Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wasteland 3 - poradnik do gry

Wasteland 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wasteland 3: Umiejętności - punkty, lista Wasteland 3 poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 6 października 2020

Na tej stronie poradnika do Wasteland 3 znajdziesz informacje na temat umiejętności postaci. Zamieszczono tutaj ich kompletną listę. Dowiesz się stąd także na jakiej zasadzie przyznawane są punkty zdolności.

Gra oferuje łącznie 22 10-stopniowe umiejętności podzielone na 4 kategorie. Każdą z nich rozwijać można na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest wykorzystywanie punktów przyznawanych przy awansie na wyższy poziom. Im wyższy poziom zdolności, tym więcej jest ich potrzebnych do dalszego rozwoju. Jest to oparte na następującym schemacie:

  1. 1. poziom - 1 punkt umiejętności
  2. 2. poziom - 1 punkt umiejętności
  3. 3. poziom - 1 punkt umiejętności
  4. 4. poziom - 2 punkty umiejętności
  5. 5. poziom - 2 punkty umiejętności
  6. 6. poziom - 3 punkty umiejętności
  7. 7. poziom - 3 punkty umiejętności
  8. 8. poziom - 4 punkty umiejętności
  9. 9. poziom - 5 punktów umiejętności
  10. 10. poziom - 6 punktów umiejętności

Drugą opcją jest czytanie książek umiejętności, które znaleźć można podczas eksploracji świata. Każda z nich przyznaje punkty do określonej zdolności. Są one jednorazowego użytku, więc musisz decydować, jaka postać z niej skorzysta.

Pierwsza kategoria obejmuje umiejętności bojowe - Wasteland 3: Umiejętności - punkty, lista - Wasteland 3 - poradnik do gry

Umiejętności bojowe

Pierwsza kategoria obejmuje umiejętności bojowe. Z ich pomocą postacie uczą się obsługi określonego typu broni. Część oręża ma narzucą wartość punktów, jakie trzeba posiadać w danej kategorii, by móc z niej korzystać.

Umiejętność

Bonus

Odblokowywane cechy

Karabiny snajperskie

Zwiększa szansę trafienia przy strzale z karabinu snajperskiego (o 3% za poziom)

2. poziom - Naznaczenie celu (pozwala skupić ogień na jednym celu)

5. poziom - Mistrzowska precyzja (zwiększa szansę na trafienie krytyczne)

7. poziom - Koncentracja (brak ruchu przez jedną turę, zwiększa szansę na trafienie karabinem snajperskim o 10%)

10. poziom - Zasadzka łańcuchowa (zasadzka nie kończy się po zabiciu wroga)

Broń automatyczna

Zwiększa szansę trafienia przy strzale z karabinu szturmowego lub pistoletu maszynowego (o 3% za poziom)

2. poziom - Dziurawiący strzał (kula przebija kilku przeciwników, raniąc ich)

3. poziom - Łowca świstaków (atakowanie wrogowie mają o 25% mniej korzyści z osłony)

4. poziom - Ślepa seria (dwukrotnie większa liczba kul wystrzelona w serii, ale szansa na trafienie jest 25% niższa)

6. poziom - Lekkomyślny (poza osłoną obrażenia zadawane pistoletami maszynowymi są 15% większe)

7. poziom - Podwójne trafienie (dwukrotny atak tej samej postaci sprawi, że drugi strzał jest zawsze krytyczny)

8. poziom - Szturmowiec (raz na turę gdy przemieścisz się o więcej niż 5 pól, to kolejny atak pistoletem maszynowym nie pochłonie PA)

10. poziom - Najpierw strzelaj, później pytaj (raz na turę, zabicie wroga daje 3 PA)

Duża broń

Zwiększa szansę trafienia przy strzale z ciężkiego karabinu maszynowego lub miotacza ognia (o 3% za poziom)

2. poziom - Na wzgórze (duża broń daje +0,5 do ruchu w czasie pierwszej tury)

3. poziom - Ogień zaporowy (dwukrotnie większa liczba kul wystrzelona w serii, ale szansa na trafienie jest 50% niższa)

4. poziom - Siewca terroru (ataki miotaczem ognia ogarniają cele zmniejszając o 15% szansę na ich trafienie)

7. poziom - Szybkowar (pojazdy trafione miotaczem ognia nie mogą się poruszać i otrzymują 40% obrażeń od ognia przez 2 tury)

8. poziom - Stabilny strzał (ciężki karabin maszynowy daje +20% do szansy na trafienie i unik)

10. poziom - Szeroki rozrzut (pole rażenia ciężkiego karabinu maszynowego i miotacza ognia jest zwiększone o 35%)

