Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 grudnia 2022, 07:41

autor: Adrian Werner

Capcom wykończył dwa fanowskie remaki gier z serii Resident Evil

Interwencja prawników firmy Capcom wymusiła na grupie fanów porzucenie prac nad odświeżonymi wersjami Resident Evil 1 oraz RE: Code Veronica.

Źródło fot. Capcom
i

Fanowskie remaki Resident Evil: Code Veronica oraz pierwszej odsłony serii zostały skasowane.

  1. Powodem jest interwencja prawników będącej właścicielem marki firmy Capcom.
  2. Fani nie zamierzają walczyć z japońskim wydawcą. Skasowali oficjalną stronę projektów oraz poświęcone im konta w serwisach społecznościowych.
  3. Oba remaki miały działać na silniku Unity.
  4. Autorzy w październiku tego roku wypuścili wczesne demo odświeżonej wersji pierwszego Resident Evil. Ono również zostało usunięte, ale w sieci najpewniej ostały się jakieś mirrory dla zainteresowanych.

Tworzenie tego typu projektów zawsze jest ryzykowne. Niektóre firmy je ignorują, pozwalając na ich wydanie, ale wiele wydawców nie toleruje takich przedsięwzięć i za pomocą gróźb lub procesów sądowych wymuszają zaprzestanie produkcji.

Capcom może mieć większą motywację do kasowania tego typu produkcji. W ostatnich latach japoński koncern wydał własne remaki klasycznych odsłon serii w postaci Resident Evil 2 i Resident Evil 3, a w planach jest również odświeżone Resident Evil 4. Niewykluczone więc, że w przyszłości podobny lifting czeka Code Veronica oraz pierwszą część serii.

Przypomnijmy na koniec, że remake Resident Evil 4 zmierza na pecety oraz konsole PlayStation 5, Xbox Series X/S i PlayStation 4. Premiera zaplanowana została na 24 marca przyszłego roku. Osoby, które zakupią wydanie na PS4, będą mogły dokonać za darmo ulepszenia do wydania na PS5.

  1. Oficjalna strona serii Resident Evil

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej