Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Stray - poradnik do gry

Stray - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia Stray poradnik, solucja

Śródmiasto (Midtown) to największy rozdział 10 gry Stray. W solucji w naszym poradniku znajdziecie porady m.in. gdzie znaleźć mieszkanie Clementine, jak zdobyć ubiór dla Blazera, jak przekraść się przez fabrykę i jak dostać się do klubu nocnego.

Ostatnia aktualizacja: 19 lipca 2022

Etap 10 w grze Stray to Śródmiasto (Midtown). Jest to jeden z większych rozdziałów, w którym musicie wykonać wiele różnych czynności i odwiedzić różne miejsca. Opis przejścia z naszego poradnika wyjaśnia m.in. jak dotrzeć do mieszkania Clementine, jak pozyskać kamizelkę i kask dla Blazera, jak unikać Wartowników (Sentinels) w fabryce i w mieście, jak pozyskać baterię, gdzie znaleźć 4 ślady Clementine w mieszkaniu, jak dostać się do klubu nocnego i jak uzyskać dostęp do sekcji dla VIP-ów w klubie.

Eksploracja stacji metra i dotarcie do głównej części Śródmiasta

Zanim zajmiecie się eksploracją właściwego Śródmiasta musicie przejść przez stację metra, do której traficie od strony Mrowiska (Antvillage) z rozdziału 9 - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Zanim zajmiecie się eksploracją właściwego Śródmiasta musicie przejść przez stację metra, do której traficie od strony Mrowiska (Antvillage) z rozdziału 9. Po drodze miniecie slot do włożenia baterii, ale zdobędziecie ją dopiero później podczas wizyty w fabryce.

Na stacji z nieczynnym wagonem metra wysłuchajcie komentarza B-12 (nowe wspomnienie). Skorzystajcie z nieczynnych schodów ruchomych i przejdźcie przez dziurę w ogrodzeniu. Skręćcie 2 razy w prawo, a dotrzecie do głównej części miasta.

Eksploracja Śródmiasta - ogólne założenia

Śródmiasto podobnie jak slumsy jest półotwartą lokacją - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Śródmiasto podobnie jak slumsy jest półotwartą lokacją. Możecie skupić się wyłącznie na awansowaniu w grze, bądź też przeznaczyć czas na dodatkową eksplorację i nieobowiązkowe aktywności powiązane z sekretami/znajdźkami (zajrzyjcie do rozdziału Sekrety i znajdźki) oraz pojedynczymi osiągnięciami (przejdźcie do naszego Poradnika trofeowego).

Nie wszystkie lokacje ze Śródmiasta są od razu dostępne. Część z nich (m.in. fabryka, klub nocny) odblokujecie dopiero w dalszej części rozdziału. Ostatnia szansa do swobodnego zbadania Śródmiasta ma miejsce przed skorzystaniem z wejścia do klubu nocnego na tyłach budynku.

Odnalezienie mieszkania Clementine

Idźcie cały czas główną ulicą Śródmiasta - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Idźcie cały czas główną ulicą Śródmiasta. Po dotarciu do wielkiego hologramu z okrągłą podstawą skręćcie w prawo, a dotrzecie do bloku mieszkalnego z powyższego obrazka.

Korzystajcie z dowolnych schodów żeby docierać na kolejne piętra blokowiska - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Korzystajcie z dowolnych schodów żeby docierać na kolejne piętra blokowiska. Musicie docelowo przedostać się na najwyższe piętro i wskoczyć przez otwór do mieszkania Clementine - pokazuje go dołączony obrazek.

W mieszkaniu spotkacie Clementine - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

W mieszkaniu spotkacie Clementine. W trakcie rozmowy musicie wybrać z inwentarza zdjęcie Clementine (Clementine's Picture), które otrzymaliście od Zbaltazara w rozdziale 9.

Przejdźcie do pomieszczenia z tablicą i wysłuchajcie kolejnej rozmowy na temat pozyskania baterii. Otrzymacie zadanie odnalezienia robota pomagającego Clementine oraz notatkę (Contact Message).

Odnalezienie kontaktu Clementine

Poszukiwany współpracownik Clementine to Blazer - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Poszukiwany współpracownik Clementine to Blazer. Odnajdziecie go w alejce na lewo od sklepu odzieżowego - poszukiwaną maszynę prezentuje obrazek. Musicie porozmawiać z Blazerem i pokazać mu notatkę od Clementine (wybierzcie ją z inwentarza), a dowiecie się o konieczności pozyskania przebrania dla Blazera.

