronda
Platformy:
PlayStation 2 21 sierpnia 2001Angielskie napisy i dialogi
GameCube 3 grudnia 2003Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne:



38GIER
Resident Evil to cykl japońskich survival horrorów tworzonych i wydawanych przez firmę Capcom. Za powstanie serii w głównej mierze odpowiadali Shinji Mikami oraz Tokuro Fujiwara, zaś jej protoplastą była wydana w 1989 roku gra Sweet Home, oparta na filmie pod tym samym tytułem. Oprócz tego to właśnie na potrzeby pierwszej pozycji spod tego szyldu ukuto termin survival horror, który z czasem zaczął być używany jako nazwa całego gatunku.
Prawdopodobnie poznaliśmy następne dwie gry z serii Resident Evil, które zostaną odnowione. Informator specjalizujący się w tematyce tego popularnego cyklu podał przybliżony termin wypuszczenia remake’ów.
gry
Maciej Gaffke
13 sierpnia 2025 18:17
Branżowy informator Dusk Golem podzielił się informacjami na temat przyszłości serii Resident Evil. Jego zdaniem dziewiąta część cyklu została opóźniona, a remake’ów jako następne doczekają się RE0 oraz Code: Veronica.
gry
Marcin Bukowski
27 maja 2024 17:37
Interwencja prawników firmy Capcom wymusiła na grupie fanów porzucenie prac nad odświeżonymi wersjami Resident Evil 1 oraz RE: Code Veronica.
gry
Adrian Werner
31 grudnia 2022 07:41
Poznaliśmy oficjalne ceny odświeżonych wersji Resident Evil 4 i Resident Evil Code: Veronica X. Oba tytuły we wrześniu zostaną udostępnione na łamach PlayStation Network oraz Xbox Live.
gry
Marcin Skierski
28 lipca 2011 12:15
W dzisiejszych "Wieściach ze świata" poświęcamy czas studiu People Can Fly, wznowieniom Resident Evil, a także grze WWE Brawl - wrestlingowi z przymrużeniem oka.
gry
Piotr Doroń
11 lipca 2011 13:37
Ostatnie dwa dni obrodziły w informacje dotyczące serii Resident Evil. Najpierw pojawiły się doniesienia dotyczące rzekomego odświeżenia Code: Veronica i czwartej części cyklu, by wczoraj zaatakować świeżymi wieściami dotyczącymi Resident Evil: Operation Raccon City. Dziś dostaliśmy potwierdzenie tej pierwszej wiadomości.
gry
Marcin Skierski
25 marca 2011 10:35
W najnowszym numerze popularnego japońskiego magazynu o grach Famitsu pojawił się specjalny tekst na temat nowego wydawnictwa z serii Resident Evil. Wygląda na to, że firma Capcom szykuje odświeżoną wersję dwóch części - Resident Evil 4 oraz Code: Veronica – które zostaną przeniesione na PlayStation 3 i Xboksa 360 w specjalnym pakiecie.
gry
Szymon Liebert
23 marca 2011 11:07
Firmy Screen Gems i Constantin Film ogłosiły, że rozpoczęto produkcję filmu Resident Evil: Afterlife, który jest już czwartą częścią kinowej sagi. Zdjęcia zostaną zrealizowane między innymi w Toronto (Kanada), a w rolę głównej bohaterki, czyli Alice, wcieli się ponownie Milla Jovovich. Oprócz niej na ekran powrócą Ali Larter (jako Claire Redfield) oraz Spencer Locke (w roli K-Marta).
pozostałe
Szymon Liebert
1 października 2009 11:58
Resident Evil: Afterlife, czyli czwarty film z kinowej serii stworzonej na podstawie znanej gry, rozpocznie nową trylogię. Obraz ma otrzymać największy budżet w historii marki oraz wykorzystywać kilka ciekawych technologii. Przede wszystkim pojawi się on także w kinach 3D. Twórcy chwalą się też użyciem systemu kamer zastosowanego w Avatarze Jamesa Camerona.
pozostałe
Szymon Liebert
27 lipca 2009 09:50
Będzie kolejna część filmowej adaptacji Resident Evil. Sony zapowiedziało, że premiera następnej odsłony tej produkcji nastąpi we wrześniu 2010 roku, a obraz będzie nosił podtytuł Afterlife.
