Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Stellaris - poradnik do gry

Stellaris - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Uzbrojenie | Flota w Stellaris poradnik Stellaris

Ostatnia aktualizacja: 6 marca 2019

W tej części rozdziału o flotach w Stellaris znajdziesz szczegółowe informacje o każdym typie uzbrojenia odstępnym w grze. Pamiętaj, że niektóre rozwiązania działają lepiej niż inne a statystyki każdej broni musisz szczegółowo przeanalizować i podjąć decyzję o zastosowaniu odpowiedniego rozwiązania. Każdy typ uzbrojenia odpowiada innemu modelowi rozgrywki i chwilę potrwa zanim znajdziesz odpowiednie dla siebie rozwiązanie.

Kinetyczne

Działa

Działo Elektormagnetyczne

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Obrażenia

Celność

Mała

Zużycie energii: 2,5

Koszt: 2,5

Uszkodzenia: 3-15

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 1,82

Dokładność: 76%

Zasięg: 20

Średnia

Zużycie energii: 5

Koszt: 5

Uszkodzenia: 6-31

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 3.55

Dokładność: 72%

Zasięg: 30

Duża

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Uszkodzenia: 16-66

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 7,32

Dokładność: 67%

Zasięg: 40

Działo Zwojowe

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 5

Koszt: 5

Uszkodzenia: 4-17

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 2,12

Dokładność: 76%

Zasięg: 20

Średnia

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Uszkodzenia: 8-36

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 4,22

Dokładność: 72%

Zasięg: 30

Duża

Zużycie energii: 20

Koszt: 20

Uszkodzenia: 21-74

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 8,48

Dokładność: 67%

Zasięg: 40

Działo Kinetyczne

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 7,5

Koszt: 7,5

Uszkodzenia: 5-19

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 2,43

Dokładność: 76%

Zasięg: 20

Średnia

Zużycie energii: 15

Koszt: 15

Uszkodzenia: 11-39

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 4,79

Dokładność: 72%

Zasięg: 30

Duża

Zużycie energii: 30

Koszt: 30

Uszkodzenia: 25-84

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 9,73

Dokładność: 67%

Zasięg: 40

Zaawansowane Działo Kinetyczne

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Uszkodzenia: 6-21

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 2,73

Dokładność: 76%

Zasięg: 20

Średnia

Zużycie energii: 20

Koszt: 20

Uszkodzenia: 13-44

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 5,47

Dokładność: 72%

Zasięg: 30

Duża

Zużycie energii: 40

Koszt: 40

Uszkodzenia: 30-92

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 10,89

Dokładność: 67%

Zasięg: 40

Działo Gaussa

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 12,5

Koszt: 12,5

Uszkodzenia: 7-23

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 3,04

Dokładność: 76%

Zasięg: 20

Średnia

Zużycie energii: 25

Koszt: 25

Uszkodzenia: 15-46

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 5,85

Dokładność: 72%

Zasięg: 30

Duża

Zużycie energii: 50

Koszt: 50

Uszkodzenia: 36-99

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 12,06

Dokładność: 67%

Zasięg: 40

Komentarz: Podstawowe wyposażenie wśród broni kinetycznej. Całkiem duże obrażenia szczególnie przy większych typach broni. Kolejne typy uzbrojenia są dostępne wraz z rozwojem technologii. Warto zwrócić uwagę na krótki czas odnawiania co znacznie wpływa na szybkość niszczenia osłon. Jedynym mankamentem jest mały zasięg i celność, więc wyposażenie typowo na właściwą inicjację.

