Wasteland 3: Porady na start
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do Wasteland 3 znajdziesz porady na start. Wskazówki te ułatwią Ci rozpoczęcie zabawy i zminimalizują ryzyko wystąpienia problematycznych sytuacji.
- Przeszukuj każdą skrzynię
- Często zapisuj grę
- Sprawdzaj potencjalne skutki decyzji
- Nie walcz na otwartym polu
- Przeładowuj broń, gdy nie walczysz
- Regularnie odblokowuj nowe zdolności i umiejętności
- Regularnie lecz postacie
- Jeśli nie możesz rozwiązać akcji pokojowo, to wybierz wypowiedź z dopiskiem "atak"
- Uratuj Jodie Bell
- Odwiedzaj handlarzy
- Wykorzystuj elementy otoczenia
Przeszukuj każdą skrzynię

Istotną rolę w rozgrywce pełni amunicja. Bez niej będziesz skazany na walkę wręcz. Dlatego podczas eksploracji szukaj wszelakiego rodzaju skrzynek. Mogą one zawierać cenne naboje oraz środki medyczne.
Często zapisuj grę
Walka jest nieodzownym elementem rozgrywki. Chociaż gra posiada punkty autozapisu, to występują one w ważniejszych sekwencjach rozgrywki. Zdając się tylko na nie, możesz stracić postęp zabawy - wystarczy, że przegrasz mniejszą walkę. Aby tego uniknąć regularnie zapisuj zabawę.
Sprawdzaj potencjalne skutki decyzji
W czasie rozmów z niektórymi postaciami pojawi się kilka opcji dialogowych, które odblokowywane są, jeśli posiadasz odpowiednio rozwiniętą wskazaną umiejętność. Mogą one spowodować, że unikniesz walki. Takie działanie może mieć jednak konsekwencje i utrudnić Ci późniejsze sekwencje.

Gdy wszystkie opcjonalne wypowiedzi będą zablokowane, wybierz opcję z dopiskiem "atak". Wtedy inicjatywa będzie po Twojej stronie i rozpoczniesz walkę.
Nie walcz na otwartym polu
Walki inicjowane są, kiedy zostaniesz zauważony przez przeciwników lub sam ich zaatakujesz. Zdecydowanie bezpieczniejsza jest druga opcja. Możesz wówczas wybrać odpowiednią pozycję. Pamiętaj, aby drużyna w miarę możliwości była schowana za osłonami. W ten sposób ryzyko trafienia zostaje zminimalizowane.
Przeładowuj broń, gdy nie walczysz
Każda broń posiada określoną pojemność magazynka. Przeładowanie oręża kosztuje kilka punktów akcji i może to praktycznie przekreślić inne działania w danej turze. Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia takiej sytuacji, przeładowuj broń w momencie, gdy nie prowadzisz walki.
Regularnie odblokowuj nowe zdolności i umiejętności
Każda wyuczona umiejętność przynosi Twojej postaci nowe korzyści. Dają one nie tylko premię do statystyk, ale także pozwalają na alternatywne rozwiązanie konfliktów i uniknięcie walki. Dlatego, gdy bohater awansuje na kolejny poziom od razu rozdysponuj otrzymane punkty.
Regularnie lecz postacie
Rozpoczęcie walki w momencie, gdy postać ma niskie zdrowie jest ryzykowne i może skutkować szybkim powaleniem. Bohatera można potem ocucić, ale kosztuje to cenne punkty akcji. Dlatego przed walką upewnij się, że zdrowie drużyny jest na odpowiednio wysokim poziome i ewentualnie ulecz tych będących w gorszym stanie.
Jeśli nie możesz rozwiązać akcji pokojowo, to wybierz wypowiedź z dopiskiem "atak"
Niektóre walki poprzedza dialog. W części przypadków, jeśli posiadasz odpowiednio rozwinięte wskazane zdolności to możesz uniknąć potyczki. Gdy nie masz takiej możliwości to wybierz od razu opcję z dopiskiem "atak". W ten sposób pierwsza tura będę po Twojej stronie.
Uratuj Jodie Bell
Podczas wykonywania pierwszego zadania - Witamy w Kolorado - natrafisz na Dorseya celującego w głowę Jodie Bell. Użycie zdolności twardziel lub lizus sprawi, że ocalisz jej życie. Jeśli to zrobisz w późniejszym etapie zabawy zasili ona szeregi Twojej drużyny. Dodatkowo w podzięce ofiaruje Ci ona papierosy, które pod koniec taj samej misji można wykorzystać do zwerbowania kota Majora.
Odwiedzaj handlarzy
Jeśli walka była wymagająca i pochłonęła dużo amunicji oraz środków medycznych to przeszukanie okolicy i ciał poległych może nie zrekompensować strat w zasobach. Jeśli zaczniesz odczuwać braki w zaopatrzeniu, udaj się do handlarza. Rozpoznasz ich po ikonce dolara znajdujących się nad ich głowami.
Wykorzystuj elementy otoczenia

