Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPS2GCNXBOX
Okładka Medal of Honor: European Assault (GCN)

Medal of Honor: Wojna w Europie

Medal of Honor: European Assault

Kolejna konsolowa odsłona rozwijanej przez firmę Electronic Arts serii drugowojennych strzelanin FPS Medal of Honor.

Akcji | FPP | II wojna światowa | strzelanki

Medal of Honor: European Assault to kolejna odsłona popularnego na konsolach cyklu strzelanek pierwszoosobowych (gier akcji/FPP), w którym wydarzenia rozgrywane są na frontach II Wojny Światowej. Tym razem grający wcielają się w rolę Williama Holta - żołnierza, który został wybrany przez samego szefa Office of Strategic Services, niejakiego Williama „Wild Billa” Donovana, do wykonania szeregu misji specjalnych jako dowódca nowoutworzonego oddziału. To właśnie z perspektywy tego żołnierza poznamy przebieg czterech największych bitew burzliwego okresu wojny (St. Nazier we Francji, boje w Afryce Północnej, pod Stalingradem i w Ardenach).

Do przejścia przygotowano cztery kampanie składające się w sumie z 12 scenariuszów. W każdej misji dowództwo wyznacza grającemu do wykonania szereg różnych zadań, którego ogólnie można podzielić na: główne (konieczne do ukończenia danego poziomu), poboczne i bonusowe (opcjonalne). Dodatkowe starania w grze procentują nie tylko większą ilością frajdy płynącej z rozgrywki, ale także specjalnymi bonusami w postaci odkrycia nowych rodzajów broni (ogólnie 35 typów, od karabinów do wyrzutni rakiet), czy tajnych map. Podczas rywalizacji naszym kompanom wydajemy proste polecenia (wracaj, atakuj), co wprowadza do gry niewielkie elementy taktyczne.

Warto zwrócić uwagę na zaimplementowanie tzw. Rally Mode, jaki powstał przy współpracy z weteranem II WŚ, kapitanem Dalem Dye'm (konsultant odnośnie realizmu zmagań). Otóż każdy, ponadprzeciętny wyczyn gracza na polu walki (ratowanie kolegów, headshoty, serie celnych strzałów, itp.) zostanie nagrodzony przyznaniem puli punktów, których odpowiednia ilość powoduje aktywowanie specjalnego trybu. Na ekranie pojawiają się wtedy specjalne filtry i efekty graficzne, prowadzony żołnierz staje się zaś nieśmiertelny, może zabijać oponentów jednym strzałem i porusza się szybciej, niż pozostali. Dość podobny efekt, tyle, że działający w przeciwną stronę, pojawia się, jeśli gramy zbyt nieostrożnie, daliśmy się trafić, czy staliśmy zbyt blisko strzelającego czołgu - ogłuszenie czy rana powodują bowiem zmniejszenie naszych możliwości bojowych, spowalniają ruchy, etc.

Oprawa wizualna Medal of Honor: European Assault przywodzi na myśl poprzednie odsłony serii, jednak sam silnik graficzny uległ znacznym modyfikacjom i usprawnieniom. Podczas rozgrywki możemy uświadczyć nawet do pięćdziesięciu żołnierzy jednocześnie przebywających na ekranie telewizora, lokacje są ciekawsze i o wiele bardziej zróżnicowane (budynki, otwarta przestrzeń). Za fizykę otoczenia odpowiada tutaj silnik Havok Physics 2.0 - w ferworze walki można zaobserwować takie ciekawostki jak chociażby wystrzelenie granatu z ręki wroga, zanim ten zdołał go wyrzucić, czy odkopywanie granatów nogą, zanim zdążą upaść na ziemię. Dźwięk w grze został zapisany w systemie Dolby Sorround Pro Logic II i sugestywnie buduje klimat (dynamiczne kompozycje muzyczne, odgłosy pola walki, wybuchy, wystrzały). W porównaniu do poprzedniej części, twórcy zrezygnowali z opcji multiplayer w sieci Internet, na osłodę pozostawiając jedynie split-screen dla maksymalnie 4 graczy.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   podzielony ekran     Liczba graczy: 1-4  

Ocena gry 8 / 10 na podstawie 1341 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 199 PLN

Gry podobne do Medal of Honor: Wojna w Europie

Klasyfikacja PEGI Medal of Honor: Wojna w Europie

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Medal of Honor: Wojna w Europie

Nintendo GameCube

Wykorzystuje: karta pamięci

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: karta pamięci

Medal of Honor: Wojna w Europie - recenzja gry

Recenzja 12 lipca 2005, 13:15

Domyślam się, że w pierwszych chwilach zabawy zostaniesz zaskoczony panującym na polu walki chaosem. Jeśli przechodziłeś plażę Omaha w Medal of Honor: Allied Assault, to wiesz już, o czym mówię. Ciągła kanonada, wybuchy, krzyki zabitych i jęki rannych sprawiają, że czujesz się zaledwie malutkim trybikiem w ogromnym mechanizmie wojny. Gra jest niezwykle dynamiczna i dlatego rzadko zdarzają się chwile spokoju, w których możesz się zastanowić nad dalszą drogą, opatrzyć rannych towarzyszy lub zwyczajnie odpocząć. Dzieje się tak dlatego, że praktycznie żadna misja nie ma charakteru skradankowego: nie musisz zachodzić od tyłu strażników, ogłuszać ich, używać pistoletu z tłumikiem, włamywać się cichaczem do pomieszczeń itd. Szkopy mają oczy naokoło głowy i jak tylko pojawiasz się w zasięgu ich broni, walą do ciebie ze wszystkiego, co mają pod ręką. Ty i twoi sojusznicy czynicie zresztą tak samo. Jedynym sposobem, by odsapnąć jest wyjście do opcji, w których możesz rozprostować obolałe palce, przestudiować mapę, sprawdzić cele misji i pogrzebać ewentualnie w ustawieniach.

GCN
PS2
XBOX