Zdobycie stroju dla Blazera

Plan zdobycia przebrania dla Blazera składa się z 2 części - musicie pozyskać kamizelkę i nakrycie głowy żeby upodobnić robota do pracowników fabryki - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Plan zdobycia przebrania dla Blazera składa się z 2 części - musicie pozyskać kamizelkę i nakrycie głowy żeby upodobnić robota do pracowników fabryki.

Porozmawiajcie z robotami przebywającymi na parterze kompleksu mieszkalnego. Od Simon dowiecie się o możliwości zdobycia kasety.

Musicie zniszczyć 3 kamery ochrony w budynku mieszkalnym - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Musicie zniszczyć 3 kamery ochrony w budynku mieszkalnym. Znajdują się one w dobrze widocznych miejscach na wyższym poziomie. W każdym przypadku musicie wskoczyć na kamerę po to żeby częściowo odczepiła się od ściany. Po odskoczeniu od kamery zostanie ona odłączona.

Sabotujcie 3 kamery i powróćcie do Simon. Otrzymacie kasetę magnetofonową (Cassette Tape).

Z kasetą dotrzyjcie do sklepu odzieżowego w centralnej części Śródmiasta - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Z kasetą dotrzyjcie do sklepu odzieżowego w centralnej części Śródmiasta. Zbadajcie przebieralnie na tyłach sklepu. Znajdziecie tam wieżę stereo, do której możecie włożyć kasetę po wybraniu jej z inwentarza.

Wieża zacznie grać głośną muzykę i odwróci uwagę pracownika sklepu - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Wieża zacznie grać głośną muzykę i odwróci uwagę pracownika sklepu. Powróćcie do głównej części wystawowej sklepu i ukradnijcie kamizelkę (Jacket) z wystawy.

Zlokalizujcie teraz bar - wejście do niego jest niedaleko wielkiego hologramu - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Zlokalizujcie teraz bar - wejście do niego jest niedaleko wielkiego hologramu. Udajcie się na tyły baru, a znajdziecie śpiącego robota, którego musicie obudzić.

Wskoczcie na najwyższą półkę nad śpiącym robotem - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Wskoczcie na najwyższą półkę nad śpiącym robotem. Zrzućcie na niego skrzynkę z butelkami - dwukrotnie trzeba wcisnąć przycisk interakcji. Obudzi to maszynę, która wyruszy z powrotem do pracy.

Skierujcie się do sklepu z nakryciami głowy - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Skierujcie się do sklepu z nakryciami głowy. Jest on niedostępny, ale dostaniecie się do środka podstępem. Wskoczcie do pudełka i zaczekajcie, aż wybudzony pracownik przeniesie je do wnętrza sklepu.

Wyskoczcie z pudełka i ukradnijcie kask robotnika (Worker Hat) z wystawy - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Wyskoczcie z pudełka i ukradnijcie kask robotnika (Worker Hat) z wystawy. Ze sklepu możecie wydostać się otwierając małą kratkę przy ziemi.

Z kaskiem i kamizelką możecie powrócić do Blazera - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Z kaskiem i kamizelką możecie powrócić do Blazera. Przekażcie mu te przedmioty wybierając je z inwentarza. Wskoczcie do pudełka - Blazer wniesie Was do fabryki.

Skradanie się w fabryce

W fabryce musicie unikać Wartowników (Sentinels) - to latające drony.

W przypadku wykrycia rozpoczną one śledzenie i ostrzeliwanie kota - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

W przypadku wykrycia rozpoczną one śledzenie i ostrzeliwanie kota. Możecie próbować unikać ostrzału biegnąc slalomem, ale mimo wszystko pojawia się duże ryzyko śmierci.

Każdy Wartownik ma swoje pole widzenia i możecie to wykorzystywać jako podpowiedź do unikania ich. Przebiegajcie dalej gdy dron zwróci się lub poleci w przeciwną stronę.

Zajmujcie się unikaniem Wartowników i dotrzyjcie do dźwigni, która odblokuje boczne przejście - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Zajmujcie się unikaniem Wartowników i dotrzyjcie do dźwigni, która odblokuje boczne przejście. Musicie ponownie uniknąć tego samego Wartownika zanim możliwe będzie dotarcie do nowo odblokowanej części fabryki.