pozostałe
Maciej Śliwiński
3 lipca 2009 08:50
Średnie Oceny:
Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 750 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Orzech
Ekspert
2019.10.04
Mam wrażenie jakby przez to że przy tytule tegoż Residenta nie widnieje cyfra zwiastująca że jest to pełnoprawna kontynuacja serii, to wiele osób mogło kompletnie pominąć tę grę kierując swoją uwagę ku innym pełnoprawnym odsłonom głównej linii gier spod szyldu Resident Evil.Całe szczęście, że nie należę do tej grupy i dane mi było ograć CODE: Veronica, bo jest zdecydowanie warta zapoznania się z nią, zwłaszcza jeśli jest się fanem klasycznych trzech pierwszych części.Klasyczna - właśnie to słowo najlepiej obrazuje to czego można się po niej spodziewać. W przeciwieństwie do poprzedniego RE3 nie mamy tutaj próby wprowadzania nowych rozwiązań do rozgrywki czy kładzenia większego nacisku na akcję, wręcz przeciwnie: gra pomija możliwości wprowadzone w poprzedniczce i wraca do tych znanych z dwóch pierwszych części. Jedyną znaczącą zmianą jest kamera która ze statycznej stała się dynamiczna, poruszając się w konkretnych lokacjach razem z graczem. Poza tym gameplay to stary dobry Resident ze swoim gromadzeniem zapasów, łamigłówkami, maszynami do pisania, klimatycznym soundtrackiem, zmutowanymi oponentami i niestety(mimo upływu lat) drewnianym, śmiesznym w swojej nieudolności voice actingiem.To co może wydawać się nietypowe to długość gry - zdecydowanie większa niż w swoich poprzedniczkach. Jest to o tyle zaskakujące, że podczas gry 2 razy można odnieść błędne wrażenie, że jesteśmy blisko zakończenia i już zaraz ukażą nam się napisy końcowe, po czym raczeni jesteśmy zwrotem akcji.I tutaj dochodzimy do bardzo dobrze skonstruowanej fabuły która uzupełnia fakty znane nam dotychczas jednocześnie zaopatrując w nowe informacje ze świata gry. Są to kolejne puzzle do układanki przedstawione przy użyciu powiązanego z organizacją Umbrella rodu Ashfordów, mającego swoją siedzibę na wyspie z której przyjdzie nam szukać ucieczki.Struktura gry wygląda podobnie jak w poprzedniczkach, jednak nie ma tutaj takiej dowolności w wyborze protagonisty. Pomijając krótki epizod z postacią drugoplanową mamy w grze 2 etapy: pierwszy przechodzimy jako Claire, drugi w głównej mierze jako Chris. Wspomniany brak dowolności jest nam wynagradzany w pełni spójnymi, dobrze dopiętymi wątkami obu postaci, a więc w gruncie rzeczy nie ma tego złego...Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że graficznie jak na swój wiek gra wygląda naprawdę nieźle oraz o nawiązaniu do korzeni w postaci repliki dworu z Resident Evil 1.Co w takim razie na minus oprócz wspomnianego voice actingu? Podobnie jak w trójce brakuje mi tego co w dwóch pierwszych częściach robiło robotę: napiętego, wręcz klaustrofobicznego poczucia zagrożenia jakie w połączeniu z muzyką biło zwłaszcza z posiadłości w RE1, ale także z posterunku w RE2. Oczywiście nie jest to pod tym względem tak rozmyte jak w trzeciej części, są tu momenty jak chociażby w pałacu Alfreda czy prywatnej rezydencji, jednak jest to zdecydowanie rzadsze.Dorzuciłbym jeszcze 2 aspekty które mogą uwierać:-Brak możliwości zwiększenia poziomu trudności-Sterowanie - o ile na klawiaturze poruszanie postacią nie stanowi większego problemu, o tyle w przypadku kontrolera PS2 jest ono zbyt nieintuicyjne i żeby je opanować przyda się kilkadziesiąt minut praktyki. Reasumując, po raz kolejny mamy do czynienia z bardzo mocnym reprezentantem gatunku, pozycja warta polecenia zwłaszcza ludziom którym do gustu przypadły klasyczne Residenty, także tym którzy po Nemesis czuli zawód ponieważ w przypadku CODE: Veronica X oferowana nam jest po prostu lepsza część. Gra mimo że nie najlepsza w serii to godna miana ostatniego klasycznego Residenta.
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2024.07.31
Michał Grygorcewicz
GRYOnline.pl Team
2022.12.05
ereboss
Ekspert
2018.07.17