W miejscach potyczek możesz natrafić na obiekty, które pozwolą Ci zyskać przewagę. Są to między innymi zbiorniki z azotem i wybuchające beczki. Trafienie w niego zada obrażenia na określonym obszarze. Wykorzystaj to na swoją korzyść. Jeśli zauważysz kilku wrogów skupionych wokół takiego obiektu - strzel w jego kierunku.
0
- Wasteland 3 - poradnik do gry
- Wasteland 3: Poradnik do gry
- Wasteland 3: Podstawy
- Wasteland 3: Porady na start
- Wasteland 3: Dialogi - dostępne kwestie, reakcje NPC
- Wasteland 3: Tworzenie postaci - wygląd, tło fabularne
- Wasteland 3: Walka - tury, drużyna, system osłon
- Wasteland 3: Interfejs - mapa, porady
- Wasteland 3: Osłony i pancerze - współczynnik penetracji
- Wasteland 3: Eksploracja - mapa
- Wasteland 3: Handel - sprzedawcy
- Wasteland 3: Podstawy
- Wasteland 3: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
dw.wrzesinski Junior
Solucja zrobiona po macoszemu, niestety. W przeciwieństwie do poradnika do wasteland 2 ten jest naprawdę słabiutki. Brak mapy świata oraz poszczególnych lokacji z uwzględnieniem wszystkich miejsc gdzie komu co można dać lub jaki mini quest można wykonać. Przy poradniku do 2. było to fenomenalnie i czytelnie rozrysowane. Korzystam z linka osoby, która wrzuciła tutaj w komentarzach walkthrough z mapami. Tym się wspomagam raz na bardzo rzadki czas.
Shok Centurion

Nie prawda. O ile 100 rodzin i szeryfowie z tobą nie walczą to z samym Patriarchą walka i tak się odbywa.
Shok Centurion

Nie prawda że większość zadań da się rozwiązać bez walki, tylko ich cześć, a to różnica.
Niektóre walki w zadaniach są podyktowanie fabularnie.
Gra jest krótka, bo skończyłem ją w 30 h na liczniku Steam na 100% fabularnie z zadaniami pobocznymi.
Nie prawdą jest też to, że to co zrobisz w grze wpływa na rezultat końcowy, gdyż ostateczne decyzje podejmowane są praktycznie na samym końcu gry, co prowadzi tylko do tego kto z twoich kompanów z tobą zostanie.
Na końcu też podejmujemy decyzję o jednym z 6 zakończeń, nie licząc dwóch które mogą zdarzyć się mniej więcej w środku gry.
Niemniej bawiłem się w Wasteland 3 bardzo dobrze.
Shok Centurion

Jestem po przejściu gry na 100%.
Jak poradnik jest w trakcie poprawiania do słabo bo brakuje dużo rzeczy związanych z zadaniami, w tym 12 misji pobocznych.
Brak poradnika związanego z cybernetyką, mapy świata czy też miejsc które można znaleźć na mapie świata w tym sklepów, miejsc niezwiązanych z fabułą itd.
Słabo.
Nurek_ Junior
Końcówka może być zupełnie inna. Jeśli mamy dobre relacje ze 100 Rodzinami i Szeryfami to końcowych walk nie ma, a przejęcie władzy i odsunięcie Patriarchy odbywa się pokojowo.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.