W kolejnych sekcjach musicie unikać wykrycia chowając się za podróżującymi przeszkodami - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

W kolejnych sekcjach musicie unikać wykrycia chowając się za podróżującymi przeszkodami. Liczy się tu duża precyzja, bo obszar do ukrycia się będzie stosunkowo niewielki i będzie się przesuwał. Nie radzimy się śpieszyć. W przypadku wykrycia rozpocznijcie bieg z nadzieją na zgubienie Wartownika (możecie schować się w pudełku lub za jakąś przeszkodą i zaczekać aż maszyna powróci do zwykłego stanu).

Kradzież baterii z fabryki

Dotrzecie do zapory laserowej.

Ominięcie laserów jest proste - wejdźcie do beczki i przetaczajcie się w bok - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Ominięcie laserów jest proste - wejdźcie do beczki i przetaczajcie się w bok. Beczka mijająca lasery nie zostanie zatrzymana i nie doprowadzicie do wszczęcia alarmu.

Bateria jest składowana w centralnej części pomieszczenia i nie możecie jej od razu zabrać - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Bateria jest składowana w centralnej części pomieszczenia i nie możecie jej od razu zabrać. Wymagane jest jednoczesne aktywowanie 3 płyt naciskowych. Przyciski znajdują się wokół kapsuły.

W okolicy możecie uruchomić robota w kształcie skrzyni. Zacznie on automatycznie podążać za kotem.

Z robotem musicie dotrzeć do odgrodzonego bocznego składziku - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Z robotem musicie dotrzeć do odgrodzonego bocznego składziku. Nakażcie maszynie zatrzymać się (tzn. chwilowo wyłączcie ją), wskoczcie na nią i przeskoczcie przez płot.

W składziku pociągnijcie za dźwignię i uruchomcie drugiego robota-skrzynię. Wyprowadźcie go ze składziku.

Musicie teraz ustawić 2 roboty na bocznych przyciskach - pokazuje to dołączony obrazek - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Musicie teraz ustawić 2 roboty na bocznych przyciskach - pokazuje to dołączony obrazek.

Pozostał jeszcze jeden przycisk, przy czym on też musi zostać naciśnięty na stałe - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Pozostał jeszcze jeden przycisk, przy czym on też musi zostać naciśnięty "na stałe". Wejdźcie ponownie do beczki i przetoczcie ją do ostatniej płyty naciskowej.

Dopiero teraz możecie podejść do centralnej konstrukcji i zabrać baterię (Battery) - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Dopiero teraz możecie podejść do centralnej konstrukcji i zabrać baterię (Battery). Nie schowa się ona w kapsule, bo wszystkie 3 przyciski są wciśnięte. Zaliczycie tym samym zagadkę.

Skorzystajcie z wyjścia z fabryki i wskoczcie do wiadra żeby odbyć zjazd. Powrócicie do głównej części Śródmiasta.

Powrót do mieszkania Clementine

Musicie raz jeszcze wyruszyć w stronę budynków mieszkalnych - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Musicie raz jeszcze wyruszyć w stronę budynków mieszkalnych. Strefa ta będzie teraz odgrodzona i pilnują jej nowi Wartownicy (Sentinels). Wykorzystajcie okoliczne murki żeby schować się między nimi i zaczekajcie na dobry moment do skorzystania ze schodów.

Na kolejnych piętrach wykonujcie ruchy gdy Wartownik jest zwrócony w inną stronę - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Na kolejnych piętrach wykonujcie ruchy gdy Wartownik jest zwrócony w inną stronę. Będziecie musieli przejść przez ciemny korytarz z obrazka i przekraść się tuż za dronem.

Na najwyższym piętrze wybierzcie drogę na skróty, tzn - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Na najwyższym piętrze wybierzcie drogę na skróty, tzn. przebiegnijcie po łączniku pomiędzy balkonami. Do mieszkania Clementine ponownie możecie dostać się wskakując przez mały otwór.

Zbadanie mieszkania Clementine i znalezienie 4 śladów

Nie spotkacie tym razem Clementine w jej mieszkaniu. Obejrzenie tablicy z podpowiedziami (Clue Board) pozwoli Wam pozyskać tajemniczą wiadomość (Mysterious Message) z podpowiedziami odnośnie nowego miejsca jej pobytu.

Wiadomość zawiera rysunki 4 obiektów do odnalezienia i zbadania, a także kolejność odkrywania śladów (od 1 do 4) - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Wiadomość zawiera rysunki 4 obiektów do odnalezienia i zbadania, a także kolejność odkrywania śladów (od 1 do 4).