Działka automatyczne

Działko automatyczne

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 5

Koszt: 5

Uszkodzenia: 3-15

Odnawianie: 3,15

Średnie obr. dzienne: 2,34

Dokładność: 82%

Zasięg: 10

Średnia

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Uszkodzenia: 6-31

Odnawianie: 3,15

Średnie obr. dzienne: 4,69

Dokładność: 80%

Zasięg: 20

Duża

Zużycie energii: 20

Koszt: 20

Uszkodzenia: 16-66

Odnawianie: 3,15

Średnie obr. dzienne: 9,76

Dokładność: 75%

Zasięg: 30

Działko automatyczne Rozpruwacz

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 7,5

Koszt: 7,5

Uszkodzenia: 4-17

Odnawianie: 3,15

Średnie obr. dzienne: 2,73

Dokładność: 82%

Zasięg: 10

Średnia

Zużycie energii: 15

Koszt: 15

Uszkodzenia: 8-36

Odnawianie: 3,15

Średnie obr. dzienne: 5,58

Dokładność: 80%

Zasięg: 20

Duża

Zużycie energii: 30

Koszt: 30

Uszkodzenia: 21-74

Odnawianie: 3,15

Średnie obr. dzienne: 11,30

Dokładność: 75%

Zasięg: 30

Działko automatyczne Huragan

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Uszkodzenia: 5-19

Odnawianie: 3,15

Średnie obr. dzienne: 3,12

Dokładność: 82%

Zasięg: 10

Średnia

Zużycie energii: 20

Koszt: 20

Uszkodzenia: 11-39

Odnawianie: 3,15

Średnie obr. dzienne: 6,34

Dokładność: 80%

Zasięg: 20

Duża

Zużycie energii: 40

Koszt: 40

Uszkodzenia: 25-84

Odnawianie: 3,15

Średnie obr. dzienne: 12,97

Dokładność: 75%

Zasięg: 30

Komentarz: Działka automatyczne charakteryzują się krótszym czasem odnowienia w porównaniu ze standardowymi działami kinetycznymi. Mają mniejsze obrażenia podstawowe ale dzięki szybszym atakom osiągają wyższą średnią obrażeń dziennych. Warto zauważyć, że przy większych wariantach zużywa zdecydowanie mniej energii niż inne uzbrojenie kinetyczne.

Baterie kinetyczne

Bateria kinetyczna

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Duża

Zużycie energii: 100

Koszt: 100

Uszkodzenia: 106-218

Odnawianie: 8,00

Średnie obr. dzienne: 14,17

Dokładność: 70%

Zasięg: 60

Artyleria kinetyczna

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Duża

Zużycie energii: 120

Koszt: 120

Uszkodzenia: 121-239

Odnawianie: 8

Średnie obr. dzienne: 15,75

Dokładność: 70%

Zasięg: 60

Komentarz: Uzbrojenie przygotowane do ataku frontalnego. Dzięki dużej skuteczności na większych dystansach działa dobrze podczas inicjacji. Ważny jest bardzo wysoki koszt energetyczny i ekstremalnie długi czas ładowania broni. Mimo wszystko dzięki dużym obrażeniom podstawowym broń zachowuje całkiem przyzwoitą średnią obrażeń dziennie.