Mała broń palna

Zwiększa szansę trafienia przy strzale z pistoletu, strzelb i rewolweru (o 3% za poziom)

1. poziom - Szatkujący strzał (wystrzela ze strzelby nabój powodujący krwawienie u trafionych)

2. poziom - Oportunista (szybkość ataku +5%)

5. poziom - Wymyślny strzał (-50% szansy na trafienie, ale jeśli się to uda przyznawane są 3 PA)

6. poziom - Burzyciel (strzelba zadaje 100% więcej uszkodzeń osłonom)

7. Poziom - Gotowi...Pal! (pierwszy atak po przeładowaniu pustej broni nie kosztuje PA)

8. poziom - Dewastacja (strzelby zadają 25% więcej obrażeń za każdego trafionego nim przeciwnika)

10. poziom - Kontrofensywa (wróg otrzymuje 25% obrażeń po wyprowadzeniu ataku bronią białą)

Walka w zwarciu

Zwiększa szansę trafienia przy ataku z broni obuchowej i siecznej (o 3% za poziom)

2. poziom - Wykrwawiający atak (dający +100% do zadawanych obrażeń i powodujący krwawienie przeciwnika, ale zmniejsza szansę na trafienie o 20%)

4. poziom - Ogłuszające uderzenie (ogłuszający przeciwnika, ale zmniejsza szansę na trafienie o 15%)

5. poziom - Dystans w walce (dający +0,5% do prędkości przy wyposażeniu postaci w dwie bronie białe)

6. poziom - Krwawy sport (broń obuchowa zadaje obrażenia krytyczne ogłuszonym i oślepionym wrogom)

7. poziom - Siecz i rąb (dwukrotny atak tego samego celu przy pomocy ostrza, pozwala na wyprowadzenie dodatkowego ataku)

8. poziom - Pogoń (ruch o więcej niż 3. pola daje +25% do szansy na trafienie krytyczne)

10. poziom - Mistrz zawodów (atak bronią obuchową daje +2 do pancerza za każdego przeciwnika w pobliżu)

Walka bez broni

Zwiększa szansę trafienia przy ataku z broni bójkowej (o 3% za poziom) i szybkość bojową

2. poziom - Niespodzianka z szaolin (wyprowadza atak ignorujący obronę. Za każdy poziom kombinacji, dodaje +2 do przebicia pancerza i +10 do obrażeń)

5. poziom - Ekstremalna kombinacja (kombinacja ciosów bez broni może wynosić maksymalnie 10x)

7. poziom - Zabójcza kombinacja (szansa trafienia krytycznego kombinacji bez broni rośnie 2x)

10. poziom - Grad ciosów (atak bez broni kosztują -1 PA)

Umiejętności ogólne

Umiejętność

Bonus

Odblokowywane cechy

Materiały wybuchowe

Zwiększa odporność na wybuchy, daje bonus do obrażeń wybuchowych oraz pozwala na rozbrajanie min i pułapek.

2. poziom - Padnij, kryj się (zwiększa odporność na ogień i wybuchy)

3. poziom - Odzyskiwanie bomb (rozbrajanie min daje 33% szansy na stworzenie granatu)

4. poziom - Saper (pozwala następować na miny)

5. poziom - Grzmotnięcie z moździerza

7. poziom - Potężne zderzenie (cele trafione bezpośrednio rakietami, otrzymują obrażenia krytyczne)

10. poziom - Promień wybuchu (promień rażenia granatów i zdolności obszarowych wzrasta o 40%)

Podstępny kutafon

Poprawia percepcję, inicjatywę, wydłuża czas wykrycia, daje premię do obrażeń po zakradnięciu i pozwala na rozbrajanie alarmów

4. poziom - Druga szansa (zwiększa czas wykrycia)

7. poziom - O mały włos (aktywowane alarmy mają 50% szans na awarię)

10. poziom - Kto zgasił światło (+200% do obrażeń po zakradnięciu)

Pierwsza pomoc

Zwiększa skuteczność przedmiotów leczących, daje premię do zdrowia ocucanych sojuszników i pozwala na używanie zaawansowanych przedmiotów medycznych

1. poziom - Akcja ratownicza (powalony przeciwnik daje +1 do szybkości na 2 tury)

5. poziom - Leczenie+ (używanie przedmiotów leczących zwiększa maksymalną kondycję o 25% na 3 tury)

7. poziom - Fizjoterapia (cucenie towarzysza może go dodatkowo wzmocnić)

10. poziom - Przysięga hipokryty (ocucenie sojusznika zwiększa zadawane obrażenia 0 50% na 2 tury)