Pierwszy ślad to dymiąca skrzynka leżąca na niskim stoliku - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Pierwszy ślad to dymiąca skrzynka leżąca na niskim stoliku.

W celu zbadania drugiego śladu musicie dostać się na poddasze mieszkania - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

W celu zbadania drugiego śladu musicie dostać się na poddasze mieszkania. Znajdźcie obiekt do drapania z powyższego obrazka. Wejście z nim w interakcję na kilka sekund doprowadzi do wysunięcia szuflady. Możecie na nią wskoczyć i następnie dostać się na górę.

Na poddaszu znajdźcie kryształy - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Na poddaszu znajdźcie kryształy.

Kolejny ślad to pachołek i znajdziecie go w łazience nasunięty na manekina - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Kolejny ślad to pachołek i znajdziecie go w łazience nasunięty na manekina.

Ostatni ślad to zapalona lampa, którą postawiono na wyższej półce w kuchni - wykonajcie 2 skoki żeby do niej dotrzeć - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Ostatni ślad to zapalona lampa, którą postawiono na wyższej półce w kuchni - wykonajcie 2 skoki żeby do niej dotrzeć.

Poprawne odkrycie 4 śladów doprowadzi do odczytania wiadomości - Jestem z Blazerem, przyjdź do klubu nocnego (I'm with Blazer, come to Nightclub).

Przedostanie się do wnętrza klubu nocnego

Pierwsze zadanie to bezpieczne wydostanie się z bloku mieszkalnego.

Wrogie drony nie przestały w międzyczasie skanować okolicy i musicie ich ponownie unikać - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Wrogie drony nie przestały w międzyczasie skanować okolicy i musicie ich ponownie unikać. Tym razem skradanie się będziecie wykonywali w odwrotnej kolejności, przy czym możecie dodatkowo szukać okazji do łatwych zeskoków. Po opuszczeniu strzeżonego obszaru możecie przestać skradać się.

Główne wejście do klubu nocnego pokazuje powyższy obrazek - bramkarz nie będzie nikogo wpuszczał - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Główne wejście do klubu nocnego pokazuje powyższy obrazek - bramkarz nie będzie nikogo wpuszczał. Musicie udać się na tyły budynku i prowadzą tam okoliczne alejki.

Po znalezieniu się na tyłach rozpocznijcie wspinaczkę na wyższe obiekty i daszki - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Po znalezieniu się na tyłach rozpocznijcie wspinaczkę na wyższe obiekty i daszki. Waszym dążeniem będzie dotarcie do okiennicy z powyższego obrazka. Wygląda z niej robot o imieniu Alex i wpuści Was do środka po zagadaniu do niego.

Odnalezienie Clementine i Blazera w klubie nocnym

W klubie musicie znaleźć sposób na dotarcie do sekcji VIP-ów na piętrze - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

W klubie musicie znaleźć sposób na dotarcie do sekcji VIP-ów na piętrze. Zacznijcie od zbadania barowej lady i zabierzcie podejrzanego drinka (Strange Drink) z powyższego obrazka.

Mając drinka w inwentarzu zagadajcie do robota Frippa - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Mając drinka w inwentarzu zagadajcie do robota Frippa. Wybierzcie z inwentarza drink i przekażcie mu go. W zamian otrzymacie rączkę dźwigni (Lever Handle).

Nowy przedmiot może umieścić w mechanizmie dźwigni za DJ-ami - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Nowy przedmiot może umieścić w mechanizmie dźwigni za DJ-ami. Pociągnijcie za dźwignię i wskoczcie na obniżoną półkę. Podejdzie tu DJ i również użyje dźwigni. Powinniście w rezultacie dotrzeć na górę.

Znajdziecie się przy konsoli z 3 przyciskami - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Znajdziecie się przy konsoli z 3 przyciskami. Wciskajcie je żeby doprowadzić do sytuacji opuszczenia wszystkich platform.

Możecie już skakać po wiszących platformach i przedostać się na odległy balkon sekcji VIP-ów - Stray: Śródmiasto (Midtown), rozdział 10 - solucja, opis przejścia - Stray - poradnik do gry

Możecie już skakać po wiszących platformach i przedostać się na odległy balkon sekcji VIP-ów. Skorzystanie ze schodów doprowadzi do dotarcia do miejsca pobytu Clementine. Obejrzyjcie scenkę przerywnikową i awansujecie do etapu 11.