Energetyczne

Lasery

Czerwony laser

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 2,5

Koszt: 2,5

Uszkodzenia: 5-10

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 1,64

Dokładność: 82%

Zasięg: 15

Średnia

Zużycie energii: 5

Koszt: 5

Uszkodzenia: 13-18

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 3,30

Dokładność: 80%

Zasięg: 25

Duża

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Uszkodzenia: 25-41

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 6,60

Dokładność: 75%

Zasięg: 35

Niebieski laser

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 5

Koszt: 5

Uszkodzenia: 6-12

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 1,96

Dokładność: 82%

Zasięg: 15

Średnia

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Uszkodzenia: 15-22

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 3,94

Dokładność: 80%

Zasięg: 25

Duża

Zużycie energii: 20

Koszt: 20

Uszkodzenia: 32-47

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 7,89

Dokładność: 75%

Zasięg: 35

Laser ultrafioletowy

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 7,5

Koszt: 7,5

Uszkodzenia: 8-13

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 2,29

Dokładność: 82%

Zasięg: 15

Średnia

Zużycie energii: 15

Koszt: 15

Uszkodzenia: 16-27

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 4,58

Dokładność: 80%

Zasięg: 25

Duża

Zużycie energii: 30

Koszt: 30

Uszkodzenia: 35-57

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 9,19

Dokładność: 75%

Zasięg: 35

Laser rentgenowski

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Uszkodzenia: 9-15

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 2,62

Dokładność: 82%

Zasięg: 15

Średnia

Zużycie energii: 20

Koszt: 20

Uszkodzenia: 18-31

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 5,22

Dokładność: 80%

Zasięg: 25

Duża

Zużycie energii: 40

Koszt: 40

Uszkodzenia: 39-66

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 10,50

Dokładność: 75%

Zasięg: 35

Laser gamma

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 12,5

Koszt: 12,5

Uszkodzenia: 11-16

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 2,95

Dokładność: 82%

Zasięg: 15

Średnia

Zużycie energii: 25

Koszt: 25

Uszkodzenia: 19-36

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 5,86

Dokładność: 80%

Zasięg: 25

Duża

Zużycie energii: 50

Koszt: 50

Uszkodzenia: 42-76

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 11,79

Dokładność: 75%

Zasięg: 35

Komentarz: Podstawowe, wielostopniowe uzbrojenie energetyczne. Podobny czas ładowania i zasięg jak w przypadku broni kinetycznej. Laser ma minimalnie mniejszy zasięg ale zdecydowanie większą skuteczność ataku. Warto kumulować obrażenia poprzez wykorzystanie uzbrojenia w różnych sekcjach statku.

Lance

Lanca cząstek

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Duża

Zużycie energii: 100

Koszt: 100

Uszkodzenia: 74-213

Odnawianie: 8,85

Średnie obr. dzienne: 14,59

Dokładność: 90%

Zasięg: 60

Lanca tachniowa

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Duża

Zużycie energii: 120

Koszt: 120

Uszkodzenia: 85-232

Odnawianie: 8,85

Średnie obr. dzienne: 16,11

Dokładność: 90%

Zasięg: 60

Komentarz: Bardzo duże obrażenia, zasięg i skuteczność. Broń prawie idealna, jeśli nie liczyć faktu, że długi czas przeładowania czyni ją skuteczną jedynie wobec fortec i pancerników. Bardzo duże koszty energii i możliwość umiejscowienia broni tylko w dużych gniazdach sprawiają, że większość krążowników musi mieć duże gniazdo na broń w sekcji frontalnej.

Miotacze

Miotacz plazmy

?

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 7,5

Koszt: 7,5

Uszkodzenia: 8-14

Odnawianie: 4,35

Średnie obr. dzienne: 2,07

Dokładność: 82%

Zasięg: 20

Średnia

Zużycie energii: 15

Koszt: 15

Uszkodzenia: 18-27

Odnawianie: 4,35

Średnie obr. dzienne: 4,13

Dokładność: 80%

Zasięg: 30

Duża

Zużycie energii: 30

Koszt: 30

Uszkodzenia: 35-61

Odnawianie: 4,35

Średnie obr. dzienne: 8,27

Dokładność: 75%

Zasięg: 40

Akcelerator plazmy

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Uszkodzenia: 9-17

Odnawianie: 4,35

Średnie obr. dzienne: 2,45

Dokładność: 82%

Zasięg: 20

Średnia

Zużycie energii: 20

Koszt: 20

Uszkodzenia: 22-31

Odnawianie: 4,35

Średnie obr. dzienne: 4,87

Dokładność: 80%

Zasięg: 30

Duża

Zużycie energii: 40

Koszt: 40

Uszkodzenia: 45-69

Odnawianie: 4,35

Średnie obr. dzienne: 9,82

Dokładność: 75%

Zasięg: 40

Komentarz: Bardzo ciekawe wyposażenie do walki właściwej. Dzięki osiąganiu dużych obrażeń podstawowych i przyzwoitym czasie ładowania broń sprawdza się bardzo dobrze w niszczeniu osłon wroga. Warto zaznaczyć, że generowane są większe obrażenia niż w przypadku podstawowych instalacji. A koszt energetyczny jest mniejszy.

