Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodoweGCN
Okładka Eternal Darkness: Sanity's Requiem (GCN)

Eternal Darkness: Sanity's Requiem GCN

Jeden z niewielu horrorów wydanych na Gamecube'a. W trakcie rozgrywki poznajemy historie ludzi opisanych w tytułowej księdze. Zabawa nastawiona jest w głównej mierze na odkrywanie kolejnych elementów wątku fabularnego.

Przygodowe | survival horror | tytuły ekskluzywne Nintendo

Nintendo GameCube
Okładka Eternal Darkness: Sanity's Requiem (GCN)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji GCN:

23czerwca2002

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Eternal Darkness: Sanity's Requiem jest jednym z niewielu horrorów wydanych na konsolę firmy Nintendo. Warto jednocześnie zaznaczyć, iż opisywanej pozycji zdecydowanie bliżej jest do sagi Silent Hill aniżeli nastawionych na widowiskowe pojedynki tytułów z serii Resident Evil. Za produkcję gry odpowiedzialne jest studio Silicon Knights, które opracowało również konwersję pierwszej części Metal Gear Solid na Gamecube’a.

Gracz w początkowej fazie rozgrywki wciela się w postać młodej kobiety, badającej morderstwo jednego z członków rodziny. Dziewczyna trafia do tajemniczej posiadłości, gdzie odnajduje tytułową księgę Eternal Darkness. W tym momencie rozpoczyna się właściwa część rozgrywki. Gracz poznaje historię wielu osób opisanych w księdze. Każda z przedstawionych postaci żyła w innej epoce, przez co rozgrywka jest wyjątkowo zróżnicowana. Wątek fabularny w trakcie właściwej zabawy odgrywa dość istotną rolę. Gracz musi analizować podawane przez grę informacje, tak aby wyszukiwać wspólne elementy wszystkich przedstawionych historii. Eternal Darkness wzorem klasycznych przygodówek wypełniony jest też licznymi zwrotami akcji.

Właściwa rozgrywka przebiega w zbliżony sposób do wspomnianej już wcześniej serii Silent Hill. W przeciwieństwie jednak do tamtych produkcji sterowane postaci mogą używać magii. Aby móc korzystać z zaklęć należy zbierać porozrzucane w różnych miejscach runa. Na tym jednak zabawa się nie kończy, zdobyte przedmioty trzeba bowiem odpowiednio ze sobą łączyć. Gracz może poznać kilkadziesiąt różnych typów zaklęć, między innymi przyzywających magicznych pomocników czy też wytwarzających pola siłowe. W grze korzystamy również z tradycyjnych typów broni, charakterystycznych dla badanej aktualnie epoki. Napotykane w trakcie zabawy stwory są dość wymagające. Gracz musi poznać ich słabe strony, tak aby móc skorzystać z odpowiednich zaklęć. Na uwagę zasługuje również możliwość atakowania wybranych partii ciała przeciwników.

Inny ciekawy element związany jest z widocznym paskiem zdrowia psychicznego sterowanej postaci. Kolejne walki z potworami mogą ją doprowadzić do obłędu. Przekroczenie określonego przez grę poziomu zaowocuje regularnym pojawianiem się atrakcyjnych wizualnie, ale utrudniających właściwą rozgrywkę halucynacji. Oprawa wizualna gry prezentuje bardzo wysoki poziom wykonania. Na uwagę zasługują zarówno modele postaci oraz przeciwników, jak i otoczenie, które jest wyjątkowo zróżnicowane. Producenci Eternal Darkness zadbali również o mroczną oprawę dźwiękową programu.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena czytelników: 8,8 / 10 na podstawie 92 głosów czytelników.

Gry podobne do Eternal Darkness: Sanity's Requiem

Wymagania wiekowe Eternal Darkness: Sanity's Requiem

16+

Wymagania sprzętowe Eternal Darkness: Sanity's Requiem

Nintendo GameCube

Nintendo GameCube

  • Wykorzystuje:
  • karta pamięci
Wieści ze świata (Borderlands 2, Watch Dogs, Eternal Darkness, NBA 2K14) 29/7/13
Wieści ze świata (Borderlands 2, Watch Dogs, Eternal Darkness, NBA 2K14) 29/7/13

wiadomość29 lipca 2013

Dziś piszemy m.in. o braku drugiej przepustki sezonowej do Borderlands 2, aktorze, który odegra główną rolę w adaptacji filmowej Watch Dogs, możliwym powrocie Eternal Darkness oraz ścieżce dźwiękowej NBA 2K14. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Smutny koniec producentów Too Human?
Smutny koniec producentów Too Human?

wiadomość12 maja 2013

Po ubiegłorocznym przegranym procesie sądowym z Epic games, studio Silicon Knights, odpowiadające za powstanie gry Too Human, praktycznie nie dysponuje już żadnym majątkiem. Deweloper jest przy tym nadal dłużnikiem kanadyjskiego rządu, od którego pożyczył znaczne sumy pieniędzy. Większa część załogi upadłej firmy założyła jednak nowe studio Precursor Games, odcinając się od poprzednika.

Shadow of the Eternals duchowym następcą Eternal Darkness – ruszyła zbiórka pieniędzy
Shadow of the Eternals duchowym następcą Eternal Darkness – ruszyła zbiórka pieniędzy

wiadomość6 maja 2013

Precursor Games tworzy duchowego następcę Eternal Darkness, hitu z konsoli Nintendo Gamecube. Studio szuka pomocy wśród graczy za pomocą inicjatywy na oficjalnej stronie gry – próg wsparcia wynosi 1,5 miliona dolarów. Ponadto udostępniono pierwsze filmiki prezentujące rozgrywkę.

Wieści ze świata (Red Faction, MotoGP 09/10, SOCOM Fireteam Bravo 3)
Wieści ze świata (Red Faction, MotoGP 09/10, SOCOM Fireteam Bravo 3)

wiadomość18 lutego 2010

„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: Xbox Live Arcade bez gier Midway, Lord British wraca do branży gier, europejskie daty premiery Ninety-Nine Nights II i MotoGP 09/10, kontrowersyjne kody w pudełku z SOCOM Fireteam Bravo 3 i inne. Zapraszamy do lektury.

Tajemnicze The Box nową grą twórców Too Human?
Tajemnicze The Box nową grą twórców Too Human?

wiadomość30 listopada 2009

CV jednego z pracowników kanadyjskiego studia Silicon Knights jest źródłem informacji na temat nowego dzieła twórców marek Eternall Darkness oraz Too Human. Ma nim być tajemnicze The Box przeznaczone na Xboksa 360 i PlayStation 3.