
Data wydania: Anulowana
Duchowy następca Eternal Darkness – cieszącego się uznaniem survival horroru na konsolę Nintendo Gamecube. Jest to hybryda przygódowki i gry akcji w konwencji TPP z elementami cechującymi gatunek grozy. Fabuła opowiada o losach różnych postaci z różnych epok – akcja rozgrywa się na przestrzeni ponad 2500 lat.
Shadow of the Eternals to debiut kanadyjskiego studia Precursor Games, składającego się z weteranów branży takich jak twórcy Eternal Darkness: Sanity's Requiem, Blood Omen: Legacy of Kain czy Too Human. Pieczę nad projektem trzyma Denis Dyack, założyciel Silicon Knights, zespołu odpowiedzialnego za pierwowzór Shadow of the Eternals. Jest to połączenie przygodówki i gry akcji z perspektywy trzeciej osoby (kamera zza pleców postaci) w klimatach survival horroru. Inspiracje czerpano przede wszystkim z Eternal Darkness, produkcji z 2002 roku wydanej wyłącznie na konsolę Nintendo Gamecube.
Historia Shadow of the Eternals została rozbita na dwanaście wystarczających na 2-4 godziny epizodów, z których każdy przedstawia wydarzenia osadzone w innym okresie historycznym i w innej części świata. Cała akcja gry rozgrywa się na przestrzeni przeszło 2500 lat – udamy się między innymi do starożytnego Egiptu, wiktoriańskiej Anglii czy secesyjnych Stanów Zjednoczonych. Produkcja studia Precursor Games jest połączeniem wydarzeń historycznych z budzącą niepokój fikcją.
Na początku rozgrywki kierujemy losami detektywa o nazwisku Paul Becker, który udaje się do Luizjany, by zbadać okoliczności związane z największą w dziejach stanu masakrą pomiędzy dwoma rywalizującymi kultami. Z tej krwawej rzeźni z życiem uchodzi dwóch ludzi – ich przesłuchanie to wstęp do większej tajemnicy, która odsyła nas do Zamku w Czachticach w 1610 roku. Jest to okres panowania Elżbiety Batory, księżnej węgierskiej zwanej także „Krwawą Hrabiną”. Elżbieta znana była ze swego okrucieństwa – m.in. torturowania i zabijania młodych kobiet. W tej części wcielamy się w Klarę, służącą, a zarazem kochankę monarchini. Każda przygoda to jeden z elementów, które składają się na mistyczny i rozbudowany świat Shadow of the Eternals. Wspomnienia to klucz do prawdy na temat tytułowej „Wieczności” – przeznaczenie wszystkich zaprezentowanych bohaterów jest ze sobą splątane.
Pod względem rozgrywki starano się zachować równowagę pomiędzy elementami przygodowymi, a tymi charakterystycznymi dla gatunku gier akcji. Najwięcej czasu spędzamy na eksploracji zróżnicowanych lokacji, badaniu przedmiotów czy rozwiązywaniu zagadek środowiskowych. Nie brakuje jednak scen walki, z użyciem zarówno standardowej broni, jak i magii. To, co dzieje się w danym momencie na ekranie, nie zawsze jest odzwierciedleniem rzeczywistych wydarzeń w grze, bowiem bardzo często okazuje się, że są to jedynie urojenia kierowanej przez nas postaci. Utrzymanie zdrowia psychicznego bohaterów jest kluczowym elementem zabawy – podobnie jak wcześniej w Eternal Darkness.
Gra powstała na CryENGINE – silniku znanym między innymi z serii Crysis; dzięki temu oprawa graficzna stoi na wysokim poziomie. W Shadow of the Eternal zobaczymy bogate w detale otoczenie, wykonane z dużą dbałością o szczegóły modele postaci i dopracowane animacje. Silnik nie ma problemu również z wyświetleniem efektownie wyglądających lokacji, np. dżungli czy walącego się zamku z otoczonego rzeką lawy. Nie mniejsze znaczenie niż warstwa wizualna ma muzyka, która podkreśla tajemniczą, wręcz momentami wywołującą dreszcz na ciele atmosferę gry.
Autor opisu gry: Bartosz Woldański
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Precursor Games
Wydawca: Precursor Games
Ograniczenia wiekowe: 12+
Shadow of the Eternals próbowało wykorzystać „boom” na Kickstartera i powroty wielkich marek. Choć ten duchowy następca Eternal Darkness teoretycznie miał wszystko, aby odnieść sukces, gracze odwrócili się do niego plecami.
gry
Krystian Pieniążek
26 grudnia 2024 20:00
Twórcy Shadow of the Eternals poinformowali, że prace nad grą zostały wstrzymane. Po klęsce drugiej zbiórki na Kickstarterze, produkcję najwyraźniej pokonały problemy finansowe.
gry
Łukasz Szliselman
29 września 2013 10:38
Druga kickstarterowa zbiórka pieniędzy na przygodową grę akcji Shadow of the Eternals, duchowego spadkobiercę Eternal Darkness, również nie osiągnęła zamierzonego celu. Twórcy zapowiadają jednak, że będą próbowali innych sposobów na realizację swoich zamiarów.
gry
Krzysztof Mysiak
26 sierpnia 2013 11:28
Gra Shadow of the Eternals, czyli duchowa spadkobierczyni Eternal Darkness, wróciła na Kickstartera, aby jeszcze raz walczyć o wsparcie finansowe. Twórcy ze studia Precursor Games pokazali nowe materiały, w tym fragment wczesnej wersji rozgrywki.
gry
Szymon Liebert
25 lipca 2013 18:30
Dziś piszemy m.in. o wynikach sprzedaży pecetowej wersji Fez, dodatku DLC do bijatyki Injustice: Gods Among Us, zarejestrowanym znaku towarowym Ace Combat Infinity, a także nowej zbiórce pieniędzy na produkcję gry Shadow of the Eternals. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
15 lipca 2013 12:25
Dziś piszemy m.in. o premierze dodatku DLC do Crysis 3, anulowaniu kickstarterowej zbiórki pieniędzy na produkcję gry Shadow of the Eternals, a także dacie premiery Fieldrunners 2 w wersji na PlayStation Vita. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
5 czerwca 2013 15:35
Dziś piszemy m.in. o dalszych losach gry Shadow of the Eternals, trybie kooperacji w Darksiders III, a także wyeliminowaniu kodów Online Pass z wydanych już produkcji firmy Electronic Arts. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
31 maja 2013 13:45
Studio Precursor Games postanowiło zwiększyć szansę na udaną zbiórkę pieniędzy na Shadow of the Eternals – duchowego następcę Eternal Darkness, survival horroru z konsoli Gamecube. Po przeszło tygodniu trwania akcji na oficjalnej stronie gry, twórcy wystartowali z inicjatywą także na Kickstarterze, zmniejszając próg wsparcia o zdobytą już kwotę.
gry
Bartosz Woldański
14 maja 2013 11:22
Precursor Games tworzy duchowego następcę Eternal Darkness, hitu z konsoli Nintendo Gamecube. Studio szuka pomocy wśród graczy za pomocą inicjatywy na oficjalnej stronie gry – próg wsparcia wynosi 1,5 miliona dolarów. Ponadto udostępniono pierwsze filmiki prezentujące rozgrywkę.
gry
Bartosz Woldański
6 maja 2013 20:00