Dezintegratory

Dezintegrator

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 7,5

Koszt: 7,5

Uszkodzenia: 6-10

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 1,82

Dokładność: 82%

Zasięg: 20

Średnia

Zużycie energii: 15

Koszt: 15

Uszkodzenia: 11-22

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 3,66

Dokładność: 80%

Zasięg: 30

Duża

Zużycie energii: 30

Koszt: 30

Uszkodzenia: 23-48

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 7,39

Dokładność: 75%

Zasięg: 40

Dezintegrator jonowy

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Uszkodzenia: 8-11

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 2,16

Dokładność: 82%

Zasięg: 20

Średnia

Zużycie energii: 20

Koszt: 20

Uszkodzenia: 12-27

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 4,33

Dokładność: 80%

Zasięg: 30

Duża

Zużycie energii: 40

Koszt: 40

Uszkodzenia: 28-56

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 8,74

Dokładność: 75%

Zasięg: 40

Dezintegrator fazowy

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 12,5

Koszt: 12,5

Uszkodzenia: 9-13

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 2,50

Dokładność: 82%

Zasięg: 20

Średnia

Zużycie energii: 25

Koszt: 25

Uszkodzenia: 14-31

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 5,00

Dokładność: 80%

Zasięg: 30

Duża

Zużycie energii: 50

Koszt: 50

Uszkodzenia: 31-66

Odnawianie: 3,75

Średnie obr. dzienne: 10,10

Dokładność: 75%

Zasięg: 40

Komentarz: Wyposażenie przypominające statystykami miotacze plazmy. Dezintegrotory osiągają większe obrażenia dzienne ale kosztem większego zużycia energii. Warto zwrócić uwagę, że skuteczność ataku nawet przy większych instalacjach jest całkiem dobra. Dzięki krótkiemu przeładowaniu sprawdzają się w głównych i tylnych sekcjach jednostek.

Emitery błyskawic

Emiter błyskawic

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Duża

Zużycie energii: 100

Koszt: 100

Uszkodzenia: 1-172

Odnawianie: 6,60

Średnie obr. dzienne: 13,10

50% penetracji pancerza

50% penetracji osłony

50% redukcji obrażeń dla osłon

Dokładność: 100%

Zasięg: 60

Emiter skoncentrowanych błyskawic

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Duża

Zużycie energii: 120

Koszt: 120

Uszkodzenia: 1-195

Odnawianie: 6,60

Średnie obr. dzienne: 14.84

50% penetracji pancerza

50% penetracji osłony

50% redukcji obrażeń dla osłon

Dokładność: 100%

Zasięg: 60

Komentarz: Na tym etapie rozpoczyna się broń zdolna przebijać się przez osłony. Jeśli chcesz wykorzystać tego typu broń, to pamiętaj, że musisz nałożyć na siebie takie rodzaje wyposażenia w okręcie, żeby każda broń ignorowała osłony przynajmniej w równym stopniu. Inaczej jedna instalacja będzie zadawała obrażenia na kadłub podczas gdy pozostałe dalej będą próbowały przebić się przez osłony. Duża redukcja osłon i pancerza przy wysokim koszcie, ale dopóki jest dostępne to opłaca się skorzystać.

Torpedy

Torpedy protonowe

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Duża

Zużycie energii: 100

Koszt: 100

Uszkodzenia: 69-127

Odnawianie: 6,75

Średnie obr. dzienne: 13,82

100% penetracji osłony

100% redukcji obrażeń dla osłon

Dokładność: 95%

Zasięg: 50

Torpedy neutronowe

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Duża

Zużycie energii: 120

Koszt: 120

Uszkodzenia: 78-144

Odnawianie: 6,75

Średnie obr. dzienne: 15,62

100% penetracji osłony

100% redukcji obrażeń dla osłon

Dokładność: 95%

Zasięg: 50

Komentarz: Uzbrojenie które bardzo dobrze komponuje się z emiterami błyskawic. Całkowicie ignoruje osłony przeciwnika ale warto pamiętać, że obrażenia zadawane przez torpedy będzie redukowane przez pancerz. Na szczególne wyróżnienie zasługuje duża skuteczność ataku przy całkiem dużym dystansie. Zwróć uwagę, że te najmocniejsze typy uzbrojenia występują najczęściej tylko w dużej instalacji.

