Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 maja 2013, 20:00

autor: Bartosz Woldański

Shadow of the Eternals duchowym następcą Eternal Darkness – ruszyła zbiórka pieniędzy

Precursor Games tworzy duchowego następcę Eternal Darkness, hitu z konsoli Nintendo Gamecube. Studio szuka pomocy wśród graczy za pomocą inicjatywy na oficjalnej stronie gry – próg wsparcia wynosi 1,5 miliona dolarów. Ponadto udostępniono pierwsze filmiki prezentujące rozgrywkę.

Nowo założony zespół Precursor Games oficjalnie zapowiedział projekt Shadow of the Eternals, który ma być przygodową grą akcji w klimatach survival horroru. Aby produkcja została sfinansowana, deweloper musi uzbierać minimum 1,5 miliona dolarów. Kwota obejmie koszty związane głównie ze stworzeniem podstawowego rdzenia produkcji, silnika gry czy opracowaniem pierwszego epizodu.

Akcja pierwszego epizodu przeniesie nas do Zamku w Czachticach - Shadow of the Eternals duchowym następcą Eternal Darkness – ruszyła zbiórka pieniędzy - wiadomość - 2013-05-06
Akcja pierwszego epizodu przeniesie nas do Zamku w Czachticach

W rachubę wchodzą także kolejne cele ponad tę kwotę, pozwalające opracować więcej epizodów, postaci, wzbogacić rozgrywkę o nowe elementy czy przenieść tytuł na więcej platform sprzętowych. Minimalny próg wsparcia to 5 dolarów – im większa wpłata, tym analogicznie więcej nagród – m.in. dostęp do całego sezonu, ścieżka dźwiękowa w cyfrowym wydaniu czy dodatkowe elementy dla postaci w grze. Więcej szczegółów znajdziecie na oficjalnej stronie, gdzie uruchomiono inicjatywę zbliżoną pod względem formuły do Kickstartera.

Zapowiedziane dzieło to duchowy następca Eternal Darkness: Sanity's Requiem, survival horroru opracowanego przez studio Silicon Knight w 2002 roku na konsolę Gamecube. Shadow of the Eternals będzie rozprowadzane w formie epizodycznej (przewidziano łącznie 12 odcinków po 2-4 godziny każdy) na PC i Wii U.

Shadow of the Eternals to duchowy następca Eternal Darkness - hitu z Gamecube'a - Shadow of the Eternals duchowym następcą Eternal Darkness – ruszyła zbiórka pieniędzy - wiadomość - 2013-05-06
Shadow of the Eternals to duchowy następca Eternal Darkness - hitu z Gamecube'a

Ujawniono pierwsze szczegóły o nadchodzącej produkcji – jedna z wielu historii przedstawi losy detektywa o nazwisku Paul Becker. Bohater uda się do Luizjany w celu zbadania największej w historii stanu masakry pomiędzy rywalizującymi gangami. Z tej niezwykle krwawej rzeźni żywcem uchodzi zaledwie dwóch ludzi. Przesłuchanie ocalałych to preludium do większej tajemnicy, bowiem fabuła Shadow of the Eternals opowie o wydarzeniach różnych postaci z różnych krajów na przestrzeni przeszło 2500 lat. Wcielimy się nie tylko w detektywa służącego dobru, ale także w podłych złoczyńców. Zawitamy między innymi do Egiptu, Anglii i Stanów Zjednoczonych, a także udamy się na Węgry.

Pierwszy protagonista Shadow of the Eternals - Shadow of the Eternals duchowym następcą Eternal Darkness – ruszyła zbiórka pieniędzy - wiadomość - 2013-05-06
Pierwszy protagonista Shadow of the Eternals

Rozgrywka będzie opierać się nie tylko na walce (również za pomocą magii), ale można spodziewać się wielu wymagających zagadek i mocnych scen oddziałujących na psychikę bohaterów. Świat przedstawiony w Shadow of the Eternals ma być połączeniem wydarzeń historycznych z niepokojącą fikcją. Twórcy zaserwują graczom „doświadczenie jak żadne inne”. To także ma być zasługa technologii, gdyż tytuł będzie napędzać silnik firmy Crytek – CryENGINE.

Tytuł to połączenie przygodówki z grą akcji - Shadow of the Eternals duchowym następcą Eternal Darkness – ruszyła zbiórka pieniędzy - wiadomość - 2013-05-06
Tytuł to połączenie przygodówki z grą akcji

Warto nadmienić, że nad projektem pracują również ludzie odpowiedzialni za prekursora, w tym założyciel zespołu Silicon Knights – Denis Dyack. Pierwowzór, zatytułowany Eternal Darkness: Sanity's Requiem, opowiadał historię wielu bohaterów z różnych epok. Opowieści zostały zapisane w tytułowej księdze, którą gracz odkrywa na początku gry. Pod względem rozgrywki tytuł przypominał serię Silent Hill, a więc nie skupiał się wyłącznie na walce, ale również na bogatej fabule i zróżnicowanych zagadkach. Wygląda na to, że autorzy chcą zachować najważniejsze elementy oryginału.

Gra powstaje na CryEngine - Shadow of the Eternals duchowym następcą Eternal Darkness – ruszyła zbiórka pieniędzy - wiadomość - 2013-05-06
Gra powstaje na CryEngine

W serwisie IGN został udostępniony kilkuminutowy fragment z rozgrywki, pokazujący więcej niż zaprezentowany w weekend oficjalny zwiastun.

Premiera pilota (pierwszego z epizodów) została zaplanowana na trzeci kwartał 2014 roku. Akcja przeniesie nas do Zamku w Czachticach w 1610 roku, a dokładnie do okresu panowania Elżbiety Batory, znanej jako „Krwawa Hrabina”. Wydanie pozostałych odcinków, w późniejszym czasie, jest zależne od zainteresowania graczy wsparciem finansowym ogłoszonego projektu.

Shadow of the Eternals duchowym następcą Eternal Darkness – ruszyła zbiórka pieniędzy - ilustracja #6Eternal Darkness: Sanity's Requiem to produkcja wydana w 2002 roku wyłącznie na konsolę Gamecube, pierwotnie planowana na Nintendo 64. Odpowiada za nią studio SIlicon Knights, znane między innymi z Blood Omen: Legacy of Kain czy Too Human. Kontynuację Eternal Darkness planowano już w 2006 roku, jednak ostatecznie się nie ukazała, a zespół deweloperski popadł w poważne tarapaty finansowe. Niektórzy z twórców oryginału, w tym Denis Dyack, dołączyli do studia Precursor Games i zamierzają razem, z pomocą graczy, zrealizować duchowego następcę tytułu sprzed ponad dekady.

Eternal Darkness to ambitna gra przygodowa w klimatach survival horroru, która została bardzo dobrze przyjęta przez krytyków i graczy, zbierając oceny średnio na poziomie 92% według Metacritic. Shadow of the Eternals ma być wierne rozwiązaniom z pierwowzoru – akcja nie będzie skupiać się tylko na walce z dziwnymi stworzeniami, tak za pomocą tradycyjnej broni, jak i magii, ale ważną rolę odegrają rozbudowana fabuła oraz wymagające łamigłówki godne najlepszych przedstawicieli gatunku przygodówek. W trakcie rozgrywki – podobnie jak w tytule w 2002 roku – będziemy musieli również dbać o zdrowie psychiczne postaci.