Przedziwna nauka

Daje bonus do obrażeń od ognia, energii i zimna

3 poziom - Przeładowanie (pozwala na zadawanie dodatkowych obrażeń po przeładowaniu)

6. poziom - Badania mikrofalowe (obrażenia energetyczne zadawane celom dają 0,5 premii za każdy posiadany punkt pancerza)

10. poziom - Promienie przewodzące - ataki energetyczne mają 10% szans na wywołanie porażenia

Zaklinacz zwierząt

Pozwala oswajać zwierzęta

3. poziom - Trener zwierząt (zwierzęta otrzymują premię do kondycji o obrażeń)

5. poziom - Duchowe zwierzę (towarzyszące zwierzęta gwarantują lepsze premie)

7. poziom - Mściwa więź (gdy zdrowie zwierzaka spadnie poniżej 25% właściciel otrzymuje +50% do szansy na trafienie i 2 PA.

Umiejętności niebojowe

Umiejętność

Bonus

Odblokowywane cechy

Mechanika

Daje bonus do obrażeń przeciw robotom, pojazdom i syntom, pozwala naprawiać generatory i poprawia skuteczność zestawu naprawczego

3. poziom - Słabość strukturalna (Daje bonus do obrażeń przeciw robotom i pojazdom)

4. poziom - Wprawne ręce (konstrukcje składane mają kondycję większą o 25% i zadają obrażania większe o 25%)

5. poziom - Wzmocnione płyty (naprawianie pojazdów i robotów zwiększa ich kondycję o 25% na 3 tury)

7. poziom - Fortyfikacja (naprawianie pojazdów, robotów i konstrukcji składanych daje +5 do pancerza na 3 tury)

Modyfikacja broni

Pozwala modyfikować broń

2. poziom - dotyk pasożyta (demontaż polowy daje szansę na zdobycie moda broni)

5. poziom - Kolekcjoner amunicji (drużyna znajduje +25% amunicji podczas łupienia)

7. poziom - Mistrz demontażu (demontaż polowy pozwala na odzyskanie o 30% więcej złomu)

Modyfikacja pancerza

Pozwala modyfikować pancerz

10. poziom - Troskliwa opieka (jeśli postać jest obecna to daję +5 do pancerza)

Nerdowskie rzeczy

Pozwala hakować roboty i komputery

3. poziom - Obejście celowania (zhakowane roboty, będą atakowane przez przeciwników)

  

5. poziom - Przebicie (zhakowane roboty co turę emitują wybuchy energii, które zadają obrażenia przeciwnikom)

7. poziom - Podkręcanie (zhakowane roboty otrzymują +2 PA)

Naprawianie tosterów

Pozwala naprawiać tostery

3. poziom - Serwisant tosterów (naprawiony toster daje dodatkowy łup)

5. poziom - Śniadaniowy bandyta (toster wyrzuca też tosty)

7. poziom - Grzałka (daje 25% premii do obrażeń od ognia)

10. poziom - Rozsmarowani (po zabiciu wroga następny atak podpala cel)

Otwieranie zamków

Pozwala otwierać zamki

Brak

Przetrwanie

Daje premię do obrażeń zadawanych zwierzętom i mutantom oraz pozwala unikać losowych spotkań

6. poziom - Łowca wielkich zwierząt (daje 20% premii do obrażeń zadawanych zwierzętom i mutantom)

10 poziom - Instynkt łowcy (odsłania całą mapę)

Umiejętności interpersonalne

Umiejętność

Bonus

Odblokowywane cechy

Twardziel

Pozwala na zaliczenie testu umiejętności twardziela

Brak

Lizus

Pozwala na zaliczenie testu umiejętności lizusa

Brak

Handel

Zwiększa wartość sprzedawanych towarów i obniża koszt zakupu

3. poziom - Kutwa (otrzymasz 02% zniżki, jeśli kupisz więcej niż jeden przedmiot)

7. poziom - Entuzjasta antyków (daje 5% szansy by sprzedać śmieci, poza złomem, za 40 x ich wartość)

Dowodzenie

Sojusznicy znajdujący się w zasięgu otrzymują premię do zadawanych obrażeń, daje premię przy ocuceniu, zwiększa szanse na trafienie krytyczne przy wielokrotnym zabójstwie oraz daje premię do obrażeń po zabiciu bossa

3. poziom - Motywacja (daje premię +2 PA sojusznikom znajdującym się na obszarze dowodzenia)

5. poziom - Obniżenie morale (obniża u przeciwników szansę trafienia o 20% i szansę trafienia krytycznego o 25%)