Burzące

Pociski

Pociski jądrowe

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 2,5

Koszt: 2,5

Uszkodzenia: 8-12

Odnawianie: 5,50

Średnie obr. dzienne: 1,81

Dokładność: 100%

Zasięg: 26

Średnia

Zużycie energii: 5

Koszt: 5

Uszkodzenia: 13-27

Odnawianie: 5,50

Średnie obr. dzienne: 3,63

Dokładność: 100%

Zasięg: 36

Duża

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Uszkodzenia: 30-50

Odnawianie: 5,50

Średnie obr. dzienne: 7,27

Dokładność: 100%

Zasięg: 46

Pociski termojądrowe

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 5

Koszt: 5

Uszkodzenia: 9-14

Odnawianie: 5,50

Średnie obr. dzienne: 2,09

Dokładność: 100%

Zasięg: 26

Średnia

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Uszkodzenia: 16-30

Odnawianie: 5,50

Średnie obr. dzienne: 4,18

Dokładność: 100%

Zasięg: 36

Duża

Zużycie energii: 20

Koszt: 20

Uszkodzenia: 37-55

Odnawianie: 5,50

Średnie obr. dzienne: 8,36

Dokładność: 100%

Zasięg: 46

Pociski antymaterii

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 7,5

Koszt: 7,5

Uszkodzenia: 11-15

Odnawianie: 5,50

Średnie obr. dzienne: 2,36

Dokładność: 100%

Zasięg: 26

Średnia

Zużycie energii: 15

Koszt: 15

Uszkodzenia: 19-33

Odnawianie: 5,50

Średnie obr. dzienne: 4,72

Dokładność: 100%

Zasięg: 36

Duża

Zużycie energii: 30

Koszt: 30

Uszkodzenia: 42-62

Odnawianie: 5,50

Średnie obr. dzienne: 9,45

Dokładność: 100%

Zasięg: 46

Pociski kwantowe

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Uszkodzenia: 12-17

Odnawianie: 5,50

Średnie obr. dzienne: 2,63

Dokładność: 100%

Zasięg: 26

Średnia

Zużycie energii: 20

Koszt: 20

Uszkodzenia: 21-37

Odnawianie: 5,50

Średnie obr. dzienne: 5,27

Dokładność: 100%

Zasięg: 36

Duża

Zużycie energii: 40

Koszt: 40

Uszkodzenia: 48-68

Odnawianie: 5,50

Średnie obr. dzienne: 10,54

Dokładność: 100%

Zasięg: 46

Pociski maruder

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 12,5

Koszt: 12,5

Uszkodzenia: 14-18

Odnawianie: 5,50

Średnie obr. dzienne: 2,90

Dokładność: 100%

Zasięg: 26

Średnia

Zużycie energii: 25

Koszt: 25

Uszkodzenia: 24-40

Odnawianie: 5,50

Średnie obr. dzienne: 5,81

Dokładność: 100%

Zasięg: 36

Duża

Zużycie energii: 50

Koszt: 50

Uszkodzenia: 48-80

Odnawianie: 5,50

Średnie obr. dzienne: 11,63

Dokładność: 100%

Zasięg: 46

Komentarz: Podstawowe instalacje wśród uzbrojenia burzącego. Dłuższy czas przeładowania i minimalnie mniejsze średnie obrażenia dzienne ale za to stuprocentowa skuteczność ataku. Warto zaznaczyć, że do pełnej obrony pociskom tego typu niezbędne są wieżyczki antyrakietowe. Uzbrojenie skuteczne na każdej instalacji, najlepiej sprawdza się w bliskim i średnim zasięgu.

Rakiety

Pociski rojowe

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Duża

Zużycie energii: 40

Koszt: 40

Uszkodzenia: 18-38

Odnawianie: 2,50

Średnie obr. dzienne: 11,20

Dokładność: 100%

Zasięg: 30

Pociski wirowe

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Duża

Zużycie energii: 50

Koszt: 50

Uszkodzenia: 21-41

Odnawianie: 2,50

Średnie obr. dzienne: 12,40

Dokładność: 100%

Zasięg: 30

Komentarz: W przypadku tej broni warto zwrócić uwagę na krótki czas przyładowania co utrudnia zadanie wieżyczkom obronnym. Skuteczne tylko na średnim zasięgu ale masz pewność, że pocisk dotrze do celu o ile przeciwnik odpowiednio się nie zabezpieczy. Tego typu pociski najlepsze są dla sekwencji głównych okrętów.

Torpedy

Torpedy kosmiczne

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 7,5

Koszt: 7,5

Uszkodzenia: 18-24

Odnawianie: 8,35

Średnie obr. dzienne: 2,51

100% Penetracji Osłony

Dokładność: 100%

Zasięg: 40

Średnia

Zużycie energii: 15

Koszt: 15

Uszkodzenia: 28-56

Odnawianie: 8,35

Średnie obr. dzienne: 5,02

100% Penetracji Osłony

Dokładność: 100%

Zasięg: 50

Duża

Zużycie energii: 30

Koszt: 30

Uszkodzenia: 67-101

Odnawianie: 8,35

Średnie obr. dzienne: 10,05

100% Penetracji Osłony

Dokładność: 100%

Zasięg: 60

Opancerzone torpedy

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Uszkodzenia: 20-27

Odnawianie: 8,35

Średnie obr. dzienne: 2,81

100% Penetracji Osłony

Dokładność: 100%

Zasięg: 40

Średnia

Zużycie energii: 20

Koszt: 20

Uszkodzenia: 33-61

Odnawianie: 8,35

Średnie obr. dzienne: 5,62

100% Penetracji Osłony

Dokładność: 100%

Zasięg: 50

Duża

Zużycie energii: 40

Koszt: 40

Uszkodzenia: 78-110

Odnawianie: 8,35

Średnie obr. dzienne: 11,25

100% Penetracji Osłony

Dokładność: 100%

Zasięg: 60

Torpedy dewastator

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Mała

Zużycie energii: 12,5

Koszt: 12,5

Uszkodzenia: 23-29

Odnawianie: 8,35

Średnie obr. dzienne: 3,11

100% Penetracji Osłony

Dokładność: 100%

Zasięg: 40

Średnia

Zużycie energii: 25

Koszt: 25

Uszkodzenia: 38-66

Odnawianie: 8,35

Średnie obr. dzienne: 6,22

100% Penetracji Osłony

Dokładność: 100%

Zasięg: 50

Duża

Zużycie energii: 50

Koszt: 50

Uszkodzenia: 89-119

Odnawianie: 8,35

Średnie obr. dzienne: 12,45

100% Penetracji Osłony

Dokładność: 100%

Zasięg: 60

Komentarz: Broń typowo frontalna. Długi czas przeładowania i wysokie zużycie energii ale dużą skuteczność na dalekim zasięgu. Warto zwrócić uwagę, że torpedy mają pełne przebicie osłon co dobrze komponuje się z bronią o podobnych właściwościach.

Hangar

Zwiad

Skrzydło zwiadowcze

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Hangar

Zużycie energii: 20

Koszt: 20

Punkty Kadłuba: 7

Uszkodzenia: 4-9

Odnawianie: 2,00

Średnie obr. dzienne: 13,00

Jednostki: 4

Dokładność: 100%

Zasięg: 8

Komentarz: Standardowe statki szturmowe. Nie mają żadnych specjalnych właściwości ale kilka jednostek może znacznie osłabić inicjację przeciwnika jeśli nie dysonuje on systemami przeciwlotniczymi.

Myśliwce

Skrzydło myśliwców podstawowych

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Hangar

Zużycie energii: 30

Koszt: 30

Punkty Kadłuba: 8

Uszkodzenia: 5-11

Odnawianie: 2,00

Średnie obr. dzienne: 16,00

Jednostki: 4

Dokładność: 100%

Zasięg: 8

Skrzydło myśliwców ulepszonych

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Hangar

Zużycie energii: 40

Koszt: 40

Punkty Kadłuba: 8

Uszkodzenia: 7-12

Odnawianie: 2,00

Średnie obr. dzienne: 19,00

Jednostki: 4

Dokładność: 100%

Zasięg: 8

Skrzydło myśliwców zaawansowanych

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Hangar

Zużycie energii: 50

Koszt: 50

Punkty Kadłuba: 12

Uszkodzenia: 8-14

Odnawianie: 2,00

Średnie obr. dzienne: 22,00

Jednostki: 4

Dokładność: 100%

Zasięg: 8

Komentarz: Myśliwce są lekko wytrzymalsze i mają bardzo dużą średnią obrażeń dziennych. Przy tego typu atakach możesz zauważyć dużą skuteczność szczególnie przeciwko okrętom, które nie są wyposażone w deflektory.

Bombowce

Skrzydło bombowców podstawowych

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Hangar

Zużycie energii: 30

Koszt: 30

Punkty Kadłuba: 9

Uszkodzenia: 15-28

Odnawianie: 5,00

Średnie obr. dzienne: 17,20

100% penetracji Osłony

50% penetracji pancerza

Jednostki: 4

Dokładność: 100%

Zasięg: 8

Skrzydło bombowców ulepszonych

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Hangar

Zużycie energii: 40

Koszt: 40

Punkty Kadłuba: 11

Uszkodzenia: 19-30

Odnawianie: 5,00

Średnie obr. dzienne: 19,60

100% penetracji Osłony

50% penetracji pancerza

Jednostki: 4

Dokładność: 100%

Zasięg: 8

Skrzydło bombowców zaawansowanych

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Hangar

Zużycie energii: 50

Koszt: 50

Punkty Kadłuba: 13

Uszkodzenia: 20-35

Odnawianie: 500

Średnie obr. dzienne: 22,00

100% penetracji Osłony

50% penetracji pancerza

Jednostki: 4

Dokładność: 100%

Zasięg: 8

Komentarz: Najlepsze dostępne wyposażenie hangarów. Bombowce mają bardzo duże obrażenia w skali dnia oraz specjalne właściwości pozwalające na ignorowanie całych osłon i połowy pancerza. Dzięki temu ataki bombowców są niezwykle skuteczne i mogą mocno przechylić szalę zwycięstwa na twoją korzyść.

Obronne

Obrona punktowa

Obrona punktowa Strażnik

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Punktowa

Zużycie energii: 5

Koszt: 5

Uszkodzenia: 2-3

Odnawianie: 0,90

Średnie obr. dzienne: 1,11

Dokładność: 40%

Zasięg: 8

Obrona punktowa Bateria

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Punktowa

Zużycie energii: 7,5

Koszt: 7,5

Uszkodzenia: 3-4

Odnawianie: 0,90

Średnie obr. dzienne: 1,55

Dokładność: 40%

Zasięg: 8

Obrona punktowa Gwardzista

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Punktowa

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Uszkodzenia: 4-5

Odnawianie: 0,90

Średnie obr. dzienne: 2,00

Dokładność: 40%

Zasięg: 8

Komentarz: Działo punktowe może być zainstalowane w każdym slocie bez względu na rozmiar gniazda. Służy do niszczenia wrogich rakiet nadlatujących w kierunku jednostki. Ma bardzo niski czas przeładowania dzięki czemu jest w stanie zneutralizować wiele pocisków. Staraj się wykorzystywać je na małych slotach. Pamiętaj, że działko nie zada obrażeń wrogim jednostkom ale będzie tylko chronić twoje statki.

Baterie

Bateria przeciwlotnicza

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Duża

Zużycie energii: 50

Koszt: 50

Uszkodzenia: 19-60

Odnawianie: 2,80

Średnie obr. dzienne: 10,58

Dokładność: 75%

Zasięg: 20

Artyleria przeciwlotnicza

Koszt - Uzbrojenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Celność

Duża

Zużycie energii: 60

Koszt: 60

Uszkodzenia: 23-67

Odnawianie: 2,80

Średnie obr. dzienne: 12,05

Dokładność: 75%

Zasięg: 20

Komentarz: Działa obronne przeciwko lotnictwu szturmowemu. Niski czas odnowienia to wysoka skuteczność przeciwko poszczególnym sekcjom hangarowym. Niezbędne wyposażenie każdego pancernika i stacji obronnej. Działa jedynie w bliskim zasięgu więc wyposaż się w kilka instalacji, żeby nie dopuścić bombowców do swojej jednostki.